Deense spotprenten over Islam

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 3 feb 2006.

  1. Montis

    Montis Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Mensen luisteren niet naar mekaar, lezen niet goed, er is geen wederzijds respect, begrip en mensen praten allemaal vanuit hun eigen beleving/opvoeding/geloof/cultuur en zo meer van die dingen die ons mensen tot de meest destructieve van alle diersoorten maakt.

    Maar als je in je avatar een verbranding van een Deense vlag hebt staan en vervolgens iemand aanspreekt op 'over 1 kam scheren' ben je echt niet goed bezig... Wat hebben 'de Denen' allemaal misdaan dan? Ze hebben een spreekwoord voor dit soort redenaties: De pot verwijt de ketel. Als je dan al iets wil verbranden, verbrandt dan de spotprenten zelf. Wat hebben alle denen, en inmiddels Noren, Fransen, Italianen, Nederlanders (samengevat Het Westen) daar nou mee te maken. Waarom een Deense vlag verbranden?

    Advies: Groei een 2e huid en laat het los.

    Ik vind zoiezo dat een hoop mensen waanzinnig kort door de bocht gaan en er maar een eind op los generaliseren.

    En Shorty... Mensen die geen respect tonen zijn niet alleen de oorzaak van deze chaos. Mensen die zich slachtoffer voelen van wat in HUN ogen respectloos is en daarom besluiten de straat op te gaan en moedwillig alles te slopen wat Westers is zijn daar net zo goed schuldig aan. Negeren van iets wat je niet aanstaat is namelijk ook altijd een optie. Ik vind het trouwens zoiezo erg vreemd dat die prenten al in Oktober in de krant stonden dat er pas nu zoveel ophef over gemaakt. Klinkt mij eerder als een vanzelf uitgaande brand in een open haard blussen met benzine.

    Ik denk dat kortzichtigheid een behoorlijke oorzaak is van deze hele chaos en wie er in dit geval het kortzichtigst is of is geweest kan je over discussieren, maar dat is waarschijnlijk zinloos.

    En dan van die figuren die hier beginnen te lullen over 'dan maar niet meer helpen bij oorlogen of aardbevingen'... Waar zit jullie verstand? Ergens in dat stuk nagel wat je er afgebeten hebt? Geez, wat een achterlijke reakties van sommigen hier. De mensen die lopen te rellen vanwege die prenten is een behoorlijke minderheid en misschien nog niet eens een duizendtste procent van de hele moslimwereld. Om het nog maar niet te hebben over de media die tegenwoordig alles aandikt omdat ze nou eenmaal iedere dag interessant nieuws moeten hebben. Net als dat ze in Goede Tijden Slechte Tijden altijd een spannend einde hebben. En daarom moeten we maar niemand meer helpen? Totale Bullshit vind ik dat. Beetje het idee van de voetbalsupporters. Een kleine groep loopt het te verzieken en alle voetbalsupporters zijn de lul.

    Mensen lezen en horen tegenwoordig alleen de krantenkoppen en nieuwsheadlines. Dat generaliseert wel lekker weg ja.

    Kortom... Laat mekaar met rust, gun elkaar de eigen mening/geloof/cultuur/ruimte etc etc en praat over de verschillen zodat de die kleiner worden ipv ieder verschil onder een vergrootglas te leggen en daarop door te mauwen totdat alles naar de klote gaat.

    Maar ja, wie ben ik...
     
    Laatst bewerkt: 22 feb 2006
  2. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    @ Shorty,

    ik snap niet dat jij zegt dat je het klote vind dat moslims over 1 kam geschoren worden en dat je zelf tegelijkertijd een brandende Deense vlag als avatar hebt.

    Jij bent tegen alle Denen?
     
  3. goakhan

    goakhan Uns4n1ty

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    2
    Iemand die deze ellende idd heel goed interpreteert en beschrijft.. ;)
     
  4. 0ogamero0

    0ogamero0 Active Member

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    hou toch op over die islaam gaap..!!
    het zijn gewoon opgefokte sukkeltjes
     
  5. king kai

    king kai xbox360

    Berichten:
    788
    Leuk Bevonden:
    0
    _O_ Juist!
    Jammer dat hij zijn avatar nu niet meer laat zien...
     
