1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Dierenleed

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 24 sep 2005.

1. Lucca

Lucca Bored

Leuk Bevonden:
    0
    Even advocaat van de duivel spelen.....

Natuurlijk is het verschrikkelijk dat zulke dingen om bont worden neer geknuppeld. Zulke mensen moet je dan ook opknopen en niet meer naar omkijken...

Maar aan de andere kant. We slachten hier in Nederland koeien, varkens, schapen en allerlei andere beesten aan de lopende band, waarom zou je het ineens erg vinden als een of andere tropische vogel (bij wijze van spreken) dan wel dood gaat. Ik eet graag vlees, kan niet zonder zelfs, maar moeten we ook stoppen met het slachten van vee in Nederland, dat is toch onzin....

In China is het gewoonte dat die dieren gegeten worden en hier is het gewoonte dat we koeien etc slachten om het vlees. In India zou dat weer absurd zijn (bij de mensen die in reincarnatie geloven, Boedhisten), dat we familie van de os slachten om voedsel te krijgen.

En om terug te komen op al die Oosterse rituelen. Wij fokken dieren, hele leven lang in hetzelfde hokje laten zitten en uiteindelijk dood maken, net zo dier-onvriendelijk als hem ritueel offeren....

Ofcourse, nogmaals, mensen die voor de lol dieren dood maken moeten ze opknopen.

2. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    In nederland leiden de dieren in het algemeen niet zo als in oosterse landen. In nederland gaat het slachten meestal snel en pijnloos. Ik vind het prima dat er vlees gegeten wordt, alleen ik wil dat die beesten gewoon eerst een leven hebben, een beetje buiten kunnen scharelen, en dan pas afgeslacht worden. En niet in een klein hokje waar ze hun kont niet kunnen keren alleen maar zo snel mogelijk vest gemest worden.

3. Elite

Elite Elite TAR

Leuk Bevonden:
    14
    koeien zijn beter af in de stal dan buiten.

Klinkt wrang he, maar het is wel zo. In de stal is er genoeg water (en koeien hebben véél water per dag nodig) en uitgebalanceerd eten, elke koe krijgt precies wat ze nodig heeft. Als ze allemaal buiten rondlopen, is het niet te controleren of elke koe wel genoeg binnenkrijgt en gaat de kwaliteit van je melk=>waarde van de melk=>financiele positie van de boer snel achteruit. Koeien vinden het overigens prettiger om in de schaduw -in de stal met de deuren open- te staan dan in het weiland in de brandende zon, daar zijn koeien niet op gebouwd (er is geen schaduw!).
    Echt biologische boeren zouden koeien in een schaduwrijk bos moeten laten grazen, dat is hemel voor de koebeesten (ware het niet dat ze dan hun poten breken). Hmz, het beste voor een koe zijn wat hoge bomen met veel schaduw in een weiland. Niet te realiseren op korte termijn.
    Verder betekent veel koeien buiten ook veel mest buiten en dus verzuring van grond en lucht (en dus van grond-, oppervlakte-,drink- en regenwater).

Denk hier goed over na voordat je boeren dierenbeulen noemt omdat hun koeien binnenstaan en vetgemest worden.

@Brolly, met een beetje respect voor tegenstanders, heldere argumentatie en feiten heb je sowieso op de toeschouwer een betere indruk -ongeacht je mening!-. Hoewel High5 zijn cynische humor mss een beetje smakeloos genoemd kan worden, steken jouw argumenten echt ontzettend schraal af tegen zijn goed geformuleerde argumenten. Ik zou zeggen, probeer het nog eens.

4. Lucca

Lucca Bored

Leuk Bevonden:
    0
    Maar als je het nu vanuit een ethisch oogpunt bekijkt?

Koeien staan hun gehele leven in een hokje waar ze zich nog niet eens om kunnen keren. Om daarna (af)geslacht te worden en opgegeten te worden. Wat is daar diervriendelijk aan? Natuurlijk, praktisch gezien, is het beter voor de koeien. Maar we hebben het er constant over dat dieren niet teveel mogen lijden, waarom is dat bij dergelijke vee anders....

