1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Dick advocaat stapt op

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Elgee, 6 jul 2004.

1. Masterfragger

Masterfragger Veluwenaar

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind Co wel goed genoeg, hij heeft het bij al zijn clubs goed gedaan, met AZ en WillemII europees gehaald, en het inkoopbeleid van Co bij Ajax speelt nu de sterren van de hemel (denk aan bijv. Zlatan). Verder stond Ajax 2e toen hij ontslagen werd, dus zo slecht is dat ook niet.

edit: natuurlijk is een inkoopbeleid bij Oranje niet echt van belang, maar hij heeft zeker inzicht in jonge spelers en ziet of ze goed zijn, en dat ontbrak bij Advocaat nogal. Hij heeft de hele tijd met de oude hap rondgelopen.

Laatst bewerkt: 6 jul 2004
  2. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    ja maar de spelers zelf vinden co vreselijk omdat de trainingen veel te serieus zijn, er mag niet gelachen worden etc.
    Heb jij co al een zien lachen of enig emotie zien tonen
    Die man spreekt mij niet eg zo aan.

en dat van die ouwe hap vind ik ook on te recht, denk aan de kwalificatiewedstrijd tegen schotland (6-1) en de wedstrijden die volgde
    en de jonge spelers hebben goed op het ek gespeeld, robben, heitinga, bouma, alhoewel sneijder en vd vaart niet veel gespeeld hebben speelde ze goed

3. Ravage

Ravage Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    anders nemen we Brückner(tactisch meesterbrein en z'n wissels pakken bijna altijd goed uit)

4. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Hmm idd erg verstandig. Als er word gezegd dat je dood moet omdat je prestaties niet goed zijn, dan zou ik er ook snel mee stoppen. Dat hij het tot de halve finale heeft gehaald, is te danken aan de sportieve plicht van Tsjechie. Ondanks alle opstand ben ik toch blij dat hij gaat (had het ook niet zop op Advocaat 8)).

5. Masterfragger

Masterfragger Veluwenaar

Leuk Bevonden:
    0
    Heb nog niet van een speler gehoord dat de ze Co vreselijk vinden, maar dat kan (ik weet ook niet alles :p). Verder is dat niet lachen niet terecht, ik vind em (zeker in persconferenties) erg adrem, met een beetje droge humor. En hij bekijkt alles een beetje cruijffiaans. Termen als scorebordjournalistiek spreken mij dan wel weer aan.

edit: en van dat serieuse trainingen (schiet me ineens te binnen). Ik kan me nog herinneren dat ze bij AZ paaseieren zijn gaan zoeken op de training, lijkt me niet zo serieus. En Co zou bijv nooit Robben eruit hebben gehaald tegen Tsjechie, daar denkt hij te aanvallend voor, en dat vind ik een goed teken.

6. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Ik hoop dat er een coach komt die inziet dat de Nederlandse verdediging niet deugt, en dat hij/zij (mag ook wel een keer een vrouw :p) daar wat aan gaat doen :)

7. Ol' Capone

Ol' Capone Future xbw *****

Leuk Bevonden:
    1
    het was te verwachten dat ie zou opstappen!
    terecht! iedereen bedreigd hem (ect.) en dan verwachten dat hij nog blijft ook?!

goede keus, advocaat!

8. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    ja okj dat ben ik met je eens

9. Don Juan

Don Juan Do The Moonwalk

Leuk Bevonden:
    32
    Helemaal terecht dat die opgestapt is. Niet de geschikte man voor ons oranje. Speelde veelste behouden en te lang door met de verkeerde mensen. Zo'n van der meyde is een goeie voetballer alleen heeft hij dit seisoen niet tot weining gespeeld bij Inter Milaan. Dus geen ritme dus niet opstellen!! Seedorf speelde tegen Tjechie en Letland aardig, maar was het weer net niet. Hij had allang Wesley Sneijder erin moeten brengen. En Bouma in het centrum??? Kom op zeg heb eens lef en zet Heintinga op die plek!!! Hij had ook de Jong mee moeten nemen en die op rechts moeten zetten.

Ik zie het liefste johan coach worden maar aangezien die niet durft moet het maar van Hanegem worden met van Basten en van het Schip als assistenten.

Co Adriaanse moet het echt niet worden, heeft een veelste grote bek en is mij echt te arrogant. Laat hem het eerst maar bewijzen. Europees voetbal met AZ is niet bijzonder als je ziet wat voor een kwaliteiten dat team heeft!!!!

Morten Olsen is ook geen verkeerde, kent de hollandse school en spreekt vloeiend nederlands.

Koeman is ook een optie, wil liever alleen nog liever bij ajax blijven. Gaat daarna 100 zeker naar Barca toe. van Basten en van het Schip worden dan zijn opvolgers.

Het komt allemaal wel goed met onze jongens in 2006 worden we gewoon wereldkampioen.

10. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    van hanegem is btw ook opgestapt dus die zal het nie worden
    Morten Olsen wordt vaak genoemd, lijkt me een goed kandidaat

11. Don Juan

Don Juan Do The Moonwalk

Leuk Bevonden:
    32
    Hij had een clausule in zijn contract dat als dickie op zou stappen hij ook moest. Maar mischien zien we hem wel terug. Olsen is zeker een goede kandidaat, deed het bij Ajax erug goed todat die de boertjes het voor hem verpestte met het gezeur dat ze Barca wilden.

12. X-power

X-power Nah

Leuk Bevonden:
    0
    Als we alle (serieuze) kandidaten eens naast elkaar leggen:

Cruijff wordt het voor 90 procent niet, hij heeft al twee keer een aanbod gekregen of gedaan, dat weet ik niet echt precies. Maar het zou wel geweldig zijn als Cruijff het zou worden, hij is gewoon de beste voetbalanalist van Nederland, daarnaast lijkt het me ook zeker geen slechte coach.

Olsen viel hier op het forum nogal op :p, ik had niet gedacht dat er zoveel mensen Olsen als bondscoach willen zien. Ik ken niet echt zijn 'stijl', maar hij heeft wel Ajax getraind (waar ie volgens mij aardig snel weg was?) maar op het EK heeft hij met Denemarken goed gepresteerd, jammer alleen dat Denemarken net Tsjechie trof...

Koeman lijkt me een zeer goede keus, alleen het schijnt dus dat hij als zijn contract afloopt naar Barcelona gaat. Dus Koeman zou waarschijnlijk (nog) niet een optie zijn. Maar toch lijkt het me wel wat, Koeman laat een team voetballen: kijk naar Ajax (en ook Vitesse! 4e plaats netjes).

Adriaanse is ook zeer geschikt voor de 'job', hij heeft een beetje dezelfde visie als Cruijff en hij wil Nederland op z'n Nederlands laten voetballen, dus aanvallend. Misschien lijkt me Adriaanse wel de meeste kans maken, indien hij van Scheringa (voorzitter AZ) mag gaan als hij wordt opgeroepen voor Oranje. Alleen is de vraag of de KNVB wel iemand wil aantrekken die niet echt geweldig met de pers om kan gaan. Trouwens, de opmerking dat de spelers Adriaanse 'vreselijk' zouden hebben gevonden vind ik dan ook maar raar, want hij ging met z'n spelers nog paaseieren zoeken: lijp man :p.

van Basten is nog niet echt klaar voor het grote werk. Ik denk dat hij nog eerst wat meer ervaring bij Ajax moet opdoen, daarna kan zijn tijd nog wel komen (evenals Gullit trouwens). Want hij heeft volgens mij wel de kwaliteit om Bondscoach te worden.

13. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ik vind ook dat Cruijf het moet worden.
    Anders Morten Olsen.
    Ronald Koeman zou ik niet erg vinden, maar dat zit er niet in.

14. MasterApu

MasterApu De klassieker

Leuk Bevonden:
    0
    Cruijf wordt het zeker niet. Ze hebben van Basten al een paar keer geprobeerd maar die wil ook niet. Koeman zou een goede keuze zijn maar deze wil denk ik clubtrainer blijven. Misschien toch een keer een buitenlandse coach.

Ik moet zeggen: Dick heeft het toch wel aardig gedaan. Nederland in de halve finale. Alleen zijn probleem was dat hij niet met de pers om kon gaan. En toen Robben werd gewisseld pakte dit heel extreem uit.

15. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ik snap gewoon niet dat de KNVB zo moeilijk doet, geef Cruijf wat hij wilt en dan heb je een goede trainer, coach en een icoon als bondscoach! De man zijn naam is al meer waard dan één goede speler op het veld zou je kunnen denken.

16. Argus

Argus Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Als ik Cruijf was zou ik het niet doen. Als bondcoach kan je het bijna alleen maar verpesten en dan zou hij z'n naam verspelen. Hij heeft een goede naam en kan hij nog meer bereiken?

Als Bondscoach zou ik graag Ronald Koeman zien. Het grootste probleem voor de trainer lijkt me een eenheid van die jongens te smeden, ik zie dat niet echt. Die Cocu komt niet echt over als een echte captain. Een captain is zeer belangrijk, kijk maar naar Chevchenko (ik kan de naam niet zo goed schrijven) van Roemenië. Zette iedereen op z'n plaats en dat werkte gewoon goed. Cocu kan een aardige kerel zijn, maar als captain moet je overzicht hebben en beleid uitvoeren.

Dus, wie is daar goed in? Talent hebben we, een stel individualisten, egotrippers en miljoenenjagers. I'll call that a challenge...

17. lekkerbek312

lekkerbek312 Wicked

Leuk Bevonden:
    0
    Ondanks Advocaat hebben we de halve finale gehaald. Vraag niet hoe. Advocaat is een laffe tactisch onbenullige coach. Hier volgen een aantal blunders:

* Nederland speelde klote in de kwalificatie. Sneijder en Van der Vaart hebben ons naar Portugal geschoten. Voor het toernooi roept hij constant:" Van der Vaart is mijn man voor de 10 positie". Een slechte wedstrijd met een verkeerde opstelling (kom ik zo op) en hij passeert hem gelijk voor Seedorf voor de rest van het toernooi. Sneijder stelt hij niet eens op nb!

