1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Deense spotprenten over Islam

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 3 feb 2006.

  1. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Maar ik hoorde wel de hele wereld engeland steunen. En dan was bij de aanslagen in Casablanca niet. Die spotprent tekenaar heeft duidelijk geen verstand, anders wist hij dat hij dit niet moest doen. Want ik denk dat vele het niet begrijpen, wat die tekenaar heeft gedaan is in de ogen van moslims onacceptabel!
     
  2. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.324
    Die moslims moeten wat meer chillen. Dat zwart - wit denken in termen van goed - slecht laat weinig ruimte voor nuance.
     
  3. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar noem je ook iets.. Al Jazeera. Volgens mij is dat de "Privé", "Weekend", "Story" (altijd handig.. een opa en oma met zo'n wekelijkse tijdschriftenmap) of "SBS6 Shownieuws" van het Midden Oosten. Ooit bij stil gestaan dat er méér zenders zijn dan slechts die ene? Net zoiets als dat jij alleen Nederland 1 zou ontvangen, thuis :eek:
    In Groot Brittannië is onlangs een moslim overleden, die echt heel veel goeds heeft gedaan en vaak mensen samen liet praten en vrede wou tussen iedereen. Er zijn niet alleen "slechte moslims", alleen de "goede" houden zich rustiger en op de achtergrond. Heus zijn er wel vredevolle moslims. Ik ben ervan overtuigd dat er meer "goede" zijn dan "slechte".
    Ik denk, dat als ik jouw moeder flink hard zou beledigen wanneer ik jou op straat tegenkom, jij mij op mijn muil zou slaan. Mohammed is voor de moslims méér dan dat. Ook vertegenwoordigen die spotprenten het gevoel van constante vernedering en stigmatisatie van de moslims, de afgelopen jaren. Opgekropte woede komt er in één keer uit.
    Dát is wat er gaande is. Het zal heus weer rustig worden, maar laten we met z'n allen wel wat socialer gaan leven en meer rekening met elkaar houden. Geen cultuur mag het zwarte schaap, zondebokje of doelwit van treiterijen zijn. Mèt elkaar leven is IMO nog altijd beter dan tegen elkaar.
    De mens hoort graag wat hij wil horen, of waar hij bang voor is. Dit zorgt voor erg opgefokte reacties aan beide zijden en maakte al die landen zo gewillig om de VS en Engeland maar te steunen in "the war on terrorism". Nu zoveel landen er bij betrokken zijn en een hoop mensen tot bedaren komen, kunnen we niet zomaar al die landen verlaten. Dat zou rellen en burgeroorlogen veroorzaken en kunnen leiden naar een Coup(staatsgreep). "In de naam van de vrede" blijven veel landen nu nog gestationeerd. Natuurlijk hebben belangen in de wederopbouw er ook mee te maken, maar dat terzijde.

    Die spotprenttekenaar wou een discussie opstarten en duidelijk maken hoe hij erover dacht. Misschien provocerend, misschien wist hij niet genoeg van de moslimcultuur af, maar het doel is bereikt. Echter wordt het doel nu voorbijgestreefd. Bloederige aanslagen ten gevolg. Onacceptabel zal het vast zijn, maar de joden alweer beledigen? De Deense ambassades bestoken? Doodsbedreigingen? Dat geeft een verkeerd beeld af aan de wereld. Het geeft een idee van "Zie je wel.. Die moslims zijn gewelddadig!" het geeft een beeld af wat misbruikt door mensen als Geert Wilders. Deze politicus is méér dan provocerend bezig. Hij beledigt expres al die Moslims om maar aandacht te trekken. Hij kan nu zeggen "kijk naar mij! ik word met de dood bedreigd!". Achter dat flinterdunne masker zit een grijns van hier tot Tokyo.. "Hoe meer zendtijd hoe beter", "kom maar op met die aandacht"

    Stop daarmee en vervolg de dialoog. Wilders is nu aangeklaagd, dat is beter. Laat de wereld zien dat het ook diplomatiek kan, laat de wereld maar zien dat het geweldloos kan. Er zijn voorbeelden genoeg, mensen als Mahatma Gandhi hebben geweldloos veel meer betekend voor hun volk dan dat ze met geweld hadden kunnen doen.
     