  6. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    Misschien zijn de vlaggen op en heeft hij geen geld meer voor nieuwe?
     
  7. shorty_

    shorty_ [B][u][F][u]

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    0
    ahahaha die is echt goed..
    Als Moslims zijn we toch bekend als terorristen, dus dan kunnen best ook nog wel de imago van een dief erbij nemen.. dus dan steel ik wel geld of vlaggen van mensen,,
    oohw wacht,
    dit is het internet.. hier hoef je niet eens te betalen voor een afbeelding..
    Dat ik daar niet eerder aan dacht,
    dat zal vast wel gekomen zijn door jullie antwoord..
    succes jochie ;)
     
  8. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    _O_ Het lijkt er eerder op dat zijn mama zijne aansteker heeft afgepakt.

    En shorty , de mensen durven hier s'avonds al niet meer buitenkomen dank zij dat schitterend imago van een deel onder jullie .
    Jullie hebben hier al een vast patent op de eerste drie plaatsen in de toptien van de criminaliteit , en nou willen jullie die zeven andere plaatsen ook nog.
    Jochie , ga gauw in irak meespelen nu het nog kan , daar is alles toegelaten._0/
     
  9. shorty_

    shorty_ [B][u][F][u]

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    0
    vraag even aan jou moeder of ik haar aansteker mag lenen dan..
    en volgens mij hebben wij wel patent op alle criminiele activiteiten..
    dus de 7 anderen hoeven we geen moeite voor te doen..
    Voor mij is in Nederland ook alles toegelaten, dus ik blijf wel hier, bedankt voor je aanbod
     
  10. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    O , dat zal niet gaan , mijn moeder kan haar aansteker niet missen aangezien ze alle dagen wel één of andere vlag uit het midden-oosten in brand steekt .
    Enne ze heeft trouwens ook méér dan genoeg geld daarvoor om haar hobby te bekostigen.
    Dus doet ze eigenlijk niemand kwaad.
     
  11. shorty_

    shorty_ [B][u][F][u]

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    0
    oke is goed, Als ze wil kan ze bij de internationale vlaggenbranders club...
    DAt is een mutliculturele vereniging die voor de lol vlaggen in brand steken..
    Maarja, ik heb geen zin meer in deze zinloze topic..
    Al die antwoorden hier van mij waren meer om op jullie reacties te reageren..
    Sommige waren echt anderen waren nep..
    Ik moet wel zeggen dat ik al die chaos kan begrijpen van de moslim..
    maar niet dat ze doden...
    dit mag volgens de koran niet..
    als jullie willen weten hoe deze Moslim leeft..
    Ik hou me hieraan:
    '' We kunnen de Islam dus niet onderscheiden van goed gedrag.
    Islam laat de mens zien, hoe men een goed leven kan leiden, door aan te geven wat de juiste manier van leven is.''
    Di heeft onze profeet gezegt:
    De Profeet (vzmh) heeft gezegd:
    ¨ Diegene die geen vriendelijkheid toont jegens onze jongeren en geen respect heeft voor onze ouderen, is niet van ons.¨ (Thirmizhie)

    Dus mensen vermoorden voor zulke keur ik af..
    Maaaaaaaaaaaar ik kan ze gewoon welk begrijpen..

    Jullie praten ook zomaar zonder wat te weten over de islam..
    Jullie zien alleen de slecht daden, niet de goede...
    En de meeste daarvan komt ook door de moslim jongeren moet ik zeggen, want die houden zich niet aan de regels..
    maar ook door het westen..

    bekijk deze site maar eerst voordat je elke moslim beoordeeld..
    http://www.redouan.nl/inhoudsopgave.htm
     
