1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Deense spotprenten over Islam

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 3 feb 2006.

  1. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik zal maar niet je spellingsfouten gaan herstellen, maar inhoudelijk reageren. ;)


    Israel zit daar omdat ze na de oorlog uit de concentratiekampen kwamen, en ze ergens heenwouden waar ze vrij zouden zijn, een eigen staat. Ze zijn met zijn allen uitgeroeid en wat had Europa dan moeten doen? Die boten vol overlevenden tegenhouden? Ik zou het niet eens durven, ik ben een Engelsman en ik zie die boten vol met uitgehongerde mensen aankomen, die maar 1 ding willen: vrijheid.
    De wereld is van iedereen, Palenstina en Israel zouden naast elkaar moeten leven, maar met Hamas aan de macht gaat dat niet gebeuren.



    Btw, ging dit topique niet over de spotprenten. 8)?
     
  2. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Ja , ik begrijp overigens je punt wel ,jullie zien alle interventies van het westen als bemoeienissen in moslimzaken .
    Maar als jij het democratisch vindt dat een terreurcel zoals hamas er een is , met tientallen terroristische acties gepaard met honderden doden op het actief verkozen wordt door het volk heb ik toch mijn grote twijfels over of die de weg naar vredevol democratisch beleid zullen voeren ,of van hun machtpositie in palestina zullen misbruik gaan maken om het vuur daar nog wat op te stoken.
    En overigens trek jij de zaken in afrika weeral helemaal uit verband en haal je er iets héél anders bij namelijk de etniciteit tussen de volkeren onderling binnen één landsgrens ,aangezien er eeuwenlang al een rivaliteit geweest is tussen de hutu en tutsi-stammen en onder belgisch koloniaal bewind was daar niets aan de hand .
    De miserie is daar begonnen , toen de negers hun onafhankelijkheid opeisten en na een korte en zware strijd ook kregen .
    Vanaf dat moment is de neergang in een ooit zo rijk land aan grondstoffen begonnen toen de gasten zoals mobutu enkel alleen aan zichzelf en hun famillie te verrijken en dank zij dit en de grote corruptie bij de ambtenaren en de nationalisatie van de grote fabrieken waardoor het kapitaal én de werkgelegenheid wegvluchten , waardoor het land verviel in chaos door de voortdurende strijd tussen de congolese en de verscheidene rebellenlegers die allebei het liefste onschuldige dorpjes uitmoorden omdat ze ofwel voor de andere kant waren of tot een andere stam behoorden.
    Midden de jaren zeventig heb ik als soldaat het bittere voorrecht gehad om deze waanzin tijdens humanitaire acties om belgische landgenoten uit zaire de evacueren meegemaakt met inbegrip van al het geweld en nodeloze doden in verschillende gevechtssituaties er bovenop.
    In 1994 was er daar het hoogtepunt met de genocide in Rwanda waar hondderduizenden mensen zijn afgeslacht met inbegrip van 10 ex-collega´s van mij die in volle strijd verwikkeld het bevel kregen van de canadese opperbevelhebber van de vn-strijdkracht om hun over te geven daar hij dacht dat hij zo de strijd zou kunnen bedwingen .
    Resultaat was dat deze tien kerels door de rebellen langzaam gedood zijn door middel van martelingen , en de oorlog ondanks de poging van die canadese idioot gewoon verder ging. en o ja hier hebben we het over christelijke bevolkingsgroepen.
    En wat afghanistan betreft , al die troepen die er nu zijn , zijn daar gewoon nodig om bin laden te kunnen opjagen .
    Indien de vn - strijdkrachten zich daar terugtrekken valt het land daar binnen de kortste keren wéér in handen van de fundamentalistische taliban én van bin laden , en krijgen we dat hele gezeik daar weer overnieuw.
     
    Laatst bewerkt: 7 feb 2006
  3. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Ooow , als amerika écht gewillen had , dan zou nu afghanistan zo plat als een dubbeltje geweest zijn .
    Dan zouden ze wel enkele atoombommen op de juiste doelen geplaatst hebben mét als resultaat dág Bin Laden en dág aan de hele taliban en zou er nu geen vn-vredesmacht nodig zijn om de boel onder controle te houden .
    Wees dus maar blij dat ze de keuze voor precisiebombardementen gemaakt hebben om de burgerbevolking niet al te veel te laten lijden .
    En voor 9/11 mochten de taliban en Bin Laden roepen wat ze wilden en gaf niemand er iets om aangezien niemand de taliban wou bekritiseren om hun harde fundamentalistische beleid en de machtshebbers hun land besturen zoals ze zelf willen , en ondanks dat men toen al lang wist dat er opleidingskampen van de al quaeda in het land actief waren .
    De huidige situatie hebben de taliban én Bin Laden namelijk zelf over zich afgeroepen door hun aanslag op 9/11 op de twin towers te plegen .
    Het enige antwoord dat het westen dan kan hebben is , vernietig die broeihaard van fundamentalisme en dit zonodig tot elke prijs.
     
