1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Den Haag]Leraar neergeschoten - Deel 2

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door WouteR, 13 jan 2004.

1. Lucca

Lucca Bored

Leuk Bevonden:
    0
    Eerste keer in Nederland? Er zijn al veel eerdere incidenten geweest, Veghel anyone?

Dit is gewoon te triest voor woorden, een leerling die zo door het lint gaat. Dit is niet licht onvlambaar, maar licht ontplofbaar. echt heel ziek, ik ben er bijna stil van.

Ik denk dan ook dat we niets anders moeten doen, zinloos geweld kun je niet aanpakken.

Respect....... Een moment van stilte is gepast.

Dit krijg ik van iedereen in mijn msn lijst gestuurd, ik denk dat we het voort moeten zetten, wat het er ook mee te maken heeft.:
    Laat zien dat je meeleeft met de leraar van het Terra College!
    Een 17-jarige jongen heeft op hem geschoten omdat hij voor een paar dagen geschorst was...
    Toon je respect, zet je status op BEZET.
    Stuur dit door naar iedereen uit je lijst.

[Edit]:
    Ik denk dat deze jongenman zijn recht om nog een normaal leven te leiden deze dagen compleet verprutst heeft.

Laatst bewerkt: 13 jan 2004
  2. Vaag

Vaag Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Tuurlijk is het altijd beter om het uit tepraten,maar uiteraard moet dit wel van 2 kanten komen he :)

Niet dat je daar rustig op je gemakkie tegen hem/haar staat telullen,terwijl die ander tegen je schenen aan het schoppen is :)

Maar inderdaad,als iemand bij mij een pistool tegen mn hoofd zou zetten,ben je goed kansloos ja.

Doen ze het bij mn aankomend kindje of vriendin,zal ik er alles aan doen om die gast tegen de vlakte tekrijgen.

Weetje dat de meeste mensen die een pistool trekken nieteens het lef hebben om dit daadwerkelijk ook tegebruiken?
    (Ga dit nou niet meteen uitproberen kinders!!!)

Al denk ik wel dat meer en meer mensen het gewoon gebruiken hoor.Daar gaata het wel heen in deze wereld....

3. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    HEE HOU EENS OP TE FLAMEN OFF-TRACK EN HORDO! :mad:

Reageer liever hier maar op:

'Verdachte schietpartij school aangehouden ( :p )

Uitgegeven: 13 januari 2004 21:26
    Dinsdagavond omstreeks half tien is de verdachte van de schietpartij op het Terra-college in Den Haag aangehouden.
    (meer volgt)'

(www.nu.nl)

4. Vaag

Vaag Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Uhm volgens mij mag je gewoon een reactie geven op een discussie die ontstaan is door een andere discussie toch?

Maargoed,ik reageer:)

Beter dat hij aangehouden is.
    Laten we hopen dat de politie dit nou een keer niet verneukt,en die jongen goed laat bekennen voor een mooie,maar vooral lange straf!

Edit:Nou niet ineens de namen erachter zetten he,want nou heb ik heel dat stukje voor niks geschreven hehehehe :p
    Kusje :)

5. Lucca

Lucca Bored

Leuk Bevonden:
    0
    Levenslang in Nederland is jammer genoeg maar 18 jaar.

6. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    Jawel, maar het werd nogal persoonlijk over opleiding etc. en over de spelling van woorden. En da's jammer want verder is dit een intereressante thread...

7. McRed

McRed PSPZone.nl

Leuk Bevonden:
    18
    Dit is echt kut...

8. shd

shd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De poltie "verneukt" helemaal niets.
    De politie legt geen straf op dat doet het Om die een straf eist, de rechter bepaald de uiteindelijke straf.

9. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    En dat is ook nog eens theoretische straf , Want in 99.9999% van de gevallen gaat daar automatisch 1/3e deel van af, dus hoogstens 12 jaar min de tijd dat hij in voorarrest zit....

Veel te laag, 25 jaar ZITTEN is in mijn ogen beter voor 'levenslang'

Edit: UPDATE nieuwsbericht:

De verdachte, een leerling van het Terra College, schoot dinsdagmiddag de 49-jarige onderdirecteur en docent H. van Wieren in het hoofd. Hij is zwaargewond. De toestand van de conrector is in de loop van dinsdagavond verslechterd. Dat meldde persofficier A. Rijsdorp van het Openbaar Ministerie in Den Haag. Enkele uren eerder was nog sprake van een "kritieke maar stabiele" gezondheidssituatie.

ook weer www.nu.nl

10. Vaag

Vaag Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Maar de politie is er wel,om deze jongen schuld telaten bekennen.

Hierdoor weet het OM dus 100% zeker dat dit de dader is,en waht hem een straf die hem toekomt.

