1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Den Haag]Leraar neergeschoten - Deel 2

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door WouteR, 13 jan 2004.

1. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Ook ik heb wel eens op een stage een jongetje uit de klas gezet... De vader kwam 10 minuten later terug om verhaal te halen en mij maar meteen met de dood te bedreigen... Auw, dat doet heel veel pijn en gaat je niet in de koude kleren zitten....
    Dat was meteen het moment dat ik besloot niet door te gaan met mijn stage....

2. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Dit soort dingen is ook zo triest... van die vaders die dan gelijk komen en drijgen enzo... en wat voor school was dit? basis of ...

3. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Nee, geen basis school. Het was een jongetje van 13 jaar op een AZC (asielzoekzoekerscentrum). Het was echt een rare vader die zelfs in het leger had gezeten en het niet kon hebben dat zijn zoon uit de klas werd gezet.
    (Ik heb een paar weken later nog wel met hem gepraat en heeft hij ook zijn excuses aangeboden). Maar een vent van ruim twee meter die over je heenbuigt en je collega's die aan de grond genageld staan toe te kijken vergeet je echt niet zo snel....

4. X BelieveR

X BelieveR Im the X priest

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zeg ook niet dat het probleem puur bij de leraren ligt. Ouders hebben een net zo belangerijkere rol. ZIJ zijn het die altijd klagen over de jeugd van tegenwoordig. Maar ZIJ zijn ook medeveroorzakers van de ontsporende jeugd. ZIJ hadden de verantwoordelijkheid om hun kinderen goed en doelmatig op te voeden. En gezien de hedendaagse gebeurtenissen, de kille sfeer op school, het toenemende egoisme en de verhardende maatschappij hebben ZIJ toch iets fout gedaan. En als je hen er mee confronteert voelen ze zich gekwetst, want ze doen toch je best voor je? Ik ben mn ouders ook dankbaar voor wat ze voor me doen, maar bij een heleboel andere ouders ligt dat toch anders.

Dan hebben we onze overheid nog, die onze toekomst naar de filistijnen helpt. Dat er bezuinigt moet worden ok, daar kan ik in mee gaan. Maar waarom in godsnaam in het onderwijs?? Het onderwijs is het fundament voor de toekomst van de jeugd. Met die bezuinigingen is het kabinet bezig om dit fundament langzaam maar zeker weg te slaan. Gevolg? Lerarentekorten, teruglopende kwaliteit van het onderwijs en een slecht leerklimaat op school. Op den duur zal dit zéér schadelijk zijn voor de kenniseconomie. Maar natuurlijk heeft dit ook invloed op de mentaliteit van de jeugd. Waarom zou je aan een leraar gehoorzamen die nauwelijks ervaring heeft en onzeker is??? Moeten deze leraren de jeugd onderwijzen?? Dan vraagt de overheid zélf om ontsporende jongeren. Ik houd hen dan ook mede-verantwoordelijk voor wat er gisteren gebeurt is.

In de stad krijgen de kinderen nauwelijks nog aandacht van hun ouders, want ze zijn nooit thuis, altijd aan het werk (de zogenaamde sleutel kinderen). En op school wordt hen ook niet veel nuttigs meer bijgebracht. Wat moet er dan van hen terecht komen?

Kortom: de schuld ligt bij de overheid, de leraren en de ouders.

Laatst bewerkt: 14 jan 2004
  5. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Als er een regendruppel neervalt, blaas je dat dan ook op tot de zondvloed?

6. Outlander

Outlander Join the Mages

Leuk Bevonden:
    0
    Een uitspraak is.. dat een volk de leider krijgt die men verdient.

Kun je dat ook doortrekken naar bijvoorbeeld.. de problemen???

7. X BelieveR

X BelieveR Im the X priest

Leuk Bevonden:
    0
    Dat ze het meteen aan gamen wijten vind ik ook onzin. Ieder mens heeft (hoe je het ook wendt of keert) een drang tot agressie. Gewoon net ff iets verder gaan dan mag, geeft een kick. En of je nu gamet of niet, dat maakt geen flikker uit. Die agressie zit erin, 99% kan er goed mee omgaan en kan het onderdrukken, 1% ontspoort en schiet iemand dood. Jammer is dat deze 1% inmiddels veel hoger ligt. Opvoeding heeft een belangrijke taak bij het bijbrengen van normen en waarden. Met andere woorden "de regels van hoever je kan gaan" uitleggen en opdragen. Maar gamen heeft wat dat betreft TOTAAL geen invloed. Sterker nog, ik denk dat het juist positief werkt. Je kunt immers je agressie beter in een potje counter strike uiten dan dat je iemand echt doodschiet.

