Deense spotprenten over Islam

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 3 feb 2006.

  1. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    @Lucca , ik zie eigenlijk helemaal géén verschil aangezien zowel belgen als moslims hier beledigd worden en zout prikt in alle wonden even erg zowel bij de belgen als bij de moslims .
    Wij reageren echter intelligenter dan de moslims en daarom hebben wij hier domme nederlandermoppen als antwoord voor , die dan meestal nog de waarheid bevatten .
    En feit is nog dat de meer gefortuneerde nederlanders steevast in belgie komen wonen , waaruit we kunnen konkluderen dat het leven hier véél beter is dan bij jullie , aangezien wij belgen als samenleving véél opener en verdraagzamer en dit ook tegenover de allochtone gemeenschap zijn dan de nederlandse kleinburgelijkheid.
    Jullie zijn gewoon jaloers op ons landje , onze gewoonten , gedrag en levensstijl met rijkelijk tafelen op nummer één , ons aanpassingsvermogen en niet te vergeten onze gevarieerde kwaliteit aan uitmuntende biersoorten .
    Als wij belgen tegen zulke plaagstoten kunnen van onze noorderburen , moeten andere culturen dit ook kunnen , of je nou een islamiet of een boedhist zijt speelt geen rol , als je niet over de grens van je godsdienst heen kan kijken om te zien hoe anderen leven , tja dan ben je zelf je leven niet waard wegens je eenzijdige intepretatie van je geloof en je gebrek aan inschatting van de leefwereld van andere culturen.
     
  2. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Dit verstevigd alleen maar het beeld dat de Moslim gemeenschap zich continue in de slachtofferrol ziet. Als er altijd en eeuwig zo fel wordt gereageerd op normale dingen dan jaag je mensen vanzelf tegen je in het harnas. Zoals al eerder gezegd, er hoeft maar een scheet gelaten te worden en de hele gemeenschap is weer in rep en roer. En waar zijn je cijfers om het te onderbouwen dat heel nederland zogenaamd een geloof veroordeeld. Dat mensen een slecht beeld hebben lijkt me meer dan logisch aangezien ze het er op deze manier zelf naar maken. Als de moslim organisaties hier in Nederland nou eens gewoon een duidelijke positie innemen en duidelijk maken dat zo reageren op een spotprent niet juist is.. maar nee.

    En met het christendom hebben we het natuurlijk wel over honderden jaren geleden he? Noem me maar een situatie van de afgelopen jaren waar wereldwijd Christenen boos om zijn geworden en gebouwen door in de fik hebben gestoken en vernield als een stelletje barbaarse holbewoners.

    Draai het anders even om, omdat ZIJ het zonnodig belangrijk vinden moeten WIJ hier maar geen spotprentjes meer gaan maken? Donder even lekker op, zij kunnen ons niks opleggen en dat is maar mooi ook. Hier gelden grondrechten die het toestaan dat mensen mogen zeggen wat ze willen en ook kritiek mogen uiten. Dat ze daar in het Midden Oosten nog niet van gehoord hebben is niet ons probleem, ZIJ maken er hun probleem van. Zou mooi zijn als dit betekend dat wij lekker de ambasades van het Midden Oosten mogen platbranden omdat een paar Imaams daar anti-feministisch zijn en mensen met andere geloven uitmaken voor van alles en nog wat. Respect moet wederzijds zijn, ik vind dat wij genoeg respect hebben opgebracht. Op deze manier geloof ik dat er een tijd komt dat ook wij nuchtere nederlanders het compleet zat worden.

    Persoonlijk vind ik de islam hét gevaarlijkste geloof op deze aarde, puur omdat ze zo fundamentalistisch aangelegd zijn en de reputatie hebben om bij het minste of geringste met geweld hun zin door te drijven. Hierbij heb ik het overigens niet over de gemeenschap hier maar puur over de landen waarin de islam regeerd. Wil overigens niet zeggen dat er hier gevaarlijke mensen rondlopen, zoals de leider van de AEL, die heeft echt het IQ van een stoeptegel namelijk. Vanavond werd hij weer heerlijk onder tafel gepraat in Nova, zoals eigenlijk altijd gebeurd. Dat mensen hem uberhaupt nog serieus nemen.
     
