1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De "Third Place" in games

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Zeroine 83, 5 nov 2005.

1. Perfect Mark

Perfect Mark Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    **ontopic**

Gemiddeld speel ik 1 a 2 uur per dag. Zodra ik klaar ben, denk ik niet meer aan het spel. Ik verheug me natuurlijk wel op een spel, maar daar ga ik niet over fantaseren

Laatst bewerkt: 7 nov 2005
  2. Sebass

Sebass Schizz Artist

Leuk Bevonden:
    0
    Het komt my ook erg bekend voor. vooral met strategie games. In bed bedenk ik dan nog een goede strategie, voor whatever. Maar ik heb het wel eens zoveer gehad dat ik erover droom. Achja Ik gniet er soms ook van hahah. (ik game denk zo'n 2 uurtjes per dag)

Greetz Sebass

3. J3lluh

J3lluh Forum Baggeraar

Leuk Bevonden:
    0
    Komt mij ook bekent voor:

dan moet je vooral het spel:

ManagerZone gaan spelen, daar zit ik echt dag en nacht over te denken :).

Mijn User: Jelluh (Reporter Assistant)
    Mijn Teamnaam: Bikini Bottom Allstars

4. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    EDIT : Never mind wat hier stond.

5. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Whahahaha :D Dan ist echt erg of niet ? :9

Dat voorbeeld over die moeder die je zegt waar ze naartoe is terwijl je zit te gamen, en dat dan iemand anders later vraagt waar je moeder is en dat je dat dan niet weet.....klonk ook herkenbaar ;)

@ The Matrix : Ah kijk, dan weet ik in ieder geval dat die maat van mij uit die gameshop de term niet uit zijn duim gezogen heeft :) Wel grappig opzich, er zijn dus best veel mensen die wel iets uit het verhaal herkennen en wat dus met die "Third Place" te maken heeft. En zo heb je dus een "Third Place" voor games, maar ook voor films of wat dan ook....kan met elke vorm van tijdsverdrijf waar je veel plezier aan beleeft, en dat lijkt me logisch :)

@ SILVER_bullit & dDirk : Goeie suggestie, goeie onderbouwing ook trouwens :confused: Sarcastisch bedoeld, niet dus. Van mij mag je vinden wat je wil vinden, maar als je niks nuttigers dan "Find help" kan posten, post dan gewoon niks _0/ Maar om toch even op je suggestie terug te komen : dat heb ik gedaan :) En wat bleek ? Die jongen heeft een vorm van autisme....en weet je wat toen nog meer bleek ? Dat mensen met een autistische stoornis heel erg in hun eigen wereldje kunnen blijven steken, en dat dat waarschijnlijk de rede is dat ik iets meer van die "Third Place" meemaak dan gemiddeld. En niet dat ik dat erg vind hoor, want ik ben apetrots op mezelf en wie ik ben :) Gamen is voor mij ultiem genot, er is niks op deze wereld wat ik leuker vind om te doen....en mag ik ? Heb je dan gelijk hulp nodig ofzo, ik zie dat verband niet :confused: Ach ja kortzichtige mensen zul je altijd blijven houden....

Mensen die er niks van herkennen bij zichzelf, mensen die het onderwerp nutteloos vinden en mensen die alleen maar tegen andere mensen kunnen zeggen dat ze hulp nodig hebben kunnen beter niet meer posten :)

Laatst bewerkt: 9 nov 2005
  6. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja oke, als ik uit zou gaan van een situatie waarin ik full-time werk en daarnaast ook m'n vriendin nog zou hebben....dan zou een uur of 3/4 (inclusief "Third Place") per dag met games bezig zijn. Denk ik :)

Ligt er ook aan of druk bezig ben met me werk of het gewoon ronduit saai is, in dat laatste geval zal ik wel weer gaan dagdromen en kom ik op meer uren uit :9

7. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Waar ik het meeste mee bezig was als de console uitstond was Max Payne.
    Dit omdat ik maffiagerelateerde onderwerpen altijd zeer intressant vind, wou ik ook echt weten hoe het verhaal nou precies in elkaar stond, want er komen nogal wat namen voorbij. En ik wou ook wel weten wie ik nou eigenlijk killde in de game :cool: . Daar ben ik heel wat uurtjes zoet mee geweest.