  4. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ten eerste geeft dit aan dat de president van een Iran een idioot is.

    Dus de holocaust is verzonnen? Is dit ook verzonnen:

    Miljoenen Joden zijn door de nazi's omgebracht. Naoorlogse schattingen belopen:

    Polen: >2.350.000
    Sovjet-Unie: >700.000
    Tsjechoslowakije: 233.000
    Roemenië: >200.000
    Hongarije: 180.000
    Duitsland: 160.000
    Nederland: 101.800
    Frankrijk: 60.000
    Oostenrijk: 58.000
    Griekenland: 57.000
    Joegoslavië: 55.000 (waarvan 31.000 in Kroatië)
    België: 25.000
    Italië: 8.500
    Luxemburg: 3.000
    Noorwegen: 700
    Het totaal aantal vermoorde Joden wordt geschat op getallen tussen de vijf en de zes miljoen.
     
  5. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    ja, maar ff serieus, ik bedoel het ontkennen van de holocaust, het ontkennen van de holocaust dat is nog geen 60 jaar geleden gebeurd!
    mag ik dan vragen of je soms totaal gestoord bent om zoiets te ontkennen of wil je gewoon wat aandacht...
    zelfs al haat je joden en wil je ze graag dood hebben zoals d emeeste moslims in het midden oosten willen (waarom kiezen ze anders in bijv. palestina zoiets als hamas) dan nog kan je toch wel erkennen dat het heeft plaatsgevonden?
    ik snap eerlijk gezegd niet wat het naast jezelf compleet belachelijk maken voor zin heeft zoiets te ontkennen:confused:

    ik denk serieus dat het een aantal jaar geleden veel beter was iran aan te vallen dan irak, iran is echt heel creepy aan het worden alleen al als ik naar de ''president'' van dat land kijk is het net alsof ik recht in de ogen van de duivel kijk...
    van dat mannetje gaan we nog veel horen ben ik bang:mad:
     
    Laatst bewerkt: 8 feb 2006
  6. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Zo'n uitspraak geeft alleen maar aan wat voor een idioot het is. Wat is next? Hitler was gewoon een Engelsman en alles was gespeeld?
    Om dan vervolgens met 6 miljoen onschuldige bruut vermoorde mensen te gaan spotten vind ik te ver gaan.
     
  7. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    ja maar dat is precies hoe ze zijn en wat ze denken, ze kennen geen liefde of vrede, het enige waar ze op uit zijn is haat en geweld dat zie je aan alles, en iran is inmiddels ook met kernwapens bezig dit gaat gruwelijk uit de hand lopen.
    ik zie die achemidja dinges van iran er wel voor aan bij nog een spotprent van mohammed een atoombom in te zetten, ja echt, zo gestoord dnek ik dat die mensen zijn...
     
  8. ganontoad

    ganontoad Active Member

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    0
    @ svennies

    Jij bent echt iemand die geen benul over de hele situatie heeft!
    De vraag die jij jezelf moet stellen is: Hebben Irak en Afganistan deze situatie over zichzelf afgeroepen?

    Stel dat Amerika niet 'genadig' was geweest en een atoombommen op Afganistan en Irak hadden gegooid. Dan zou er nu teveel radiatie in de omgeving zijn en zou Amerika de hele wereld tegen hun hebben. Nu hebben ze in ieder geval hun olie veilig gesteld voor de komende 15 jaar of zelfs langer, want dat is hun doel toch? Of begrijp ik het nu weer verkeerd. Volgens mij zijn er nog veel meer landen die tot de 'as van het kwaad' horen. China bijvoorbeeld. Die onderdrukken hun bevolking nog elke dag.

    Bijna elk land in de wereld heeft atoomwapens, ook de landen die er niet verantwoordelijk mee kunnen omgaan. Ik denk dat je de 3e wereld oorlog niet meer kan afwenden. Ik denk dat die er nog wel voor 2030 komt.
    Anyway Irak wordt nu gewoon een 2e Vietnam. Als je je in een land bevind die een bevolking heeft die je haten, hoe kan je dan mogelijk daar proberen alles op te bouwen.

