1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Den Haag]Leraar neergeschoten - Deel 2

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door WouteR, 13 jan 2004.

1. shd

shd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Perfect_Shit

Je begrijpt denk ik de diepere betekenis er niet achter.
    Het gaat er niet om dat we in een stille tocht lopen, het zou goed zijn als juist de oudere generatie allochtonen iets dergelijks zou opzetten.
    Of iets anders je moet het symbolisch zien, die leraar krijg je er niet mee terug het kwaad is reeds geschied.
    Doordat de oudere generatie allochtonen aangeeft tegen dit soort geweld te zijn geven zij een signaal naar hun jongeren.
    Het signaal dat dit soort gedrag zij het door allochtonen of autochtonen niet te toleren valt.

Doordat juist de allochtonen zoiets op zouden zetten kun je bereiken dat de allochtonen en autochtonen bevolkingsgroep nader tot elkaar komt.

Ik zie niet in waarom je daar nou zo moe van moet worden.

2. Renegades NL

Renegades NL Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Je hebt helemaal gelijk, maar dan heb je natuurlijk geen geld meer over om wapens te kopen. En je moet ook nog een zooi geld op zak hebben zodat je aan je maten kan laten zien hoe veel geld jij wel niet hebt.

3. dDirk

dDirk Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Het is zo'n onzin dat die lui te weinig geld hebben :{
    De Kani kleren zijn fucking uber duur, 100 € voor een trui..
    Dat kunnen wij niet eens betalen..

4. Dani321

Dani321 No-LIfer

Leuk Bevonden:
    0

5. SjonKanon

SjonKanon Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Geloof me, je had daar sowieso nooooit op school willen zitten. Mijn moeder geeft les op een andere vergelijkbare vestiging van het terra college in den haag zoals ik al in deel 1 heb gepost. Zij geeft les aan het vmbo, in de meeste klassen is 95% allochtoon en in een paar klassen 100%. Ze geeft trouwens Nederlands :{ kan je nagaan wat voor zware taak ze heeft. Dit zijn gewoon echt rampscholen. Allochtone leerlingen, waarvan er veel zijn die op nederlanders spugen (van die gastjes zoals murat d.) en een diepe haat hebben tegenover elke vorm van gezag (ik noem politie en leraren), die worden onderwezen door nederlandse leraren. En dan kijkt die #%@& jp balkende er nog van op als er zoiets gebeurd. Met scholen als deze kan je er gewoon op wachten. Ik zal straks nog even een prachtig stukje quoten uit de Haagsche Courant, maar ik geef alvast een voorproefje: "Wij haten meesters".

Dat er nu sympathie voor murat heerst kon ik al op mijn klompen aanvoelen. Helaas zijn er teveel mensen in Nederland die blind zijn voor dit soort dingen en helaas hebben die mensen een veel te gote invloed. Er zijn spijtig genoeg nog veel meer van dit soort incidenten nodig wil er iets aan gedaan worden. De situatie verergert en verergert.

Vaag en beuker(sr) zijn mensen die begrijpen hoe het in elkaar zit.

6. TheWalrus

TheWalrus Guest

Die sympathie voor murat komt van een stel idioten die niet half weten wat er in de wereld speelt. Laten we niet iedereen afrekenen op een twintigtal debieltjes die voorzien van hoofddoek staan te schreewen.

Hoe dom kun je zijn:
    "Murat had gelijk de meester ging te ver"Door iemand die zich gedraagt als een klootzak te schorsen? Ga je dan te ver? Het lijkt me dat je te ver gaat als je een leraar afknalt omdat hij je straft voor het kwaad dat je al gedaan hebt?

Mensen die zo redeneren, wat hun afkomst ook moge zijn, kunnen beter de hand aan zichzelf slaan. Met een steen kun je nog diepere gesprekken voeren.

Onthoudt wel dat dit pubertjes zijn, die niet weten waar ze het over hebben. Ga niet direct allerlei vooroordelen uitspreken.

Beuker weet waar het over gaat? tja, ik vind hem eerder heel speculatief en ook weer iemand die direct zijn eigen vooroodelen projecteerd op de gebeurtenis.

De meeste leerlingen op die school zijn compleet van de kaart. Helemaal kapot. Dat er ene gevaarlijke gek op die school zat en een paar pubertjes met gebrek aan aandacht mag niet doorslaggevend zijn voor het voremn van een mening over 1,5 miljoen mensen......

Laatst bewerkt door een moderator: 15 jan 2004
  7. Blaauw

Blaauw Nobody likes us.....

Leuk Bevonden:
    1
    Ze moeten al die kut turken die daar stonden om die Murat te helpen eerst met een peleton ME helemaal de graftyfus slaan en vervolgens die hele groep inclusief alle familieleden linea recta terugsturen naar Turkije!! Want hier is duidelijk sprake van verkeerde opvatting van Nederlandse Normen en waarden.
    Als ze dit in Turkije wel normaal vinden moeten ze dat daar lekker gaan doen.

