1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Deense spotprenten over Islam

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 3 feb 2006.

  1. BuLLeTTiMe 88

    BuLLeTTiMe 88 .

    Berichten:
    1.406
    Leuk Bevonden:
    0
    die lui zijn echt niet goed bij hun hoofd hoor... beetje voor een domme cartoon mensen gaan vermoorden|:- Volgens mij moesten ze gewoon weer iets hebben om weer is lekker in de media te komen en om te laten zien hoe gestoord ze daar wel niet zijn. Ze mogen daar inderdaad wel is een bommetje op los gaan gooien... heb je er gelijk geen last meer van.
     
  2. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    De ellende zit em in de haatzaaiers. Mensen die aanzien hebben preken de meest ongelooflijke dingen over mensen die geen moslim zijn. En dan doelen ze vooral op mensen uit het westen. Wat die haatzaaiers presteren heeft niets met de Islam te maken. Jammer dat ze toch zoveel volgelingen hebben.

    Ik kan nog steeds niet bevatten wat er is gebeurd om een paar plaatjes. Nu kost het gewoon al mensenlevens. Wtf?! :|
     
  3. shorty_

    shorty_ [B][u][F][u]

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    0
    dan verander ik mijn avater ook maar even..
    ik vind het supergoed wat die moslims doen.
    ik vind zelfs nog dat ze te weinig doen
    en geloof me, dit is nog niks vergeleken met wat er nog gaat gebeuren,
    veel plezier allemaal
     
    Laatst bewerkt: 7 feb 2006
  4. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    lol wtf, is dit een dreigement?
    als er meer van dit soort mensen in nederland ''te gast'' zijn om vervolgens het land waar ze te gast zijn te bedreigen met hun holbewoners gedrag dan zullen we nog wat beleven....een beetje profiteren van onze beschaving om het vervolgens te bedreigen, ga toch terug naar je eigen beschaving van haat en geweld, want daar ben je het toch mee eens??!
    ik hoop dat je snapt dat geweld en haat geen stand houd...
    en ik weet neit wat je bedoeld met: ''dit is nog niks vergeleken met wat er nog gaat gebeuren'' maar als er nog iets meer gebeurd en het ''westen'' besluit in te grijpen gebeurd er pas echt wat voor die mensen daar...
     
    Laatst bewerkt: 7 feb 2006
  5. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38

    Ik wil graag even uiteleggen waarom ik een Deense vlag als avatar heb; Ik doel hiermee op de onschuldige Denen die nu overal op de wereld worden aangevallen terwijl die mensen zich van geen kwaad bewust zijn. Dat is toch te triest voor worden?

    Daarom dus deze vlag. Voor de rest ga ik niet inhoudelijk op je quote reageren, want daaruit blijkt in 1 oogopslag dat je de intelligentie van een baksteen hebt :)
     
  6. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Mmmm... Kijk eens naar zijn profile...

    Geboortedatum:
    31-12-2005

    Leeftijd:
    0

    Woonplaats:
    ******

    Xbox Live Gamertag:
    *

    Consoles:
    ****

    Interesses:
    fietsen

    Beroep:
    fietsenmaker

    Zo iemand kun je weinig serieus nemen, denk ik... Maar goed, dit soort mensen zijn er dus ook... Effe de boel komen opnaaien, dit soort gasten zie je op alle forums... Kun je op wachten...
     
    Laatst bewerkt: 7 feb 2006
  7. mars15

    mars15 Guest

    mooie cartoons, niks mis mee
     
  8. shorty_

    shorty_ [B][u][F][u]

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    0

    nee, dit is natuurlijk geen dreigement, dit is maar mijn mening..
    ik ben ook niet in nederland ''te gast'' ik ben hier geboren.. dus ik profiteer van niks. Ik ben natuurlijk ook tegen geweld. ik vind dat er geen zinvol geweld bestaat, maar voor die moslim is hun geloof alles, en dan komt er een idioot die denkt om er even mee te spotten, De mensen weten nu toch ook wel, dat moslims hun geloof heel erg serieus nemen, dus laat ze maar met iets anders ouwehoeren dan hun profeet mohammed,
    en wat ik bedoel met dat het nog niks is vergeleken met wat er nog gaat gebeuren, is logisch te verklaren doordat alleen door deze tekeningen dit al gebeurd, en dus denk ik wat er nog zal komen door de reacties van andere mensen op deze tekeningen waardoor het alleen maar erger wordt..
     
