Deense spotprenten over Islam

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 3 feb 2006.

  1. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Okee, weer twee antwoorden... Bedankt Svennies en Glue...

    P.S. interessant artikel ja, Glue... :cool:

    Ik had gevraagd om antwoorden, ik heb er reeds een aantal gezien… Ik wil allereerst zeggen dat ik niet de wijsheid in pacht heb, en ook niet de mooie psycholoog wil uithangen… Maar wat opvalt aan de antwoorden, en ook aan alles in deze topic, is dat het verdomd moeilijk blijkt te zijn om een oplossing te bedenken voor de impasse waar de wereld zich momenteel in bevindt…

    Wij – daar hoor ik ook bij dus – hebben allereerst de neiging om de negatieve incidenten ook negatief te benaderen… Begrijp me goed: verontwaardiging en woede om wat er gebeurt is een logische reactie… Ik merk ook (in mijn directe omgeving) dat veel mensen schrikken (of zelfs angstig worden) van de in hun ogen overtrokken reactie van een aantal moslims…

    Het verhaal wat ik schreef over de blokkendozen en de algemene neiging van de mens om de fout in eerste instantie te zien in de ander probeert aan te geven dat ik van mening ben dat geweld meer geweld oproept… Je schiet er niets mee op, ook niet met keiharde tegenreacties… Uiteraard kan de samenleving het volgens mij niet tolereren dat gebouwen in de fik worden gestoken en dergelijke… Daarom is het goed dat de politie ter plaatse optreedt… Ik vind wel dat moslims het recht hebben om verontwaardigd te zijn, want velen van ons zijn ook verontwaardigd over de gang van zaken… Je kunt protest mogelijk zelfs bedreigend vinden, maar wij mogen ook protesteren, dus waarom moslims dan niet… Ik ben van mening dat ze dat recht moeten hebben… Vooral ook vanwege het gegeven dat de meesten hier zeggen dat de vrijheid van meningsuiting moet worden gerespecteerd… Dan zul je de mening van protesterende moslims ook dienen te respecteren, mijns inziens… Maar vlaggen verbranden, ambassades invallen en in de fik steken, dat gaat te ver… Dat is tegen de wet… Het is ook logisch dat mensen daartegen zijn, ik ben er ook tegen…

    Ik moet bekennen dat ik persoonlijk ook niet direct “de” oplossing weet voor de conflicten… Het antwoord moet ik schuldig blijven, ik vind wel dat het Westen iets meer invoeling zou moeten hebben met bepaalde Islamitische stromingen die verhit raken omdat wij zonodig onze “vrijheid van meningsuiting” willen waarborgen… Maar dat is dus MIJN mening, ik kan in mijn reacties – als ik ze teruglees – alleen mijzelf zien… Dat zal voor iedereen hier gelden: wat je schrijft, dat ben je zelf… Dat klinkt een beetje naar, maar het is zo… Jou reactie is hoe jij in elkaar steekt, het is de echo van hoe jouw ego werkt… Mijn reactie is hoe mijn ego werkt… Maar ik wil er verder niet te zweverig over doen…

    Wat mij verder opvalt, is dat de media een vergrootglas houden op de incidenten die reeds zijn voorgevallen… Ze beweren zelfs dat het zich uitbreidt… Okee, er zijn een paar landen bij gekomen, maar de media doen net alsof het een olievlek is die zich snel verspreid in de Arabische en/of moslimwereld… Ik vraag me dat af, maar dat is mijn insteek… Ik kan er ook naast zitten… Ik geef toe dat er soms heel vervelende dingen gebeuren, en dan doel ik niet uitsluitend op datgene wat de afgelopen dagen is gebeurd…

    In ieder geval bedankt voor de reacties op mijn verhaaltje…
     
    Laatst bewerkt: 6 feb 2006
  2. Lucca

    Lucca Bored

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Precies mijn woorden en ik ben het ook helemaal met je eens. Een serieus antwoord? Ik weet niet of het zou helpen maar ik denk dat alle betrokkenen eerst een les zelfevaluatie moeten krijgen, om eerst je eigen fouten eruit te halen.
     
