De Vrije School

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Spartan_117, 25 mei 2006.

1. Nicos

Nicos Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Welk niveau heb je dan op de middelbare vrije shool? Havo? Vwo?

2. Spartan_117

Spartan_117 bass

Leuk Bevonden:
    0
    trampolinespringen? veel te gevaarlijk joh:p ga maar een kunstzinnige tekening maken over wat je vandaga gedaan hebt.|:- \o/

@ nicos: ja kan alles doen... maar ieder doet in de 4e klas vmbo examen en dan kies je of je havo of vwo gaat doen.. of van school gaat.

3. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    ?

Je doet VMBO-Examen, en dan kies je of je naar Havo of Vwo gaat? Dat begrijp ik niet. Je doet een examen op VMBO niveau, al haal je dan een 10, dan is dat nog altijd niet het minimale niveau dat je nodig hebt voor een succesvolle loopbaan op Havo of Vwo.

En is een Vrije School een school die Iederwijs ondersteunt, of zijn dat dan weer verschillende dingen?

4. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan wel een Havo vervolg opleiding doen toch?
    Maar VWO?

5. Lexiuz

Lexiuz ...---...

Leuk Bevonden:
    0
    3 Neven van mijn zitten op een Vrije school in Eindhoven. De oudste is er vorig jaar afgestudeerd maar moest toen nog op een andere school zn VWO diploma omdat het nog niet helemaal goed was geregeld ofzo. Volgens jaar doet de 2e examen op VWo niveau want dit jaar is het gewoon aangepast naar "normaal"middelbaar school niveau. En hij kan dan gewoon naar een Universiteit gaan ofzo.

6. Spartan_117

Spartan_117 bass

Leuk Bevonden:
    0
    jop, vmbo doen ze op de vrijeschool standaard zeg maar weet neit precies waarom... maar dan kan je gewoon havo of vwo doen

7. CasPerZerZ

CasPerZerZ *Sorteert Pallets

Leuk Bevonden:
    0
    Dan is het verschil niet zo duidelijk te zien:emo: .

8. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Bij ons in het dorp heb je zelfs de Vrije School en een Iederwijs school. Nou zijn de mensen van de Vrije School al een beetje apart, Iederwijs is natuurlijk helemaal raar. Je kunt er leren wat je wilt, maar als je niets wilt leren, dan is dat ook goed.

9. Vallandu

Vallandu ***

Leuk Bevonden:
    0
    haha waar gaat het heen met dit land:+

krijgen we straks dan alleen nog maar laag opgeleiden?

10. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Dat zou trouwens niet eens verkeerd zijn, daar hebben we een groot tekort van.

11. Andy01

Andy01 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Pff, nee we moeten lekker met z'n allen op zo'n PCC gaan zitten waar elke pauze een knokpartij met 300 jubelende idioten er omheen is en waar je niks leert over dingen in het leven die misschien wel belangrijker zijn dan passen in een maatschappij als deze.
    Misschien behoorlijk anarchistisch, maar toch liever dat dan gekneed worden voor een maatschappij waar ik helemaal niet in wil passen.
    Wat is er mis met zingen in een koor? Ik kan me best voorstellen dat dat op bepaalde vlakken goed is voor je ontwikkeling.
    Ik ken een hoop mensen die op een vrije school hebben gezeten en die zijn er, zéker op sociaal gebied, toch heel wat beter van af gekomen dan de gemiddelde vbo student.
    Ik denk dat wat voorbereiden op de maatschappij betreft, een vrije school het helemaal zo slecht niet doet.

Laatst bewerkt: 26 mei 2006
  12. Tronky

Tronky Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Waarom zou een leraar je uitmaken voor homo?

13. Ice Thunder

Ice Thunder Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat denk je zelf?

14. Spartan_117

Spartan_117 bass

Leuk Bevonden:
    0

nja, volges mij is hij zelf gwoon vet homo, en heeft ie het dara moeilijk mee ofso maar het ging zo:

ik en 2 andere lui waren aan het opbouwen voor een toneel stuk(die zijn er best veel bij ons) wij deden de belichting enzo. toen kwam ie naar ons toe en zegt zo: zo dus jullie zijn de homo'tjes van de belichting!?

dus toen gingen we maar klagen he:) bij t school hoofd,

15. Mauriz

Mauriz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat hoor ik hier toch veel negatieve geluiden over "De Vrije School". Ik ben benieuwd of de mensen die hier reageren er ook iets van af weten.

Momenteel loop ik stage op een soort vrij school. Hij heet "De Nieuwste School", geïnteresseerde kunnen hier een kijkje nemen.

In het begin was ik er ook niet zeker van of het zou werken. Maar nu ik er een paar maanden rond loop, is het echt fantastisch. De leerlingen zijn echt heel sociaal en erg open, het mooiste is dat ze ook nog super gemotiveerd zijn.

Wat ik wel erbij moet zeggen. Dit soort scholen is niet voor elke leerling geschikt. Je moet er gewoon een bepaalde leerling voor zijn.

Als er eventueel vragen zijn, zal ik deze proberen te beantwoorden.

16. Spartan_117

Spartan_117 bass

Leuk Bevonden:
    0
    helemaal gelijk, ik denk dat ik een niet geschikte persoon ben

17. Ross

Ross The Father

Leuk Bevonden:
    0
    lieve sgat luister even,

Al naar gelang de ontwikkelingsfase zal de nadruk meer komen te liggen op de ontwikkeling van de motoriek (o.a. bewegingszin), de ontwikkeling van het gevoelsleven als basis voor het sociale en het kunstzinnige, en de ontwikkeling van een onbevangen denk- en oordeelsvermogen in de derde fase

Een basisschool is er om te leren leren. De taak van een school in het primair onderwijs is de kinderen te leren rekenen en taal e.d. de basis dingen dus. Het kind "vormen" is meer de taak van de ouders. motoriek en kunst is volgens mij bijzaak. de belangrijkste is leren leren en dat gaat zo echt niet.

Dalton onderwijs is de shit. dat is echt geweldig goed, de kinderen krijgen een week taak die ze zelf een soort van deels (soms volledig) in plannen in de week of dag. ze werken met een weekmaatje dat is ook goed voor het sociale. vooral in groep 1-2 dan leren ze spelen en samen kiezen wat ze gaan doen.

maar het zou kunnen werken alleen ik ben er apsoluut geen fan van. het probleem wat er volgens mij gaat ontstaan is dat de intelecuele ontwikkeling langzamer gaat. en zeker op puberale leeftijd gaat dit tog een goede 70% fout. in de pubertijd moet je een beetje in toom gehouden worden en dan moet je niet in zo'n "hippie"school zitten. ik zou persoonlijk enorm flippen maar dat komt omdat ik ook een beetje van de oudere garde ben kwa les geven.

Deel Deze Pagina