1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Deense spotprenten over Islam

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 3 feb 2006.

  1. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben het helemaal eens met lucca, dat probeerde ik ook al steeds uit te leggen:)
    europese media maakt gewoon misbruik van het midden oosten door ze ff lekker boos te maken en dan te kunnen zeggen, ''kijk is hoe dom ze zijn om zich zo druk te maken'':mad:
     
    Laatst bewerkt: 4 feb 2006
  2. Lucca

    Lucca Bored

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Je begrijpt mijn punt niet, je trapt een probleem dat nog ontzettend actueel is nog even na. Natuurlijk moeten moppen over moslims (zo goed zonder hoofdletter?) kunnen, maar als een gehele westerse wereld grappen gaat maken over het feit dat jij terrorist moet zijn, dan kan dat toch alleen maar verkeerd gaan?
     
  3. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Waarom? Waarom zou je je beledigd moeten voelen als een één of andere debiel in Denemarken zegt dat jij een terrorist bent? Bovendien was dat niet de hoofdbelediging, dat was dat er gespot werd met Mohammed. Enne, de hele Westerse wereld?
     
  4. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Het klopt dat de Christenen eeuwenlang mensen hebben verketterd en vermoord... Even een rekensommetje:

    Als ik het goed heb, hebben de Christenen tot nu toe de meeste mensen in naam van hun geloof vermoord, dan volgen de Islamieten, vervolgens de Hindoes en als laatste de Boeddhisten (en het grootste gedeelte van de moorden zijn dacht ik binnen het Boeddhisme gepleegd door samurai vechters, maar dat weet ik niet zeker)...

    Hieruit volgt dat de Christenen nog immer met stip op 1 staan en dus de meest gewelddadige fanaten zijn geweest door alle eeuwen heen... Eigenlijk zou het eens een keer moeten zijn afgelopen met dat gedonder, en wordt het tijd dat de mensheid eens gaat leven naar werkelijke waardigheid... Maar vooralsnog (b)lijkt dat niet te lukken...

    Gij zult niet doden, staat er in de Bijbel en ook in de Koran... LETTERLIJK... Maar wat doet men? Moorden, moorden en nog eens... En dat allemaal in naam van een god?

    Kijk eens naar de Tweede Wereldoorlog... Iedereen gelooft dat god op zijn hand is... Op de insignes van de Nazi-Duitse militairen stond "Gott Mit Uns"... Alle denkbare vertalingen van die tekst of ongeveer zoals die tekst zijn gebezigd binnen de militaire gelederen in WO II... Iedereen roept zijn god aan om de vijand te vernietigen...

    Gij zult niet doden?
     
    Laatst bewerkt: 4 feb 2006
  5. Lucca

    Lucca Bored

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    *zucht* Het gaat toch niet om die ene spotprent, het is een complete opeenhoping van gevallen. Zegt dit spreekwoord je wat: 'de druppel die een emmer doet overlopen'?

    Bij extremistische mensen in het Midden-Oosten (die het niet waard zijn moslims genoemd te worden) is die druppel al lang geleden overgelopen, kan het niet zo zijn dat de gewone moslim nu (pas?) genoeg heeft van het eeuwige spottende gedrag van de westerse wereld.

    Hele westerse wereld? Ja, van Amerika tot aan Denemarken, van Australië tot Canada worden dezelfde spottende grappen gemaakt? Grapje moet kunnen? Het compleet belachelijk maken van een geloof dan?
     
    Laatst bewerkt: 4 feb 2006
  6. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7

    Helemaal mee eens...Als je dood uit naam van een geloof ben je het niet waard om jezelf een gelovige te noemen.

    Voor de rest is het weer een hoop opklopperij, van zowel de westerse kant als de islamitische kant.....Ik denk dat er weinig mensen in het midden-oosten een deense krant lezen en het dus alleen maar hebben gehoord van hun Imam of islamitische krant. Er staat daar dus weer een figuur uit naam van het geloof te blaten en het volk volgt wel...
    Als laatste wil ik nog zeggen dat als de islamieten willen dat hun geloof van het stempeltje "achterlijk" en "ouderwets" ze eerst eens op moeten houden met op elke scheet die hun richting uit waait te beginnen met bedreigingen te uiten en als een normaal mens te praten. Zolang ze dat niet doen zal ik ze als een stel idioten blijven zien. Sorry voor de islamieten waar je wel normaal mee kunt praten zoals mijn buurman waarmee ik dit onderwerp op een normale manier kan bespreken.
     