Daarnaast zit ik in een clan van Call of Duty op de pc. Daar ben ik, al is het laatste tijd wat minder, ook een tijd elke dag wel mee bezig geweest. Als ik dan opgehouden was met gamen zat ik echt te denken hoe ik het beste kan lopen.. en zag ik gewoon nog de game in mijn hoofd. Opzich ook best wel freaky, want ik heb ook weleens gehad dat als ik dan gestopt was en weer in de 'real-world' rondliep, ik echt om mij heen keek en bijv. in de verte iemand net tussen een boom en muurtje ofzo zag lopen.. en dan dacht: 'hmm als ik tussen die takjes doorschiet is het een headshot' 8)
    Want je zit dan nog helemaal in de spanning van de game.. en helemaal geconcentreerd op wat er om je heen gebeurd.

edit: die laatste speelde ik dan ook wel 2 uurtjes per dag..

8. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Dat is ongeveer de tijd dat ik per dag game, 3 a 4 uur.
    Moet wel zeggen dat ik het "third place" gevoel wel wat minder heb de laatste tijd. Misschien ligt dat ook aan de kwaliteit van spellen die ik momenteel speel. Spartan en Darkwatch zijn leuke spellen maar niet dat je er echt helemaal "in" zit.
    Spel waarbij ik dat het meeste tot nu toe heb gehad was FFIII.
    Die heb ik op een gegeven moment vrijwel non-stop 30+ uur gespeeld, waarna ik ging slapen, droomde over FFIII en na 4 uurtjes maar weer wakker werd en verder ging spelen.
    Ik heb nu nog steeds wel dat ik in de third place zit (afhankelijk dan van de kwaliteit van het spel) maar zo extreem as met FFIII heb ik het al jaren niet meer meegemaakt.
    Wat voor mij wel frappant is is ook wat voor soort spel het is, RPG's heb ik het al vrij snel mee, net zoals (semi-)realistische games.
    Zodra het echter meer de arcade richting op gaat neemt de kans/het gevoel van third place meer en meer af.

9. Lucca

Lucca Bored

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ken het helemaal.

Strategie games, RPG's, Action-adventure, bij heel veel games heb ik dat "Third Place" gevoel. Met Myst is het vroeger helemaal erg geweest, toen ging ik niet eerder slapen voordat ik een puzzel dacht te hebben opgelost, terwijl de PC allang uit stond.

Ook nu heb ik het nogsteeds, bij World of Warcraft, denken wat ik nu weer eens met mijn geld ga doen, of wat ik nu weer met mijn talent points ga doen, soms ik ook uren lang rond te surfen op websites op de optimale builds in mijn hoofd te maken.

Nog een voorbeeld? Splinter Cell 1, ik kwam niet verder bij een stuk, dan zette ik de Xbox even uit en ging op mijn gemak nadenken over hoe ik er wel langs zou komen. En dan krijg ik opeens een ingeving en dan gaat de Xbox weer aan en vaak werkt het ook nog.

Op dit moment werk ik ook nog eens bij de Pakketdienst, wat vrij hersendodend werk is, en dan sta ik in mijn eentje pakketjes te sorteren denkend aan WoW oid, dan is de tijd ook nog eens zo voorbij.

Tijd dat ik besteed aan games? Verschil van 1 tot 8uur per dag, ligt eraan of ik verder nog iets te doen heb, want games staan bij mij op een lage plek. Sociaal, werk, en school gaan nu eenmaal voor.