  3. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    En bij deze mening sluiten wij belgen zich ook graag aan , aangezien jullie net als wij op het punt staan om te zeggen stop het is genoeg aangezien aan alles een grens is, ook aan onze verdraagzaamheid.
     
  4. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik houd vol dat de Christenen (niet alleen vanuit de kerk en staat verhouding) tot nu toe via de geschiedenis de meeste mensen hebben vermoord, dat zijn gewoon keiharde cijfers... Ik heb dat uitsluitend genoemd om aan te geven dat ook Christenen uiterst gewelddadig zijn geweest en met hun neppe geloof hebben lopen rondstrooien...

    Dat wil niet zeggen dat dat een reden is om fanatisme goed te praten, want dat extreme fanatisme is wat mij betreft ook verwerpelijk... Ik vind zelf dat je pas wat over fanaten (vanuit godsdienst of anderszins) kunt zeggen, als je eerst hand in eigen boezem hebt gestoken... En dat is niet zo fraai, als we in de spiegel van het Westen kijken, ik doe er verder maar het zwijgen toe wat betreft de buitenlandse politiek van landen als Amerika...

    Ik benadruk dat je pas goed kunt oordelen (als je dat al zou moeten doen), als je weet wat je eigen fouten zijn en dat je allereerst hebt geprobeerd om te relativeren en je hebt gerealiseerd dat fanatisme een relatief beperkt verschijnsel is... Ik ben nogal filosofisch aangelegd, dus ik wil eerst het eigen straatje vegen, voordat ik het vuil bij de buurman dump zonder te onderzoeken of ik het per abuis in zijn tuintje gooi of netjes in een daarvoor bestemd en afgebankend stuk dat daadwerkelijk bedoeld is voor het dumpen van huisvuil... Als je begrijpt wat ik bedoel...

    De reden dat ik dit allemaal benadruk, is dat ik van mening ben dat er in mijn omgeving nu alweer te veel mensen zijn die lopen te brullen dat moslims allemaal tuig zijn en dat het tijd wordt om de buitenlanders hier het land uit te gooien... Dat is allemaal ongenuanceerde praat (met als directe aanleiding dat gedoe over die spotprenten) waar je niets mee opschiet...

    Ik zal er eerlijk in zijn dat ook ik met lede ogen aanzie wat er allemaal gebeurt... En ik ben ervan overtuigd dat er ook sprake is van elkaar opjutten bij de moslims die gezamenlijk de straat op gaan om te protesteren... Het is een psychologisch feit dat massa's mensen elkaar meesleuren in een protest en dat ze zelfs de neiging hebben om dingen te roepen of te doen die ze niet zo snel zouden doen als ze alleen zouden staan... De macht van het getal, zeg maar... Ook dit is géén vergoeilijking van dat wat er gebeurt, want ik wil er liever niets mee van doen hebben...

    Toch blijf ik mijn ogen openhouden en niet klakkeloos de moslims allemaal over één kam scheren... Ik zeg niet dat anderen dat doen hier, maar ik zei al dat ik mensen in mijn omgeving opeens weer allerlei rare dingen hoor zeggen... En dat baart me soms wel zorgen... :{
     
    Laatst bewerkt: 5 feb 2006
  5. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Wat jij nu allemaal zegt zal allemaal best, maar het gaat niet om het verleden nu en niet over 'eerst de hand in eigen boezem steken'. Het gaat erom dat een aantal mensen zijn losgeslagen omdat een paar mensen in Denemarken een paar cartoons hebben gemaakt.