  7. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Het wordt tijd dat die fundamentalistische landen eens in de 21ste eeuw gaan leven. Ze hebben geen flikker te zeggen over wat er in andere landen gebeurt, net zoals wij hun niet kunnen verbieden om bijvoorbeeld in eigen land hun fundamentalistische ideeen rond te spreiden. In het midden oosten moet de Islam echt even mee evolueren want dit gaat nergens meer over.

    Niemand durft ook maar iets te doen wat de Moslimgemeenschap beledigd en als het dan een keer gebeurd is iedereen in rep en roer. Kijk naar submission en deze prentjes. Wat een kinderachtig volk is het toch.. Ik begin bijna symphatie te krijgen met het idee dat we beter af zijn als dat hele midden oosten eens democratisch en ontwikkeld wordt.
     
  8. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Welk spottende gedrag bedoel je uberhaupt? Als ze niet bespot willen worden moeten ze ten eerste ophouden met zichzelf een speciale plek te geven en gewoon normaal mee te leven ook al gebeurt er soms iets wat je niet leuk vind. Noem me één ernstige spot die wij met het hele westen hebben gedreven die niet al 500 keer erger is gedreven met het Christendom..

    Hebben de Christenen genoeg van Gsus, t-shirt met jesus erop en het schelden met hun godsdienst? Volgens mij boeit het ze erg weinig en gaan ze er zeker niet mensen om bedreigen. Veel moslims denken echter dat de Islam belangrijker is dan alle andere godsdiensten en zich in een vrij land boven de rest mag profileren. Volgens mij is dit een gevolg van het feit dat we het hier nog teveel toestaan om je geloof openlijk ten toon te spreiden. Maar goed.

    Een heel geloof wordt belachelijk gemaakt? Boehoehoehoeeeeee laten we allemaal even huilen :'-(
     
  9. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik vind het persoonlijk vrij overdreven gereageerd. Je mag nu eenmaal je mening uiten over dingen, en ook kritisch zijn. En als je niet tegen kritiek tegen je geloof kan, kun je volgens mij beter niet geloven, omdat je áltijd kritiek krijgt. Ik ben zelf christen, en als ik nou elkaar moet gaan huilen als Hans Teeuwen een bijbelverhaal vertelt (wat overigens best grappig kan zijn 8) ), of dat iemand anders iets over het christendom zegt, ben ik over drie jaar nog niet klaar. :/ Moslims moeten denk ik wat minder 'touchy' zijn, en zich niets van anderen aantrekken, en gewoon zelf hun éigen geloof uitvoeren, en zich niet gelijk aangevallen voelen bij het minste of geringste..
     
  10. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Naast alle opschudding door deze tekeningen, het is wel opvallend dat Moslims steeds fanatieker worden. Ligt dat aan ons, omdat wij ze meer in het nieuws brengen, of zijn hun gewoon veel fanatieker bezig?
     
  11. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Door de eeuwen heen wordt iedereen al over de hele wereld bespot. Elke religie. Christendom, het joodse geloof, echt niet alleen de moslims hoor. In Nederland wordt het christendom zo vaak belachelijk gemaakt, veel vaker dan het islamtische geloof. Maar horen we daar wat van? Nee, het zijn alleen de moslims die zo opgefokt reageren. Bovendien is de laatste jaren juist een tendens zichtbaar dat juist de Westerse Wereld steeds meer bespot wordt, vooral vanuit het Midden-Oosten. 'Wij' sturen spotprenten, 'zij' sturen vliegtuigen in gebouwen.
     
  12. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Zij (niet hun) zijn gewoon veel fanatieker bezig.
     
  13. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Sluit ik me volledig bij aan.
     
