1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Den Haag]Leraar neergeschoten - Deel 2

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door WouteR, 13 jan 2004.

1. Robbertos

Robbertos Don Corleone

Leuk Bevonden:
    0

Was deze reactie op mij, dan snap ik het helemaal niet. Ik zeg dat je actie tegen mensen moet ondernemen die gaan protesteren. Vast zetten die handel en aanklagen. Dat is het enige en de rest wat ik zeg is dat er mogelijkheden zijn op een politieke partij of groepen die t heft in eigen hand gaan nemen. Dus jou geklaag slaat helemaal nergens op, moet eerst eens goed gaan lezen voordat je iets over iemands anders zijn post gaat zeggen.

EDIT: Sorry zie geloof ik dat deze reactie niet op mij was, maar beetje rommelig, zet er dan bij tegen wie je het hebt

Laatst bewerkt: 15 jan 2004
  2. Blaauw

Blaauw Nobody likes us.....

Leuk Bevonden:
    1
    Nee hij had het over mij.

3. shd

shd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoor net op het journaal dat één op de vier allochtone jongeren aan psychische problemen leid door het bestaan tussen twee culteren.

Één op de vier, het lijkt me gezonder dat er een duidelijke keuze wordt gemaakt tussen de westerse of islamitische cultuur.

Last van éénzaamheid en niet weten waar je bij hoort zeggen ze.

Dat is heel vervelend, maar geen excuus om iemand een kogel door zijn hoofd te schieten.

4. SjonKanon

SjonKanon Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Hier blijkt weer eens te meer dat je geen enkele kennis van zaken hebt op dit gebied. Het zijn niet een twintigtal debieltjes voorzien van hoofddoek die dit schreeuwen. Het gaat om grote groepen (zelfs bepaalde wijken) die zo denken.

De meeste leerlingen zijn dus NIET compleet van de kaart. Het is zelfs zo erg dat ze hier misbruik van maken. Ik citeer een stukje uit de Haagsche Courant: "Voor het oude huis van Murat groepen drie jongens samen. Twee van hen zitten ook op het Terra College. Op de vraag of ze naar de herdenking gaan, schampert een van hen: "Ik ga morgen geen minuut stilte houden voor hem. Dat verdient Van Wieren helemaal niet. Ik ga denk ik een aantal dagen niet naar school. Dan zeg ik gewoon dat ik me heel beroerd voel door wat er gebeurd is."

Je weet niet hoe de situatie is. Je weet niet eens hoe een zwarte school is, want hoeveel zijn er daar nou van in Groningen? Geen.

Mensen als jij zijn eigenlijk de oorzaak van de grote problemen. Mensen die denken dat ze weten waar ze over praten, maar eigenlijk totaal geen idee van de situatie hebben. De mensen die ver weg van alle problemen zitten. Zulke mensen regeren ons land en daar moeten we trots op zijn :confused:

Wat een marokkaanse vriend van mij heel terecht opmerkte toen was dat de media veel te ver gaat. We zijn namelijk compleet vergeten dat het om 2 jongens ging en dat die ene een nederlander is. Maar daar horen we niets meer over. Dit was ook geen incident wat met afkomst te maken had. Het geval murat wel.

5. Tigerstyle

Tigerstyle Cinematic

Leuk Bevonden:
    5
    Waar gaat het hier nou over? over discriminatie? Ik had verwacht dat men na deze actie vooral inziet dat er iets veranderd moet worden, en niet zozeer aan de allochtonen, of het verbieden van computerspelletjes of geweldadige films. Maar dat het nou duidelijk mag zijn dat dit een enorm maatschappelijk probleem is waar geen simpele en snelle oplossing voor is, maar een ommezwaai in hoe wij met elkaar omgaan.

Kijk, ik vindt het verschrikkelijk wat er gebeurd is, maar ik zie hier niet de allochtoon als probleem, en zelfs meer de autochtoon, als we dan toch generaliseren. Want juist de stemmer is fout geweest, want dit kabinet is onder de maat.

