1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

de zin van het leven

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Solid_Ghost, 1 okt 2003.

  1. MORPHEUS

    MORPHEUS SNAKE

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0
    anders vraag je z'n MSN ff...:+ kunnen jullie filosoferen met z'n tweetjes :cool:

    evn ontopic: het precieze nut van het leven is niet echt duidelijk, maar het is wel zo tot stand gekomen dat wij hier [bij toeval] zijn door de evolutie. Als die beestjes een paar miljard jaar, of nee wat minder, denk iets van half miljard jaar(aarde is 4,8 milj. jaar oud) geleden nou NIET aan land waren gekropen waren wij niet ontstaan.

    Dus eigenlijk is het nut van ons leven gewoon je leventje uitleven totdat je doodgaat. Dus: life's short, play more :+
     
  2. majidamarus

    majidamarus »Sovjet Red Army«

    Berichten:
    357
    Leuk Bevonden:
    0
    lekker deprimerend zit ik hier een beetje doelloos achter de computer, en waarvoor. nutteloos allemaal
     
  3. WiresOUTLAW

    WiresOUTLAW ''screw you guyz''

    Berichten:
    509
    Leuk Bevonden:
    0
    waarom zou doelloos deprimerend zijn? je hebt een vrijpas om te doen wat je wilt
     
  4. Badkiller

    Badkiller Hardcore xbwer!

    Berichten:
    1.110
    Leuk Bevonden:
    19
    ok vraag nu aan je zelf hoe dat land is onstaan binnen het heelal,
    hoe het heelal is ontstaan (en waarom) binnen het??? universum?? , hoe het universum is ontstaan (en waarom) binnen het ?????????? wattafak?? als dat alles er niet is, wat is er dan wel?? en als je het antwoord op dat hebt gevonde, en als dat er niet was, wat blijft er dan weer over???
    hier word ik dus altijd duizelig over als ik er over nadenk...
     
    Laatst bewerkt: 19 okt 2003
  5. Humorke

    Humorke God of Fire

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0
    Er is geen zin in het leven.
    Alleen Xbox :p
    Grapje
    De zin is om je te vermaken, maar hoe langer de wereld bestaat, hoe meer de maatschappij je leven uitstippeld.
    Het leven bestaat maar om één reden.
    Achter de zin van het leven zoeken.
    Waneer je die gevonden hebt, sterf je.
     
  6. matje

    matje Soco Socoo!!!

    Berichten:
    302
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk gewoon dat we hier toevallig zijn, we zijn gewoon ontstaan en door jarenlange evolutie leven we nu op de manier waarop we nu leven.
    Nu proberen we er nog een zin aan te geven, maar helaas die is er gewoon niet.
     
  7. MORPHEUS

    MORPHEUS SNAKE

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0
    leuk, maar niet waar.

    *uche* dat eerste zei ik ook al.

    enne, wiresOUTLAW, je hebt gelijk, geniet gewoon van het leven zolang het kan. Als je eens voor een keuze(tje) komt te staan van bijv.: zal ik vanavond uitgaan met mijn maten? of niet, want het is zo tyfusdruk tegenwoordig en ik heb nauwelijks geld op mijn rekening(laat staan überhaupt).
    Ga dan dus vet feesten, en leen geld van iemand :p
    ; als voorbeeld.

    Koen heeft gesproken :cool:
     
  8. masterChief88

    masterChief88 sesamstraat!

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    *kucht*
    we kunnen het ontstaan niet verklaren, met bovenstaande ben ik het compleet eens, er zijn mensen die zeggen dat het niet zomaar kan, en dat het het werk van God is, maar hoe komt God er dan:confused:?
    lees een God...
     
  9. Outlander

    Outlander Join the Mages

    Berichten:
    441
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is de zin van het leven... is denk ik de moeilijkste vraag die gesteld kan worden.

    Antwoorden op deze vraag hebben vaak tot een hoop ellende geleid. Er zijn namenlijk mensen die denken dat ze deze vraag kunnen beantwoorden en ze leggen anderen vervolgens hun dogma op.

    Gevolg... beperking van de vrijheid van denken en nog erger oorlog en vernietiging.

    Gelukkig is er ook heel veel goede literatuur van hoogstaande mensen. Ik zelf haal veel wijsheid uit de theosofie en verder voel ik me aangetrokken tot het boeddhisme.