* Openingswedstrijd tegen Duitsland. Hij wil Bouma in het centrum hebben, omdat hij een rechtspoot en een linkspoot in het centrum wilt hebben. Dat hij vervolgens 3 middenvelders opstelt die ALLEN linksbenig zijn, vindt hij dan niet erg. Over uitgebalanceerd middenveld gesproken. Onbegrijpelijk.

* De rest van het toernooi gaan we lekker met de punt naar achter spelen (Cocu vlak voor de verdediging). Tuurlijk, want wij moeten het hebben van de counter en we kunnen zo goed verdedigen.

* Wissel Robben. Genoeg over gezegd, lijkt me duidelijk. Bosvelt zou op Nedved spelen. Volgens mij had Nedved alleen maar meer ruimte gekregen. Verder staan we inmiddels 2-3 achter tegen Tsjechie. We moeten dus scoren, inclusief spelen met 10 man. Gaan we toch lekker Van der Vaart er ingooien? Van der Vaart staat namelijk bekend als een echte counterspits met een topsnelheid. Makaay werd niet aan gedacht.

* Na de wedstrijd tegen Zweden. "Ik heb zo lang mogelijk gewacht met de wissel van Van der Meyde, want Makaay moest misschien wel een penalty nemen". Goed gedacht Advocaat. Lekker je eerdere fout hersteld. JE HAD NAMELIJK VAN DER MEYDE HELEMAAL NIET OP MOETEN STELLEN, WANT DIE SPEELDE HET HELE TOERNOOI (EN SEIZOEN) AL ALS EEN KRANT. Als je dat sowieso niet had gedaan, dan had je ook niet hoeven wachten met die laatste wissel.

* Laatste wedstrijd tegen Portugal. Advocaat:"we konden achterin WEER niet opbouwen". Aha weer niet. En daarom speel je maar het hele toernooi met praktisch dezelfde verdediging. Nee Heitinga in het centrum en Bouma op links was geen optie. Tuurlijk niet, stel je voor dat het dan wel gaat lopen. Had Advocaat trouwens de verdedigers opdracht gegeven om op 20 meter van hun eigen man te lopen? Het leek er namelijk wel op. Daar waar onze buitenspelers niks konden maken (omdat de verdediging van Portugal er kort op zat), lieten wij onze directe tegenstander gewoon vrijuit voetballen. Laat ze maar lekker hun acties maken, dan krijgen ze vertrouwen.

Als ik er even voor ga zitten, dan kan ik volgens mij nog wel 10 punten opnoemen.

Zoals jullie lezen ben ik geen fan van Advocaat. Dit stuk was vrij cynisch bedoeld. Hoe hij ooit op deze positie terecht is gekomen snap ik nog steeds niet. Vervolgens als een klein kind ook nog verontwaardigd gaan doen op televisie als hij ergens voor wordt op aangesproken (nog voor alle commotie).

18. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    kvind wel een lozer, gaat wat minder, ja ik ben weg. das geen trainer zijn....
    ach ja voetbal tis toch een domme sport, trappen ze de bal weg rennen ze der achter aan _0/ .

19. Pre-Doxium

Pre-Doxium Zalazar LM

Leuk Bevonden:
    1
    owkeej reden waarom het dus nooit cruijf zal worden is hij heeft een (hele) tijd geleden iets aan zijn hard gehad volgens mij een infarct dus hij kan het gewoon niet aan! we willen um natuurlijk niet de dood in werken. verder mijn perfecte coach zou zijn van marwijk. waarom? hij is niet bang om jeugd op te stellen! hij schoot feyenoord 2 jaar geleden naar de uefa cup! is verder vriendelijk tegen spelers en niet wanneer het er op aan komt.

en misschien is er dan wat minder (ex)ajax in het veld!

EN laat ze is eens verder zoeken dan alleen (ex) ajax psv of feyenoord!!!!! er zijn genoeg goede nederlandse spelers!

Laatst bewerkt: 7 jul 2004
  20. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    _O_ _O_ _O_

Helemaal mee eens.

Nederland heeft de kwartfinale enkel te danken aan de zo mogelijk nog laffere coach van West-Duitsland. In een wedstrijd tegen Tsjechie waarin Duitsland kans op kans kreeg durf die mafketel er geen scorende spits in te gooien. Nee, we gaan het middenveld versterken..

En dan te bedenken dat die man ooit zelf op de spitspositie heeft gespeeld. Onbegrijpelijk. Als Völler had begrepen wat er aan de hand was had ie Fredi Bobic erin gegooid ipv Klose.

Nederland mag Völler op z'n knietjes danken, en Advocaat vooraan, want op eigen kracht hadden we die kwartfinales nooit ofte nimmer gehaald.

Deel Deze Pagina