  3. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik weet niet of jij ooit eens met de eerste generatie hebt gepraat. Maar waar ik woon zijn alleen maar 1e generatie Marokkanen, vanwege de mijnen in Limburg. Maar iedereen die ik ken wou wel leren maar ze kregen nooit de kans of hadden geen geld. Mijn tante, en nog vele andere, wouden wel maar hadden het geld niet. Dus konden ze niet. Nu heeft zei toch nog de taal kunnen leren, maar niet op een niveau waarmee ze een nederlandse disccusie kan voeren, dus om dat te zeggen is niet helemaal waar. Zo is het bij mij in de regio gegaan. Ik weet niet of je ooit met de 1e generatie gepraat hebt, blijkbaar niet omdat ze volgens jou nooit hun best hebben gedaan om te taal te leren, maar het ligt toch anders.
     
    Laatst bewerkt: 6 feb 2006
  4. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    ik weet niet of deze en deze links al geplaatst zijn, maar ik wilde ze jullie niet onthouden..

    het schijnt namelijk dat de Arabische Europese Liga vrij boos is, en nu spotprentjes maakt om joden te beledigen.. :confused:
    een of andere hele gekke link leggen ze daar.. maar ze maken wel spotprents als deze, deze.

    ook worden er spotprents gemaakt over wat er zal gebeuren nadat het homohuwelijk algemeen aanvaard is.


    Wat ik ook zo raar vind is dat ze zeggen dat Allah de Denen enzo wel zal straffen, maar ondertussen verbranden veel moslims zelf dat consulaat. Ook is het publiceren van spotprents een beetje krom, als je bedenkt dat zij zeggen dat je zoiets niet zou moeten doen, daarna flippen en aanslagen plegen, om vervolgens zelf reacties uit te lokken.

    gekke mensen..
     
  5. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Ik ben samen met de kinderen van die eerste generatie marokkanen opgegroeid en ik heb dus met mijn eigen ogen kunnen vaststellen dat de meerderheid hiervan zich niet tenvolle konden of wilden integreren wegens de taalbarriere en de andere zeden.
    Met andere woorden sloten zij zichzelf als het ware vrijwillig in hun eigen gemeenschap op .
    Hun kinderen echter , de tweede generatie met wie ik opgegroeid ben en waaronder ik verschillende vrienden heb , hadden het daardoor héél lastig op school aangezien ze tussen twee werelden in hingen en er thuis niemand was die hun met de schoolresultaten kon helpen, aangezien hun ouders het nederlands zo slecht beheersten .
    En bij de kinderen uit de derde generatie bemerk ik dat zij qua schoolresultaten het niet helemaal slecht doen en ik er al verscheidene ken die afgestudeerd zijn als ingenieur , dokter , en advocaat.
    Hier roept de marokkaanse gemeenschap steeds uit dat zij niet dezelfde kansen krijgen als de autochtone gemeenschap , maar hun onderwijs is hetzelfde als voor de belgen .
    Het frappeert mij vooral dat de marokkaanse meisjes steevast verdere studies aanvatten tot en met universitair niveau toe en deze ook steevast met succes afronden en dit integenstelling tot de marokkaanse jongens die steevast in het beroepsonderwijs eindigen en van wie er al te veel zonder enig diploma op de arbeidsmarkt terecht komen waar ze uiteraard weinig kans op een goede job maken en dit geldt net zo goed voor een belg zonder diploma .
    Het is zo dat de meisjes rustige leerlingen zijn die goede resultaten halen , terwijl er onder de jongens een mentaliteit heerst van leren hebben wij toch niet nodig en de school is een noodzakelijk kwaad waar wij onze tijd moeten verprutsen en waar allerlei kattekwaad mag uitgehaald worden .
    En het feit dat er zo weinig jongens concrete studieresultaten halen ligt niet aan onze gemeenschap , maar aan hun zelf aangezien ze net dezelfde kansen krijgen als de autochtonen hier , alleen verprutsen ze het steeds door hun machogedrag en de bijbehorende stoerdoenerij op school .
     
  6. nfsu dragmaster

    nfsu dragmaster Active Member

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    mooie tekeningen
    /Mod reageer nuttig of reageer niet. Dit is een serieuze discussie. - mr.E
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 feb 2006
  7. CasPerZerZ

    CasPerZerZ *Sorteert Pallets

    Berichten:
    341
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dit allemaal zwaar overdreven.Ze mogen boos zijn over die spotprents, daarin zijn ze vrij.

    Maar om dan heel denemarken te straffen?Wat overdreven.De deense bevolking heeft niks te maken met de spotprente en is totaal onschuldig.