    Wat 'wij' (ik vind het eigenlijk onzin om wij te zeggen aangezien ik verder ook niets met het Christendom oid te maken wil hebben) vroeger hebben gedaan staat daar los van.

    Het is belachelijk dat 'zij' nu Deense en Noorse (!) Ambassades aanvallen, slopen en verbranden omdat compleet andere mensen die toevallig dezelfde nationaliteit een paar cartoons hebben gemaakt. Ehm eigenlijk is het dus sowieso belachelijk. Dat staat compleet los van het verleden vind ik.

    Ook ik ga nu niet allerlei moslims over één kam scheren, natuurlijk niet, dat zou immers hetzelfde zijn als de idioten die nu bezig zijn --> 4 Denen maken een cartoon, dus we moeten ze allemaal straffen :/

    Ik heb gister even rondgekeken om Marokkaanse fora en gelukkig vinden veel mensen het daar ook belachelijk wat er nu allemaal gebeurd. Tuurlijk zitten er een aantal tussen die om dood en verderf zitten te schreeuwen en zelf nog net niet bezig zijn met 'wraakacties', maar die worden over het algemeen snel tegengesproken. En terecht.
     
  6. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Mmmm... Ik vind het prima hoor, dan hebben we het niet over het verleden... Ik geef alleen mijn mening en ik haal er bij wat ik noodzakelijk acht... Omdat het heden onder andere een uitvloeisel is van wat er reeds gebeurd is haal ik dat er bij... Maar goed, ik dacht dat ik er toch duidelijk bij vermeld had wat ik vind van datgene er in het heden gebeurt met die spotprenten... En dat ik niets moet hebben van extreem (religieus) fanatisme...

    Ik zei al eerder dat ik nogal filosofisch ingesteld ben, en dat ik alles van meerdere kanten wil belichten... Dat is alles... Ik probeer systematisch te denken, niet lineair, maar blijkbaar wil je het alleen maar over het ENE voorval hebben, nou ik niet... Ik wil het voorval wel belichten, maar niet zonder dat ik er een stukje wereldgeschiedenis of andere onderwerpen bij haal... En tegelijkertijd kijk of wij Westerlingen nou zulke lieverdjes zijn... Dat doet aan de ernst van het voorval natuurlijk niets af... En dat ik de zaken op deze manier benader is mijn goed recht, neem ik aan... Ik probeer althans mee te doen met deze discussie...

    Anders laat ik maar beter anderen aan het woord, even goeie vrienden... :)
     
    Laatst bewerkt: 5 feb 2006
  7. NaZ

    NaZ X&Y

    Berichten:
    154
    Leuk Bevonden:
    0
    Het feit dat je een profeet gaat afbeelden die niet afgebeeld mag worden vind ik echt provocatie en dan als kers op de taart is ook nog als een terrorist afbeelden, nee dan ben je op confrontatie uit.|:-

    Echter, dan ga je toch niet als een volslagen idioot, met een IQ van een baksteen, ambassades in brand gaat steken...:{

    Maar het verbaasd me eigenlijk totaal niet, als men 60 jaar geleden een obscene oid. afbeelding van Jezus zou afbeelden hier in Europa dan zou wij ook op straat gaan en protesteren oid. Maar als men zoiets dergelijks nu zou afbeelden dan zouden wij onverschillig reageren. Ik vraag me af wanneer men in het Midden-Oosten ook zo onverschillig zou reageren...
     
  8. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    [​IMG]

    Ik vind deze eigenlijk best grappig.:)
    (Dat zei ik niet)
     
  9. goakhan

    goakhan Uns4n1ty

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    2
    Hordo, nix persoonlijks tegen jou ofzo, alleen tegen sommige argumenten of zienswijze t.o.v. deze discussie die meerdere mensen hebben.