11. McRed

McRed PSPZone.nl

Leuk Bevonden:
    18
    Maar daar gaat nog weer wat vanaf om de een of andere reden, hij is minderjarig en dus valt het best wel mee, hij is hulp nodig... TBS of iets dergelijks als ze hem hebben

12. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Ik geef toe, ik ben het niet vaak eens met de meerderheid hier, maar de straffen zijn hier te laag, zeker in dit soort gevallen.
    Geen gezeik over verstandsverbijstering, en nieuwe kansen voor die jongen, hij moet de consequenties aanvaarden van wat hij heeft gedaan, dus levenslang. Nu stelt dit in Nederland geen ruk voor, want zoals Xmaster al zegt, hij blijft hoogstens 12 jaar zitten...

13. SILVER_bullit

SILVER_bullit Nieuwe gadget: K750i

Leuk Bevonden:
    6
    Jongens, een aanslag gebeurt dagelijks... is dit buiten het feit dat er honderden getuigen waren zoveel erger???

14. Lucca

Lucca Bored

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat dat al snel de volgende discussie wordt.

18 jaar = levenslang, mis ik hier nu iets.

Begrijp me nu niet verkeerd: Maar het is denk ik duidelijk dat deze jongen een tikkende tijdbom was. Ik weet niet door problemen thuis of wat dan ook, intresseert me ook niet. Maar dat betekent wel dat hij elk moment had kunnen afgaan. Misschien nog wel veel erger en dit is al zo verkeerd.

Maar dan mag je nog steeds respect blijven tonen, dit was overigens geen aanslag maar een kwestie van puur zinloos geweld.

15. Vaag

Vaag Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Nee Silver,dat vind ik niet.
    Ik vind elk geval waarin iemand neergeknalt wordt even erg,alleen niet over alle gevallen wordt een topic geopent :)

Ik denk dat voor vele mensen met een mening hierover geldt,dat dit over de meeste nutteloze schietpartijen geldt.

Mijn mening verschilt namelijk nogal over bijvoorbeeld deze schietpartij,en een schietpartij waarbij iemand,iemand neerschiet omdat die persoon zijn kind heeft verkracht.

Beide voorbeelden kunnen natuurlijk niet door de beugel,maar veel mensen hebben wel een andere mening over beide voorbeelden.

Angelo

16. Kane

Kane Xcusses voor de post

Leuk Bevonden:
    2
    Niet waar, ik kan me nog herinneren uit de tijd van dat de straf van Volkert van der Graaf, dat een expert zei dat levenslang in Nederland ook echt levenslang is, zonder kans op strafvermindering.. (in tegenstelling tot wat veel mensen denken)

maar aangezien deze jongen minderjarig is, is levenslang dacht ik niet eens in de picture..

17. Lucca

Lucca Bored

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is jammer genoeg onzin, een straf kan in Nederland Maximaal 18 jaar zijn. Er kan daarna nog wel extra TBS bij opgeteld worden, maar dat is pas aan het einde van die 18 jaar.

18. Kane

Kane Xcusses voor de post

Leuk Bevonden:
    2
    als een expert het zegt zal het wel zo zijn neem ik aan he.. dus ik blijf toch voor hetgeen gaan wat ik heb gehoord..

19. KeaveXL

KeaveXL Feelin' Funky

Leuk Bevonden:
    0
    Dat ik het vandaag hoorde ging er eventjes een schok door me heen.. Ik sprong daarna meteen achter de tv en ging verder kijken. Ze toonden toen een foto van het slachtoffer , toen was ik dus echt ff heel stil. Dat had mn vader mn opa mn eigen leraar buurman of whatever kunnen wezen. IK vind dit dus echt het top-punt. En wat ik nog veel erger vindt is dat daarna de naam van de dader Murat genoemd werd. Murat is nou niet bepaald een holandse naam en iedereen weet ook wel waarvandaan deze naam komt. Ik vind dit echt jammer aangezien er laatst ook al een meisje is vermoord en in de brand is gestoken. Ik hoop tenminste dat niemand dit is vergeten want ook hier zakte mijn broek van af. En ook deze verschrikkelijke gebeurtenis is gepleegd door een persoon met een buitenlands achtergrond. Ik kan me best voorstellen dat mensen hier door gaan discrimineren. Het eerste wat ook door mijn kop schoot was K*T Marokkaan. En dat mag iedereen denken. Hierbij doel ik niet op discriminatie laat dat DUIDELIJK wezen. Had dit een persoon geweest met nederlandse afkomst had ik dat ook gedacht. Het gaat namelijk niet om de afkomst van een persoon maar dat het gebeurd!! Over de straf, daar ga ik me niet druk over maken. Maar ik ben het er wel mee eens dat levenlang VEEL te kort is. Aangezien hij dan op ze 30 ste al weer over straat zou kunnen wandelen. Neej laat hem maar lekker zelfmoord plegen, kost ook minder geld. Want zo'n iemand is een plaats in deze maatschappij niet waardig.

Nog even ter verduidelijking: Mijn opmerking over afkomsten doelt NIET op discriminatie!

20. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    Nou, ik kan je verzekeren dat dat echt niet zo is hoor... 20 jaar- 1/3 aftrek bij 'goed gedrag' - voorarrest periode = reeele straf

Deel Deze Pagina