1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Den Haag]Leraar neergeschoten - Deel 2

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door WouteR, 13 jan 2004.

1. shd

shd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Artikel 289
    Hij die opzettelijk en met voorbedachten rade een ander van het leven berooft, wordt, als schuldig aan moord, gestraft met levenslange gevangenisstraf of tijdelijke van ten hoogste twintig jaren of geldboete van de vijfde categorie.

Hier staat alleen 20 jaar op wat gezien wordt als tijdelijk.
    Maar mocht feit het ernstige gevolgen hebben en de rechtstaat ernstig aantasten dan kan men om die reden een andere maatstaf aanhouden. Lees levenslang

Maar dat is hier niet van toepassing.

Als je Bv een lid van het Koningshuis iets ernstigs als dit zou aandoen dan ga je echt je hele leven weg.
    Extended vacation zal ik maar zeggen.

Laatst bewerkt: 13 jan 2004
  2. Offtrack

Offtrack ForzaGT :)

Leuk Bevonden:
    6
    Heel interessant die straffen, maar het leven van die beste leraar krijgen we er niet mee terug.

3. Lucca

Lucca Bored

Leuk Bevonden:
    0
    Nee heb je gelijk in. Maar de wereld, de Nederlandse maatschappij, justitie, wij moeten toch iets doen.

4. Offtrack

Offtrack ForzaGT :)

Leuk Bevonden:
    6
    Jah maar de straf zal voor de nabestaanden nooit hoog genoeg zijn, dat weet je nu al. Dus kunnen we ons beter richten op voorkomen van dit soort gevallen in de toekomst. Lastige materie...

5. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Lees trouwens net dat de docent overleden is en dat de dader naar het politieburo is gegaan om zichzelf aan te geven. Ben benieuwd wat er allemaal door die gozer zijn hoofd heengaat

6. Outlander

Outlander Join the Mages

Leuk Bevonden:
    0
    Het zoveelste incident.. en sommigen doen het af met "de samenleving" wordt harder. Dat is toch geen excuus om zo'n "incident" enkel als nieuws te zien. De hulpverleners komen, er is een stille tocht... en er verandert gewoon niets.

Of toch... het besef groeit langzaam. Er komt een moment dat we het als samenleving niet meer accepteren. Strenger straffen voorlopig.. levenslang is levenslang en geen dag minder.

7. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Het moet trouwens wel een erg koelbloedige moord zijn geweest... 1 kogel door het hoofd doe je niet zomaar vanaf bv 10 meter met een handpistool...

Wat mij betreft levenslang en dan ook echt levenslang.

8. Joeri71

Joeri71 Keep an open mind...

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb zo`n vermoeden dat dit soort dingen steeds vaker gaan voorkomen...er worden naar mijn idee echt steeds meer mensen op steeds brutere wijze vermoord.

En ik ben bang dat wij (allemaal) daar ook nog eens tot mijn groe spijt aan gaan wennen, en dat men over een jaar of 10 niet eens meer vanop kijkt als er iemand neer geschoten wordt, dat het net zo wordt benaderd als een vecht partijtje in een disco nu...

En wat doen we eraan ik ben bang helemaal niks...met een sukkelende regering, een minister president die zichzelf niet eens serieus neemt, steeds meer slecht geintergreerde allochtonen, slechter opgevoede jeugd en een vaag strafrecht stelsel valt er weing te doen.....

9. GUnit 020

GUnit 020 Coochie Crook

Leuk Bevonden:
    0
    Jezus wat stonden er een idiote, waanzinnige dingen in die andere thread die gesloten is.

10. Aart

Aart XBW Senior

Leuk Bevonden:
    3
    Laat ik even voor iedereen 1 ding duidelijk maken. Ik ben nu op de helft van mijn rechtenstudie, levenslang is levenslang in Nederland.
    Het wordt echter bijna nooit als vonnis uitgesproken. Het "levenslang is 18 jaar" verhaal is een complete fabel en heeft nooit bestaan. Dit werd ons het eerste jaar goed duidelijk gemaakt.