    De media is een krachtig middel om te (mis) gebruiken om een bepaald beeld te kunnen vormen over een bepaald onderwerp (of juist je zienswijze verstevigt).
    Zelf vind ik de spotprentjes niet superschokkend, maar in de context van de situatie dat er over het algemeen heerst, het westen tegen de islam/moslims, is de constante plagerij richting de moslims en een tegen reactie van hen begrijpelijk. Echter het gebruiken van geweld /in het fik steken van alles en nog wat, is natuurlijk niet te begrijpen. Dialoog is de enige manier om tot een wederzijds begrip te kunnen komen.

    Om even terug te komen tot jou zienswijze; islam/moslim=geweld / anti-feminisme / haatzaaiend etc. Dit zijn duidelijk de stereotyperende vooroordelen die juist in die spotprenten worden benadrukt:eek:

    Om even terug te komen op de zienswijze van een hele grote groep gelovigen in het Oosten; Westen= decadentie / ongelovigen zijn varkens l/ dead to infidels etc. Dit zijn dus duidelijk stereotyperende vooroordelen dat daar door sommige media wordt verspreid.

    Of je nou gelovig bent of een atheist, het gaat er uiteindelijk om elkaar in waarde te laten ipv elkaar op te stoken.
     
  10. FredKroket

    FredKroket Hardcore racer

    Berichten:
    672
    Leuk Bevonden:
    0
    NaZ

    Niet afgebeeld mag worden? Wat een 1e klas bullshit. Hebben ze foto's van die gast dan. Is er wel iemand die cker weet dat die gast bestaan heeft?

    Die lui stellen zich altijd zo enorm aan. Hier in Arnhem wonen er egt een heleboel en het zijn egt ALLEMAAL agressieve relnichten. Zelfs de goeie lui die hier rondlopen hebben een kort lontje. De mentaliteit van die lui is gewoon zo verkeerd. Waar dit 'incident' weer een prachtig voorbeeld van is. Een spotprent in een deens krantje en gelijk barst de pleurus los.
     
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Nieuwste Islam spotprent.

    [​IMG]
     
  12. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Alsnog moet men begrijpen dat volgens HUN geloof je de profeet niet mag afbeelden. Als je dat geloof niet volgt, dan mag je hem dus gewoon afbeelden. Tevens voor de gelovigen die er tegen zijn is het vrij simpel, laat Allah het afhandelen. Er is geen begrip op te brengen voor de acties die nu worden gevoerd.

    Vraag me trouwens ook af of iemand hier ook maar enig idee heeft wat er met de spotprenten wordt bedoeld, wat de dieperliggende gedachte erachter is.
     
  13. KeaveXL

    KeaveXL Feelin' Funky

    Berichten:
    533
    Leuk Bevonden:
    0
    Fijn zelf na kunnen denken en spreken ipv dat de bijbel dat voor je moet doen :{
     
  14. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Mmm… Er schijnt toch meer aan de hand te zijn rondom die cartoonaffaire… Ik lees hier en daar het volgende:

    Alle opwinding en agressie over “de” cartoons zou feitelijk over andere cartoons gaan… Bepaalde imams zouden ernstig aanstootgevende cartoons uit Denemarken hebben meegenomen om hetze te gaan schoppen… Ik weet niet wat er van waar is, maar het is wel ernstig... Het zou om smerige tekeningen gaan die geen enkele krant zou publiceren, denk ik… Er zou een cartoon bij zitten van Mohammed met een varkenskop of Mohammed die zich door een hond laat dekken. Niemand weet feitelijk wie deze tekeningen heeft gemaakt… De 12 cartoons afkomstig uit de Jyllands Posten stellen in vergelijking daarmee dan feitelijk weinig voor…

    [​IMG]

    Je zou je kunnen afvragen of er geen ernstiger zaken zijn waarover “men” zich druk zou moeten maken, i.p.v. over een paar tekeningetjes… Maar goed, dat wil Cox & Forkum dus met bovenstaande cartoon duidelijk maken (www.coxandforkum.com)...