  14. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Waarom? Als hun leven hen zo bevalt mogen ze het niet houden? Als ik zie hoe sommige landen in het midden-oosten levenm zou ik meteen willen verhuisen. Kijk ik naar landen waar Amerika zijn vinger in de pan gooit. Daar is het foked up. Hoe denk je nou hoe het hele gebeuren is gebeurt dat moslims amerikanen haten? De onrechtmatige wijze van het veroveren van palestina, gesteund door amerika. Ik ben er sterk van overtuigd dat als amerika en engeland dat niet hadden gedaan, zou het midden-oosten veel stabieler zijn.

    http://www-scf.usc.edu/~ericsoli/images.htm
    http://www.arrakeen.ch/dubai/dubaijan03.html


    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Maar terug naar de spotprenten. Ik vind ze zelf wachelijk. Als iemand mijn geloof op zo'n dermate wijze beledig. Stel je voor ik ga een foto maken iemands moeder die door drie grote mensen wordt verkracht en haar kop ligt er af. Zou jij dat nog als pers vrijheid beschouwen? Deze prenten zijn gemaakt in de gedachte, zo denk ik er dan over, om 'ons' te beledigen. Zelfde geld voor submision. Voor moslim heilige teksten op een naakt wijf zetten? Sorry maar dan ben je aan het provoceren en krijg je wat je tegenmoed komt.

    Kritiek geven op islam heb ik gene probleem mee, als je gewoon met me praat en zegt, dit en dat vind ik niet goed. Dan laat ik je in je waarde en probeer ik je nog te overtuigen. Maar om op zo'n dermate wijze kritiek uiten gata mij, en mening ander moslim, te ver
     
  15. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    @rikkel. Ik denk dat Hordo doelt met de 21ste eeuw over hoe de islam denkt over de medemens. Ook over hoe daar de verschillen tussen arm en rijk zijn. Dat ligt nogal anders dan hier, daar wil jij niet wonen.
     
  16. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb dara gewoont :p Marokko. Maar er zijn genoeg landen in het midden-oosten die modern zijn. Alleen is het in de landen waar Amrika zich probeert te bemoeien onrustig.
     
  17. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik had het over je plaatjes, uit Dubai. Niet Marokko.
    Modern mogen ze zijn, maar er zijn daar winkelcentra waar geen vrouwen mogen komen omdat vrouwen niet met de mannen in 1 gebouw mogen.
     
    Laatst bewerkt: 4 feb 2006
  18. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik zou wel in dubai willen wonen. Ben er op vakantie geweest. En wat betreft de verschillen daar tussen arm en rijk? Die zijn er maar in dezelfde mate als in nederland. Als ik het goed kan herrineren was Dubai lid van de VAE. En is de werkeloosheid er mega laag. Maar we dwalen iets af.

    Niet echt. Verbaasd me toch dat weinig mensen iets ervan weten, no offense.

    http://shubhayan.com/images/Dubai/

    [​IMG]
    [​IMG]


    Werkeloosheid was iets van 2.4%
     
    Laatst bewerkt: 4 feb 2006
  19. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    dat is wel de meest domme vergelijking ooit.....een tekeningetje (= niet echt)vergelijken met een foto (= wel echt).
    even ter verduideleking een spotprent is op de eerste plaats een middel om iets onder de aandacht te brengen en een discussie te laten ontstaan en absoluut niet per definitie om iemand mee te beledigen..en zeker niet om WOIII te ontketenen. De moslims die nu over de zeik zijn, zijn imo zielig bezig. als het echt zo verschrikkelijk erg is zal allah zelf straffen en niet een of andere idioot met een bommengordel. Al moslim moet je hierboven kunnen staan en denken dat iedereen uiteindelijk toch verantwoording af moet leggen aan de desbetreffende god en aan die god alleen....En als zij denken uit naam van Allah te mogen doden, dan zijn ze erg dom bezig of is allah niets minder dan een vies excuus (en gebruiken ze hem als een valse god) om mensen te onderdrukken...en mocht ik nu iets gemeens hebben gezegd over allah zal ik na mijn dood het wel aan hem uitleggen, maar niet aan een of andere idioot die denkt te weten wat allah denkt. Ik ken niemand die een persoonlijk gesprek met hem heeft gehad.....en een boek kan iedereen schrijven
     
  20. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Zo denk jij erover. Cool. Maar ik vind het wel een goede vergelijking. Als ik jouw moeder zo goed kan tekenen, zou je het dan niet erg vinden? Mohammed is voor moslims een 'vader'. En als ze je 'vader' dan beledigen... Begrijp mij niet verkeerd het verbranden van deense vlaggen en denemarken bedreigen is verkeerd en dom. Ze moesten gewoon normaal met hun gaan praten en zeggen dat ze het niet waarderen. En niet elke moslim reageert zoals die paar honderd moslims op tv. Kijk maar in landen van de VAE hoe ze daar reageren, normaal :)
     

Deel Deze Pagina