  9. shorty_

    shorty_ [B][u][F][u]

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    0
    ja leuk voor je, ik heb mijn avatar veranderd om de moslims dan maar bij te staan. ik doel hiermee op stomme idiote deense tekenaars die niet eerst logisch nadenken voordat ze wat doen.
    en als ik jou was, zou ik maar eerst even wat meer over mij te weten komen voordat je gaat oordelen over mij. want ik ken geen mensen die de intellegentie van een baksteen hebben en die een hbo opleiding heeft. hieruit kan ik dan halen dat jij de iq van een varken hebt O-)
     
  10. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    volgens mij zijn varkens best slimme beesten?

    ik ben al de hele dag aan het posten, waarom gaat mijn aantal berichten dan niet om hoog :mad:

    /Mod X-Bazar, ASEL en Green Mile tellen niet mee voor de postcount ;)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 feb 2006
  11. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    @ Shorty_,

    Op de bovenste reactie van jou; Wat vind je dan van onderstaande 2 quotes?:

    Op de onderste reactie; mijn opmerking ging over je 1e stukje tekst. Als je dat soort dingen gaat roepen kom je echt over als iemand die achter de haatzaaiende meuk aanloopt en dat je het gewoon goed vindt dat er nu gewoon mensen overlijden n.a.v. een aantal cartoons. Daarom reageerde ik zo.

    Ik heb het al eerder gezegd, maar ik zal het nog even herhalen; Mensen die nu Denen aanvallen en gebouwen in de brand steken hebben imo niets, maar dan ook niets met de Islam te maken. Gelukkig zijn er veel moslims die deze acties ook sterk afkeuren.
     
  12. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Mmm... Ik zal je eens citeren:

    Dat is nogal wat... Je begint met een soort "flame"-post... En nu is het opeens je "mening" en ga je het op jouw manier toelichten... Ik vind het niet zo vreemd dat je stelling niet wordt geaccepteerd hier... Ik heb er weinig vertrouwen in dat je hier een serieuze discussie komt voeren... Maar ik kan me vergissen... :D
     
  13. shorty_

    shorty_ [B][u][F][u]

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    0

    niet iedereen hoeft het met de Denen mee eens te zijn,
    kijk dan hoe ver het gaat,
    handelsrelaties worden afgesloten
    vakantierelaties worden afgsloten
    mensen worden ontvoerd
    Op zo'n moment kan je toch wel denken,
    Heyyyy, het gaat erg slecht met de wereld..
    het is op dit moment de terrorsisten ( volgens velen dus alle moslims) tegen de rest van de wereld..
    en dan ga je op zo;n moment nog ergere dingen over de islam maken :confused::confused::confused::confused::confused::confused: serieus dan vind ik die gene zo'n dikke kneus he, denk dan eerst na voordat je iets doet
     
  14. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.324
    Als dit zo doorgaat zie ik nog wel een Derde Wereldoorlog komen. Dan doel ik niet alleen op dit cartoon-debacle, maar eerder op de hele tegenstelling moslim - westen. Ik scheer uiteraard een hele groep over één kam, maar ik neem aan dat iedereen nu heus wel begrijpt wat met deze tegenstelling wordt bedoeld. Er is een grote groep moslims die zich achtergesteld voelt en deze groep grijpt alles aan om meer haat te zaaien tegen het westen. Ik begrijp best dat je beledigd bent door die spotprenten, ik begrijp ook dat je boos wordt, maar daar houdt het op. Een normale reactie had geweest om dit via diplomatieke kanalen op te lossen. Om vervolgens moord en brand te schreeuwen en dat ook daadwerkelijk uit te voeren is te belachelijk voor woorden, maar niet als je kijkt naar de achtergrond. Het gaat niet om die spotprenten, het gaat erom dat deze groep gewoon staat te wachten om een aanleiding om vervolgens los te gaan. Ik denk dat deze aanleidingen ook steeds kleiner zullen worden om vervolgens een grote oorlog te ontketenen, want wie houdt dit tegen? Wie gaat een debat met deze groep aan? Wie kan dat? Er is zoveel onbegrip tussen deze twee tegenover elkaar staande groepen, ik zie dit echt somber in.
     