    Maar even ontopic...

    Net zoals sommige mensen erg boos worden als je tegen ze scheld, worden moslims boos als je hun god beledigd. Dat is zoals Johan het altijd zegt.... : Logisch..*) Dus respecteer elkander, want we zijn toch allemaal gewoon mensen. Denk er eerst eens over na wat je zegt en doe daarna de uitspraak.

    Misschien kunnen we dan ooit over zoveel jaar gewoon vredig met elkaar leven en heeft iedereen het goed :D . Laten we het hopen, ookal is het een zoete droom :'-( .
     
  9. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    als amerika me atoombommen was gaan strooien hadden ze de hele wereld tegen zich gehad ja, maar who cares dat kunnen ze echt wel aan.
    echt niet ieder land van de wereld zou hun dan sancties opleggen of oorlog gaan voeren hoor, dat zouden ze toch niet winnen.
    alleen landen in het midden oosten zouden waarschijnlijk in de aanval proberen te gaan, maar met hun rubberen bootjes zullen ze waarschijnlijk voor het begin van de oceaan al zinken:)
    en over de olie is ook onzin, er komt wel olie uit het midden oosten, maar de meeste olie van amerika komt niet uit het midden oosten, ongeveer 60 procent komt uit andere delen en aangezien dat genoeg is iig de basis dingen te kunnen volhouden hebben ze die olie niet nodig om te kunnen overleven ofzo.
    in nederland komt wel de meeste olie uit het midden oosten en dat wordt straks ook nog een groot probleem voor ons, als er straks een conflict komt zijn wij als eerste de ''sigaar''...
     
  10. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    Amerika kon Vietnam niet eens aan.. (*gniffel)
     
  11. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    nee idd, maar het is anders in een jungle te moeten operen waar achter elke struik een vijand kan zitten als vanuit het eigen land te kunnen operen...
     
  12. ganontoad

    ganontoad Active Member

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Eagle

    Doe niet alsof je overal iets vanaf weet.
    Amerika heeft de rest van de wereld nodig om handel mee te drijven.
    Hun oliereserves voldoen maar voor een paar jaartjes, en dan nog gezien als ze niet teveel militaire activiteiten lanceren waarvoor een gigantische hoeveelheid olie nodig is.
    Waarom denk je dat Bush nu nog meer in het leger wil pompen.
    Het leger houd Amerika nog een beetje overeind. Het leger is Amerika's drijfveer achter hun economie. Zonder hun leger zou het hele land (nog verder) naar de klote gaan.

    Kijk eens naar hun achterstandswijken (ghetto's). Kijk eens naar New Orleans.
    Ze willen het nog geen eens meer opbouwen. Het is gewoon een feit dat de landen die nu nog olie hebben er sterk voor staan in de wereld. De gehele economie draait op olie. Daarom kijkt Amerika nu ook naar het middenoosten, daar ligt alle olie. Niet om een regime omver te werpen.
    Zoek maar eens op wie er alle macht hebben in Irak enzo.
    De meeste bedrijven zijn Amerikaans, vooral de bedrijven die te maken hebben met olie.

    Dat is misschien het hele probleem. De 'moslims' (daarmee bedoel ik mensen die in het middenoosten leven) weten dat ook en proberen er tegenin te gaan.
    Ik snap best dat de moslims gefrustreerd worden, omdat alles wat ze hebben, inclusief mensenlevens worden gewoon afgepakt door de westerse wereld. En dus ook hun geloof. Het wordt ook nog eens bekritiseerd.

    In de middeleeuwen was godslastering ook verboden en werd je daarvoor gedood, en nu lopen wij te schreeuwen dat je ertegen moet.
    Wie zijn er nou echt de 'wilden'? Vraag dat jezelf maar eens af.
     
  13. Franko

    Franko Lets Roll

    Berichten:
    1.519
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vind dat gedoe over die spotprenten zon onzin, in denemarken heerst democratie en vrijheid van meningsuiting. ze moeten niet zo zeuren....
     
