De rondreis-reizen draad

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Eckie, 19 jul 2007.

1. Mavi

Mavi Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ben voor volgende zomervakantie samen met mijn vriendin een 3-weekse rondreis door het westen van Amerika aan het plannen. .

Weet zo uit mn hoofd niet precies meer welke het was iig kwam je langs
    San Francisco, Las Vegas, Grand Canyon, LA en nog wat andere steden.

Heb er echt zin in.. alleen nog even flink sparen :)

2. Lexiuz

Lexiuz ...---...

Leuk Bevonden:
    0
    Vorige zomer ben ik met mn ouders ook in Amerika geweest maar dan het ronde LA-San Fransisco-Las Vegas-Grand Canyon-LA.
    Meest mooie en indrukwekkende vakantie ooit.

Ik wilde zelf eigenlijk dit jaar na het halen van mn HAVO ergens naar Zuid-Amerika gaan maar dat mocht nog niet van mn ouders, maar als ik over een paar jaar zelf het geld heb ga ik daar nog wel een paar maanden doorheen reizen.
    Ook Japan/China is nog een soort van droom om nog een keer heen te gaan en dan vooral het beleven hoe die cultuur zo erg anders is als die hier in het Westen.

3. Hijsleip

Hijsleip Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga over 3 dagen naar China.
    Een rondreis door het zuiden van China.

Foto's etc. komen na de reis.

4. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Wij doen (ik en familie) nu ongeveer 7 jaar cruiseschepen bezoeken. Is iets totaal anders als het meeste wat ik in deze draad heb gelezen, maar het is wel een rondreis ;).

De cruise's zijn gewoon zeer relaxed. Je wordt elke dag ergens anders wakker en je ziet heel veel. (veel excursies die je kan doen, of gewoon zelf rondlopen). Daarbij zijn de schepen heel mooi en redelijk luxe. Zo is er de hele dag eten te halen (van 08.00 tot 22.00) een buffet om eten te halen waarbij frisdrank, bier en tafelwijn gratis is. Daarna kan je gewoon naar bars en een disco aan boord. Zit ook een theator waar je hupsende nichten kan zien... je moet er van houden, maar niet zo mijn ding 8)

Ik ben nu sinds vrijdag weer thuis, we hebben de volgende routes gedaan.
    2 weken geleden:
    Freitag
    Mallorca
    Palma de Mallorca

22:00 Uhr

Samstag
    Seetag

Sonntag
    Italien
    Rom / Civitavecchia
    08:00 Uhr
    20:00 Uhr

Montag
    Italien
    Livorno / Florance

Dienstag
    Frankreich
    Cannes *

Mittwoch
    Spanien
    Barcelona
    14:00 Uhr

Donnerstag
    Spanien
    Barcelona

18:00 Uhr

Freitag
    Mallorca
    Palma de Mallorca
    06:00 Uhr
    En vorige week:
    Freitag
    Mallorca
    Palma de Mallorca

22:00 Uhr

Samstag
    Seetag

Sonntag
    Tunesien
    Tunis / La Goulette
    08:00Uhr

Montag
    Malta
    Valletta
    09:00 Uhr
    19:00 Uhr

Dienstag
    Sizilien
    Catania

Mittwoch
    Italien
    Neapel
    09:00 Uhr
    19:00 Uhr

Donnerstag
    Seetag

Freitag
    Mallorca
    Palma de Mallorca
    06:00 Uhr

We zaten trouwens op het volgende schip:
    Het lijkt net een speelgoed boot op het plaatje maar vergis je niet, hij is groot.. zeer groot. Wat triviale info:
    Schiffsdaten
    Bauwerft

Jos. L. Meyer GmbH Papenburg

Indienststellung
    April 2007

Klassifikationsgesellschaft
    Germanischer Lloyd

Flagge
    Italien

Dienstgeschwindigkeit
    21,8 kn

BRZ
    68.500 GT

Maschinendaten
    Antrieb

Diesel Electric

Fahrmotor
    2 x Synchro Converter Drive
    24.800 KW

Hauptdieselmotor
    4 x Main Diesel, 36.000 kW

Brennstoffkapazität
    2.200 qbm

Frischwasserkapazität
    2.100 qbm

Propeller
    2 x fixed propeller

Ruder
    2 x full balanced twisted rudder

Bugstrahlruder

2 x 2.300 kW

Heckstrahlruder
    2 x 1.500 kW

Kabinen und öffentliche Bereiche
    Passagierkabinen

1.025

Passagierkapazität
    2.050 / 2.500

Balkon Kabinen & Suiten
    457

Restaurants
    7, ttl space 3.874 sqm

Bars
    11

Wellness Bereich
    1.956 sqm

Theatrium
    3.000 sqm

Crew Kabinen
    404

Besatzungsstärke

646

Zoals ik al zei, dit is totaal iets anders al backpacken. Dit is wat luxer en je hoeft veel minder te regelen zelf, dus ook makkelijker. Maar alsnog het is een rondreis en zeer zeker een aanrader. Ga wel niet op Nederlandse schepen, waar daar zitten alleen bejaarde op en verwachten ze dat je elke dag in smoking komt eten. Dit schip was gewoon casual en komt ook veel jeugt op af. Aida reeks (in 7 jaar ongeveer van 1 schip uitgegroeit naar nu 4 schepen en binnekort komt er nog een) is superbekend in duitsland en staat bekend als party-schip. Zoiets is wel leuk, maar tussen bejaarde zitten en elkedag je pak aan moeten is minder.