    Laatst bewerkt: 7 feb 2006
  15. shorty_

    shorty_ [B][u][F][u]

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Goiz,

    Het is nu echt niet de tijdperk om ovet de islam ''grapjes'' te maken vind ik.
    De moslims leven om uiteindelijk in de ''paradijs'' te komen in het hiernamaals.
    Dus doen ze alles om hun geloof te beschermen en voelen ze zich heel erg beledigt als iemand iets ''negatiefs'' over hun profeet zegt/tekent..
    En dit leidt dat tot dit soort rellen..
    Aan de ene kant vind ik het ook niet kunnen, maar aan de andere kant,
    iedereen is al toch tegen de islam, dus dit kan er natuurlijk bij..
    Voor de islam-landen is Denemarken nu net zo'n grote vrijand als Amerika.
    Dus ik kan me zo voorstellen dat het alleen maar erger wordt.
     
  16. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Ik denk dat je hier inderdaad de spijker op z'n kop slaat. Omdat er zoveel onbegrip is, lijken gesprekken tussen beide kanten onmogelijk.

    Ik zie het ook somber in, maar ik blijf nog even hopen op meer rust aldaar en dat het allemaal wat afzwakt. Maar aangezien dit soort dingen steeds vaker voorkomen en zo goed als elke mogelijkheid wordt aangegrepen om de andere partij in een kwaad daglicht te zetten weet ik niet of die hoop wel zo realistisch is..


    //edit;

    Maar is het niet zo dat volgens de Koran alleen Allah anderen kan veroordelen? En dat deze 'moslims' die nu losgaan dus helemaal niet het recht in eigen hand moeten nemen?

    Ik weet het niet hoor; serieuze vraag dus.
     
    Laatst bewerkt: 7 feb 2006
  17. L3MMING

    L3MMING Command & Conquer !!

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    0
    mensen moeten zich niet overal zo druk om maken.....

    can't we all just get along....?

    Het lijkt mij of de arabische landen een beetje lichtgeraakt zijn op het moment...

    ze zijn al niet blij met de terroristen die hun image verpesten (lijkt mij toch)
    Gaan ze nog eens moeilijk zitten doen om spotprenten.... dan mogen ze ook wel even kijken naar wat er in hun eigen land gebeurt, waar vrouwen die verkracht zijn geexecuteerd worden omdat ze zouden zijn vreemdgegaan... hoe achterlijk ben je???

    Neem dan de verkrachter te grazen... (maar dit zal wel westerlijke gedachtentrend zijn hoor)

    zeg het me maar als ik ongelijk heb...

    lijken wel voetbal rellen eigenlijk he???
     
    Laatst bewerkt: 7 feb 2006
  18. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    tja wat taab zegt ben ik het ook helemaal mee eens, ik denk dat dit een regelrechte oorlog wordt tussen het westen en de islam.
    niet omdat het westen het zo graag wil, maar de islam (van het midden oosten) kennelijk wel, ze hebben daar gewoon al jaren lang opgekropte haatgevoelens naar ons toe aangezien wij hier een nette beschaving hebben en behoorlijk rijk zijn en zij geeneens een wc in hun huis hebben staan zijn ze gewoon enorm jaloers.
    doordat ze niet met die gevoelens om kunnen gaan uitten ze het in geweld en ontketenen ze daarmee een oorlog die er zeker gaat komen denk ik.
    wel jammer voor hun want om alvast maar een blik op het strijdveld te werpen, met hoe veel man ze daar ook zijn en hoe graag ze zichzelf er ook willen opblazen, ze kunnen nooit op tegen de militaire macht van het westen, zelfs als ze kernwapens gaan gebruiken hebben zo nog geen schijn van kans.
    tja, dat is ook wat israel met de leiders van terroristische groeperingen in palestijns gebied doet, al ben ik hier persoonlijk tegen...
     
    Laatst bewerkt: 7 feb 2006
  19. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Mmmm… Nu wordt de Derde Wereldoorlog er al bij gesleept… Ik ben geen helderziende, maar ik vraag me af of dat zo ver komt… Ik geloof er geen snars van dat de Arabische Emiraten omwille van deze spotprenten met die extreme fanaten een oorlog zullen beginnen met het Westen… Daar schat ik het denkvermogen van de Arabische Liga heel wat hoger voor in… Dat zijn geen domme lui, vergis je niet…

    Nee, ik herhaal dat het hier gaat om een aantal raddraaiers, als je bekijkt in welke landen het uit de hand loopt wat betreft agressie tegen Denemarken dan zijn het ongeveer precies de plaatsen waar extremisten wonen…