  4. shorty_

    shorty_ [B][u][F][u]

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    0
    KOPENHAGEN - Het protest tegen publicatie van omstreden spotprenten van de profeet Mohammed manifesteert zich inmiddels ook op internet. Islamitische computerkrakers hebben in de afgelopen dagen zeker zeshonderd Deense websites beklad, meldde de onafhankelijke observatiepost Zone-H dinsdag.

    De daders laten op aangevallen sites protestboodschappen achter en zorgen zo dat de pagina's onbruikbaar worden. Het gaat om woedende reacties en oproepen om Deense producten te boycotten, maar ook om waarschuwingen voor zelfmoordacties. "Cyberprotesten waren nog nooit zo duidelijk als vandaag", aldus beheerder R. Preatoni in een verklaring op de internetpagina van Zone-H.

    Ook westerse en Israëlische sites zijn doelwit. In totaal telde Zone-H duizend aanvallen. Het vermoeden bestaat dat hackersgroepen uit verschillende moslimlanden hun krachten hebben gebundeld om zoveel mogelijk schade aan te richten, in Denemarken en andere westerse landen.
     
  5. mars15

    mars15 Guest

    hebben ze tegenwoordig al geld voor computers die moslims _0/
     
  6. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    Amen to that!
    met mijn opmerkingen bedoelde ik het trouwens om maar een punt te noemen, tuurlijk zijn er goede moslims en ik heb die tekeningen altijd al een stomme actie genoemd, maar er is gewoon een tendens onder veel moslims uit de streken van syrie libanon etc om geweld te gebruiken zodra er maar iets gebeurd.
    wat geert wilders doet is idd behoorlijk stom en dat is nog zacht uitgedrukt, maar wat je zegt over al jazeera is denk ik niet helemaal waar, aangezien ze zelf beweren juist ''gematigd'' te zijn....en dan denk ik weer, als dat gematigd is met onthoofdingen bij het ontbijt en het avondeten, wat zenden de minder ''gematigde'' zenders dan uit??!
     
    Laatst bewerkt: 7 feb 2006
  7. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    erm.. ze noemen zichzelf zo, geloof jij dat dan direct?

    2 voorbeelden:
    1. de DDR (voor de val van de muur) noemde zich ook democratisch :{
    2. ik ben geweldig, geniaal, slim, knap, lief, aardig, sexy en alle meisjes willen met mij uit.

    lijkt me duidelijk.. :eek:
     
  8. shorty_

    shorty_ [B][u][F][u]

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    0
    ANKARA - Turkse veiligheidsdiensten hebben de 16-jarige jongen opgepakt die zondag een Italiaanse rooms-katholieke priester zou hebben vermoord. De verdachte, opgepakt in de stad Trabzon aan de Zwarte Zee, was tijdens zijn arrestatie gewapend, meldde het persbureau Anatolië dinsdag. De jongen heeft gezegd dat hij was beïnvloed door de omstreden spotprenten van Mohammed.

    16 jaar
     
  9. shorty_

    shorty_ [B][u][F][u]

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    0

    ja mars dat hebben ze, hoe zetten de Irakezen anders de video's van onthoofdingen van amerikanen op internet
     
  10. Wessiej

    Wessiej A.F.C.A.

    Berichten:
    1.834
    Leuk Bevonden:
    0
    Die mensen worden gewoon door de menigte gehersenspoeld.
    Heel ziek als ze zo iemand vermoorden door wat spotprentjes.
     
  11. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja. Maar in onze cultuur is dit helemaal niet zo vreemd. Misschien moeten de moslims maar eens accepteren dan in onze cultuur het normaal is dat er spotprenten gemaakt worden over de actualteiten.

    De tekenaar heeft zeer zeker verstand. Spotprenten zijn niet verboden, je mag die gewoon maken. In alle tijden zijn er spotprenten gemaakt over vanalles en nog wat. Kijk maar in een gemiddeld geschiedenisboek van school, spotprenten zijn altijd gemaakt.
     
  12. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Heeft niks te maken met Denemarken op het moment.
     
