Dit verstevigd alleen maar het beeld dat de Moslim gemeenschap zich continue in de slachtofferrol ziet.
Ja leuk, volgens mij is het idd duidelijk dat de moslims in een hoekje worden geduwdAls er altijd en eeuwig zo fel wordt gereageerd op normale dingen dan jaag je mensen vanzelf tegen je in het harnas. Zoals al eerder gezegd, er hoeft maar een scheet gelaten te worden
je bedoelt op constante manier scheetjes richting hen. Als iemand contine jou loopt te 'pesten' (om het maar ff zo te noemen) ga jij dan een slachtoffer rolletje aannemen of ga jij tegen hem in?? Ik ben het wel met je eens dat de reactie van een groep malloten overtrokken is en de hele gemeenschap is weer in rep en roer. En waar zijn je cijfers om het te onderbouwen dat heel nederland zogenaamd een geloof veroordeeld. Dat mensen een slecht beeld hebben lijkt me meer dan logisch aangezien ze het er op deze manier zelf naar maken. Als de moslim organisaties hier in Nederland nou eens gewoon een duidelijke positie innemen en duidelijk maken dat zo reageren op een spotprent niet juist is.. maar nee
En met het christendom hebben we het natuurlijk wel over honderden jaren geleden he? Noem me maar een situatie van de afgelopen jaren waar wereldwijd Christenen boos om zijn geworden en gebouwen door in de fik hebben gestoken en vernield als een stelletje barbaarse holbewoners.
Volgens mij een was er een 'relletje' tussen moslims en christenen op Java....maar ik weet niet of de christenen de aanstichters waren. Maar dit vind ik een beetje een rare vergelijking wat je probeert te maken, aangezien er in allerlei rassen, etniciteiten, geloof etc. achterlijke dingen gebeuren. Om dat nou als bewijs te zien dat de islam dat ondersteunt ga je wel heel erg kort door de bocht
Draai het anders even om, omdat ZIJ het zonnodig belangrijk vinden moeten WIJ hier maar geen spotprentjes meer gaan maken? Donder even lekker op, zij kunnen ons niks opleggen en dat is maar mooi ook. Hier gelden grondrechten die het toestaan dat mensen mogen zeggen wat ze willen en ook kritiek mogen uiten. Dat ze daar in het Midden Oosten nog niet van gehoord hebben is niet ons probleem, ZIJ maken er hun probleem van. Zou mooi zijn als dit betekend dat wij lekker de ambasades van het Midden Oosten mogen platbranden omdat een paar Imaams daar anti-feministisch zijn en mensen met andere geloven uitmaken voor van alles en nog wat. Respect moet wederzijds zijn, ik vind dat wij genoeg respect hebben opgebracht. Op deze manier geloof ik dat er een tijd komt dat ook wij nuchtere
in je hele reactie zie ik niet dat je 'nuchter' tegen het probleem aankijkt maar eerder emotioneel en niet rationeel. nederlanders het compleet zat worden.
Persoonlijk vind ik de islam hét gevaarlijkste geloof op deze aarde, puur omdat ze zo fundamentalistisch aangelegd zijn en de reputatie hebben om bij het minste of geringste met geweld hun
Kijk dat een hele grote groep in het Midden-Oosten alleen zwart/wit kunnen zien/denken/ruiken/voelen, kan ik nog wel inzien en begrijpen (weinig vrijheid/onderdrukking/opruiende imams etc. etc.,maar dat sommige mensen op dit forum niet anders dan hetzelfde doen/denken/voelen/ruiken (zonder fysiek geweld dan terwijl je juist alle vrijheid hebt om tot een weloverwogen (neem je tijd) mening te kunnen komen, kan ik echt niet inzien en begrijpen.Klik om te vergroten...