    Laat het individu vrij om zijn eigen weg te volgen. Als mens heb je de mogelijkheid om stil te staan bij elke handeling die je doet.
    Vraag je bij elke handeling af of je er een ander mee schaadt.

    Zoniet doe dan wat je moet doen... ook al is het zinloos.
     
  10. masterChief88

    masterChief88 sesamstraat!

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    1 na moeilijkste,
    de moeilijkste : wat was er eerder, de kip of het ei:confused: ?
    en op de derde plaats, wat is het doel van het leven
     
  11. ImpulzZ

    ImpulzZ Katie Holmes

    Berichten:
    583
    Leuk Bevonden:
    0
    als je die vraag van het kip en het ei aan een wetenschapper stelt, zal hij je antwoorden dat de diersoort 'de kip' ontstaan is door evolutie... dat kan hij je dus wel beantwoorden. maar hoe die evolutie ooit is begonnen/in gang gezet is (de vraag van de zin van het leven dus!!) dat zal hij je niet kunnen vertellen :p
     
  12. Solid_Ghost

    Solid_Ghost Green Day!!

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    0
    lekker dan..... stel je een discussie op, loopt het uit op een massamoord :p Ervan uitgaande dat het gequote waar is... maar ik vraag iets onmogelijks, namelijk een antwoord op een vraag waar geen antwoord op is. of toch?

    (om deze thread niet dood te laten bloeden)
     
  13. The Arowana

    The Arowana Reloaded

    Berichten:
    805
    Leuk Bevonden:
    0
    omfg.. dat er nog steeds mensen zijn die daar het antwoord niet op weten! we kennen allemaal de evolutietheorie toch? nou, als we daar van uitgaan was het ei er eerst..
    Na verloop van tijd verandert de DNA structuur van een soort, HEEEEL geleidelijk.. Zo geleidelijk dat je de verandering niet merkt, maar hij is er wel..
    De voorouder van de kip heeft dus een ei gelegd waaruit de kip kwam die wij vandaag kennen als de huis tuin en keuken kip.. tadaa..

    hmm.. ik kan het wel.. als ik het niet vergeet leg ik het hier nog een keer uit.. maar vanavond heb ik verder geen tijd..
     
  14. Solid_Ghost

    Solid_Ghost Green Day!!

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    0
    alsjeblieft, verrijk mijn inferieure geest (dit is trouwens niet waar, maar het klinkt in deze context zo leuk) met je oneindige kennis! of met een evolutie theorie van jou, verwikkeld in die van Darwin... maar daar gaat het niet om. Bovendien, als je zoiets als evolutie of de zin van het leven probeert te verklaren met wetenschap, weet ik niet of je er komt. Tuurlijk, die mensen hebben aan kunnen tonen dat de evolutie theorie nu zo ongeveer wel klopt, maaaaaar ik heb het idee dat je het helemaal niet wetenschappelijk moet proberen te verklaren. heel leuk en aardig allemaal als ze erachter kunnen komen hoe de mens is ontstaan, maar is het niet veel mooier dat mensen scheppingsverhalen verzinnen (of niet verzinnen, dat ligt natuurlijk aan bepaalde geloofsovertuigingen of de mens het verzonnen heeft of dat het door een hogere macht is ingegeven) in plaats van deze verhalen, utopieen haast, onderuit proberen te halen met wetenschap?
     
  15. Jajojo

    Jajojo ÜberCosy!

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    4
    Naar mijn mening halen die (vaak ongeloofwaardige) verhalen zichzelf onderuit, doordat ze simpelweg ingehaald worden door de wetenschap. We weten steeds meer en daardoor komen we erachter dat we er vroeger nogal eens naastzaten. Daar is toch niks mis mee?
     
  16. Solid_Ghost

    Solid_Ghost Green Day!!

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    0
    op zich niet nee, als de wetenschap de overige mensen, die geloven wat ze willen geloven, laat geloven wat ze willen geloven en niet doordrammen over dat zij gelijk hebben. Ik vind het zelf ook vaak wel interessant hoe het nou volgens de wetenschap in elkaar steekt, maar soms heb ik het idee dat ze het te ver doordraven.
     

Deel Deze Pagina