1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Deense spotprenten over Islam

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 3 feb 2006.

  1. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Even nagevraagt wat dat nou precies was. Had het verkeerd begrepen/onthouden, maar het gaat erom dat een Imaam (of hoe je dat ook schrijft) heeft gezegt dat vrouwen die werkten in winkelcentra in Indian, té westers gekleed waren. Hij vond hierdoor dat de vrouwen en mannen niet tegelijk in zo'n centra mogen.
    Maar dat ter zijde.
     
  2. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik zou het vervelend vinden, zeker, maar om nu een hoop heisa te gaan schuppen....je mag van mijn moeder en vader zeggen wat je wilt....ik weet beter en daar gaat het om. Wat ik in mijn vorige post al zei, als ik een vervelende of beledigende opmerking maak over mohammed dan wacht hij me wel op na mijn dood. Hij is de enige waar ik verantwoording aan af moet leggen en niet aan zijn volgelingen die dingen roepen waar ons aller Mo het volgens mij het helemaal niet mee eens is.

    Ben ik het helemaal mee eens, zoals ik in een vorige post ook al zei, met mijn isalmitische buurman (zeer gelovig) kan ik hier prima mee praten, zonder rare dingen baar mijn hoofd geslingerd te krijgen
     
  3. Lucca

    Lucca Bored

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgen mij heb jij echt geen idee op welke schaal mensen praten over moslims. Kijk alleen maar naar Nederland, inmiddels praat bijna elke Nederlanders denegerend over moslims en de Islam. Dat is niet alleen hier zo, maar in bijna elk land in Europa.

    Één ernstige spot? Een compleet land dat een geloof veroordeelt lijkt me genoeg, vraag de gemiddelde Nederlander maar naar zijn/haar mening over de Islam, dat zal je 90% een negatief antwoord geven. En je zegt het zelf al, "Noem me één ernstige spot die wij met het hele westen hebben gedreven die niet al 500 keer erger is gedreven met het Christendom..". En wat is daarmee gebeurd? Miljoenen doden, wij christenen konden ook goed tegen een 'grapje'.. :{

    Uhmm, zoals Hellspawn al ongeveer zei: en wat is daar allemaal mee gebeurd... Christendom heeft miljoenen doden opgeleverd, spotprenten werden daar afgestraft met de doodstraf). Joodse geloof is altijd doelwit geweest, met als toppunt Nazi-Duitsland. Dat is gelukkig nu over en daar kunnen mensen nu mee leven. Bij de Islam is dat niet zo, dat ligt nog extreem gevoelig en spotprenttekenaars moeten daar, mijn mening, rekening mee houden. Over 100 jaar kan iedereen daar hopelijk ook over lachen.

    'Zij' sturen vliegtuigen? Mooi gegeneraliseerd, met 'zij' bedoel je moslims? Natuurlijk zijn extremistische reacties fout, en verprutsen die het voor de rest, maar moeten wij daardoor gelijk de complete moslimbevolking veroordelen?

    Als Hans Teeuwen dat 200 jaar geleden had vertelt, stond hij binnen 10 tellen op de brandstapel. Wij hebben in Nederland over ons geloof nu eenmaal een open sfeer gemaakt. Wij kunnen lachen/huilen en praten over ons geloof, betekent dat dat gelijk iedereen dat maar moet kunnen over hun eigen geloof? Omdat wij zó zijn, moet de hele wereld maar zo zijn? Is het niet eens tijd dat we elkaar gaan respecteren? Net zoals alle andere godsdiensten hebben zulke dingen tijd nodig, de één meer dan de ander.
     
  4. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Waar het mij vooral om ging zijn de buitensporige reacties van moslims vanuit compleet andere delen van de wereld.

    Als iets in Denemarken wordt gepubliceerd - iets dat gewoon kan binnen de Europese grondwet - komen er opeens mensen vanuit andere delen van de wereld die mensen in Denemarken gaan bedreigen. Dat is toch gewoon onzin?! :|

    Ook nu hier. Als die plaatjes nu hier worden gepubliceerd bij wijze van nieuws en waar het nou om ging, komen zelfs hier bedreigingen. Ziek imo.
     
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De Jordaanse autoriteiten hebben zaterdag de hoofdredacteur van het weekblad Al Shihan gearresteerd wegens de publicatie van spotprenten van profeet Mohammed.

    Ik denk dat 99% van de Moslims de spotprenten niet eens heeft gezien.
    Ze laten zich helemaal hersenspoelen door de Imans in de moskeeën.

    Het zelfde gebeurde met de Duivelsverzen van Salmon Rushdie.
    Khomeini sprak de Fatwa uit en meteen stond de hele Islamitische wereld op zijn kop.
     