11. TheWalrus

TheWalrus Guest

Geweldig Aart, weer een reden om van ons land te houden ;) Altijd dat gepraat in clichë's in combinatie met een korte straf.

Die gast krijgt vast wel een gepaste straf. Ik hoop echter dat hij zich ervan bewust wordt wat hij gedaan heeft. Dat zou een straf zijn die levenslang is.

12. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Echt triest dat ze het weer opde videogames gooien. Ze moeten dat ECHT eens once and for all uitbannen gekkenhuis. Gewoon die gast vragen speel jij veel videogames en heb je daar inspiratie uitgehaald. Dan weten we genoeg.

Anders gaan we ff checken hoeveel moordenaars roken of het journaal kijken?

13. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Of zoals de PU het een tijd geleden zei:

Wij denken dat Pindakaas ervoor zorgt dat mensen elkaar doodschieten, aangezien in alle huizen van de daders pindakaas is gevonden...

Kon het zelf niet beter verwoorden... :)

14. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    Heb het ook vanmorgen in de krant gelezen (daarin stond trouwens dat hij 16 was :confused:). En was er echt ff van geschokt, de leraar is ondertussen overleden en nu eens afwachten wat er gebeurt.

Ik vraag me af wat voor een leven die dader nou nog heeft, als hij weer vrij is, dan word hij toch nooit geaccepteerd hier. Dat is gewoon zo, iedereen zal naar hem opkijken, en ik vind ook niet dat zo iemand weer terug mag keren in de samenleving. Hij heeft bewezen dat hij het niet kan dus doe het dan ook niet.

Hij zal zichzelf wel ophangen ergens ofzo, net als die maffe doctor "kill" heeft gedaan in amerika vannacht, maarja, die had dan ook 200 doden op zijn naam staan. (waarvan 40 bewezen).

Het zal vast nog wel een half jaar duren voordat we weten wat zijn straf word (zie Volkert).

15. Dani321

Dani321 No-LIfer

Leuk Bevonden:
    0
    ik zit nu op school en er zitten nu gasten bijna te juichen omdat het gebeurt is, ik zal maar niet zeggen wat hun oorspronkelijke komaf is
    maar dit is niet normaal, maar bij mij op school (ROC Utrecht) lopen er net zulke gekke gasten, moet zeggen dat ik wel een beetje bang ben altijd, want ik weet zeker dat er bij op school ook vuurwapens te vinden zijn :confused:
    maar ja dit is de eerste keer maar vast niet de laatste "mark my words"

16. dDirk

dDirk Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    _O_
    Daar heb ik ook altijd een discussie over met mijn moeder.
    Als er weer een nieuws bericht is van een Kind dat mishaldelt is tot het dood was, zeg ik "Als iemand zoiets doet dan mogen ze em wel executeren"
    En dan meteen weer een tegenwoord van ""Dan ben je toch net zo erg?"

Maja weer ff over die jongen, hoe haal je zoiets in je hoofd ?? :eek:
    Dan ben je echt ziek in je hoofd en moeten ze of hem z'n leven lang in de bak gooien of executeren...
    Daarom ben ik ook voorstander van de doodstraf .

Gr Dirk,

17. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Dat dit soort dingen zomaar kunnen tegenwoordig vind ik te ziek voor woorden. Maar hoe kan je het in godsnaam tegenhouden? Zolang dit type mafketels rondlopen in onze samenleving zal dit steeds vaker gebeuren (1e schaap is over de dam).

18. TheFlood

TheFlood Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    hmmm, dat dochter van die leraar woont hier bij mij in Zoetermeer. Zat laatst nog met der te praten toevallig en dan hoor je ineens dat die leraar van het nieuws haar vader is..

Ik stond der wel eff raar van te kijken eigenlijk. Stel je eens voor dat je je eigen vader kwijtraakt omdat hij doodgeschoten is door een leerling die het ff niet meer wist.....

19. dDirk

dDirk Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Dan moest ie niet in mijn buurt komen ;)

20. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Die leerling die het even niet meer wist zou niet zomaar van mij afzijn als hij mijn familie zo aanpakt. En dan heb ik het niet over geweld, er zijn ook andere manieren.

Deel Deze Pagina