1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Den Haag]Leraar neergeschoten - Deel 2

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door WouteR, 13 jan 2004.

1. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    het heeft zeer zeker met opvoeding te maken, maar dan met name het gebrek hiervan...:{

2. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    Dit specifieke geval heeft natuurlijk niks met het gebrek aan opvoeding te maken. Dat zou impliceren dat kinderen met een gebrekkige opvoeding (zowel autochtoon als allochtoon) massaal hun leraar in het hoofd zouden schieten. Zo'n gruwelijke uitbarsting van geweld kan nooit het gevolg zijn van een gebrekkige opvoeding. (hoogstens kan mishandeling in de opvoeding bijdragen aan het psychotische karakter van de moord) Bovendien weten we helemaal niet of de dader een gebrekkige opvoeding heeft gehad, dus hoe kan je dan beweren dat opvoeding er iets mee te maken heeft? Lege uitspraken kan iedereen doen.

Laatst bewerkt: 14 jan 2004
  3. Blaauw

Blaauw Nobody likes us.....

Leuk Bevonden:
    1
    Dit is een forum waar gespeculeerd word over zaken, net zo min als dat jij weet wat de achtergrond is weten wij het.... maar daarom kun je er wel over praten.

4. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    Tuurlijk kun je erover praten. Maar mag ik dan alsjeblieft wat fatsoenlijke argumenten horen? Waar ligt het verband tussen een gebrekkige opvoeding en het doodschieten van een leraar. Ik zie het niet en als ik naar vergelijkbare situaties kijk, in het buitenland, zie ik ook geen cultuur of opvoedings-overeenkomsten. Kom eens met een logische oorzaak-gevolg redenering wat betreft die opvoeding-doodschieten van leraar. daarmee krijg je me stil. (vooral omdat ik betwijfel dat je die ooit zal vinden)

5. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Er zijn trouwens geruchten dat de leraar is overleden en de dader zich heeft aangegeven....

Ik denk wel dat dit waar is, want hoe lang wou die jongen gaan weglopen??

6. X BelieveR

X BelieveR Im the X priest

Leuk Bevonden:
    0
    De kern van het probleem betreft de opvoeding van de kinderen. Vrijheid was het toverwoord de laatste jaren. Laat de kinderen maar zelf beslissen wat goed voor ze is. Dat is allemaal wel leuk en aardig, maar kinderen bevinden zich tot ze ongeveer 25 zijn in een uitermate belangrijk leerproces. Vooral de leeftijdscatogerie 12-18 jaar heeft in die periode wel degelijk leiding nodig. In die periode moeten de regels duidelijk zijn en moeten er harde straffen zijn voor de overtreders. Tegenspraak mag niet langer getolereerd worden. Leerlingen moeten eens terug op hun plek worden gezet, want zoals het de laatste jaren gaat, dat kan echt niet meer. Wie is nu de baas over wie? Ik weet zeker dat als deze oude normen die bij onze ouders en grootouders bij gebracht zijn, opnieuw worden ingesteld, dat deze onmenselijke taferelen NIET meer voor zullen komen. Laten we eerlijk zijn we hébben een richtlijn nodig, een voorbeeld, iemand die zegt wat goed en fout is. De populariteit van religie neemt af, dus dat kan je ook niet meer als VOORBEELD gebruiken. En juist in deze verwarrende tijden is dat o zo nodig!! Zowel docenten als ouders moeten hun verantwoordelijkheid nemen en hun manier van opvoeden drastisch veranderen. Een zero-tolerance beleid, daar ben ík voor. Wie niet luisteren wil, moet maar voelen.

7. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Eerst ben je het niet eens met mijn post en vervolgens herhaal je mijn stelling...??? Bizar... :9

Maarre, dit is op zich wel weer een goed voorbeeld dat er té snel geschreeuwd word zonder eerst goed te kijken. Praten ok, blaten nee!

8. TheWalrus

TheWalrus Guest

Ik vind het jammer dat mensne direct weer verzanden in cliché's. De vorige thread is gesloten omdat mensen met het IQ van een fishtick direct alles verbinden met allochtonen. Denk eens goed na voordat je dingen claimt. Er zijn meer autochtonen moordenaars dan jij je kunt voorstellen. pim fortuijn werd ook door een blanke vermoord. Trek toch niet steeds direct allerlei conclusies die gebaseerd zijn op vooroordelen.