  12. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11


    Hee kerel , dank je voor deze mooie post, ik moet je trouwens iets verklappen , namelijk dat mijn ouwe moeder helemaal géén vlaggen verbrand .
    Uit je post kan ik goed opmaken dat jij bijzonder goed weet waarmee het fout loopt tussen onze gemeenschappen en je wéét ook de exacte reden , en ook dat jij als moslim het slachtoffer bent van hetgeen die kleine minderheid losgeslagen jongeren allemaal uitspookt.
    Maar het westen , wat bedoel je daar nou mee , wij stellen hier onze landen open en proberen jullie te begrijpen , maar begrijpt de moslimwereld ons echt wel ( let wel dit is niet tegen jou persoonlijk , maar is meer in algemene termen gesteld ) .
    En voor de goede orde , ik heb verscheidene moslimvrienden wier kinderen het ronduit uitstekend doen op universitair niveau en waaronder er al verscheidenen zijn afgestudeerd als dokter , advocaat en ingenieur .
     
  13. midnightwarrior

    midnightwarrior .

    Berichten:
    465
    Leuk Bevonden:
    0
    tja of ik knal jou door je kop. ben ik gelijk van jou af.:confused:

    Gast doe ff normaal klein Kt kind.:{
     
  14. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6

    mwah, misschien dat jij het zo interpreteert over wat er in dat schitternde levenshandleidinkje van jullie staat, maar er zijn zat moslims die het zo weten op te vatten dat je geen moslimbroeders mag doden...en aangezien wij natuurlijk allemaal ongevlovigen zijn.....|:-

    Grappig dat je nu een goed beginnetje maakt overigens, niet alle moslims zijn slecht enzo, maar dan weet je het toch weer zo te verdraaien dat het onze schuld is omdat wij zogenaamd niets van de islam afweten. Dit is zo'n beetje het enige wat ik altijd uit die moslim gemeenschap weet op te vangen, HULLIE WARUH HET! Denk je niet dat jullie ons beter op een vriendelijke manier de moslim cultuur hadden kunnen toelichten? Zelfs hier in Nederland is het gewoon een hele introverte gemeenschap, en als ze dan eens naar buiten stappen is het weer met de beruchte 'vinger'. Vink jammer.
     
    Laatst bewerkt: 26 feb 2006
  15. 0ogamero0

    0ogamero0 Active Member

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    wat een gezeur over een paar tekeningetjes!
     
  16. mega tuner

    mega tuner rossi the best

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0




    ik vind ze eigenlijk wel geinig. ik was ook naar zon boeklezing gegaan(met tegen zin). maar dan vroeg er iemand uit de zaal van wat vind u van die spotprenten? die vent was ook islamitisch dus zou je denken dat hij ging flippen. maar hij zei ik denk dat als mohammed hier was zou hij hartelijk gelachen hebben.
     
  17. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    En wat dachten jullie van het feit dat de soennieten de sjiietische moskee in samarra hebben opgeblazen .
    Dit is nu het irak van tegenwoordig waar twee islamitische strekkingen onder toezicht van het amerikaans en engels bezettingsleger al zo een fratsen uithalen , dan kan je er gif op nemen dat als het westen zich ooit terugtrekt uit irak daar een enorm gruwelijke burgeroorlog gaat ontstaan met enorm afschuwelijke gevolgen en dit alles voor hun persoonlijke interpretatie voor wat het geloof islam volgens de koran voorstaat.
     
  18. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    heeft volgens mij toch niks met die spotprenten te maken? of mis ik een gedeelte :confused:
     
  19. Chaos

    Chaos Simsalabim

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het ook belachelijk zoals er gereageerd wordt, demonstraties en zelfs vernielingen.
    Dat allemaal om een spotprent, vind dat vrij kansloos.
    Als iemand gelooft in god, vind ik het best, maar dat super fanatieke vind ik al minder, zodra het naar intolerantie neigt.
    Als ik al in een god zou geloven, zou ik erom kunnen lachen, wat maakt het uit dat iemand anders er niet in gelooft, zolang je voor jezelf maar weet hoe het zit.

    Erg typisch ook, dat bij Christenen nooit zulke belachelijk overdreven reacties onstaan na een tekening...
     
  20. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    zijn ze daar trouwens nog steeds bezig over die spotprenten? k dacht dat het alweer was overgewaaid :confused:
     

Deel Deze Pagina