@ Tegenstrijdigheid (P4RADOX :+), je hebt altijd mensen die óf een vreemde vorm van humor hebben óf gewoon niet verder willen kijken dan hun neus lang is. Daar komt nog eens bij dat sommige mensen een levenservaring hebben van 0,0 en daardoor nog nooit in aanraking zijn gekomen met zulke dingen, waardoor zulke doelloze posts naar boven komen. Maar aan de andere kant is zo'n opmerking ook wel weer goed, kun jij weer wat typen :+

10. Perfect Mark

Perfect Mark Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    edit

Laatst bewerkt: 8 nov 2005
  11. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    EDIT : Ik zie dat je je reactie aangepast hebt, netjes :) We hebben het ff uitgepraat dus ik zal de mijne ook ff aanpassen.

12. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @ Lord_Armada & Nemesis : Idd, jullie geven ook goede voorbeelden van dat de "Third Place" voornamelijk optreedt als iets heel erg in je interessevlak zit :) En dat kan idd een thema zijn in een bepaald soort game, of gewoon het genre van het spel wat je heel erg aanspreekt.

Dat geldt ook voor mij, zo zal je mij niet zien dagdromen over Super Mario en zijn avonturen....maar bijvoorbeeld wel weer over een spel als Ocarina of Time. Of Final Fantasy, ook een goed voorbeeld. Vooral deel 7 heeft me lang in zijn greep gehouden :)
    Met Metal Gear Solid heb ik het ook een tijdje gehad, en nu heb ik sinds ik Resident Evil 4 op de PS2 aant spelen ben weer echt een Resident Evil "bui" :9 Dit omdat het een gameserie is waarvan ik het verhaal vanaf het begin gevolgd heb en ik het thema ontzettend vet vindt :) Het is dan gewoon leuk om na het gamen ff na te denken over de dingen waar je achter bent gekomen, en hoe je het beste het volgende stukkie kunt aanpakken.

@ Lucca : Mijn broertje is ook helemaal WoW verslaafd, dus ik vraag me af of hij ook dingen herkent die je noemt :)

Laatst bewerkt: 9 nov 2005
  13. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ooit eens voor The Legend of Zelda (op de 8-bit) alle maps van de dungeons getekend, met daarin vermeld waar en in welke kamer de sleutels, schatten en andere zaken lagen. Ook heb ik weleens mijn favo gamecharacters nagetekend, of korte strips getekend die gebaseerd waren op mijn favo games :)

Zijn er hier nog meer mensen die weleens op een creatieve manier met de "Third Place" zijn beziggeweest ?

14. Lucca

Lucca Bored

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil nog wel eens een spel idee op papier zetten, gewoon, mijn ideale spel, maar dat komt alleen voor in hele creatieve buien. Ik kan me zelfs iets herinderen dat ik met Commando's altijd hele strategiën tekende, dat spel kon me alijd enorm bezig houden.

Maar, 0-Paradox, WoW is denk ik (bedoel ik op geen enkele manier neerbuigend of beledigend) een heel mooi spel voor jou. Zeker omdat je aangeeft dat je af en toe veel tijd alleen over hebt. Je kan er echt tijden mee bezig zijn, ook als je de PC even uit hebt gedaan.

15. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha ja ik weet wat voor soort spel het is en hoeveel tijd je erin kan steken ;) Maar ik gebruik de laptop alleen om te internetten, het ding is niet eens van mezelf maar van m'n pa....ik game nooit op de PC dus zodoende. Neemt overigens niet weg dat ik me zou moeten vervelen, ik heb echt veelste veel spellen en ben momenteel ook met genoeg verschillende bezig :9 Genoeg "Third Place" ook weer dus momenteel, vooral met Resident Evil 4 nu :)

16. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha ja daar heb ik ook over na zitten denken, hoe erg het wordt als op 2 december die X360 bij mij op me kamer staat :9

17. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Ik vind mezelf heel vaak in die "third place". Heb het echter niet alleen met gamen, ook met films/series.
    Het meest leuke om daar mee om te gaan is imo nog wel door er dan nog steeds actief mee bezig te zijn. Strats bedenken, talent trees samenstellen en calculeren. Etc.
    Het verhaal in games sleept me meestal niet echt mee, verhalen die me mee slepen komen voort uit films/series die ik kijk. Maar wat me wel mee sleept is de gameplay.

18. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm ja bij sommige films heb ik dat ook wel idd, dat ze nog urenlang in je hoofd blijven naspoken :) Dan ga je na zitten denken over het plot, hoe het is afgelopen en soms ga je zelf alternatieve eindes bedenken....of in ieder geval nog ff na twisten over het verhaal en jezelf nagaan of je het eens bent met de afloop :9

Series heb ik het eigenlijk niet echt bij, om de doodeenvoudige rede dat ik nooit echt TV kijk. Als ik dan een serie zou moeten noemen die ik wel helemaal gevolgd heb toen ie nog op TV was is het Dragonball Z wel :cool:

19. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    ik denk dat iedere regelmatige gamer dit wel herkend.

zelf heb ik naast mijn vriendin en werk er ook een hoop tijd in zitten maar is dit weer terug te draaien naar de tijd van het jaar.

naast het gamen zijn raggen op de motor en audio en video ook 2 grote hobby's van mij daar waar ik zomers veel meer tijd in steek dan in het gamen.
    als het supermooi weer is zit ik niet achter mijn xboxie.........maar aan de controles van mijn bike :)

nu het weer herfst/winter wordt gaan de dagen weer korten en worden de game avonden/nachten weer langer en heftiger.
    omdat ik echt een avond mens ben en zelf heel weinig slaap nodig heb maak ik het dan nu ook regelmatig erg laat.
    wat ik wel doe is wachten totdat mijn meissie gaat snurken zodat we altijd beide met zijn 2'en even kunnen relaxen wat ik zeer belangrijk vind.

is het voor haar snurktijd...dan is het voor mij gametijd :)...jahoo
    het merendeel van mijn online vrienden zijn in de loop der jaren ook real time vrienden geworden die elkaar ook prive op komen zoeken vanuit limburg tot friesland.
    wat ook het geval is dat wij allemaal een beetje bij de ouwelullen club horen want bijna iedereen is 30 of ouder,heeft een fulltime baan,een vrouw of vriendin en zelfs vaak ook nog kinderen.

nu het third place verhaal.
    als de xbox rondom een uurtje of 10 a half 11 aangeslingerd wordt kan het zomaar eens zijn dat hij weer om een uur of 5 s'nachts weer uitgaat :+
    als we dan zón 6 a 7 uur op rij hebben gegamed wil het regelmatig voorkomen bij mij dat ik de meest krankzinnige dromen krijg als ik daarna mijn nest in duik.
    dromen die in een spelletje zoals doom de leeftijdsgrens op zouden krikken naar 20+.
    race autootjes die door mijn slaapkamer knallen,maak ik wel op tijd die pittstop????
    heb ik genoeg dekking hier en hoe zit het met mijn ammo???
    vaak kan ik niet anders zeggen dat deze dromen werkelijk levensecht zijn en wat ikzelf ervaar als een leuk extraatje en niets meer.
    pas als ik mijzelf in mijn werk als buschauffeur zo ga gedragen zoals ik rij in een warthog op halo dan word het tijd om wat anders te gaan doen.

alhoewel......als ik op straat loop in een oud dorpie ergens in het buitenland gluur ik altijd naar de kerktoren om te kijken of er geen sniper in zit :+

beukie blijft lekker gamen zolang hij er nog gewoon zin in heeft.

20. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Gamen kan bij mij trouwens ook wel erg inspirerend werken..
    Zo speelde ik tijdje Street Hoops op de xbox, en ik kreeg meteen zin om te gaan basketballen. Dat is misschien niet echt 'third place', maar toch iets waardoor ik na het spelen van de game ermee bezig ben, alleen dan op een andere manier. Bij schietgames heb ik dat dan niet 8) , maar wel dat ik veel oplettender ben als ik net heb gespeeld en ik ga naar buiten ofzo.

Moet zeggen dat ik laatste tijd wel heel weinig nog speel op de xbox. Zit meer achter mijn pc.

Deel Deze Pagina