    Ik zeg niet dat er geen gevaar dreigt, er zijn al diverse aanslagen gepleegd zoals iedereen weet… Dat hoef ik hier niet te herhalen… Maar een Derde Wereldoorlog is waanzin… Ook al denken extreme fanaten dat ze na hun dood in het paradijs zullen komen… Maar in hun geloof bestaat ook een hel… Doordat ze andere mensen doden gaan ze in tegen de wetten van Mozes, en deze zijn volgens de Koran direkt afkomstig van Allah… Precies zoals ook in de Bijbel staat vermeld is het gebod dat je niet mag doodslaan… Dus je kunt wel op je vingers natellen waar al die moordenaars heen gaan die omwille van hun ideologie anderen doodmaken…

    7e gebod in de Bijbel: "Ge zult niet doden" (Deut. 5:17)

    Vergelijkbaar in de Koran: "wie iemand anders doodt... het is alsof hij de hele mensheid heeft gedood" (5:32)

    Verder bestaat de cartoon als politiek middel al heel lang, zowel het Westen als elders in de wereld wordt er grif gebruik van gemaakt… Ook door moslims dus… Dat is al eerder in deze topic duidelijk gemaakt… Ik zeg niet dat iemand niet beledigd mag zijn omwille van een spotprent, dat is zijn of haar goed recht… Maar om massahysterie te ontketenen? Wie zou daarmee gediend zijn? Ik denk alleen extremisten, want die willen zoveel mogelijk chaos en angst veroorzaken… Je moet die lui wel in beeld houden, maar je niet laten immobiliseren… Want omwille van chaos en angst denken extremisten dat ze hun slag kunnen slaan… Vandaar dat ze al jaren en jaren proberen om met aanslagen iets voor elkaar te boksen…

    Ook in Ierland en Spanje zijn extremisten (geweest)… In Ierland woedde jarenlang een strijd tussen de protestanten en de katholieken, bloederig en totaal zinloos… In Spanje heb je de Basken… Ik spreek dan niet eens over de Bader Meinhof groep… Allemaal mensen met extreme denkbeelden die van mening zijn dat ze de “goede” zaak dienen, en dat er wat in hun voordeel zal veranderen door hun bloederige optreden…

    Ik zei al dat de cartoon al lang bestaat als politiek middel, zowel de agressors als de geallieerden in de Tweede Wereldoorlog maakten er dankbaar gebruik van… Er was destijds geen TV, en de communicatie verliep hooguit via de radio… Vandaar dat de politieke leiders de burger via getekende propaganda wilden verleiden om toe te treden tot het leger of de tegenstander af te beelden als beesten… Angst en chaos in beeld brengen dus…

    Inmiddels zitten we in de 21e eeuw… Nog immer is de cartoon een politiek middel, alhoewel een aantal moslims door de Deense spotprenten zeggen dat het een religieuze belediging is… Maar in eerste aanzet blijft het een politiek middel, althans dat denk ik… Maar omdat een aantal moslims de theocratie als ideale staatsvorm zien, is een belediging van hun profeet tevens een politieke belediging… Hier in het Westen zijn kerk en staat van elkaar gescheiden, en is het voor cartoonisten geen beletsel om religieuze onderwerpen in hun tekeningen op te nemen… De cartoonist is iemand die probeert discussie los te weken door een tekening te maken… Je kunt daardoor beledigd zijn, je kunt er om lachen, erover doordenken of ertegen protesteren… Ik heb niet de illusie dat cartoonisten zich de mond zullen laten snoeren, of ze nu in het Westen wonen, in het Oosten of het Midden-Oosten…
     
    Laatst bewerkt: 7 feb 2006
  20. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    tja een derde wereld oorlog is nu misschien nog wel erg onwaarschijnlijk, maar dat waren de reacties van moslims in het midden oosten op de plaatjes ook...
    wat als de leiders van de arabische liga verdwijnen doordat de volken een nieuw bewind keizen?
    de gematigden zullen verdwijnen en de extremen naar voren komen (kijk maar naar iran en de palestijnse gebieden waar dat is gebeurd) en als die over het midden oosten heersen hoefte r nog amar zo'n tekeningetje te evrschijnen en een oorlog is al een stuk dichterbij.
    als ze in iran de middelen hadden waren ze allang een oorlog tegen het westen begonnen, maar die hebben ze (nog) niet en hun economie laat het niet toe en daardoor wachten ze af, hetzelfde geld voor hamas, als die meer wapens dan de proppenschieters die ze nu hebben krijgen zullen ze daar ook meteen gebruik van maken, ik denk dat het een kwestie van tijd is voor we in zo'n scenario raken...
     

Deel Deze Pagina