Ach ja die prentjes...
Het ging allemaal zo vreedzaam tot nu toe. De prentjes werden gepubliceerd. Sommige Moslim landen maakten zich druk erover. Wat uiteindelijk heeft geleid tot de excuses van de Deense krant in kwestie voor de gekrenkte gevoelens van sommige Moslims.
Geen vuiltje aan de lucht, zou je zeggen, maar ondertussen zijn blijkbaar de prentjes een eigen leven gaan leiden. Als Hans Teeuwen roept, "Allah met zijn dikke lul", merken alleen wij Nederlanders daar iets van, maar als je een prent eenmaal zet op internet kijkt de hele wereld mee blijkbaar.
Veel Moslims denken nu eenmaal, dat het westen bezig is met een War on Islam en niet een War on Terror en als die decadente westen ook nog eens gaat schoppen tegen zo'n beetje alles wat heilig is voor hen. Dan kan ik het wel begrijpen, dat er sommigen zijn die vlaggen en ambassades in de fik gaan steken. Hoewel je bij die ambassades wel moet kijken waar het gebeurt, namelijk Libanon (Hezbollah country) en Syrie (mogelijk de volgende in de hitlist van de VS).
Ik vind de mensen, die roepen dit is ons land wij bepalen lekker zelf wel waar we de spot mee drijven errug kortzichtig. We leven nu eenmaal in een Global Village. De planeet is zo klein geworden, dat we het niet meer kunnen veroorloven om zo simplistsch te denken en niet effe de moeite willen nemen om enige respect te tonen voor mensen, die blijkbaar anders dan ons tegen bepaalde dingen kijken.
Al die kranten, die zogenaamd voor de vrijheid van meningsuiting opkomen, moeten zich afvragen of het allemaal wel waard is om nog meer olie op het vuur te gooien. Ik lees
HIER net dat een Italiaanse priester is doodgeschoeten in Turkije :{ Mocht dit naar aanleiding van de hele heisa zijn, dan vraag ik me af: Was het het leven van deze man waard? Was het het waard, dat Theo van Gogh de film Sumission maakte? enkelt om Hirsi Ali te bevredigen?
In het westen zijn er net zoveel mensen als in het oosten, die de clash of civilazations graag zien plaatsvinden en voor je het weet zitten we er midden in.
Klik om te vergroten...