1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Den Haag]Leraar neergeschoten - Deel 2

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door WouteR, 13 jan 2004.

1. VooDoo300

VooDoo300 010

Leuk Bevonden:
    6
    zullen ze heb levend vinden?of zal die zelfmoord plegen want?

maar hoe dan ook schokkend we beginnen steeds meer op amerika te lijken en dat is niet positief

2. Extreme

Extreme Fear the Extreme!

Leuk Bevonden:
    0
    _O_

3. shd

shd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als ze hem nou maar geen taakstraffen op een school geven.

Ik denk dat hij hooguit 6 jaar krijgt en daar gaat natuurlijk weer een deel vanaf dus zal het 4 tot 5 jaar worden, eerst in een jeugdinrichting later over geplaatst naar de gewone gevangenis.
    Hopelijk plakken ze er twee jaar TBS aan vast voor rehabilitatie.

Maar de tijd zal het echte vonnis wel aantonen.

4. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Als ik het voor het zeggen had stond zijn foto op de TV met een beloning van 50.000 euro dead or alive. Gewoon vogelvrij verklaren die gast en al zijn papieren vernietigen. Zijn leven afnemen..

5. shd

shd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik het voor het zeggen had stond zijn foto op de TV met een beloning van 50.000 euro dead or alive. Gewoon vogelvrij verklaren die gast en al zijn papieren vernietigen. Zijn leven afnemen..

Klinkt op zicht wel leuk, maar dan leven we uiteindelijk in het wilde westen waarschijnlijk.

Kun je bij het arbeidbureau ook inschrijven voor bounty hunter.

6. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    Nou, met alle respect, dan ben ik dan blij dat jij het niet voor het zeggen hebt.... ;)

Want als we beginnen met het afschaffen van rechten van burgers komen er nog veel meer geweldsexcessen.
    Wees blij dat je ze hebt (je rechten als Nederlands burger) zou ik zeggen....

Laatst bewerkt: 13 jan 2004
  7. xbox-freack

xbox-freack Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb al veel gehoord over leraren die in elkaar worden geramd ofzo, maar dit heb ik nog nooit gehoord!
    Ik heb juist (hier in België) naar het nieuws gekeken en dit incident was het hoofdnieuws!
    Ik vind dat het allemaal te ver gaat: een jongen van 17 die de onderdirecteur van 49 neerschiet in het hoofd!
    Het schijnt dat de man nog altijd in levensgevaar is...
    Ik hoop dat hij snel weer beter wordt en dat de politie die jongen kunnen oppakken!

Dit zei ik in de eerste topic over dit onderwerp, maar omdat het gesloten werd wou ik het hier ook nog eens melden...

Dat ze die dader maar snel bij de kraag pakken!

8. shd

shd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het schietincident gebeurde rond 13.15 uur in de kantine van de vmbo-afdeling van de school op de hoek van de Beresteinlaan en de Melis Stokelaan. Een groot aantal leerlingen heeft de schietpartij van dichtbij meegemaakt.

Volgens meerdere leerlingen is het slachtoffer de 49-jarige onderdirecteur en biologieleraar H. van Wieren. Twee meisjes van 16 verklaarden dat ze een knal hoorden en dachten aan vuurwerk. Vervolgens zagen ze de onderdirecteur op de grond liggen met een grote plas bloed rond zijn hoofd. De getuigen zeggen de dader te kennen, maar willen zijn naam tegen niemand noemen.

De politie heeft de dader nog niet aangehouden. Politiemensen met speurhonden zijn in de school en in de omgeving begonnen met een grootscheepse zoekactie. De aanleiding en nadere toedracht zijn nog onduidelijk. Er gaan geruchten dat de dader een geschorste leerling is. De politie kan die geruchten ontkennen noch bevestigen

Premier Balkenende sprak voor het RTL Nieuws zijn afschuw uit. Hij noemde het incident vreselijk en sprak van een verkeerd signaal. ,,Dit mag niet gebeuren.''

9. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    Blij dat nog iemand rationeel na kan denken. Met cowboy uitspraken komen we nergens natuurlijk. Jezelf verlagen tot het niveau van de moordenaar is wel het domste wat je kan doen. Ik ben blij dat ons rechtsysteem gericht is op preventie en niet op wraak. Al kunnen in het kader van die perventie de straffen wel wat langer. Dat de dader 17 is zal hem - gelukkig - niet helpen. een jaartje jeugddetentie en daarna regelrecht de gevangenis in, dat lijkt me de methode bij dit soort misdrijven (of TBS natuurlijk.)

10. SplinterX

SplinterX ^Chief^

Leuk Bevonden:
    1
    Voor de eerste keer dat ik het eens ben met Bak-ellende!!...Ik vind dit gewoon te gek voor woorden. Maar ook hij heeft niet alleen die leraar en hoop ellende bezorgt, maar zichzelf want wat zou er nu met hem gebeuren, gevangenis, taakstraf, psygische inrirchting, zijn leven is gewoon helemaal om gegooid door iets evrschrikkelijks stoms wat hij heeft gedaan, dat hij zo iets heeft kunen bedenken, gewoon een regelrechte gek. Wat al een paar x eerder is gezegt!

11. Sta ik helemaal achter :)

12. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Ok, maar ik denk dat het goed is om het volk erin te betrekken, beetje sociale controle etc

13. Witkees

Witkees Dutch Ghost for LIVE

Leuk Bevonden:
    1
    Quote: "Wie bang is om fouten te maken, schaamt zich om te leren !"