Om geweldadige spellen te verbieden vindt ik klinklare onzin. Dan mag je ook geen oorlogje meer spelen. En deden ze vroeger ook zo moeilijk over tinnen soldaatjes?? Het idee is immers precies hetzelfde alleen zie je er in games bloed bij. Maar veroorzaakt dat dan agressie?? Wat een bull shit!! Dit soort onzin wordt alleen maar door mensen uitgeblaat die nog nooit een computer hebben opgestart. Mensen die hun kleine neefje op de PC mensjes ziet neerknallen en er dan meteen het ergste van denken.

Zij wijten ons gamers dat we spellen en realtiteit niet van elkaar kunnen onderscheiden. Maar volgens mij zijn juist zij het die spellen en realiteit door elkaar halen. Voor mij stopt de virtuele wereld als ik mijn xbox/pc uitzet. Wij gamers beseffen heus wel dat het maar spelletjes zijn. Kom op zeg!!

Laatst bewerkt: 14 jan 2004
  8. Badkiller

Badkiller Hardcore xbwer!

Leuk Bevonden:
    19
    ik heb het topic niet doorgelezen...
    maar hier ben ik het wel mee eens...
    ik heb toevallig vandaag een pw gehad over staatsinrichting (en dus over rechten enz.)

die celstraffen zijn gewoon veeeel te kort (wat denken jullie dat hij krijgt???) mn moeder word er zelf erg boos over, ze vind dit nog een 'te vrije land' :eek:
    (denk ook aan blowen etc.)

hij mag van mij 15 jaar in de cel! wie denkt hij wel dat ie is?:{

(edit: klinkt als: 'somaar' een post:{)

ik ben ook boos omdat ik hier mee word geconfronteerd:{
    ik heb namelijk een sterk allochtoons uitstraling (turks)
    en als ik zelfs simpel zit te wachten op een halte, en een bejaarde komt naar de halte lopen, dan gaat zij echt niet naast mij zitten! ook al is ze zo moe!
    niet iedereen trouwens..
    weten jullie wel hoe kut ik me dan voel?

Ik heb tot nu toe alleen maar geprobeerd aardig te doen, een oud vrouwtje een plek om te zitten aanbieden, mensen altijd voor laten gaan, mensen aardig toespreken, zelfs op het internet!
    ik heb nog nooit mensen op het inet uitgescholden (voor zover ik het nog herrinner) ook als zij mij (zwaar) uitschelden.
    Dit alles zal veel erger worden:{

als hij een zware straf krijgt, zullen de allochtonen/turken weer zeuren dat het rasistisch is!
    niet dus!

Laatst bewerkt: 15 jan 2004
  9. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Nou, is dat ff mooi dat we het schuldvraagstuk hebben opgelost. En dat zomaar op een xbox-forum! Maarre, gaat het niet om de oplossing voor het probleem in plaats van aan te geven wie de schuldigen zijn, want zo kan ik er nog wel 100.000 opnoemen (te weten de beddenfabrikanten die tegenwoordig moet bezuinigen op matrassen en daardoor heeft deze jongen niet goed heeft geslapen. De medeleerlingen die wisten dat die gozer een wapen op zak had maar niks hebben gezegd. Het stoplicht wat op rood stond waardoor hij in de regen moest wachten. etc.etc.) Als je zo gaat beginnen, dan kan je iedereen wel aanklagen.

10. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is even onzinnig als stellen dat de schuld ligt bij de gamesfabrikanten. Ik ontken niet dat de overheid, leraren en ouders enige invloed hebben op het gedrag van jongeren, maar datzelfde geldt voor games. Zoals da-Z- al aangeeft, alles heeft invloed op een mens, je gehele omgeving. Ik geloof dat de dader de enige schuldige is, want al dat geblaat over de maatschapij, games, thuissituatie, schoolsituatie, etc, etc (niet alleen door jou, maar ook in de media) impliceert dat de dader een slachtoffer is van deze maatschappij, van zijn omgeving. Dat gaat er bij mij niet in. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden.