  13. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Je zei dat er geen vlaggen van engeland kwamen. Maar er was wel brede internationale steun voor engeland tegen het terrorisme.

    En in islam cultuur is het normaal om mensen hun hand af te hakken als ze hebben gestolen. Voor westerlingen is dat vreemd, maar voor moslims niet.

    Waarom moet alles volgens de 'betere' westerse cultuur? Clash of the cultures. En om te gaan betwisten dat de westerse beter is kom je geen eind verder. Als de cartoonist een punt wou maken kon dit ook anders op een minder provocerende manier.
     
  14. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Kom op man, die gasten denken gewoon niet na.
    Het loopt nu echt gigantisch uit de hand.
    Het is toch eigenlijk te gek voor woorden dat er doden vallen ivm spotprenten! Waar zit het verstand van die mensen?! De naam zegt het al, spotprenten.

    Als ieder mens actie zou moeten ondernemen tegen iedere belediging, dan ben ik bang dat er nog maar zeer weinig mensen over zullen blijven op deze planeet.

    Er is niks, maar dan ook helemaal niks wat deze acties rechtvaardigd. Ook vind ik dat de media een grote rol in dit verhaal speelt. Ze blazen het hele gebeuren op.

    Verder ben ik het eens met wat Elgee zegt. Wij moeten alles maar van hun accepteren en pikken, misschien word het eens tijd dat zou ook eens gaan doen.

    Laat ons maar een spotprent maken, in plaats van elkaar proberen uit te roeien vanwege verschil van geloof. Idioten.
     
  15. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Wat een opmerking. Kuweit alleen, en dat landje is kleiner dan nederland, is al (even) rijk (er) als frankrijk en duitsland bij elkaar_0/
     
  16. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Laat ik het zo stellen. Als je wilt dat moslims en westerlingen niet met elkaar levens moeten bemoeien dan noem ik Irak, 1e golf oorlog, 2e golf oorlog, Israel, Iran. Als er in Iran een homo wordt opgehangem, totaal onacceptabel, dan bemoeit het westen zich weer met de moslims. Gebeurt dit in een of ander land in Afrika dan hoor je niemand praten, hutsi tutsi?Als er in Palestina verkiezingen worden gehouden en hamas, een tereur organisatie wint, dan is niemand tevreden. Dat is toch gewoon democratie. Volk heeft gekozen, punt. Nu begint het Westen zicht er mee te bemoeien. De emmer is al meer dan vol. Alle interventie die plaats vind in het midden-oosten moet dan ook eens ophouden. Dan pas kan je achter je argument staan. Want zolang er nederlandse mariniers in afghanistan zitten ben je bezig met HUN cultuur te dicteren.
     
    Laatst bewerkt: 7 feb 2006
  17. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik reageerde op jouw vergelijking met Denemarken en aanslagen in Casablanca. Heeft verder niks met Denemarken te maken enzo.
     
  18. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    De landen waren in die gevallen zelf de agressors. Saddam die dreigt met zenuwgasaanvallen en Koeweit aanvalt enzo. :{
    Ik hoor het vaak genoeg. Twee jaar geleden big news dat een vrouw in Nigeria gestenigd zou worden!
    Tuurlijk is dan niemand tevreden, Hamas is een TERRORISTISCHE organisatie. Maargoed, die regering mag lekker blijven zitten, omdat het democratisch gekozen is. Het westen bemoeit zich er juist NIET mee, ze stoppen alleen de cashflow naar Palestina.
    Die Nederlanders zitten daar niet als bezetters, maar als vrijheidsbewakres. En de bevolking is maar wat blij met hun komst. _0/
     
  19. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Dit is nog veel erger. In Casablanca zijn doden gevallen, Denenmarken nog niet. Als het om westerse landen gaat dan beschermen ze elkaar maar al te goed. Gaat het om Marokko niet. Dat vond ik dus totaal onzinnig.
     
  20. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Boeiend, wat heeft dit met Denemarken en de spotprenten te maken? |:- |:- |:- |:- Een aanslag vergelijken met commotie rondom spotprenten. Jaja... :{
     

Deel Deze Pagina