Want naar mijn idee komen dit soort dingen voort uit de verharding van de maatschappij wegens economisch slechtere tijden, hectischere levenstijlen, en de scheiding van de maatschappij in aparte delen. Het zijn vooral de armere mensen die in de problemen komen, en van die mensen zijn het weer vooral de allochtonen waarvan die er meer zijn (armere mensen). En het opleidingsniveau van allochtonen blijft onder de maat. Waarom?? - Scheiding maatschappij, groepsvorming kansarmere (allochtonen), - Weinig tijd voor ouders om kinderen bij te sturen, wegens taalgebrekken (jawel) en de extra arbeid die ze verrichten om het hoofd boven het water te houden. N
    Niemand gaat mij vertellen dat bij de geboorte een allochtoon (waar hier op turken, marrokanen gedoeld wordt) een slechter persoon is als een autochtoon, en dat bv. de Islam een slechte invloed op ze heeft. Of dat het door de kebab komt??

Belachelijk, geef de allochtonen maar de schuld, het is juist de autochtoon (weer een generalisatie) die de nodige veranderingen niet door wil voeren.

6. SjonKanon

SjonKanon Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Mensen lees deze artikelen eens door

Voogd: Murat voelde zich in zijn eer aangetast

Buurjongen: Je zag Murat de laatste tijd afglijden

Ok het lukt niet omdat je je ervoor moet aanmelden, maar degenen die willen weten hoe het in elkaar zit doen dat natuurlijk even. Is gratis!

Als je deze twee artikelen gelezen hebt dan weet je dat het wel aan de afkomst ligt. Het hele milieu waarin deze jongens verkeren is een one way ticket naar deze gebeurtenissen.

7. Het is echt erg wat er is gebeurt en wat een ziek persoon moet je zijn om bij iemand een pistool op z'n hoofd te zetten en de trekker over te halen.

Maar: Uit eigen ervaring weet ik dat sommige leraren de neiging hebben om je te vernederen op één of andere manier omdat ze je niet mogen. Bijvoorbeeld door de klas tegen je te zetten en voor gek te zetten. En dat wekt wraakgevoelens (maar nog geen reden om iemand neer te schieten!). Leraren zijn collega's van elkaar en nemen het voor elkaar op.
    Ik weet natuurlijk niet of die man dat gedaan heeft, maar het zou best kunnen dat die jongen zo vernedert is dat die man wraakgevoelens kweekte. Hij had de verkeerde (iemand met een zieke geest die zijn woede niet in bedwang kan houden).

Maar misschien was het wel een hele aardige man en was die leerling niet te handhaven.

Maar om deze problemen op te lossen, vind ik dat er een persoon moet zijn (buiten de school) die problemen tussen leraren en leerlingen uitpraat.

Ik wens de moordenaar een zeer naar bestaan

Laatst bewerkt door een moderator: 15 jan 2004
  8. Badkiller

Badkiller Hardcore xbwer!

Leuk Bevonden:
    19

t***ng wat een k*t reactie :{

"als ze dit in turkije normaal vinden..":{

ik zeg HELEMAAL NIETS.... :{

*ga je oorlogje spelen? daar lijkt het wel op, dus jij gaat alles op de 'allochtonen' richten?
    dus alle nederlanders zijn super heilig? zo zo!

dat soort mensen, hoeven zowiezo niet op de aardbodem te verschijnen, maar jullie zien turkije oid als een 'prullenbak' ??
    dat ben ik vaker gewend te horen, maar dan niet alleen met misdadigers:{ maar gewoon alles wat je maar kan bedenken

9. Vaag

Vaag Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Hier ben ik het deels mee eens,en deels over oneens.

Ik vind dat je gelijk hebt als je zegt dat de allochtoon niet alleen verantwoorlijk is voor zijn daden,maar dat ook wij als Nederlander hier gedeeltelijk voor verantwoordelijk zijn.

Op het moment dat een buitenlander hier gezellig met de hele reutemeteut naar toe komt,weten ze totaal niet waar ze aan beginnen.

