1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Dick advocaat stapt op

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Elgee, 6 jul 2004.

  1. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    vandaag is bekent gemaakt dat Kessler met Cruijf heeft gesproken. Cruijf heeft headviseerd om van basten aan te stellen als nieuwe bondscoach :D:D
     
  2. X-power

    X-power Nah

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dat hoorde ik ook: stond in het AD dat Cruijff van Basten en van 't Schip heeft 'aangewezen' als bondscoach en assistent. van Basten, ik weet niet wat ik ervan moet denken: het lijkt me niet echt een coach met veel ervaring. Als het inderdaad die twee worden dan zouden dus de coaches van Ajax 2 beiden worden weggeplukt. Toch lijkt het me ook wel 'riskant' om vlak voor de kwalificatie van een WK iemand als van Basten aan te stellen als bondscoach: de kans is immers wel erg aanwezig dat Oranje er onder zijn leiding niks van bakt...
     
    Laatst bewerkt: 13 jul 2004
  3. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik heb helemaal niet zo'n verstand van voetballen, maar wat ik raar vind en even met jullie wil delen:
    Dus.....ik vind het een beetje vreemd dat als er een bondscoach aangesteld moet worden iedereen oude voetballers gaat roepen. Dan denk ik dat het niet voor de hand ligt dat een enorm goede voetballer (als van Basten) ook meteen goed kan coachen. Het is een wereld van verschil tussen een tactiek uitvoeren of er een verzinnen en zorgen dat iedereen deze goed uit kan voeren. Als je toch een bonscoach aan moet stellen die het nederlands team gaat begeleiden, dan zorg je toch voor iemand die ruimschoots zijn sporen heeft verdient en niet iemand die goed kan voetballen. Wie dat dan is zou ik niet weten, wat ik al zei, ik heb er weinig verstand van....maar zoals met het ek te merken is geweest, komen er heel veel emoties los en dan moet je ook een ervaren persoon er neer zetten die hier ook mee om kan gaan...
     
  4. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    kijk we roepen om oude voetballers omdat die meestal wel al een paar keer coach zijn geweest en dus ervaring hebben.
    van basten heeft dit niet
    daarom denk ik ook niet dat van basten om die reden een goed trainer is voor oranje.

    aan de andre kant is van basten een van de beste nederlandse voetballers gweest, dus hij weet wel hoe het spelletje gespeeld wordt, ook omdat hij een van de enigste is die europees kampioen is geworden bij een nationaal elftal
     
  5. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Marco van Basten, John van t Schip, Stanley Menzo en Rob Witsche vormen nu dus de leiding van het Nederlands Elftal.
    Zelf heb ik er wel vertrouwen in

    Denken jullie dat ze het goed gaan doen??
     

Deel Deze Pagina