1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Den Haag]Leraar neergeschoten - Deel 2

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door WouteR, 13 jan 2004.

1. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    ik zou graag even willen ventileren:
    Heb net een gesprek gehad met mijn klas (1ste klas vmbo), en ze waren erg goed op de hoogte van wat er allemaal gebeurt is. Er zijn echter een paar dingen die me stoorde:
    Als ze aan het praten zijn, luistert niemand naar elkaar
    Het is voor hun erg gewoon als ze iets niet naar hun zin is, dat ze er gewoon op slaan.
    De doodstraf moet opeens weer ingevoerd worden.
    Ook is de opmerking gehoord dat er zo'n ophef over gemaakt wordt....het was maar een leraar.
    Iedereen heeft een mening, maar zijn niet bereid om naar elkaars mening te luisteren.

Het respect voor elkaar is echt weg op de een of andere manier......hoe heeft dit kunnen gebeuren?
    Iedereen denkt het recht in eigen handen te moeten nemen,maar met geweld is nog nooit iets opgelost.
    Ik weet alleen dat de overheid eens goed op zijn hoofd moet krabben om het wederzijdse respect weer terug te krijgen en niet alleen praten wat ze alleen maar doen, maar ook eens echt iets doen.
    Waarschijnlijk komt de zoveelste stille tocht eraan en ik krijg het gevoel dat elke keer dezelfde 10.000 mensen daarin meelopen en dat het de andere 16 miljoen het niets kan schelen wat er gebeurt.
    Voor ons is het af en toe vechten voor een hopeloze zaak....op school worden ze gestraft, maar thuis mogen de leerlingen weer alles doen. We worden op alles gekort in het onderwijs, er is geen geld voor begeleiding van probleemleerlingen. En vanuit de overheid hoeven we echt niets te verwachten.
    Af en toe wordt ik een beetje moedeloos, maar dan hoop ik dat ik toch die enkele leerling weet te bereiken die wel bereid is om na te denken en is het niet allemaal voor niets.

Dit moest ik even kwijt.

2. KeaveXL

KeaveXL Feelin' Funky

Leuk Bevonden:
    0
    @ Nusti,

De overheid hoeft niet aan zn hoofd te krabben dat moeten we zelf doen. De overheid kan niet denken voor ons.. En tjah als de overheid teveel denkt moeten we daar ook op gaan schieten (indirect: Pim Fortuyn). Het is echt iets dat we zelf in moeten gaan zien. En gelukkig doen de meeste mensen op dit forum dat ook wel.

Willen we de probleem kinderen gaan aanpakken, dan is het eerste dat we moeten gaan doen naar de ouders kijken. Vaak hebben de ouders het druk met werk, kijken niet naar hun kinderen om en de kinderen doen maar.

3. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Ik denk niet dat we soft en tolerant zijn... de mensen die het voor het zeggen hebben zijn gewoon bang.

Bang voor de gevolgen, alles en iedereen heeft tegenwoordig een organisatie achter zich staan.
    Op het moment dat ze zeggen "Geen moslimscholen meer" is er een actiegroep die vind dat dat discriminatie is.

Als mensen zeggen "Er komt een moslimschool" wordt er gezegd dat het slecht is voor de intergratie.

Mensen hebben teveel rechten en inspraak, overkoepelend recht is er nauwelijks nog dus inderdaad het poldermodel, compromis na compromis na compromis.

1 corrigerende tik op de billen door een ouder en de kindertelefoon wordt gebeld, heb je een aanklacht wegens mishandeling te pakken.

4. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Tja, "verander de wereld begin bij jezelf". Beetje spiritueel maar keihard de waarheid!

5. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    @ keaveXl
    je hebt gelijk als je zegt dat de mensen voor zichzelf moeten gaan nadenken en ik hoop dat het er ook een heleboel zijn die dat doen, maar de overheid is wel het overkoepelende orgaan die het aan kan sturen en voorlichting moet geven. Die taak laten ze liggen.
    In mijn ogen is het ook de overheid die bijvoorbeeld het allochtonenbeleid bepaald, waar ze hopeloos de mist in zijn gegaan en waardoor het volk een heel scheef beeld heeft ontwikkeld. De overheid zorgt er ook ouders allebei moeten werken om rond te komen. Met 1 salaris is het erg moeilijk rondkomen. Als tegenwerping hiervan kun je zeggen dat die mensen geen kinderen moeten nemen, maar zo werkt het helaas niet. Het is een heel moeilijk onderwerp waar zo geen makkelijke oplossing voor te verzinnen is, maar voor mij staat vast dat de overheid hier zeker een rol in speelt. Maar het enige wat voor hun op dit moment telt is de economie.