Nu hebben we ook weer het afgelopen jaar een aantal zogeheten "stille marsen" gehad voor overmatig geweld en op dat moment staan we er allemaal bij stil.

Wat jammer is, is dat we (een aantal) er weinig van leren.

*Als iemand iets "post" dan hoef je niet meteen geirriteerd te zijn.
    *Als je in een bar tegen iemand aanloopt, dan kun je ook gewoon sorry zeggen en hem/haar een nieuw biertje aanbieden en voor de andere partij het excuus gewoon aannemen.
    *Als we op school zijn, dan hoeven we niet iemand als "pispaal" te gebruiken of iemand "op te hitsen" om dat niet te nemen.

Misschien moeten we dit jaar gebruiken, om eens wat meer bezig te zijn met wat we zelf vinden en eens wat minder ons druk te maken om wat anderen van ons vinden of ons te laten beinvloeden door anderen.

Doe eens wat anders en begin met je zelf !

14. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    Natuurlijk kun je het volk hierbij betrekken: als je de dader ziet blijf bij hem uit de buurt (hij is immers gewapend) en bel de politie. Da's wel iets anders dan iemand vogelvrij verklaren en hem lynchen :+

En inderdaad, wat Witkees zegt, het is zo simpel: door een klein beetje rekening te houden met elkaar wordt de smaenleving een stuk vriendelijker. Niet altijd meteen schelden en agressief doen, niet zo vaak zwart/wit denken, niet zo snel aangeval,en voelen... komt het toch nog goed....

15. McRed

McRed PSPZone.nl

Leuk Bevonden:
    18
    Het is natuurlijk belachelijk dat dit soort dingen voor kunnen komen. Uit frustratie een leerkracht neerschieten..

Waar gaat dit naar toe?

Op dit moment komt dit onderwerp aan bod in Netwerk en is zo juist aandachtig in het journaal behandeld ook teletekst staat er vol van. Dus het staat zekers in het middel punt van de belangstelling. En de bericht gevingen op dit moment melden:
    - Er is geschoten door een nog niet vrijgegeven identitijd van 17 jaar.
    - Het gaat om een leraar Economie en tevens gemeente voorzitter namens D66.
    - De schietpartij heeft plaats gevonden in de kantine, hoewel hier tamelijk weinig leerlingen aanwezig waren.
    - Er is één schot gelost in het hoofd.
    - Het slachtoffer verkeerd in kritieke toestand en docktoren vechten voor zijn leven. Hij is nog niet overleden, en heeft waarschijnlijk permanente schade opgelopen.
    - De politie is een zoek actie begonnen naar de schuter.

16. Tha Great One

Tha Great One Satu

Leuk Bevonden:
    1
    het ergste van dit allemaal is ...wat als hij meerdere schoten had gelost en ook nog leerlingen had geraakt..het is gewoon te erg voor woorden.

17. Offtrack

Offtrack ForzaGT :)

Leuk Bevonden:
    6
    Het is wel heel makkelijk om het nu eens te gaan zijn met mensen als balkenende, de kunst is om iemand te vinden die het ermee eens is, lijkt me...
    Heb je Balkenende horen praten? "Als je dit hoort geloof je je ogen niet" en "Gelukkig is de schoolinspectie meteen ter plaatse om het uit ze zoeken" ?????
    Lekker nuttig? Dat dit onze president is... 1 spontane reactie en die man begint toch een partij te brabbelen en vaagheid ten toon te spreiden. Dat konden die VMBO'ers bij die school zelfs bijna nog beter... (Bijna... zeg ik )

Ik hoop dat de beste man het haalt en dat ze de dader snel te pakken hebben, en hem een passende straf aan z'n broek kenne hangen.

18. McRed

McRed PSPZone.nl

Leuk Bevonden:
    18
    Je leraar neerschieten omdat je geschorst bent is nooit grappig en dat is echt niet grappig, dit is ronduit belachelijk.. In een school waarbij veiligheid zo hoog lag. Camera´s, hekken enz. Met zulk soort toezicht verwacht je dit soort praktijken niet. Bovendien blijft het nog een raadsel hoe de schuter dit wapen heeft verkregen. Bovendien verwacht je dit soort praktijken absolut niet!

19. McRed

McRed PSPZone.nl

Leuk Bevonden:
    18
    Op dit moment is het onderwerp Games en geweld ook aan bod gekomen... (Carmagedon, wie speelt dat nou? Kneuzen opmerking.. heeft er totaal geen verstand van wat dacht je van ManHunt dat gaat wel een stapje verder.)

Bovendien wordt er ook weer verwezen naar agressieve film´s, programma´s enz... Dus ja krijgen we daar ook weer discussies over...

20. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    Behalve dat dit bericht voor het grootste deel offtopic is door jouw onzinnige opmerkingen over Balkenende vind ik zulke opmerkingen over VMBO'ers en jouw wens dat Balkenende werd neergeschoten zwaar ongepast. Zeker in deze thread. Straks wordt deze thread ook al gesloten :mad:

Maar om even wat inhoudelijk commentaar te geven ZONDER persoonlijk te worden... Balkenende bedoelt met 'gelukkig is de schoolinspectie meteen ter plaatse' op het feit dat de schoolinspectie kan uitzoeken waarom die leerling geschorst is en wat zijn gedrag etc op school was. Het technisch onderzoek wordt natuurlijk door de politie gedaan.

Deel Deze Pagina