1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

de zin van het leven

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Solid_Ghost, 1 okt 2003.

1. Solid_Ghost

Solid_Ghost Green Day!!

Leuk Bevonden:
    0
    hahaha, niet verwacht dat hier zoveel respons op zou komen, erg vet. niet verwacht ook dat jullie gamers er nog over nadenken ook, grappig wel...
    de zin van het leven, vind ik, is er niet, het gaat erom wat je er zelf mee doet, je geeft een invulling aan je eigen leven, de zin van het leven is dus voor iedereen anders, de een vind bijvoorbeeld dat het bereiken van doelen dat is.. de ander is zwaar pessimistisch en zegt dat er niets is wat zin heeft hier.
    en over die geest: ik denk wel dat er zoiets bestaat als je geest, ziel of wat ook. iets totaal abstracts, waardoor reincarnatie mogelijk is. ik ken iemand, die was een keer onder narcose gebracht, (hij is niet gelovig) en toen hij bij kwam, dreunde hij een hele passage uit de bijbel op, zonder ooit ind e bijbel te hebben gekeken...vaag

2. LifeLongGamer

LifeLongGamer Used Register

Leuk Bevonden:
    2

Laatst bewerkt: 18 okt 2003
  3. WiresOUTLAW

WiresOUTLAW ''screw you guyz''

Leuk Bevonden:
    0
    ''its money nigga, we are born to fuckin die, in the mean time get money''

4. masterChief88

masterChief88 sesamstraat!

Leuk Bevonden:
    0
    als ik zo'n thread lees ga ik ook weer denken, wat doe ik hier? elke dag voor school bezig, beetje dom computer spelletje's spelen (is wel leuk, maar heeft geen zin, je bereikt er niets mee) de voedsel vooraad van dokkum aanvullen (*vakkenvuller*).
    ik zag gister een stukje van de film soldier op veronica, film was niks aan, maar ik dacht wel, als we zo door gaan is de wereld wel zo, 1 grote vuilnisbelt, waar een elite (robot) leger een beetje orde houdt door geweld......

christelijk gezien is het leven een voorbereiding voor de hemel, je kunt je zelf hier bewijzen.

of dat zo is laat ik maar in hert midden, maar het is een verklaring.

veel mensen (*en ook kinderen*) denken zoiest van *live is short, enjoy it*, je mag best plezier hebben in het leven, maar het is wel een beetje ego.
    doen wat IK leuk vind, ook ten koste van anderen.

ook al is er geen duidelijk doel in ons leven (*snik*) we moeten er zeker iets mee doen

ik heb gezegd, amen

5. T-box

T-box XBW donkergroentje

Leuk Bevonden:
    0
    Gister was er in Kopspijkers wel een grappige vent. Dit beweerde dat alle atomen ruimteschepen zijn waarin hoogintelligente wezens leven. Wij bestaan dus uit heel veel wezentjes die ons besturen.
    En later zouden wij weer hetzelfde gaan doen met de ruimte; met ruimteschepen door de ruimte cruisen. Misschien is de ruimte dan ook wel weer een een groot levend iets :confused:
    Maar als dat de zin van het leven is...:eek:

6. Badkiller

Badkiller Hardcore xbwer!

Leuk Bevonden:
    19
    jah dat zeg ik weleens jah.. maar dan bdoel ik t dus niet zo..
    kbdoel dat je niet over alles moet gaan nadenken, natuurlijk doe ik niet letterlijk aan 'life is short enjoy it while you can' juist niet... maar dan ga ik niet over de kleinste dingen nadenken... eigenlijk klopt wat ik zeg niet, anders had ik school al verlaten en was ik dingen gaan doen wat ik veeeeel leuker vind.. ik denk juist graag over mn toekomst.. heel ver zelfs en dan ga ik een beetje plannen wat ik dan wil gaan doen..

7. masterChief88

masterChief88 sesamstraat!

Leuk Bevonden:
    0
    ja, ik ook, ik spaar wel, maar heb geen speciaal doel, ik wil wel graag een auto, maar die zijn wel zo duur dat ik als ik 18 ben nog niet genoeg heb, want xbox games zijn ook duur.
    maar ik doe niet alleen wat ik leuk vind.
    school kost veel tijd, maar ik doe geen mbo opleiding, ook al mag ik dat wel doen, doe ik nu wel 2 jaar langen voor een hbo.
    ik ben al druk bezig met mn toekomst, maar of het zin heeft.
    ik dnek het wel, ik denk dat ons leven zin heeft tot dat iedereen zich kan afvragen of het leven zin heeft op een forum...
    we kunnen nog veel doen in de wereld, en er kan nog veel gedaan worden (*afrika* )

8. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Volgens mij is de basis van leven overleven, maar dat is voor ons eigenlijk vanzelfsprekend geworden. Als je kijkt naar de natuur, dan zijn de meeste diersoorten daar de hele dag mee bezig (overleven dus), terwijl er veel mensen zijn die zich de hele dag vervelen. Mijn mening is dat wij de zin in het leven ontgroeid zijn en daarom doelloos rondlopen.