Laatst bewerkt: 29 jul 2007
  5. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    Welke plaatsen ga je bezoeken?

Pas op! Als je ergens op eigen gelegenheid gaat eten of drinken, altijd eerst de prijs vragen! Neem ook zo'n handig zinnenboekje mee met chinese karakters die je eventueel kan aanwijzen. Is echt onmisbaar als je geen chinees kan. (bovendien kunnen alle chinezen karakters lezen, onafhankelijk van het dialect)

Als je met een westerse reisorganisatie gaat, geen extra tourtjes via hen nemen. Die zijn op de westerling afgestemt en in verhouding echt associaal, duur. Koop een lonely planet en ga er zelf op uit als je de kans hebt. Treinen zijn goedkoop, taxi's ook, (altijd degene met meters nemen en opletten dat ze de meter aanzetten) bussen, metro's ook (wel druk).

Ga je onderhalen over de prijs van kleding dan moet je op minstens de helft van de oorspronkelijke vraagprijs uitkomen. En zelf dan betaal je 9 van de 10 keer nog veel te veel. (officiele winkels uitgesloten, maar die herken je wel, verkopen maar een merk: (nike bijvoorbeeld.) dat is niet nep, de rest wel.

Veel plezier!

P.s Als je een leuk chinees meisje tegenkomt:

Ni (derde toon: hoog-laag-hoog)
    Zhen (ook derde toon: ni en zhen combineren: begin hoog met ni - laag - en eindig hoog bij zhen)
    Piaoliang (twee keer tweede toon, bij iao en ian: laag beginnen hoog eindigen.
    A! (gewoon A uitroepen, werkt als uitroepteken.)

Ni zhen piaoliang a!

(jij bent echt mooi!)

Succes:p

Laatst bewerkt: 31 jul 2007
  6. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Net terug van mijn 16-daagse Europareis, was echt super!

2 dagen Parijs, weer was wat matig maar toch daardoor superveel kunnen zien omdat het niet zo warm was maar wel droog. Van Arc tot Phanteon en van Centre Pompidou tot Tour Eifel (voor de niet-kenners, dat is dus van uithoek naar uithoek ;)).

Dag erna met de TGV naar Nice, waar we pas laat aankwamen zodat het een beetje bleef bij bier drinken op de boulevard.

Daarna met een Italiaanse trein via Genua naar Pisa waar we natuurlijk foute omduwfoto's hebben gemaakt en genoten van het lekkere weer.

Na Pisa volgde Rome, waar we ook 2 dagen zijn verbleven en ook hier weer superveel hebben gezien en de hele stad doorkruist hebben in de hitte (35 graden min.)

Siena was de volgende bestemming, prachtige plaats, waarna we de rit vervolgde naar Florence en Venetië. De laatste was ik nog nooit geweest en is echt schitterend!

Vanuit Venetië naar Milaan gegaan, behalve de kathedraal en de galerij was daar opzich niet zo veel te doen maar toch wel vermaakt. Vervolgens naar het Idro-meer, even bijkomen en zwemmen bij het appartement van ouders, om vervolgens van Verona naar München te gaan en vervolgens via Keulen terug naar Nederland.

Echt aan te raden voor iedereen. Slaapplek vinden is makkelijk, gewoon tourist office bezoeken en je hebt een hostel/goedkoop hotel. Meteen ff de trein voor de volgende dag reserveren en klaar is kees.

7. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    +CJP meeneemen (korting bij alle HI hostels)
    en eventueel van tevoren een "all HI-hostels in *land*" folder meenemen.

8. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Wat een onzin was dat zeg, heeft me weer geld gekost net zoals die ISIC kaart. Als je naar Italië gaat, raad ik het je af want korting voor mensen boven de 18 doen ze niet aan of het scheelt bar weinig (1 euro op een bedrag van 8 euro ofzo) en je hebt er dan geeneens pasjes voor nodig maar je moet EU-burger zijn. CJP kaart heb ik maar 1 x gebruikt, en zelfs dat was niet nodig want je kon ook een stamp krijgen. Bovendien waren de HI hostels niet in de steden óf kilometers buiten de stad.

9. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Bij mij scheelde t op ieder hostel € 2,50, dat ding kost 14 euro per jaar en ik ben meer dan 6 keer in zo'n HI hostel geweest. Daarnaast had ik 'm al voor een korting op mijn verzekering en ga ik nog weleens naar musea. Ik zou er misschien geen aanschaffen voor alleen de vakantie, maar het is wel voordeliger als je 'n al hebt. Studentenkaart/bewijs van inschrijving werkte ook best.

In Finland vond ik het wel meevallen met de afstand tot het centrum. (ok, er zijn enkele uitzonderingen, maar soms is het gewoon het voordeligst om iets buiten het centrum te zitten -10 minuten lopen van het centrum scheelde me eens 20 euro per nacht-)

10. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Het zou ook best voordelig kunnen zijn, maar als je naar Italië gaat raadt ik het af, daar doen ze amper aan korting voor mensen boven de 18 dus.

Deel Deze Pagina