11. goakhan

goakhan Uns4n1ty

Leuk Bevonden:
    2

12. softrunner

softrunner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De leerlingen hadden op een autoraam een groot papier geplakt waarop staat 'Murat we love you'. Ook riepen ze: 'Wij willen Murat' en 'We love you Murat'. Om hun leuzen bij te staan, sloegen ze op auto's.

Ze zijn erg boos dat Murat zo slecht wordt afgeschilderd. Volgens hen heeft Van Wieren het zelf uitgelokt. ,,Elke pauze sprak Van Wieren hem aan. Murat heeft op alle manieren geprobeerd om zijn problemen op te lossen, maar iedereen heeft een grens'', zegt een van hen.

Herdenkingsdienst

De scholieren zijn van plan om vrijdag tijdens de herdenkingsdienst op de school grote foto's van Murat mee te nemen. ,,Hij was onze man en deed geen vlieg kwaad.'' Volgens de leerlingen zou dit de enige optie voor Murat zijn geweest. ,,Als hij van school af zou gaan, zou hij al zijn vrienden achterlaten. We hopen dat hij snel weer vrij komt.''

bron: www.home.nl
    http://www.home.nl/nieuws/binnenland/artikel/00108652

13. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Dit citaatje alleen al.......:{

Wees gerust jongens, hij komt wel weer vrij, na héél véél psychologisch onderzoek en gevangenisstraf....

Die gasten snappen het écht niet. Die snappen gewoon echt niet wat er gebeurd is...|:-

14. Badkiller

Badkiller Hardcore xbwer!

Leuk Bevonden:
    19
    Hij was onze man en deed geen vlieg kwaad
    ja dat hebben we ook gemerkt:{

15. dDirk

dDirk Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Als het goed is word morgen om 11 uur een minuut stilte gehouden op alle scholen.

Ze zijn ook vanplan maandag alle scholen dicht te houden als protest tegen het geweld op school tegen leeraren.

Ik heb gister ook een programma gezien op Ned. 3 om 8 uur ofzow.
    Er zaten ook 3 leerlingen bij, 1 ging van school, 1 was gewoon bang om naar school te gaan en de andere maakte het niets uit of het gevaarlijk was :{ hij zag wel wat er ging gebeuren... |:-

Ik weet niet wat ik zou hebbben gedaan als ik daar opschool zat maar ik denk dat ik een andere school had gezocht in Den Haag.

16. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dat is heel vervelend als iemand je elke pauze aanspreekt. Je kunt tegenwoordig niet eens lekker rustig je lunchpakketje (appeltje, boterham met kaas, yogho yogho) opeten. Dan blijft er inderdaad maar één oplossing over: je schiet de zeurpiet dood. Dan kun je eindelijk lekker rustig van je pauze genieten. Onder het motto: de één z'n dood is de ander z'n brood.

|:- |:-

17. dDirk

dDirk Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Ja en hij zou ook noooooit iemand kwaat doen hoot neuuuu....
    Als je niet van school wil worden gestuurd schiet je even een leraar neer en dan gebeurt het vast niet |:-

18. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Tuurlijk, ga lekker tijdens een herdenking voor een leraar die is neergeschoten de moordenaar in het zonnetje zetten.

Hoe bedoel je "provoceren", vind je het dan nog gek dat de tolerantie jegens buitenlanders daalt.

19. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Ik snap eigenlijk niet waarom de media die kinderen (want dat zijn het) dit soort dingen voor de camera laat zeggen... Ze weten echt niet waar ze over praten heb ik het idee en op deze manier wordt de ellende alleen nog maar groter. Want reken maar dat alle "journalisten"programma's (en RTL Boulevard e.d.) dit weer uitgebreid gaan bespreken vanavond!!

"van de wal in de sloot":mad:

20. pharzimx

pharzimx Elite Kaas Member

Leuk Bevonden:
    1
    net op het nieuws tientallen leerlingen hebben daar een spandoek gemaakt met daarop de tekst : we love murat

what the fuck ?

Deel Deze Pagina