6. Vaag

Vaag Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Hier heb je helemaal gelijk in vriend.

Waarom denkt half nederland nu alleen nog maar aan de rokers in plaats van de balangrijkere dingen?

Er komen per dag een hoop werkelozen bij,een hoop mensen worden uit hun huis gezet door die pleuris euro,en Nederland denkt massaal aan het feit dat er niet meer gerookt mag worden op openbare plaatsen!!!

Hier heeft de overheid op aangespeeld,en dit zouden ze ook moeten en kunnen doen in het geval van die dooie!!!!

7. KeaveXL

KeaveXL Feelin' Funky

Leuk Bevonden:
    0
    Ok dus de overheid moet een campagne starten: "Niet moorden op school". Ik denk dat niet gaat werken. Dat gedoe over het roken gaat op het moment ook veel te ver. Roken is iets dat al heel lang bestaat en nu moet iedereen er over gaan lopen zijken, zwaar over gehypte bullshit. Dat met een moord is eventjes iets anders. Moeten we voortaan op school in plaats van sexuele voor lichting een les gaan geven waarin je leert hoe je respect moet tonen aan een docent? Zullen ze zeker geen meer respect van krijgen en het aantal spijbelende leerlingen zal ook omhoog gaan. Het is iets dat me opvoeding te maken heeft.

8. Kane

Kane Xcusses voor de post

Leuk Bevonden:
    2
    Ik wil hier mijzelf even luchten..

Dit probleem is wel degelijk cultuur gebonden. Ik geef een paar voorbeelden, Veghel: moslim, deze moord: moslim, die gasten die laast dat meisje hebben verbrand: moslim en zo kan ik nog wel even door gaan. JA DE INTERGRATIE HEEFT GEFAALD. Dat blijkt eens te meer, kan iemand zich nog de ouders herinneren van die gast die een nederlander had doodgetrapt? Ze woonden al tig jaar in nederland en spraken nog geen woord Nederlands. Ik erger me rot aan dit soort gevallen... En niet alleen ik. Ik hoor om mij heen steeds radicalere stemmen... Ik zal maar geen voorbeelden noemen, aangezien dan dit topic weer gesloten word... maar jullie snappen wel in welke richting die stemmen klinken.

Verder erger ik me er ook weer aan dat de afkomst (van die gast die die leraar neergeschoten heeft) zo lang mogelijk geheim werd gehouden. Ik bedoel, als het een nederlander was geweest was dat gelijk gezegt.

een kennis van mijn ouders werkt bij de intergratie en naturalisatie dienst. Hij ziet gasten binnenkomen in kleren die jij en ik nog niet kunnen betalen als zouden we er een jaar voor sparen. Die gasten komen hier niet omdat ze het zo slecht hebben in hun land. Die willen gewoon op onze rug mee leven. Maar ze kunnen er niks aan doen. Door al die bureaucratie en al die wetten notabenen ONS zouden moeten bescheremen tegen discrimminatie en al die poespas...

Dit land gaat kapot. Over 20 jaar is er hier geen nederlander mee.. Dan zijn er alleen nog islamieten.. het gaat net zo lang goed tot er een nederlander is die eens alle islamieten neerschiet dit hij ziet tot zun kogels op zijn.. En dan hebben we de poppen aan het dansen..

Onze netheid en tollerantie heeft er toegeleid dat de meerderheid van nederland geen invloed meer heeft. Als we iets over islamieten willen zeggen dan is dat discrimminatie.. IK BEN HET SPUG ZAT...

9. Vaag

Vaag Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Het is inderdaad zwaar overhyped,maar wie is hiervoor verantwoordelijk?

Juist,de regering.

Nu zeg ik niet dat de regering meteen de oplossing kan bieden door ook dingen als een moord op een leraar tehypen,maar wat ze wel kunnen doen,is duidelijk maken aan heel nederland dat dit niet door de beugel kan.

Doe je het echter wel,kom je levenslangs achter de tralies.
    Niet een jaat of 18,maar gewoon erin,en nooit meer eruit.

Laat ze dan maar een paar wetten aanpassen.
    Laat ze maar een beetje moeite doen!

Doe je als regering nu niks,dan zullen dit soort incidenten gewoon blijven gebeuren.
    Men zal voor elk klein voorvalletje meteen een mes cq pistool trekken en we krijgen een wild wild west tafareel hier.