Degene hierboven mij zit meer in de richting, hoewle ik denk dat het herinvoeren avn oud enormen en waarden ook te ver gaat. Structuur is wel belangrijk voor kinderen.Vraag is wat dat met dit probleem te maken heeft.

Watr ik belangrijker vind:
    Hoe kwam die jongen aan een wapen?
    Hoe raakte hij zo wanhopig dat hij zijn leraar neerschoot?

9. KeaveXL

KeaveXL Feelin' Funky

Leuk Bevonden:
    0
    Juist X BelieveR precies wat ik al eerder heb gezegd, de leraren laten te veel toe straks is het normaal als de leerling de baas speelt over de leraar. Maar wat wel zo is de scholen dalen ook erg in nieveau. Ik zelf doe nu mbo en ik vind het een klote school. Ik ben zelf ook bijna volwassen maar je wordt op die school als een stuk vuil behandeld door de leraren. De leraren zelf moeten ook gaan veranderen ten opzichte van de leerling. Minder accepteren maar wel reeel blijven.

10. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    Ik blijf erbij dat ik in dit geval geen direct verband zie tussen de opvoeding en deze gruwelijke vorm van geweldpleging. Ik geloof wel dat de opvoeding wat strenger kan (in zijn algemeenheid), maar niet dat, dit incident daarmee voorkomen kon worden. Dat is als vormen van extreem geweld koppelen aan gamen. Ik geloof ook dat je kan worden beinvloedt door games, maar niet in die mate. Misschien een combinatie van factoren. Psychische problemen, gebrekkige opvoeding, geweldadige tv-programma's en games, problemen op school, problemen met vrienden. Dat zou kunnen.

11. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Ja idd rare dude gisteren bij netwerk. Kan ik erg pissig om worden, persifleren op groepen wat door een enkeling is gerdaan.

Zwangere vrouwen doodrijden in Carmagedon leverde volgens meneer dit soort taferelen op. Belachelijk, die jongen had de kolder in de kop. Niet meer niet minder.

12. Kane

Kane Xcusses voor de post

Leuk Bevonden:
    2
    HAHAHAHA.. wat een grap..
    ow ja.. hij heeft het zusje vermoord.. dus zal ik het maar accepteren dat hij een leraar vermoord.. kom op zeg.. get a life.. JIJ bent zo iemand die zorgt dat we geen steek verder komen.. JIJ ben zo iemand die altijd maar alles goed probeert te praten, compromisen maken.. a la poldermodel.. DAT is wat ermis is.. en waarom er nooit acties kunnen worden ondernomen tegen dit soort geweld.

Servische moslims.. voor het geval je dat nog niet door had.. Volgens mij weet jij er niks van.. naja.. ik zal het je niet kwalijk nemen hoor.. kijk eens naar het journaal is mijn advies.

_O_ _O_ _O_ Eindelijk iemand die niet van die softypraat uitslaat... ik aanbid je..

13. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    Na vandaag heb ik een heleboel gesprekken achter de rug met leerlingen en collega's.......et is allemaal heel leuk en aardig wat jullie zeggen en het is mij gelukkig nog niet overkomen dat een leerling mij de baas werd, maar ik kan je wel vertellen dat als je een leerling jeklas uit kickt at je's avonds paps of mams aan de telefoon hebt hangen om verhaal te halen.
    Ook is een keer een vader naar school gekomen om een leraar op zijn gezicht te slaan omdat hijzijn zoontje de klas uit had gezet. Ik ken dat knulletje goed en hij kan het bloed onder je nagels halen, maar papa vind van niet. Iedereen roept dat er harder opgetredenmoet worden op school, maar in de praktijk kan dat niet omdat we nergens gesteund worden

14. KeaveXL

KeaveXL Feelin' Funky

Leuk Bevonden:
    0
    Zo zie je dus ouders zijn ook gek, en de kinderen worden hier de dupe van. Als de leerling de leraar niet slaat dan doet zn vader het wel , waar gaat dit heen 8)

Nog eventjes over generaliseren.
    Als je zonet Editie nl hebt gekeken werdt daar verteld dat 2/3 van de nederlandse jongeren aan cultuur verschil dacht. Ben ik dus gek of niet?

15. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    ik denk dat 2/3 van de nederlandse jongeren gek zijn en dat die kids eerst roepen en dan pas nadenken.....of het alleen maar roepen omdat hun vriendjes het ook roepen

16. Lucca

Lucca Bored

Leuk Bevonden:
    0
    Da -Z- heeft wel een punt, wij Nederlanders trekken veel te snel een standpunt. Het is misschien een extreem voorbeeld dat die leraar zijn zusje iets had aangedaan, maar wij zijn wel erg makkelijk in het veroordelen van mensen. Een Marokkaan/Turk (wat voor een afkomst was hij nou precies?) pleegt een verschrikkelijke misdaad en gelijk is elke Marokkaan crimineel, ik ben het er ook wel grotendeels mee eens, maar het is gewoon een feit dat wij elke marokkaan over dezelfde kant scheren.
    Natuurlijk mag zo'n misdaad niet vergeten worden, net zoals elke andere ernstige misdaad.

Zoals al eerder werd gezegd klopt dit wel, wij Nederlanders zijn veel te soft in het opvoeden. Op in ieder geval wij mensen die in Nederland wonen zijn veel te soft. Deze jongen kan inderdaad wel te veel vrijheid hebben gehad en deze leraar was de eerste die hem echt hard aanpakte. Dat was die jongen niet gewend en uiteindelijk had hij zichzelf niet in de hand. Het begint bij het opvoeden.
    Maar ouders kunnen alleen de spreekwoordelijke deur laten zien, wij moeten er zelfdoorheen (Nederlandse versie:))

Nou als je echt een wapen wilt hebben heb je er zo een hoor. Misschien zijn moeder, vader, iemand die connecties heeft met een crimineel circuit, ga zo maar door.
    Er knapte bij hem gewoon iets. Misschien werd hij voor het eerst echt aangepakt. Misschien leerde zijn ouders hem gewoon geen respect te tonen voor oudere/leraren. Misschien had hij gewoon een hekel aan die leraar. Time will tell...........

17. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    HAHAHAHA.. wat een grap... weer iemand die mijn punt dus totaal niet begrepen heeft door mijn zinnen half te lezen...-zucht-

Ik ben blij dat JIJ (wil je iets duidelijk maken ofzo :confused: ) hier jezelf compleet tegenspreekt. Je wilt blijkbaar grondige acties zonder onderzoek. Lekker zinvol aangezien de wereld niet zo simpel in elkaar steekt.

Het enige wat ik wil is dat er goed gekeken word naar hetgeen wat er gebeurt is op die school. Wat zijn de motieven, wat zijn de oorzaken en wat voor straf krijgt die gozer? Situaties zijn nooit zwart-wit! Je kan nu wel iedere persoon direct aan de hoogste boom hangen, maar excuses helpen niet meer als blijkt dat er toch iets meer aan de hand was dan iedereen dacht.

[edit] en voor degenen die dit weer niet goed gaan lezen: nee, ik keur deze daad NIET goed. Blijkbaar is er iets grondig mis met deze gozer want je legt iemand niet omver met een pistool.[/edit]

[edit2]voor degenen die echt niet kunnen lezen: MOORD. STOM. GOZER. EIKEL 8) [/edit2]

18. Karelax

Karelax Guest

Da -Z- je woont tog in Den Haag? Hebben ze het er veel over gehad op je school/werk?

19. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Wow, ik woon idd in Den Haag, maar ik werk niet in dezelfde stad. Wat ik wel opvallend vind is dat je overal ermee geconfronteerd word: pamfletten in de supermarkt, op straat, TV West, etc.etc. Maar ik denk dat er hier in Den Haag net zoveel aandacht wordt besteed als elders, behalve in het gebied van de Berensteinlaan

20. Karelax

Karelax Guest

Nou hier niet zoveel anders...

Deel Deze Pagina