    Ik vind het dus storend dat het zover komt dat mensen in denenmarken angstig zijn voor acties, terwijl hun geen schuld blaamt.

    En als je dan gaat brandstichten en relschoppenen en borden met "your 911 will come" gaat dragen, mag je jezelf diep schamen.Accepteer excuses en hou erover op.
     
  8. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ontken natuurlijk niet dat er natuurlijk probleem marokkanen zijn. Maar zoals je zelf zegt zijn er ok genoeg goeden!
     
  9. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Jah , ik heb het hier ook in de krant gelezen , Abdouh Jahjah van het a.e.l. moet hier toch ook nog laten horen dat hij nog leeft :cool:

    En misschien , gaat het voor de moslims niet snel genoeg en allah een handje helpen staat véél beter bij hun latere intrede in het paradijs.
    Wat mij méér verontrust is dat hierop het internetforum Al-Mourabitoune dat hier veel door radicale moslims gebruikt wordt op de voorpagina staat te lezen dat het legitiem is om het bloed te laten vloeien van al wie allah of zijn profeet beledigd.
    Dit is dus een opruiende taal die eigenlijk niét kan getolereerd worden aangezien er wordt geinsinueerd dat een maker of een lezer van zo een cartoon zonder problemen het hoekje mag omgeholpen worden .:eek:
     
  10. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    "dat is aan Allah om te oordelen" < > "het is legitiem om het bloed te laten vloeien van al wie Allah of zijn Profeet beledigt"

    ik zie een tegenstelling |:-
     
  11. Glue

    Glue The Great Cornholio

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    2
    Thanks voor de eerste link ik lag echt dubbel. Hoe bedenk je zo iets 8)
     
  12. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Oow niet moeilijk he, af en toe wandelen Mr. Jahjah en de zijnen eens een keertje door de diamantwijk in Antwerpen om inspiratie op te doen .:+
    Zijn betoging in Antwerpen tegen de Deense cartoons is dus alvast mislukt aangezien er maar een 60 tal moslims opdaagden .:+
    In Brussel hebben zo´n 4000 moslims in een spontaan begonnen betoging vreedzaam geprotesteerd tegen de cartoons , en zo hoort het .;)
     
  13. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    De eerste doden zijn inmiddels gevallen las ik vanochtend in de krant. Waarschijnlijk gaat het om mensen die geraakt zijn door kogels bij een van de demonstraties.

    Verder vind ik dat onderzoek naar antisemitisme in cartoons vanuit de Arabische wereld ook interessant. Blijkbaar worden in verschillende arabische media al tijden lang cartoons e.d. gepubliceerd die joden belachelijk maken. Als diezelfe mensen hier nu over struikelen is dat inderdaad behoorlijk hypocriet.
     
  14. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Oh hou op hou op want.... :{ Ik mijd al 3 dagen het nieuws, want bij het zien van dat stelletje idiote debielen (sorry maar dat zijn het in mijn ogen) wat daar op die TV tekeer gaat vanwege een paar PLAATJES krijg ik gewoon koppijn weet je dat |:- |:-
     
  15. Lucca

    Lucca Bored

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Nu is het wachten op mensen die snappen dat die demonstraties niet alleen een gevolg zijn van 3 tekeningen. Het is een aanleiding, niet de gehele oorzaak, er zit veel meer achter. Maar ja, dat kan ik blijven herhalen :{
     
  16. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap wel dat die tekeningen niet de volledige oorzaak zijn van al die rellen, maar dan nog is het in mijn ogen niet goed te praten....
     
  17. Wessiej

    Wessiej A.F.C.A.

    Berichten:
    1.834
    Leuk Bevonden:
    0
    8 in totaal.
    3 door schoten van hunzelf, een paar door vervringing in de demonstratie. En nog wat gezeur. Ach, ik rouw er niet om:)

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 7 feb 2006
  18. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    [​IMG]


    Dit begint echt te lijken op rellen om het rellen i.p.v. ergens beledigd over zijn en je daar druk over maken.

    De tering zeg..
     
  19. Wessiej

    Wessiej A.F.C.A.

    Berichten:
    1.834
    Leuk Bevonden:
    0
    Paar bommen erop \o/.
    Echt een grote onzin daar. Heeft iemand hier al die foto's gepost van die teksten die die islamitische mensen bij zich hadden?
     
  20. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    [​IMG]

    :D

    k zal ook maar eens mijn avatar veranderen in een deense vlag
     

Deel Deze Pagina