Nu is dit natuurlijk allemaal een beetje overdreven,maar we gaan langzaam maar zeker toch echt die kant op nietwaar?

Wij als burger kunnen ons alleen laten horen via onze stem,
    de regering kan er echter voor zorgen dat iedereen in Nederland weet dat zulke dingen echt niet kunnen.

Overal zijn regels voor en hier word je hard voor aangepakt als je die niet na navolgt,waarom dan hier niet op?

Laatst bewerkt: 14 jan 2004
  10. Kane

Kane Xcusses voor de post

Leuk Bevonden:
    2
    ik zal vast wel weer als rassist worden bestempeld.. het enige wat ik ben is REALIST..

11. KeaveXL

KeaveXL Feelin' Funky

Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop toch echt dat de meeste mensen zich dit kunnen realiseren zonder de regering.

12. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    schijnbaar niet KeaveXL, anders was dit allang gebeurt........

13. Rinus

Leuk Bevonden:
    4
    Daarom ben ik er best wel voorstander van om iedereen, totdat ze naar het MBO of soortgelijk niveau gaan, in een schooluniform te proppen.

Gelijke monniken, gelijke kappen!

Niemand die elkaar de ogen kan uitsteken met merkkleding of iemand voor paal kunnen zetten omdat de ouders juist die kleding niet kunnen betalen.

Geen hoofddoekjes in de klas, dan ook geen caps of mutsen.

Geen statussymbolen meer, scheelt denk ik al een hoop.

14. Vaag

Vaag Active Member

Leuk Bevonden:
    2

Laten we eerlijk wezen.
    Een buitenlander schiet vele malen eerder dan een Nederlander.

Ik weet niet of dit echt met al die statistieken bullshit,is bewezen.
    Maar je hoort toch echt dat er gewoon in vele gevallen een buitenlander de oorzaak is van het voorval.

Er word dan ook gezegt dat je ze niet allemaal over 1 kam mag scheren,maar wat moet je dan?
    Overal waar je leest,lees je steeds hetzelfde:
    Het was een Marrokaan,Turk,enz enz.

Tuurlijk ga je die mensen dan over 1 kam scheren!

Denk je dat als ik een oud moslim vrouwtje denk van,GOH! wat een lief oud Moslim vrouwtje?
    Nee dat denk ik niet!

De reden hiervoor is dat gewoon 90% van alle buitenlandse jongeren vuile tering criminelen zijn!
    Ze hebben schijt aan alles,en spugen op ons Nederlanders.
    Ze vervuilen ons land,want ze weten dat ze toch weer in der loop van tijd terug gaan naar hun eigen land!
    Er is een enkeling die niet met deze massa meeloopt,maar de rest heeft gewoon zwaar schijt.

Ik denk haast dat als je alleen maar buitenlanders van 25+ toelaat in nederland,het aantal incidenten toch veel lager zal worden.(Mits ze geen kinderen krijgen dan)

Ook voeden die buitenlanders hun kinderen nieteens op lijkt wel man.
    Hebben ze ook maar 1 greintje respect voor de persoon tegenover hun?

NEE!!!

Ik had vroeger nog respect voor mijn leraar.
    Ik had respect voor iedereen die ouder dan mij was.

Het belangrijkste was wel dat ik respect voor mijn ouders had/heb!

Een geintje kan je altijd maken,mits je repect houdt voor de ander.

Laat die ouders maar een opvoedingscursus nemen ofzo,want ze
    hebben totaal geen respect voor anderen!

Hun geloof maakt van mensen wandelende tijdbommen.
    Dit is niet iets wat we kunnen gebruiken in nederland!

Ikzelf wordt in April dit jaar vader van een mooi dochtertje.
    Het liefst gooi ik ze op een school met zo min mogelijk buitenlanders hoor.Ik denk haast dat bijna alle nederlanders hier naar kijken bij het uitkiezen van een school voor een klein meisje of jongentje.

Beschouw mij maar als rascist,beschouw mij maar als iemand die een bloedhekel heeft aan jonge buitenlanders.

Het maakt mij niet uit.!

Waarom niet beste mensen?

Omdat dit bovenstaande verhaaltje klopt als een trein!

Tuurlijk heb ik zat vrienden van buitenlandse afkomst,maar de meeste zijn het ermee eens dat dit gewoon niet kan!
    Deze buitenlandse vrienden hebben goede geintergreerde ouders,die van de nederlandse wet op de hoogte zijn.
    Deze ouders praten met hun kinderen,en deze kinderen groeien op tot mensen met respect!