  14. shorty_

    shorty_ [B][u][F][u]

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    0

    ik kan ook op straat mensen uitschelden voor hoerekind :confused:
    vrijheid van meningsuiting, maar ik kan dan wel gelijk ruzie terug verwachten
    dus je kan ook te ver gaan he met vrijheid van meningsuiting
     
  15. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    doe niet alsof ze het weten want het enige waar ze op gericht zijn is haat en geweld.
    als jij dat noemt ''proberen er tegen in te gaan'' dan vind ik dat best kwalijk.
    ik noem dat gewoon proberen onze beschaving net zo vol haat en geweld te maken als dat die van hun is.
    amerika mag misschien veel fouten maken het land kent tenminste een nette beschaving als je het vergelijkt met dat stel holbewoners die als een stel beesten tekeer gaan in het midden oosten...
    ik heb die spotprenten altijd afgekeurd, maar ik zeg ook dat mensen die zo'n beetje aan de andere kant van de wereld wonen zich niet zo met het westen moeten bemoeien door een paar plaatjes.
    ze moeten toch kunnen snappen dat dat hier ook met andere religies gedaan wordt??

    in de middeleeuwen ja, nu oordeel je ze op je eigen woorden, namelijk dat ze daar dus zo'n 500 jaar achter lopen met de rest van de wereld...
    dat is wel zo, maar laat dan de moslims uit denemarken een protest maken op een beschaafde manier.
    wth moeten de moslims van duizenden kilometers hiervandaan zich er mee bemoeien, ik begrijp hoe erg die cartoons zijn en het is ook dom geweest ze uberhaupt te publiceren, maar als ze er zijn dan moet er toch gesnapt kunnen worden dat de moslims niet als enige op de wereld wonen en dat er bij ons andere ideeen over dit soort zaken op na worden gehouden...
    zijn er ooit wereldwijde protesten geweest met moorden op imams weet ik veel omdat er in southpark dingen worden afgbeeld uit het christendom die naar mijn inzien nog veel erger als die spotprenten zijn?
    ze moeten gewoon niet zo opgefokt reageren over die plaatjes hoe erg ze ook zijn, denk dan moge mohammed ze straffen ofzo ipv het heft in eigen hand te nemen.
    in de bijbel staat ''laat God rechter zijn'' nu is mijn kennis van de koran minimaal maar veel dingen (vooral uit het oude testament) lijken erg op de bijbel staat er ook niet zoiets in de koran?
     
    Laatst bewerkt: 8 feb 2006
  16. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Nee daar snappen ze dus helemaal niets van en dat vind ik zo griezelig er aan.

    Hier een leuke spotprent over scientology
    [​IMG]

    Nou ben benieuwd wanneer de aanhangers met zijn allen de straat op gaan :+
     
  17. shorty_

    shorty_ [B][u][F][u]

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    0

    niet alleen de moslims uit Denemarken voelen zich aangesproken, maar uit de hele wereld, en daarom bemoeien zich iedereen ermee.
    natuurlijk heeft iedereen zijn eigen mening over de islam.
    de ze wordt de laatste tijd alleen maar beinvloed door terorristen, maar hou je mening dan maar voor je of maak er geen spel van door tekeningen te maken.
     
  18. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Gozer hoe kan je zo naief zijn , ik heb het in mijn post op de taliban regering van afghanistan die toeliet dat de al quaeda van Bin Laden overal in het land trainingskampen liet oprichten waar de terroristen hun opleiding kregen .
    En deze terreurorganisatie werd op wereld-politieke basis gezien ,beschermd door het taliban regime dat na eerdere aanslagen van de al quaeda terreurcellen onder andere op het amerikaanse consulaat in kenia en de terreuraanslag op bali .
    Ondanks dat de hele wereld vroeg om de leden van deze terreurgroepering op te pakken en uit te leveren hielden de ayatollah´s van de taliban regering het been stijf , en bleven politieke bescherming aan Bin Laden en zijn volgelingen geven .
    En na de aanslagen op 9/11 kon je maar moeilijk gaan verwachten dat de amerikanen niet zouden gaan reageren .
    En ik spreek me hier niet over het geval irak uit , nee dat doe jij wel in mijn plaats maar wat afghanistan betreft , ja die hebben het wel degelijk over zichzelf afgeroepen , en heb jij véél mensen horen protesteren tegen deze inval daar ?
    Ik in elk geval niet daar de overgrote meerderheid het er volledig mee eens was dat een interventie in afghanistan wel degelijk nodig was om de al quaeda een keer hard aan te pakken , en hun zo te tonen dat ze eigenlijk nergens meer op deze wereld veilig zullen zijn.
     
  19. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Niet de westerse wereld in elk geval.
     
  20. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat bedoel ik niet. Ik heb het totaal niet over een betere cultuur, een andere. En dat is heel wat anders.
    Spotprenten zijn in deze cultuur normaal, dat mag hier. De tekenaar maakt gewoon spotprenten van wat hij ziet in de actualiteiten, provoceren is niet zijn doel. Anders heeten ze wel provocatieprenten oid.

    Helemaal mee eens.
     

Deel Deze Pagina