Het klopt dat de Christenen eeuwenlang mensen hebben verketterd en vermoord... Even een rekensommetje:
Als ik het goed heb, hebben de Christenen tot nu toe de meeste mensen in naam van hun geloof vermoord, dan volgen de Islamieten, vervolgens de Hindoes en als laatste de Boeddhisten (en het grootste gedeelte van de moorden zijn dacht ik binnen het Boeddhisme gepleegd door samurai vechters, maar dat weet ik niet zeker)...
Hieruit volgt dat de Christenen nog immer met stip op 1 staan en dus de meest gewelddadige fanaten zijn geweest door alle eeuwen heen... Eigenlijk zou het eens een keer moeten zijn afgelopen met dat gedonder, en wordt het tijd dat de mensheid eens gaat leven naar werkelijke waardigheid... Maar vooralsnog (b)lijkt dat niet te lukken...
Gij zult niet doden, staat er in de Bijbel en ook in de Koran... LETTERLIJK... Maar wat doet men? Moorden, moorden en nog eens... En dat allemaal in naam van een god?
Kijk eens naar de Tweede Wereldoorlog... Iedereen gelooft dat god op zijn hand is... Op de insignes van de Nazi-Duitse militairen stond "Gott Mit Uns"... Alle denkbare vertalingen van die tekst of ongeveer zoals die tekst zijn gebezigd binnen de militaire gelederen in WO II... Iedereen roept zijn god aan om de vijand te vernietigen...
Gij zult niet doden?
Laatst bewerkt: 4 feb 2006