Dit,ja dit soort buitenlanders zijn mijn vrienden!

Groetjes :p

15. Rinus

Leuk Bevonden:
    4
    Weet je wat ook niet van respect getuigd, schelden op dit forum, terwijl mods en crew duidelijk angeven om het niet te doen !!.

Laten we het wel een discussie op niveau houden.

16. Vaag

Vaag Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Haha tuurlijk Rinus,hier ben ik het mee eens.

Maar ik scheld niemand uit hoor.
    Ik geef alleen mijn mening,en die hoor je kunnen uiten in een discussie,ookal bevalt mijn mening niet iedereen.

Natuurlijk heb ik respect voor de mensen van dit forum.
    Of ze nou wel of niet dezelfde mening hebben als ik.

Ook denk ik niet dat mijn laatste post nou echt de waarde van deze discussie omlaag haalt,alleen al omdat het hier om een mening gaat.

Maargoed,ik zal een beetje letten op het taalgebruik,want ik wil niet dat deze topic gesloten wordt:)
    Ik denk de beste discussie sinds maanden hier op dit forum haha.

En weer Ontopic:

Ik ben het mee Kane eens als ik zeg dan ik het spuug zat ben.

17. goakhan

goakhan Uns4n1ty

Leuk Bevonden:
    2
    Netheid en tolerantie?? Welke dan? Van jouw zie ik absoluut geen 1 van deze beide, meneer "Spug zat"!!.

Mensen zoals jij zorgen er juist voor dat er een grote intolerantie ontstaat en dat er juist Wacko's (kan) ontstaan. En dat je zegt dat het allemaal moslims zijn, blijkt maar weer dat je 0,0 verstand van zaken hebt! Die moord van dat bosnische meisje, waren geen moslims maar serviers. Die jongen die een leraar over hoop knalt is misschien moslim bij naam....maar geloof me als die gast een goeie moslim is (vb gaat naar moskee etc) dan weet ie wat hij nu gedaan heeft een one way ticket naar de hel krijgt.

Wat je wel kan zeggen is dat iemand zo doet, dat het een ontspoorde persoon van de maatschappij is. Dit kan verschillende oorzaken hebben; omgeving; mensen waar je mee omgaat, miss. vaak gepest enz. geschiedenis: persoon werd misbruikt., heeft in ander land oorlogen meegemaakt. Wat ze allemaal gemeen hebben is dat ze geen helder beeld meer hebben wat mag en niet mag.
    Zulke personen kunnen naar mijn mening voorgoed (b.w.v.) worden opgesloten in een gesticht of gevangenis.

Laatst bewerkt: 14 jan 2004
  18. Blaauw

Blaauw Nobody likes us.....

Leuk Bevonden:
    1

Ik ben het volledig eens met Kane, denk dat er grote fouten zijn begaan in het verleden door zoveel mensen hier toe te laten. Als je gisteren die school zag op tv en de kinderen die ze interviewde, nou ik heb er geen één autochtoon tussen gezien!!

Uiteraard heeft dit wel te maken met waar je vandaan komt, de cultuur die daar heerst is gewoon heel anders, ze zijn opvliegend, heetgebakerd, en noem maar op.

Wat er nu gebeurd is is gewoon het zoveelste voorbeeld van slecht of niet geintegreerde marokkanen. En ga me niet vertellen dat dat niet waar is want de ellende is gewoon in die bevolkingsgroep vele malen groter dan in andere bevolkingsgroepen!

19. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    _O_ _O_ _O_

De mensen in dit land menen direct al hun mening te ventileren aan alles en iedereen zonder ook maar enige kennis van zaken te hebben. Kijk, iemand is doodgeschoten, dat valt nóóit goed te praten, maar weten wij ook maar iets van de voorgeschiedenis? Nee!

Misschien dat die leraar het zusje van die gozer heeft verkracht en dat hij wraak wil nemen. Het is maar een hypothese, maar wel een die de daad iets begrijpelijker maakt.
    Daarom heb ik me ook dood zitten irriteren aan de eerste draad van dit onderwerp (die nu gesloten is): mensen leggen allemaal direct conclusies en verbanden die noig niet eens waar hoeven te zijn.

Want vergeet niet, we hebben het hier allemaal over de intolerante samenleving, terwijl dat direct met een vinger wijzen nét zo intolerant is!!!

20. Sokkebokje

Sokkebokje Guest

maar ik rook niet

Deel Deze Pagina