1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Deense spotprenten over Islam

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 3 feb 2006.

1. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Jij bent zeker zo'n gehersenspoelde moslim? De tering zeg, ambassades in de fik steken omdat er een spotprent is gepubliceerd? Eng mannetje.

2. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Waarom veroordeel je wel die striptekenaars, maar hou je je mond over de misdaden die moslims begaan?

Hirsi Ali zei het ook mooi, waarom wel protesteren tegen spotprenten waarop de profeet afgebeeld staat, maar zwijgen als er iemand wordt onthoofd uit de naam van de islam...

Bovendien hebben die spotprenten wel degelijk gelijk gehad, want de moslims profileren zich weer als een gewelddadig volkje.

3. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Het bestuur van een Moskee in Amsterdam heeft aangifte gedaan tegen Geert Wilders (Godslastering). Dit omdat Wilders de Deense Cartoons op z'n site heeft staan en dat vinden zij dus weer belachelijk.

Bron: radio 538.

4. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Die domme vlaggeb slaan in mijn personelijke opnie op niks! Ik geef toe dat het slecht is dat de ambassade verbranding slecht is, maar die Deense krant was gewoon fout. Toen er aanslagen waren in Casablanca Marokko heeft ook geen een Westers land hulp geboden op de schaal die nu bij Denemarken gebeurd. Toeb kwam het machtige USA ook niet op voor Marokko om te zeggen dat ze de streid tegen terror steunen, en de marokkaanse regering geholpen. Toenb kwamen er ook geen vlaggen uit medeleven voor Marokko.

Deense krant was in mijn opnie, en vele andere fout. Maar de reactie van een paar moslims is ook fout. Die prents zijn met de bedoeling gemaakt om te provoceren. Zelfde voorbeeld als ik iemands moeder ga beledigen op een foto, Mohammed is als een 'vader' voor moslims. Actie -> Reactie

5. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    tja, dat was idd niet slim van die deense krant, maar de reactie van grote groepen moslims is ronduit achterlijk te noemen...

6. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    Dit is de de 1e keer dat ik wat hoor over aanslagen in Marokko :eek: Beetje moeilijk om medeleven te tonen aan een land als ik niet eens weet wat er aan de hand is ;) Media enzo he...

Daarnaast heb ik al duidelijk aangegeven waarom ik deze vlag als avatar heb. Dus lees dat eerst maar even terug voordat je met conclusies aan komt zetten (vorige pagina) ;)

Over dat actie --> reactie:

Even jouw voorbeeld: Jij beledigt iemand zijn moeder n.a.v. een foto. Vervolgens gaat die persoon naar jouw huis, maakt een paar mensen af die toevallig thuis zijn en steekt vervolgens het huis in de brand. :{

Om het even visueel te maken:

Actie --> Reactie

Laatst bewerkt: 7 feb 2006
  7. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    @rikkel: Erg mooi verwoord.

Goed, de Deense krant is erg dom geweest. Maar ik vind de tegenaanval (persoonlijk) stukken erger van de AEL. De holocaust ontkennen. Hoe haal je het in vredesnaam in je hoofd. De prenten over Mohammed en de prenten over de Holocaust vind ik totaal van elkaar verschillen. De ene is spotten met de een na grootste godsdienst ter wereld, goed dat is niet was echt netjes nee, afgaande dat sommige moslims erg lichtgeraakt zijn. De andere is spotten met de grootste genocide die ooit heeft plaatsgevonden. Dat staat op een ander niveau.

8. goakhan

goakhan Uns4n1ty

Leuk Bevonden:
    2
    De 'relschoppers' die de ambassades in de fik hebben gestoken gebruiken dit voor hen eigen politieke doeleinden. Ze proberen een kloof te creeren tussen het Westen en het Oosten net zoals sommige politica hier in het Westen, Geert Wilders en Ayaan Hirshi Ali dat doen.

Het lukt beide kampen om onze angstgevoelens aan te wakkeren en idd in termen van WIJ en ZIJ te praten en te denken. Hoe meer mensen dit doen, hoe moeilijker het wordt om deze patstelling te doorbreken en er een soort self-fulfilling prophecy ontstaat zoals; "Zie je nou wel, al die moslims zijn geweldadig" of "het Westen is altijd anti-islam"

9. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    Dat is waar en eigenlijk wil ik daar niet aan meewerken, dus ik neem zo m'n oude avatar weer terug. Echter blijf ik achter het Deense volk staan, omdat zij worden aangevallen alleen omdat het Denen zijn.

