De tien beste albums aller tijden.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Obscure Thing, 28 nov 2007.

1. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Hetzelfde hier, ik heb meerdere albums die ik top vind. Maar American Hi-Fi het eerste album en 2de album vind ik toch echt geweldig. Luister ze nog bijna wekelijks, daarnaast vind ik Savage Garden (Savage Garden en Affrimation) ook super mooi jammer dat ze gestopt zijn, live waren ze ook geweldig. En meerdere albums van Enigma, voor de gare zondag middag heerlijk om naar te luisteren met een kopje koffie! :)

Als heken sluiter staat Eleventeen met het album In The Air ook in me lijstje van meest gedraaide albums, dit album heb ik uit de VS laten importeren. Ze zijn/waren bekend van de hit Come Clean uit Amped, lekker rock albumpje.

Edit: en The Killers - Hot Fuss ook super album! Latere albums vond ik wat minder maargoed...

Laatst bewerkt: 30 nov 2007
  2. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Infinity on High op nummer 1? :eek: Ik zelf vond dat zo'n teleurstelling i.v.m oudere FOB albums.
    En laat ik maar niet beginnen over Panic! At the Disco. 8)

Maar dat zijn meningen natuurlijk!

Er gaan geruchten dat het 5e Muse album een dubbel album wordt. Omdat ze tot nu toe in elk interview zeggen dat ze zowel een meer elektronische kant willen verkennen als terug gaan naar het klassieke van Absolution. Nu ben ik zo'n grote fan dat ik alles wel slik, maar Matthew Bellamy die weer achter de piano kruipt, dat kan ik zeker wel waarderen. :thumbs:

Ik ben van mening dat een ware fan niet de standaard-hits opnoemt als favoriete nummers. Maar ondanks Bliss, Plug in baby en New born, vind ik Origin of Symmetry toch nét iets beter. Ook omdat dit album van Muse een wereldband maakte en ik ze pas met dit album ontdekte.

3. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    Bedankt voor je reactie en link:)

En dit gaat zeker nog in mijn colectie komen,wat vind je zo van mijn stijlen?
    Check maar even als je witl op deze links.

http://youtube.com/watch?v=sGcdcVblZ-8

En hier volgen nog wat gitaar lessen
    http://youtube.com/watch?v=ppvsoVOo-MY

4. alisum41

alisum41 L1F3 T0 G4M3

Leuk Bevonden:
    0
    Eigenlijk is het probleem van dit topic dat mensen een andere smaak hebben, want je kan een hip hop fan niet wijsmaken dat een bepaalde rock album het beste ever is en anders om ook niet.8)

Maar blijft een leuke topic om te zien wie wat voor soort muziek leuk vind :D

5. Obscure Thing

Obscure Thing Active Member

Leuk Bevonden:
    142
    Ik hou niet zo van die soort rock.
    ik ben meer van de indie en rock n roll, punk en de meeste hardrock kan ook nog.
    Maar Metal is niet mijn ding.

6. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Maak niet uit,ieder het zijn:)
    Welke Punk vind je zoal goed te luisteren?

7. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.763
    Ik kan niet echt een lijstje maken, omdat dat per keer verschilt.

Mn nummer 1 staat echter behoorlijk vast, dit is namelijk:

Miles Davis - Kind Of Blue

Zo'n geniaal album. Heerlijk, geweldige muzikanten (Miles Davis, John Coltrane, Bill Evans, Cannonball Adderley[zie Pascal's lijstje]) en gewoonweg geniaal. Dit is gewoon het toppunt van muzikaliteit van de 20e eeuw. Zulke geweldige improvisaties die uiteindelijk 1 geheel maken. Muziek gemaakt door muzikanten die hun insttrument/vak meester zijn.

Meer hoef ik er niet over te zeggen, je moet het voelen.

8. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Mijn Nummer 1 is.

Jeff Wayne's - The war of the worlds.

Heb nu sinds een tijdje de SACD 5.1 versie in huis :9

9. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Wat is het genre Modder-Eter? Je klinkt gepassioneerd!

10. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.763
    Jazz, dus niks voor jou :+

Staat helaas maar op nr 12 in de Rolling stone top 500. Erg ondergewaardeerd.

11. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Inderdaad een heerlijk album. Als je over de Kalverstraat loopt, en je wilt je toch eens wagen aan een jazz album, dan zou ik bij de Fame binnenlopen en deze meepakken. Ben je maar 5 euro armer, en een prachtalbum rijker.

12. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.763
    Zoals ook iemand op Musicmeter erover zei:

13. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    En dat is inderdaad waar goede opmerking:)

Nou het grappige is dat ik vroeger ook een Hip Hop fan was maar de artiesten wat nu zijn kan ik me gewoon niet mee indentificeren zeg maar,texten waar het vaak over gaat heb ik niks mee al moet ik wel zeggen dat ik Method Man nog steeds steengoed vind dat wel.

Maar verder heb ik ook afwijkende smaken zoals het voor oorlogse Muziek waar de Zangeressen zingen met zo'n Bandje in zo'n Club,en de meeste vinden dat ook raar maarja zo heef ieder weer wat van aparte smaken.

14. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Gisterenavond Train Of Thought weer aan gezet, (ben er nu weer naar aan het luisteren) en dit blijft toch wel een prachtalbum. Heb hem toch maar ten koste van Ressurection in mijn top 10 opgenomen. Ook nog een beetje geschoven met een paar albums, over hoe ik er op dit moment over voel. Er zijn zoveel albums die van zo'n hoog niveau zijn, dat ze in m'n top 10 horen. Echter heb ik maar ruimte voor 10.:emo:

1. Madvillain - Madvillainy (2004)
    2. Brother Ali - Shadows on the Sun (200:cool:
    3. A Tribe Called Quest - Midnight Marauders (199:cool:
    4. Pete Rock & C.L. Smooth - Mecca and the Soul Brother (1992)
    5. DJ Shadow - Endtroducing... (1996)
    6. Cannonball Adderley - Somethin' Else (1958)
    7. Jeru the Damaja - Wrath of the Math (1996)
    8. Gang Starr - Moment of Truth (1998)
    9. Reflection Eternal - Train of Thought (2000)
    10. Mr. Lif - I Phantom (2002)

15. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Dankje. :+

Je moest 's weten wat ik dagelijks te horen krijg thuis, met twee ouders die jazz en blues luisteren. ;)
    Nummer 12 in de top 500 ALLER TIJDEN, dan noem jij ondergewaardeerd? :eek:

16. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Inderdaad, ik vind dat al een hele prestatie.

Ik heb eens naar die lijst gekeken, en ik vind hem behoorlijk gekleurd. Dit is de top 10 van de Beste Albums Aller Tijden volgens Rolling Stone:

Maar liefst 4 keer The Beatles... ik snap dat ze veel voor de popmuziek hebben betekend, maar dat geldt voor zoveel bands. Deep Purple bijvoorbeeld staat gewoon totaal niet in de top 500, terwijl dat een van de grondleggers was van de huidige hardrock (waar dan weer de heavy metal uit is voortgekomen), en ze geweldige nummers hebben gemaakt (Child In Time ftw!!). Dus ook die lijst zegt mij niet zoveel, omdat ze in mijn ogen ook niet compleet objectief is.

17. Willem

Leuk Bevonden:
    686

Zeg je nou dat Deep Purple in de gehele top 500 niet voorkomt? :eek: Child in Time alleen al heeft 't album Deep Purple in Rock naar ongekende grootte gebracht! Waarom komt die dan niet voor in de top 500?

Vier keer The Beatles vind ik ook erg veel. Dat is 40% van die top 10 (d'uh). Terwijl The Rolling Stones, destijds dé concurrent van The Beatles 't met een 7e plekje moet doen. Dat is best vreemd!

18. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Nou wat ik begrepen heb waren The Beatles en de Stones elkaars tegenpolen en The Beatles waren commercieeler meer in zeg maar.

Tenmisnste naar de verluiden van mijnen Ouders lol
    Maar Rolling Stones waren ook meer voor de rauwere Rocker,wat meer tegen de draad weer.

Laatst bewerkt: 1 dec 2007
  19. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Dat lijkt mij dus eerder een reden om hoger te komen in die lijst!
    Als je niet commercieel bend en 's wat nieuws doet, ipv. commercie zoals The Beatles (volgens jouw ouders).

20. Drogba

Drogba Guest

De Rolling Stone is een en al bullshit, die gasten raken al opgewonden als Bob Dylan een scheet laat.

Deel Deze Pagina