Beuker ik denk dat je mijn kennis van allochtone leerlingen onderschat. Ik ben leraar in opleiding op een basisschool, ik heb ook stage gelopen in de geweldige plaats veendam op een school met meer dan 70% allochtonen Ik ben geconfronteerd met half Nederlands pratende ouders, sinterklaas aanvallende pubers (maar goed, dat waren voornamelijk autochtonen) en al zo wat meer.
Als ik jouw verhaal hoor dan denk ik, dat is niet best. Ik onderken direct dat het geen goede ontwikkeling is als je met dergelijke problemen zit. Ze dienen zich gewoon te gedragen tegenover jou.
Het probleem met dat aankijken zit overigens meer in je hoofd dan bij hen. Pubers kijken nu eenmaal lekker sjacvharijnig, dat kan je wel zien op mijn foto's als 15 jarige. Die gast met zijn overjarige abonnement is goed maf, maar ik denk niet dat elke klant die in je bus zit zich exact hetzelfde gedraagt? Zeg eens eerlijk, zonder oordeel te geven, hoeveel zwartrijders je per dag hebt? Lijkt me niet dat je dit voorbeeld geeft omdat iedereen hetzelfde doet, of wel?
Wat je echter zegt over spijbelen, hetgeen ik ook heel veel deed in mijn havo tijd, zegt helemaal niks. En zwartrijden is natuurlijk lekker spannend voor bepaalde mensen. Dat ze naar de stad gaan om te jatten lijkt me ook wel een heel voorbarige discussie. pubers kunnen uren door de binnenstad lopen zonder doel, en vinden dat gewoonleuk. Vooral als ze nog geen uitgaansleeftijd hebben. Jouw conclusie is me veel te kort door de bocht.
Leave Allemachtig? Heb je niet de cijfers wat indrukwekkender gemaakt? Ik vind het verhaal nogal onwaarschijnlijk. Het zit niet echt goed in elkaar gestoken. En de politie die niks doet? Dat lijkt me wel heel extreem, als iets dergelijks gebeurd dan staat dat snel genoeg in de krant, helemaal als het niet het enige incident is en dan zetten wel ME in in het centrum om het gevoel van veiligheid te vergroten. In welke stad woon je eigenlijk?
Als je dat werkelijk mee hebt moeten maken vind ik het wel heel triest voor je. Dan zit er in die plaats waar je woont zeker iets goed fout.
Laatst bewerkt door een moderator: 16 jan 2004