Er wordt toch altijd gevraagd om niet iedereen over één kam te scheren? Kijk wat die 'Angry mob' nu aan het doen is.. :mad:

10. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Precies. Het zijn maar een paar tekenaars geweest die dat hebben gedaan. Komaan zeg.

Als ze een Deen zien dan willen ze hem vermoorden zeggen ze. Ooit aan gedacht dat er ook Deense moslims zijn?

11. goakhan

goakhan Uns4n1ty

Leuk Bevonden:
    2
    Ja ik begrijp je frustratie, ik denk er zelf ook zo over. Het is irritant dat ze onschuldige Denen en iedereen die maar iets Westers uitziet, worden aangevallen. Het is ook moeilijk niet iedereen over een kam te scheren, omdat de media ook lekker een eenzijdig beeld laten zien en het vakjes denken bemoedigt.

En dit geldt voor beide kanten. Toen met de bomaanslagen in het Westen (pick one) werden alle moslims in de desbetreffende landen ook verdacht aangekeken, moskeeen / scholen gingen in vlammen op etc. Helaas spelen bij zulk soort evenementen altijd de randdebielen de hoofdrol.

12. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43

pcies zo is het.

Niemand kan ontkennen dat vanaf kinds af aan veel kinderen in een aantal landen in het midden-oosten (ik noem geen namen van landen, dan scheer ik iedereen over 1 kam) wijs worden gemaakt dat het westen slecht is......iemand die 21 is en zonder dit is opgevoed zal echt niet zijn leven geven omdat hij het eens is met de koran......daar zal hij anders over denken omdat hij een (ontwikkelde?) opvoeding heeft genoten.
    Ik vind persoonlijk die rellen in frankrijk meer zinvol dan dit, oke misschien was de deense krant fout......maar het wordt toch gepubliseerd in denemarken?? daar mag het toch?? En degene (al dan wel moslim of niet) die het groot heeft gemaakt geniet waarschijnlijk ook van de vrijheid die hij in denemarken heeft, anders was het nooit zo groot geworden.

13. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Egh, dat is hun goed recht. En ook de manier waarop deze hele handel eigenlijk aangepakt had moeten worden. Niet met die beelden eens, er werk van maken. Laat het maar aan de rechtsgang verder over. Imo is dit een nette manier van dat bestuur om hun ongenoegen over die cartoons duidelijk te maken.

Wat er voor de rest gebeurt is natuurlijk te gek voor woorden. Ik kan best begrijpen dat moslims dit als godslastering zien en er tegen ingaan, protesteren zelfs. Maar die uitloop naar geweld is absoluut te ver. Maar het is natuurlijk een perfecte stok voor de radicale moslims om mee te slaan. Dit speelt precies in hun hand. Nu er al op vele vlakken conflicten zijn, geweldadig en op politiek vlak, kunnen ze dit goed gebruiken om nog even extra olie op het vuur te gooien voor hun eigen politieke doeleinden.

14. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    Inderdaad, ik maakte er ook alleen maar meliding van omdat ik het voorbij hoorde komen. Ben het met je eens dus.

15. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Jij snapt er echt helemaal NIKS van. Heb je hier Britse vlaggen gezien op 7 juli? |:-

Die vlaggen zijn er helemaal niet omdat mensen Denen zo zielig vinden, die vlag staat symbool voor het steunen van die spotprenten (en daarma de vrijheid van meningsuiting) en TEGEN het geweld die de moslims gebruiken. Jouw vergelijking slaat dus echt totaal nergens op!

De Deense krant was fout, maar het onthoofden van 'ongelovigen' en het plegen van aanslagen uit de naam van Allah is toch HONDERD KEER provocerender dan SPOTprenten?! Maar dáár hoor je zeer weinig over uit de islamitische wereld.