  6. Lucca

    Lucca Bored

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben ik helemaal met je eens, ziek is het inderdaad. Maar ik denk dat 'wij' deze situatie ook gedeeltelijk zelf hebben gecreeërd, door wat ik hierboven beschreven heb.

    Hopelijk begrijpt iedereen wel dat ik elk soort geweld afkeur om voor een dergelijke wijze voor je godsdienst uit te komen of deze te verdedigen, ik zeg alleen dat dit alles helemaal niet zo onlogisch is als dat het allemaal lijkt.
     
  7. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    En waarom worden de excuses niet gewoon aanvaardt? Dan is de kwestie 'Spotprenten' ook voorbij.
     
  8. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Mmmm... Er is nu al veel gezegd over die rare bedreigingen van een aantal moslims... Een AANTAL, dus niet allemaal...

    Op mijn werk heb ik heel wat collega's die moslim zijn, een Sudanees, een Marokkaan, iemand met een hindoestaanse achtergrond die tot de Islam is toegetreden, enzovoort... Dit zijn mijns inziens fantastische mensen, die mij in mijn waarde laten... Ik ben homo, zoals je in een andere topic hier op XBW kunt nalezen, en homo's worden nou niet echt getolereerd op deze aardbol, zeer zeker niet in een aantal gebieden waar bijvoorbeeld extremisten het voor het zeggen hebben... Ze snijden je meteen de strot af of hangen je op... Maar wij veroordelen elkaar niet op het werk, we hebben gewoon veel lol met elkaar... Dat ik homo ben is in principe ook geen probleem, de moslims op mijn werk doen daar net zo gewoon over als over hetero's... Ik merk geen verschil in benadering...

    Wat ik hiermee wil zeggen, is dat volgens mij de meerderheid van de moslims gewoon is zoals wij allemaal... Ze zijn modern en denken na over de dingen die gebeuren... Ik kan me niet voorstellen dat de rest van de moslimwereld agressief is, omdat er gewoon véél van deze mensen zijn en als ze echt kwaad in de zin hadden, was er allang oorlog geweest... Het zijn volgens mij gewoon een stel raddraaiers die herrie lopen te schoppen... Het zou het mooiste zijn als de moslimwereld deze rare lui zelf zou corrigeren, maar dat is makkelijk gezegd... Ook wij hebben binnen het Christendom extreme figuren die denken dat ze het eigenlijk voor het zeggen zouden moeten hebben... Die willen dat de vrouw weer achter het aanrecht verdwijnt en haar kop zou moeten houden... Dat de man de baas weer in het huishouden wordt en dat de vrouw ondergeschikt zou moeten zijn... Maar die tijd hebben we hier gehad! Deze cultuur kun je in principe niet meer terugdraaien... Laat elke cultuur zijn bloei laten zien, en ophouden elkaar te bestrijden met bloed... Want uiteindelijk zijn onze kleine kinderen daar ALTIJD het meest de dupe van...
     
    Laatst bewerkt: 4 feb 2006
  9. KeaveXL

    KeaveXL Feelin' Funky

    Berichten:
    533
    Leuk Bevonden:
    0
    En ik ben blij toe _0/
     
  10. Lucca

    Lucca Bored

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Fijn hé, kortzichtigheid.
     
  11. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    ah gossie :9, kommop, zo erg is het nou ook weer niet. Je woont in een wereld met heel veel verschillende mensen waarvan er veel toegang hebben tot massa media. Die moslims moeten gewoon begrijpen dat het in Denemarken (maar ook in veel andere landen) 'normaal' is om in cartoons een statement te maken of taboes te doorbreken. Wij moeten allemaal maar rekening houden met een geloof waar we relatief weinig van af weten, en als we iets doen wat niet mag van dat geloof dan breekt de hel los, omdat iemand anders het 300000 km verderop op heeft gepikt. Op deze manier worden, heb ik het gevoel, ons juist allemaal verplichtingen opgelegd waar we niet op zitten te wachten. En het opleggen van een wil is een van de grootste kritiekpunten uit het middenoosten naar amerika toe. Beetje dubbel imo.


    mwah, over het algemeen vind ik mensen die geloven een stuk kortzichtiger dan mensen die zonder gepusht te zijn door hun ouders feiten bij elkaar rapen om een oordeel te vellen...

    En zon opmerking dat hij er niets van begrijpt is niet kortzichtig? Ken je hem zo goed dan?


    updatje: excusses zijn allang aangeboden, jammer dat ze nog steeds op bloed uitzijn: 'Ambassades Syrië in brand gestoken'
     
    Laatst bewerkt: 4 feb 2006
  12. WardNL

    WardNL Active Member

    Berichten:
    235
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]
    Zo, zelf even een prentje in elkaar gedraaid...
     
