1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Den Haag]Leraar neergeschoten - Deel 2

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door WouteR, 13 jan 2004.

1. goakhan

goakhan Uns4n1ty

Leuk Bevonden:
    2
    "ik heb er geen één autochtoon tussen gezien!!" tis waarschijnlijk een allochtonenbuurt en zoals we al eerder opmerkte willen Nederlanders hun kinderen niet sturen naar een 'zwarte' school. Ik kan wel te maken heb met cultuur (maar waarom zijn alle allochtonen dan geen criminelen?) toch de belangrijkste factor is dat zo'n persoon ontspoord is en zelf niet helder kan nadenken.

2. Sokkebokje

Sokkebokje Guest

wat ik me niet kon voorstellen was dat tijdens het interview met die leerlingen ze verdomme gewoon stonden te lachen... Dan spoor je ook niet helemaal...

3. Blaauw

Blaauw Nobody likes us.....

Leuk Bevonden:
    1
    Ga je dit nou een beeetje goed lopen praten?? Flikker toch op man en denk na voordat je iets zegt!!

4. goakhan

goakhan Uns4n1ty

Leuk Bevonden:
    2
    Ja daar irriteer ik me ook behoorlijk aan!!! Nah ik ga maar ff mn agressie uitten in GTA3, irri personen knallen!!

5. goakhan

goakhan Uns4n1ty

Leuk Bevonden:
    2
    Hij denkt tenminste na wat ie zegt....Hij zegt toch ook dit valt NOOIT goed te praten.

6. Monkeyk

Monkeyk MoNkEyS LaW

Leuk Bevonden:
    0
    Valt nooit goed te praten maar wat wil je liever dat er bijv. wordt gekeken naar zijn geschiedenis om te voorkomen dat het weer gebeurt doormiddel van b.v. therapie of dat zo`n jongen na 2 jaar vrijkomt en het gewoon weer doet !!

Dit is nu eenmaal nederland en ik heb het liever at iemand geholpen wordt om recidieve te voorkomen dan dat het weer gebeurt.

7. Blaauw

Leuk Bevonden:
    1
    Dat is nu eenmaal Nederland is natuurlijk wel heel makkelijk, je moet die gozer gewoon terugsturen naar Casablanca en daar zijn straf uit laten zitten, lekker met zijn 50-en in één cel van 10 m2.

8. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    Ja en, wat is je punt? Dat er geen één autochtoon tussen de geinterviewde te zien was, ontkracht juist de 'realistische' beweringen van Kane, aangezien ook zij de schietpartij veroordeelde (logisch, wie zou dat niet doen?) en geschokt waren.

Bij soortgelijke gevallen (geweld in verband met school) in het buitenland, (VS, duitsland) was er géén sprake van een allochtone inwoner van dat land, wel was er sprake van een autochtone gamer(!) Wou je daar ook gelijk conclusies aan verbinden net zoals je nu doet?

Ik word altijd een beetje moe van dit soort 'redneck' praat.

Laatst bewerkt: 14 jan 2004
  9. Blaauw

Leuk Bevonden:
    1
    Kijk dit wat nu gebeurt is is natuurlijk wel heel extreem maar het is gewoon weer een zoveelste stap verder in het gedrag van bepaalde personen uit die bevolkingsgroepen. Ik wil absoluut niet iedereen over 1 kam scheren, maar het gebeurt gewoon verdomd vaak dat er bij zulke belachelijke situaties iemand van buitenlandse afkomst betrokken is. Te vaak naar mijn mening.

10. McRed

McRed PSPZone.nl

Leuk Bevonden:
    18
    Het is tragies om te zien dat nu ook Ned er aan moet geloven.

11. Vaag

Vaag Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Waaraan?

Aan de "doe eens stoer,knal je leraar tegen de vlakte" gekte?

Maarja,tis de realiteit he mensen.
    Iedereen weet dat het zo niet langer kan.
    Iedereen wilt ook dat het ophoudt met al dit gezeur.

Alleen niemand weet precies hoe we dit moeten realiseren.

Helpt een stille tocht nou echt?
    Nee hoor,en het is al eerder door iemand gezegt:

We krijgen er het leven van deze man niet mee terug!

Precies mijn mening.
    Op dit moment gaat eigenlijk geen straf mij tever.