    Verder schijnt het niet automatisch zo te zijn, dat het bij elke moslim verboden is om afbeeldingen van hun profeet te maken, want de Islam kent meerdere stromingen binnen haar geloof. Bij de soennieten is het absoluut verboden om afbeeldingen van de profeet Mohammed te maken, maar de sjiieten maken ze gewoon zelf. Er zijn ansichtkaarten in de handel waarop Mohammed gewoon staat afgedrukt. Ik ben geen Koran deskundige, maar het zou verder ook zo zijn dat de Koran het afbeelden van de profeet nergens verbiedt.

    Als laatste meld ik, dat de Arabische wereld zelf nogal wat heftige politieke en/of religieus getinte cartoons maakt over het Westen…

    http://www.tomgrossmedia.com/ArabCartoons.htm

    Je zou omwille van dat zelf ook op de barricaden kunnen gaan staan, bij wijze van spreken (ikke niet hoor! LOL :+ )… Ik wil niemand opruien, maar toch even wat nadere informatie over de zaak posten… Want het is toch wel handig als er meer duidelijkheid is over wat er nou precies speelt… Zeker omdat er veel tegenstrijdige berichten de ronde doen… Mocht ik hierboven toch wat niet geheel juist weergeven, kan daarop eventueel een aanvulling of kritiek op gegeven worden… ;)
     
    Laatst bewerkt: 5 feb 2006
  15. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38

    Neenee don't be offended ;)

    Misschien was het een beetje onduidelijk, maar mijn punt was dat ondanks dat wat er in het verleden gebeurd is, dit gewoon compleet kansloos is en imo op zichzelf staat.

    Tuurlijk kun je het er wel bij vermelden verder, wie weet steek ik er nog wat van op ;)
     
  16. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Okee... ;)
     
  17. NaZ

    NaZ X&Y

    Berichten:
    154
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nooit ontkend dat het onzin is..
    Btw... heb je wel geschiedenis gehad?
    Dit is serieus de meest stompzinnigste opmerking die ik tijden heb gelezen|:-
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De rollen zijn nu omgekeerd.

    Tekening van site AEL ( Arab-European League ).

    [​IMG]

    Het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) heeft zondag een strafklacht ingediend tegen de Arabisch Europese Liga (AEL). De klacht geldt de als antisemitisch geïnterpreteerde spotprenten die de islamitische organisatie zaterdag op haar website heeft geplaatst.

    De AEL zegt de spotprenten te hebben geplaatst om gebruik te maken van het recht op vrije meningsuiting, net als de kranten die de omstreden spotprenten van Mohammed hebben afgedrukt.

    Hier heeft het CIDI geen boodschap aan. Het is in Nederland niet toegestaan om de holocaust in twijfel te trekken, zegt Naftaniël. "Alleen de wet in Nederland bepaalt wat mag en wat niet. Wij zijn diep beledigd door het handelen van de AEL."

    Daarom heeft de organisatie een klacht ingediend bij het Openbaar Ministerie in Amsterdam. Dit wordt verzocht vervolging in te stellen tegen de AEL.
     
  19. No_Name

    No_Name -

    Berichten:
    213
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]
    [​IMG]

    lijpe Hamas gast :p

    [​IMG]

    Counter Strike a la Hamas :)



    btw k vindt t wel n beetje arrogant van geert wilbers om nu ff te profiteren van zo'n situatie....volgens mijn berekeningen en schattingen kan hij een 12 mm in de rechterhelft van zijn hersenen verw8ten in het voorjaar ;)

    leuk he ,elke jaar diplomaatje afknallen
     
    Laatst bewerkt: 5 feb 2006
  20. goakhan

    goakhan Uns4n1ty

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    2
    Het begint wel aardig uit de hand te lopen....In Beiroet is de Deense ambassade ook al in vlammen op gegaan...volgens mij hebben ze Submission nog niet gezien, wat naar mijn mening toch een stukkie erger is. Het ziet er iig niet goed uit.
     

Deel Deze Pagina