  13. shorty_

    shorty_ [B][u][F][u]

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    0
    jij bent echt grappig fartnl.. Misschien moet je hier je beroep van maken
     
  14. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    en mensen die op latere leeftijd zich bekeren dan?
    sorry hoor, maar de keuze tot geloven maak je echt zelf ook al hebben je ouders zeker invloed, hoe kan het anders dat uit een gezin er kinderen zijn die geloven en een ander kind uit hetzelfde gezin dat niet gelooft...

    Verder ga je ervan uit dat iedereen op deze wereld maar net zo moet zijn als onze westerse beschaving, maar dan maak je precies dezelfde fout als dat het midden oosten over ons doet!
    zij gaan immers ook als ze iets niet begrijpen van onze beschaving meteen commotie veroorzaken...
    ze hadden beter een prent kunnen maken met een plaatje van verzoening tussen de westerse wereld en die uit het midden oosten, bin laden en bush die elkaar de hand schudden en feest vieren ofzo:confused:
    nu zaaien ze alleen maar haat en doen ze hetzelfde als echte terroristen uit het midden oosten doen...
     
    Laatst bewerkt: 4 feb 2006
  15. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    Dus jij vergelijkt een prentje met bijvoorbeeld een bomaanslag op een metro? Want dat doen echte terroristen. Een tekening moet je daarmee niet gaan vergelijken, want dan ben je echt kortzichtig....
    En natuurlijk moeten die mensen niet zo zijn als in het westen, maar ze moeten ook niet meteen gaan dreigen om zoiets, waar al excuses voor zijn aangeboden en al....
     
  16. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Laaste ANP nieuws.
    Denemarken en Noorwegen roepen hun burgers op Syrië direct te verlaten.
    De oproep is een reactie op het bestormen en in brand steken van
    de Deense en Noorse ambassade in de Syrische hoofdstad Damascus
    De vlam sloeg in de pan toen het gerucht ging dat in Kopenhagen een exemplaar van de koran verbrand was.

    Geruchten is de brandstof voor deze onlusten.

    Nu proberen de Amerikanen vriendjes te worden met de Moslims.

    De VS hebben zich aan de zijde geschaard van protesterende islamitische landen in de controverse rond de cartoons waarop de profeet Mohammed staat afgebeeld. ‘Deze cartoons zijn inderdaad beledigend voor het geloof van de moslims’, aldus het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken vrijdag.
     
    Laatst bewerkt: 4 feb 2006
  17. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Omfg! Kijk net naar het nieuws. Het gaat wel heel erg ver wat dat stelletje malloten daar doet :/

    Echt heel triest.
     
  18. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    Sommige dingen die je zegt snijden best wel hout, maar ff eerlijk, hoeveel % van de gelovers hebben denk je zelf geen ouders of wonen in een cultuurtje waar iedereen hetzelfde gelooft??
     
  19. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Dat gebeurt allang niet meer in de naam van hun god , nee moorden gebeurt nu vooral in de naam eigenbelang doordat alle extremistische leiders die tegen het westen zijn zich maar al te graag verschuilen achter hun godsdienst en dit alleen maar omdat ze dan voldoende volgelingen achter hun hebben staan.
    In de rijkere landen als quatar hebben de mensen géén behoefte aan fundamentalisme omdat de rijkdom van het land daar verdeeld wordt onder de bevolking .
    Zo krijgt iedere quatarees bij zijn geboorte aandelen van de nationale oliemaatschappij , een vast maandelijks loon dat meer dan royaal is en eigen huis aangeboden door de staat.
    Dit staat in schril contrast met andere olierijke landen zoals irak en iran enzovoorts , waar de ayatollah´s en leiders zoals saddam destijds en wie er ook al verder aan de macht was in zulke landen de miljarden oliedollars in eigen zak staken of deze verkwisten in melagomane projecten en dit terwijl hun onderdanen zand en vlooien moesten eten om te kunnen overleven.
    En door het wangedrag van zulke potentaten schep je de juiste omgeving voor het extremistisch fundamentalisme en waarbij de leiders steeds een beschuldigende vinger richting het rijke westen uitsteekt om die te beschuldigen van de armoe en uitbuiting van de arme arabier , maar die diezelfde arabier uiteraard niét gaan vertellen waar de miljarden oliedollars die hun land terug binnen gekomen zijn naartoe zijn gegaan.
    En nou steken ze ambassades in brand , de ultieme uiting van fanatisme tegenover ons , dit laat hun minachting tegenover ons duidelijk blijken, en ook het feit dat ze maar één taal kennen , die van het geweld .
     
    Laatst bewerkt: 4 feb 2006
  20. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38

Deel Deze Pagina