Totdat je je eigen doelen (en dus de zin in het leven) gaat definieren. Dat kan van alles zijn; geluk, geld, macht, noem maar op. En daarmee kies je zelf de zin van het leven, van jouw leven.

Laatst bewerkt: 19 okt 2003
  9. nycity

nycity OPTIMUS

Leuk Bevonden:
    0
    zin van het leven: zoveel mogelyk TJIKS regelen..!

10. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Ook voor je vader dus?

11. Solid_Ghost

Solid_Ghost Green Day!!

Leuk Bevonden:
    0

dan zijn we nutteloos bezig, goh, nog niet eerder gehoord... maarja, dat is weer een van de meningen, en daarom was ik deze thread begonnen. Eigenlijk vind iedereen hetzelfde, namelijk dat er geen doel is maar dat we wel zoveel mogelijk met het leven moeten doen, want je bent hier nu toch. Helemaal mee eens, helaas.
    eerst betaal je om een opleiding te krijgen en later krijg je het terugbetaalt totdat je zelf moet betalen voor je kinderen.... AAAAARGH wat een vreselijk vooruitzicht, je bent continu bezig te betalen! wie weet draait het leven daarom..... nee, dat kan niet, hoop ik

12. WiresOUTLAW

WiresOUTLAW ''screw you guyz''

Leuk Bevonden:
    0
    dat noemen ze dus de consumptie maatschapij, ''workin shity jobs to buy shit that we don't need'' Tylor Durden

13. Badkiller

Leuk Bevonden:
    19
    jah maar je maar je vind die 'shit' dat je koopt wel prettig om te hebben ofniet??

14. Solid_Ghost

Solid_Ghost Green Day!!

Leuk Bevonden:
    0
    maar om nou te zeggen dat et ook daadwerkelijk nut heeft... neuh

15. Badkiller

Leuk Bevonden:
    19
    ja maar dan kan je ook gelijk het nut vragen van het leven...
    'waarom leven wij, mensen?'
    maar als je dat weet, weet je gelijk het nut van de dingen waarvoor wij steeds werken....
    als het nut overleven is bv. (is geen nut, maar eerder zin v/h leven) dan kan je zeggen dat het overlevingsmiddelen zijn...
    (neeh niet alles, meeste zijn gewoon een luxe, overleven doen ze in afrika enz. hier moet je je leven gewoon zo 'fun' mogelijk maken)
    maja ikdenk wel dat je begrijpt wat ik bdoel..

16. Solid_Ghost

Solid_Ghost Green Day!!

Leuk Bevonden:
    0
    jawel, behalve dan dat het nut van het leven toch ongeveer hetzelfde is als de zin van het leven? heb je het dan niet gewoon over hetzelfde?
    met het starten van deze thread heb ik eigenlijk een eeuwig doorgaande discussie opgestart, omdat er simpelweg geen antwoord is voor de zin van het leven, wel de zin die jij aan je leven wil geven, dat is voor iedereen anders

17. Badkiller

Leuk Bevonden:
    19
    hmm idd... ik had er net verschillende betekenissen voor... ben ze weer kwijt...

of neeh wacht ik had het over
    Zin van het leven
    ...........en...........
    Nut van alle 'shit' dat we kopen (zie posts boven deze reply)

18. Solid_Ghost

Solid_Ghost Green Day!!

Leuk Bevonden:
    0
    maar ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat je voorstelde een antwoord te zoeken op het nut van het leven... maar als dat hetzelfde is als de zin van het leven, stel je dus voor om over een vraag na te gaan denken, die ik in het begin van deze thread heb gesteld

vat je 'm nog? ik niet meer.. ben mezelf verloren :confused:

19. Solid_Ghost

Solid_Ghost Green Day!!

Leuk Bevonden:
    0
    maar ik ga, dus verwacht binnenkort ff geen antwoord meer van mij

20. majidamarus

majidamarus »Sovjet Red Army«

Leuk Bevonden:
    0
    het leven is compleer nutteloss net als al het ander wat er ook bestaat. ziet iemand het nut ervan in dat er überhaupt een universum is?
    ik niet iig

Deel Deze Pagina