12. KeaveXL

KeaveXL Feelin' Funky

Leuk Bevonden:
    0
    Er werd niet voor niks gezecht bij de moord op Pim Fortuyn : Laten we hopen dat het geen allochtoon is. De nederlandse bevolking beseft wel degelijk dat het hier om een beaalde bevolkings groep gaat. Ik heb er o pschool en op mn werk ook over gediscusseerd. En bij de meeste mensen ging er toch als eerste weer door hun hoofd "kut marokaan". Ook al is het geen marokaan het is iemand met buitenlandse komaf dus wordt dat gedacht. En doet dat ertoe? Naar mijn mening niet. Het is een woede reactie. En zeg jij maar is tegen iemand met die bepaalde afkoms: "je moeder heeft een snor" ik durf te wedden dat je het niet na kan vertellen. De instelling van die personen is totaal anders. En neej ook wij nederlanders zijn goed volk maar komop. Laatst op tv een buitenlands persoon had uitkerinkie en een huurhuis gehad van onze o zo goede overheid. Nou daar zou die blij mee moeten zijn, neej dat was ie neit. Die MAKEES loopt te zijken dat zijn badkamer onder de normen is want hij heeft geen ligbad, ook was zijn woonkamer van 6 bij 5 te klein. ALs het zo'n persoon niet bevalt gaat ie toch lekker terug? Wij thuis hebben geen ligbad. En ook moet ons land lekker volgebouwd worden met moskees, prima maar ga dan niet zeiken dat ie te klein is. En andersom is het ook zo wij lopen te klagen dat turken alleen maar afdingen, en wat doen wij in het weekend als we over de zwarte markt lopen? .. JUIST!

13. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is slechts jouw overtuiging. Ik zie in de situatie geen enkel verband met bevolkingsgroepen, religie, kleur, ras, cultuur, etc, etc. Ik zie een gestoorde tiener die het niet eens was met zijn leraar. Nu weet ik niet alles van de situatie af, maar volgens mij was het conflict tussen de leraar en leerling niet van raciale aard. Het enige verband dat er is, is dat de leerling wellicht andere normen en waarden mee heeft gekregen van zijn ouders. (Wie zegt dat die normen en waarden minder zijn dan de onze?) Maar ik betwijfel of het neerschieten van een leraar bij de opvoeding hoort.

[EDIT] KeaveXL, 1. Denk eerst eens na voor je aan een mening begint. 2. Heb je lang genoeg nagedacht? Probeer die mening dan eens redelijk te formuleren. 3. Persoonlijke argumenten in een discussie over een landelijke moord zijn niet echt bruikbaar.

14. Vaag

Vaag Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Als er geen buitenlanders waren,kon ik die overheerlijke Turkse Pizza wel vergeten.

Als er geen buitenlanders waren,kon ik vaarwel zeggen tegen mij broodje shoarma.

Als er geen buitenlanders waren,had ik vanavond geen bami pangbang gegeten.

Weegt dit op tegen het feit dat diezelfde mensen jouw/ons land kapot kunnen maken?

Nee,op mijn beurt zeg ik dan vaarwel Turkse Pizza,
    Vaarwel boordje Shoarma.
    Vaarwel bami pangbang.

Je begrijpt wel wat ik bedoel denk ik :p

15. KeaveXL

KeaveXL Feelin' Funky

Leuk Bevonden:
    0
    Neej dat hoort uiteraard niet bij de opvoeding thuis. Die jongeren met buitenlandse afkomst hebben geen opvoeding. Mama zit een hoekje van de huiskamer met haar hoofdoek op haar mond te houden want als er wat door haar gezegd word dan krijgt ze vaders op dr dak. Papa gaat sávonds naar de alochtonen kroeg (jah ook die bestaan) en de kinderen hangen de hele dag op straat onrust te stoken. Want als ze zonodig inzouden moeten/willen burgeren hadden ze niet alleen maar vrienden van hun eigencultuur. Nederlands wilt naar een MULTIculturele samenleving toe, allen willen die andere culturen dat niet. Okeej er zijn mensen die hun best doen om wat van onze (onbegrijpelijke) cultuur op te vangen. Maar het grootste gedeelte is daar gewoon te LUI voor. Ze krijgen verdomme van on land ook nog een vergoeding voor het volgen van een inburgerings cursus ,en wat doen ze SPIJBELEN.

16. KeaveXL

KeaveXL Feelin' Funky

Leuk Bevonden:
    0
    UPS type foutje, geen goed volk moet er staan.

Waar doel jij dan op?

17. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    Waar doel ik op? Laat ik het zo zeggen: als er een prijs voor de meeste slecht geformuleerde generalisaties per minuut bestond. Dan had ik al mijn geld op jou gezet.

18. KeaveXL

KeaveXL Feelin' Funky

Leuk Bevonden:
    0
    Dan moet jij ook eerst een al mijn post lezen.

En bovendien ik weet echt wel waar ik over praat ik heb namelijk iemand in de familie met marokaanse afkomst en al een hoop elende meegemaakt met dat soort volk. En als je me vorige post dus heb gelezen moet het wel duidelijk zijn dat ik niet aan het generaliseren ben maar gewoon tegen bepaalde groepen. Geloof is de grootste onzin die der is naar mijn mening,.

19. Monkeyk

Monkeyk MoNkEyS LaW

Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt wel gelijk alleen gebeurd het toch niet!! dus dan moet je verder kijken en dan is voorkomen beter dan genezen als je begrijpt wat ik bedoel

20. Blaauw

Leuk Bevonden:
    1
    Of je probeert je er tegen te verzetten, en zorgen dat het wel gebeurt. Maar ik begrijp jou standpunt ook wel hoor, alleen vind ik dat voor mezelf te makkelijk en probeer het liever te veranderen. Niet dat er iemand naar me luisterd maar heb ik tenminste voor mezelf het gevoel dat ik niet achter de massa aanhobbel.

Deel Deze Pagina