Het enigste wat ze weer van anderen gehoord hebben,is dat het er hier beter is dan daar.

Deze mensen zullen vaak nooit de moeite nemen voor het leren van de Nederlandse taal,het begrijpen van de Nederlandse wet,en van een scholings-systeem snappen ze al helemaal de ballen niet.

Nu,als Nederlander zijn wij een beetje verantwoorlijk voor de opvang en zorg van deze mensen nietwaar?
    Ok,er wordt een huisje voor ze geregeld,er wordt een school voor de kids voor ze geregeld nietwaar?
    Ook krijgen ze een uitkering die al vele malen hoger ligt dan wat ze in hun thuisland kregen nietwaar?

Vraag je nou eens af wat deze mensen willen.
    Willen ze nou echt intergreren?

Nee,dat willen ze niet,want ze zoeken altijd de gebieden op waar meer mensen van hun soort wonen.

Waarom doen ze dit?
    Om gewoon simpel en gemakkelijk hun eigen taal tekunnen spreken,hun cultuur tedelen,en onder hun eigen folk tezijn.

Ze willen helemaal niks met Nederlanders temaken hebben hoor!

Denk je dat een Turk of Marokaan in Groningen gaat wonen?
    Tuurlijk niet man,want daar zijn zijn people's niet!

Wij,als Nederlander,leveren dus alle mogelijkheden voor deze mensen om ze een goed bestaan telaten lijden,en het enigste wat we ervoor terug vragen is respect en intergratie.

Het laatste doen maar weinig buitenlanders,en dus ben ik ze eerlijk gezegt liever kwijt dan rijk.

Ik ga toch ook niet naar Spanje om daar eens lekker teprofiteren van een uitkering en vervolgens helemaal niks,maar dan ook niks terug tedoen!!

Weg wezen met die mensen zeg ik!

Ze krijgen taalcursussen maar wat doen ze?
    Ze komen gewoon niet opdagen man.

Wij als stemmer,hebben inderdaad voor dit kabinet gekozen.
    Ik denk ook niet dat dit kabinet fouten heeft gemaakt op het gebied van intergratie van buitenlanders.

Het zijn immers de buitenlanders zelf die het gewoon verneuken!

Het kabinet maakt wel fouten op andere gebieden,maar dit is hier niet aan de orde he:p

Maargoed,ff peukie roken :)

Hoooi

10. Badkiller

Badkiller Hardcore xbwer!

Leuk Bevonden:
    19
    ow doen jullie dit allemaal speciaal voor de Buitenlanders?
    dat wist ik helemaal niet :{

voor zoiets kan je overal terecht hoor!:{
    Je bent gewoon gestoord als je zoiets al durft!

zou je dan ook gezegd hebben: Weg ermee! Naar die k*tlandjes waar we toch nix mee willen te maken krijgen!

11. Blaauw

Leuk Bevonden:
    1
    Ik begrijp dat je je aangesproken voelt en dat is niet mijn bedoeling, noch wil ik Turkije gebruiken als vuilnisbak. Ik begrijp ook dat dit soort dingen ook in Turkije niet normaal zijn. Maar wat ik bedoel te zeggen is dat als ze willen dat we samen leren leven, dat dit soort personen daar geen positieve bijdrage aan leveren.
    Daarom lijkt mij het beter dat ze teruggaan naar land van Herkomst omdat ze daar waarschijnlijk heel wat beroerder hebben dan hier en misschien dat ze dan een beetje leren om normaal na te denken.

12. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    Helemaal mee eens _O_

13. Karelax

Karelax Guest

Sommige mensen zeggen dat de integratie gefaalt heeft en dat dat o.a. de schuld is van de Nederlanders (Nederlandse regering) daar ben ik het totaal niet meens.
    Er zijn zeker veel Marrokanen en Turken die voor veel overlast zorgen, maar ik hoor bijna nooit wat over Surinamers (ja behalve dat ze bolletjes slikken) of over Afrikanen, kijk die mensen zijn blij dat ze hier mogen wonen en passen zich graag aan, heel graag zelfs die willen er bij horen, die willen leren die willen geld verdienen.
    De Moslim 'allochtonen' zijn te trots, die verafschuwen het westen tuurlijk zitten er goede tussen, maar de meeste zijn te ouderwets en het ligt niet aan hen maar aan hun cultuur en opvoeding, ik ben zeker geen voor stander van die Pim Fortuyn ofzo maar ik ovnd hem wel gelijk hebben dat ie het Moslim geloof 'achterlijk vond', ik vind het niet achterlijk maar eerder ouderwets, pas als de Islamitische kerk zich aan past en die jongeren meer vrijheid krijgen zal er iets veranderen, ik ben zowieso tegen geloven brengt alleen maar elende.

14. Extreme

Extreme Fear the Extreme!

Leuk Bevonden:
    0
    Net rondom 10 gezien.
    Ik was werkelijk geschokt door die Turken en Marrokanen die zeiden dat ze er begrip voor hadden!$#?$!$@!$!$!$@$@!$%^^^~^$!$?!$?!%! Sorry hoor, maar als dit de houding van die groep is dan kunnen ze allemaal oprotten.
    Die moordenaar! verdient levenslang cel, er is niks maar dan ook hélemaal niks wat die gast goed heeft gedaan. En dat er dan ook nog alochtonen voor die school steun willen betuigen aan die gestoorde gek mogen ze van mij ook de bak in.
    Jongens, dit is toch niet menselijk meer! Een leraar vermoorden is al erg genoeg, maar om dan ook nog steun te gaan betuigen slaat alles.

Het argument dat sommige gasten aanvoerden was dat ie erg in z'n eer is aangetast en dat de leraar te streng was. Is dit meteen een reden om een leraar dan koelbloedig te vermoorden?
    Nee! hierop zeiden ze dat het ook te maken heeft met de cultuur waarvan ze vandaan komen.
    Als dit waar is wordt het wel erg gevaarlijk hier. Als je dus een Marrokaan in z'n eer aantast moet je voor je leven vrezen! belachelijk!
    en dan wil Turkije ook nog toetreden tot de EU, laat ze lekker erbuiten blijven. Thx

15. Blaauw

Leuk Bevonden:
    1
    Kijk en daar raak je precies de kern van de zaak mijns inziens. Uiteraard de goede daargelaten.

Juist. Dat is dus ook een kern punt.

16. XB0X

XB0X *]No XbOx LiVe[*

Leuk Bevonden:
    0
    voor et geval je het niet wist (lees niet duizend en 1 pagina's)

zn vader *zijn grote voorbeeld* had toen hij 3 jaar was al iemand in duistland vermoord, en die kerel word voorgeleid.
    (doden zit in zn familie :confused:)

verder....bij andere moordzaken van 17 jarige mensen werd volwassen recht toegepast, en dat mogen ze nu ook doen

17. Karelax

Karelax Guest

maar ik vind het loos als iedereen nu de allochtonen af schrijft zeg dan, moslims ofzo (komt vast racisistich voer) maar allochtonen is ene te ruim begrip zelf Willem Alexander is allochtoon

18. Extreme

Leuk Bevonden:
    0
    Waar gaat dit heen in ons land.|:-

19. Joeri71

Joeri71 Keep an open mind...

Leuk Bevonden:
    1
    Nou ik kan je zeggen ik ben het allemaal spuugzat, die moet zich aanpassen aan die en die moet zich zo gedragen tegenover hem enz enz...

Ik herhaal wat ik al in een eerdere discussi eheb genoemd.
    Iemand doodschieten doe je gewoon niet, niet in deze cultuur niet in een andere...

20. Extreme

Leuk Bevonden:
    0
    100 % mee eens.
    Wat denkt die jongen wel. (je kunt het geen mens meer noemen, hij is niet menswaardig).

Deel Deze Pagina