Als ik mijn kind toch op tv zou zien om te betogen vóór een moordenaar zal hij denk ik toch ff een ander huis moeten gaan zoeken. Maar ik ben er van overtuigd dat mijn kind later heel goed van mij meekrijgt dat ie zoiets absoluut niet hoeft te flikken.

8. X BelieveR

X BelieveR Im the X priest

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe hard het ook moge klinken, ik ben het hier mee eens. Als ze echt zo verrot denken, kunnen ze maar beter vertrekken uit ons land. In een land als de onze horen zulke mensen niet thuis.

9. aggie

aggie Overloper

Leuk Bevonden:
    1
    Vandaag hebben we geen normale les gehad. Ik woon in Den Haag en de helft van de leraren waarvan ik les krijg heeft daar vroeger les gegeven ). Maar stuk voor stuk zijn ze daar allemaal weggegaan (dreigingen enz.) iig, ze kenden die doodgeschoten leraar goed.

Mijn oude basischool staat een paar straten verderop en het is idd een kutwijk (ik heb daar een 3 maanden gewoond daarna zijn we meteen verhuisd). Murat verdient gewoon levenslang samen met al zijn vrienden (hoe dom moet je zijn om een moordenaar toe te juigen)

10. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    JA! Laten we gelijk alle turken naar turkije sturen! Laten we nederland wit houden! nederland voor de nederlanders! Dat wil je toch? Laten we elkaar nu geen mietje noemen. Shit, jij bent niet veel beter dan die vriendjes van murat. Jij hebt het over normen en waarden? Ik ben blij dat IK niet jouw normen en waarden hoef te hanteren

11. Blaauw

Leuk Bevonden:
    1
    Waarom ben ik nou weer hetzelfde als die vriendjes van Murat? Ik ga geen geschifte moordenaar lopen verheerlijken en beetje lopen schreeuwen dat het die leraar zijn eigen schuld was.

En als jij dit soort gedrag wel goed keurt en denkt dat dit normaal is dan mogen ze jou van mij ook meesturen naar Turkije of je nou wit, blaauw of pimpelpaars bent dat interesseert me geen ene reet maar DIT KAN GEWOON NIET!!

12. Robbertos

Robbertos Don Corleone

Leuk Bevonden:
    0
    Godverdomme, vandaag op tv ze liepen gewoon te protesteren dat de dader verkeerd behandeld werd!!!!! Dit is toch van de gekken, raad eens. Goed zo geen een Nederlander liep mee, raar he, nee. Die mensen zijn zo gek, die moesten meteen opgepakt worden, die mensen zijn nog erger dan de dader zelf. Maar ik probeer niet iedereen over een kam te scheren maar t grote deel is toch niet goed bezig van de buitenlanders, vooral turken en morkanen.

En ik had het er daarnet over met mijn pa. Kijk ik weet zeker, de haat tegen deze groeperingen zal alleen maar groeien. Aanslagen vergrootte de agressie al. Nu dit, de 2de keer dat er geschoten werd. De eerste keer bij ons in de woonplaats, veghel. En het was 2 keer godverdomme een buitenlander. Kijk ik weet zeker, er zal binnenkort een groep komen die zal zeggen en nu zullen we eens even die buitenlanders (vooral marokanen en turken die een hoog percentage score in de criminele wereld, sorry zijn feiten) terug pakken, politiek of met geweld.

In het geval politiek, een partij komt, extreem rechts en zal de mensen gaan beinvloeden door deze voorvallen zoals Pim Fortuyn deed(een goede man, als ik toen mocht stemmen, dan op hem). Maar dan nog harder en die zullen gehoor krijgen van deze samenleving. En dan zullen de gevolgen naar mijn mening niet gering blijven, want let dan maar op wat voor maatregelen er genomen zullen worden.
    Het andere geval, met geweld. Er zal dan een groep opstaan en die zullen met geweld gewoon marokanen, niet willekeurig erg gaan mishandelen of zelf vermoorde. Ik hoop dat dit niet gaat gebeuren, maar ik weet zeker dat een van deze 2 beweringen uit zal komen.

Laatst bewerkt: 15 jan 2004
  13. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    Je normen en waarden zijn voor mij niet veel beter dan die van de vrienden van murat. Zij verheerlijken een moordenaar, jij wil mensen die een moordenaar verheerlijken, kapot laten slaan door de ME met al hun familieleden uit het land sturen. Ik keur helemaal geen gedrag goed, ik keur het af, maar ik keur jouw 'oplossingen' ook af. Zij zijn nog persoonlijk en emotioneel betrokken, jij niet. Jij zou beter moeten weten. Je verheerlijkt geweld. Waggelijk!

14. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    ik denk dat Blox bedoelt dat je nogal zwart-wit kijkt...

of het een of het ander...

/edit: maar dat zie je ineens overal: je bent voor of tegen de buitenlanders.... er is bijna geen middenweg meer in de ogen van de Nederlanders...

ik merk het ook bij mezelf: zeker door dit soort incidenten en met die jongen die vorig jaar doodgeschopt werd door een marrokaan (of turk, whatever), en zn ouders geen WOORD Nederlands spraken... daardoor krijg ook ik steeds meer anti-buitenlanders gevoelens...

15. Blaauw

Leuk Bevonden:
    1
    Weet je wat jij aan het doen bent hier, jij draait ook de rollen om en doet net alsof degene die het verschrikkelijk vinden wat daar allemaal gebeurd, dat dat degene zijn die een kronkel in hun hoofd hebben.

Maar ik denk dat jij dat bent als je het verheerlijken van een moordenaar "medeleven" gaat niet noemen. Gadver ik spuug op jou!!

16. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het heel begrijpelijk dat mensen (ook jij) het verschrikkelijk vinden, ik vind het ook verschrikkelijk. Maar jouw oplossingen en die van sommige andere mensen op dit forum, zijn eveneens zeer gewelddadig. Wat wil je nou? Ik vertel je wat ik wil: murat een lange tijd in de gevangenis, zijn vriendjes een tik op de vingers (boete, halt) en een tijdje bij de psycholoog. Thats it! Geen wraak. Geen terugzenden van families. Geen bevolkinggroepen stigmatiseren. Geen geweld!

17. TheWalrus

TheWalrus Guest

Nee Blauw, je geeft weeral blijk van een heel beperkte visie. Ik weet niet waarom ik jou telkens in die rol.

Woorden als graftyfus, en verrot slaan laten geven natuurlijk sterk de indruk dat je de intellectuele capaciteit mist om een punt fatsoenlijk te verdedigen.

Wat je bedoelt is duidelijk maar de emotie die je er in legt geeft een verkeerde indruk. De tweede zin van je post vind ik belangrijker. Daarin maak je een heel goed punt waar ik ook aan gedacht heb. Als je een kind hebt dat dergelijk dingen uitspreekts dan schaam je je toch dood? Dat die kinderen dat op TV zeggen vind ik ook heel erg dom. Aandacht nodig? Of oprechte emotie? Ik weet het niet helemaal......

Ik kan me er ook kwaad om maken dat mensen dat doen. Maar om alles direct te verbinden met allochtonen. De blanke groningers die een bejaarde vrouw vermoorden en aanranden zijn voor mij ook geen reden om elke blanke nederlander te vrezen of om iedereen met een stoppelbaard te mijden.

Deze puistenpubers zijn zich er niet van bewust dat ze heel veel schade aanrichten betreffende integratie en een schande voor zowel allochtonen als allochtonen zijn. Misschien zullen ze daar in ene later stadium van hun leven achter komen.

Laatst bewerkt door een moderator: 15 jan 2004
  18. Lucca

Lucca Bored

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk eigenlijk dat dit een eerste reactie is.

Bedenk eens in als jullie beste vriend/vriendin een ernstige misdaad pleegt, dan zal jullie eerste reactie eerst ook zijn van: Zo is hij/zij niet en dat zou hij/zij nooit doen. Je zult daar helemaal van overtuigd zijn en alle dingen aangrijpen om zijn misdaad te verantwoorden.

Bij die jongens is het besef gewoon nog niet door gedrongen. Geef ze wat tijd...

Ik word ook misselijk van dit soort mensen hoor. Maar dit is hopelijk een eerste reactie.

19. TheWalrus

TheWalrus Guest

Gelijk heb je eraser. _O_ _O_ _O_

20. Blaauw

Leuk Bevonden:
    1
    @The Walrus

Ik ben blij dat je me bewust maakt van mijn beperkte visie. Maar zou jij dan wat willen doen aan jou vreselijke Nederlandse taalgebruik.

Ten tweede valt het mij op dat ik hier word afgeschilderd als een of andere rechts-extremist en dat is dus niet zo. Was dit gedaan door een Nederlander zou ik een soortgelijk pleidooi hebben gegeven en had ik ook mijn afschuw uitgedrukt.

Alleen tot mijn spijt moet ik zeggen dat 9 van de 10 keer dat er zoiets gebeurt het om buitenlanders gaat. En dan vind ik toch dat mensen die hier als gast komen zich daarnaar zullen moeten gedragen. Op het moment dat dat gebeurt zullen wij ook deze mensen een warm hart toedragen.

Deel Deze Pagina