16. Hellspawn

Hellspawn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hihi, nu komt de aap uit de mouw, vandaar dat ik op bladzijde 12 van deze topic al zei:

"Verder bestaat de cartoon als politiek middel al heel lang, zowel het Westen als elders in de wereld wordt er grif gebruik van gemaakt… Ook door moslims dus… Dat is al eerder in deze topic duidelijk gemaakt… Ik zeg niet dat iemand niet beledigd mag zijn omwille van een spotprent, dat is zijn of haar goed recht… Maar om massahysterie te ontketenen? Wie zou daarmee gediend zijn? Ik denk alleen extremisten, want die willen zoveel mogelijk chaos en angst veroorzaken… Je moet die lui wel in beeld houden, maar je niet laten immobiliseren… Want omwille van chaos en angst denken extremisten dat ze hun slag kunnen slaan… Vandaar dat ze al jaren en jaren proberen om met aanslagen iets voor elkaar te boksen…"

Het kaf is dus min of meer van het koren verwijderd... Dat zou ook moeten gebeuren in de landen zelf waar een chaos is ontstaan of dreigt te ontstaan... Ik zie dat er in een aantal landen waar relschoppers lopen te slopen al orde op zaken is gesteld... Maar dat is dus niet alles, hoe krijg je de burger aldaar zover, dat hij ook de juiste informatie krijgt over het feit dat extremisten hem proberen uit te lokken en in de kaart te spelen... Want feitelijk is dat wat er blijkbaar gebeurt... Angst, chaos, verontwaardiging en agressie veroorzaken, dat is helaas wat extremisten doen... Ze willen een wig drijven tussen Oost en West en hun voordeel er mee doen... Dus probeer onder het mom van godslastering het Westen zo zwart mogelijk te maken... Let wel: het zijn misschien geen leuke spotprentjes, maar de anarchie die er op gevolgd is, is wel heel heftig... Het kan bijna niet anders dan dat daar meer achter zit... :D

17. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    achterlijk geloof die islam.
    Zelf de hele tijd roepen dat de islam voor vrede staat, maar toch gaat de halve bevolking van een land de straat op om ambassades aan te vallen vanwege een belediging.
    Alsof er nog nooit cartoons zijn getekend over het christendom of het jodendom.
    Dan te bedenken dat die strips uit november zijn :confused:

18. Hellspawn

Hellspawn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Twee vechten om een been (boze moslims tegen Deense cartoonisten), de derde (fanatieke extremisten) gaat er ongezien mee heen... Dat is het spreekwoord wat hier volgens mij van toepassing is... :D

19. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Was een goede melding, want als er meer het op die manier hadden aangepakt zou het geresulteerd hebben in een stuk minder ellende. :)

Goed, het geloof Islam is niet achterlijk, net zo min als het christelijke, joodse, etc, etc, etc geloof.
    De interpretatie van sommige, wat meer extremistische moslims (en dit gaat ook weer op voor elk geloof) zou je als achterlijk kunnen betitelen. Dat is ook weer een linke uitspraak want ik zie ze meer als geniepig aangezien ze een geloof misbruiken om hun eigen normen/mening/etc op te dringen aan anderen.
    Halve bevolking moet je ook relativeren, ja het is een grote groep, zeker in de meer fundamentalistische landen. En hun gedrag tegen anderen, het geweld wat gebruikt wordt is ook zeker te veroordelen en niet goed te praten. Maar ik betwijfel ten zeerste dat het om halve bevolkingen gaat. En het wordt ook flink gevoed door die extremistische elementen.

20. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    tja daar verbaasde ik me ook al over, maar de berichtgeving moet daar nog mond op mond gaan he, de tv en het internet kennen ze er nog niet;)
    en ik zat ook te denken, wat al jazeera (een arabische zender voor islamieten) allemaal laat zien bijv: haatzaaiende boodschappen van bin laden, onthoofdingen van gijzelaars etc etc, hebben wij daarvoor tv gebouwen in brand gestoken of what ever?
    dit bewijst wat voor huichelaars het zijn door te zeggen dat ze bin ladens gedachtegoed en geweld van extremisten veroordelen, maar er ondertussen wel steeds maar weer filmpjes van produceren en daardoor er bij de arabische bevolking weer aandacht aan geven en sympathie voor wekken.
    de hele moslimsgemeenschap daar kickt gewoon op onthoofdingen van westerlingen en van hun grote holbewoner bin laden, bewijs eerst maar eens door daden dat de islam voor vrede staat zou ik zeggen!

Deel Deze Pagina