Overigens, oosterse landen slachten op diezelfde wijze dieren, misschien met minder hygiëne, maar voor dezelfde doeleinden, waarom is dit zo verschillend?

5. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Het zit zo: als je het mij vraagt... De overheid maakt het de boeren moeilijk en zo kan het niet anders dat de boer zijn beesten het moeilijk moet maken om brood op de plank te leggen, en dat komt allemaal door de overheid. Geloof niet dat boeren hun vak met plezier doen nu. En tegenwoordig kun je je geloof ik pas boer noemen als je meer dan 70 beesten hebt. (koeien ofzo) Vroeger waren dat er 20. En aan 70 beesten besteed je natuurlijk individueel veel minder aandacht dan aan 20

6. RichoX

RichoX 360 gaat ownen!

Leuk Bevonden:
    0
    Bij mij licht het een beetje aan de situatie. Dat voorbeeld met die aziaten vind ik bijvoorbeeld gewoon niet kunnen; beetje dieren afslachten om het bond. Maar zoals bij kippen en koeien enzo boeit me allemaal niet zoveel, ik moet toch ook me vlees hebben..

7. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Niet mee eens. Koeien zijn niet gemaakt om binnen te zitten, in de schaduw met prima omstandigheden om ons maar van melk te voorzien. Ik geloof niet dat koeien graag in een hok zitten omdat ze daar veel water krijgen en het niet te warm is. Als ik zelf een koe zou zijn dan zou ik liever rondlopen in de wei :+. Maar dit gebeurt niet alleen bij koeien. Neem ook eens Kippen, Varkens e.d. Zijn kippen gemaakt om ons alleen van eieren te voorzien? Vinden kippen het leven in een legbatterij fijn, omdat ze veel kunnen eten en er een voor de kippen lekkere tempratuur is? Volgens mij willen kippen veel liever buiten scharelen op een stuk land met veel mest en vezuring van de grond en lucht dan in een hokje zitten waar ze hun kont niet kunnen keren. Ik denk dat hetzelfde geld voor varkens. Als ik me zou verplaatsen in een Koe/Kip/Varken en zelf mijn leefomgeving zou moeten kiezen zou ik toch echt voor die door de mest verzuurde grond kiezen dan me kont niet kunnen keren.

8. Brolly

Brolly Pr0 G4m3r

Leuk Bevonden:
    0
    kijk, ik wil met niemand in discussie gaan over hoe dieren behandelt moeten worden of niet.

mijn mening is dat dieren die zomaar voor de bont worden afgemaakt, dat dat gewoon niet kan.
    Nep bont staat net zo goed :+

ok, ik kan er wel mee leven, dat mensen dieren gewoon opeten, bijv. kippen, koeien, varkens, maar dan moeten die dieren wel gewoon kunnen scharelen, beetje rennen, eten,slapen, en niet op een lopende band worden gekweekt en geslacht.

en nog over die honden in azie, die die aziaten afslachten om te eten, zou jij zomaar een puppy afslachten om op te eten?

btw high 5, ik probeerde je niet te beledigen over je familie, zo bedoelde ik het niet.

9. IWFH '2006'

IWFH '2006' 35+ Good Deals

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb net dat filmpje gezien hoe ze die beesten slachten. Gadverdamme, ik snap niet dat die mensen dat kunnen doen. Ze villen die beesten gewoon terwijl ze nog leven, als hun vel er af is zie je ze gewoon nog leven en dan dood gaan. Ze slaan de beesten gewoon dood op de grond, ze slaan met een mes in hun gezicht. Zullen die mensen daar geen hart ofzo hebben? Ik snap echt niet dat iemand zoiets zomaar kan doen, om mij mogen die mensen gewoon hartstikke dood gaan, en voor degene die jassen, mutsen enz. van echt bont dragen zouden ze voor aankoop eerst verplicht zo'n video moeten laten kijken, eens zien of ze dan die jas nog aan willen hebben.

10. Lars

Lars StarFucker!®

Leuk Bevonden:
    1
    godverdomme, dit KAN niet

ik heb me nooit verdiept hierin verder, maar waarom laten ze die zielige beesten leven als ze ze villen :eek: :eek:, is dat "beter bond"?
    ik moest bijna huilen man, dat dit gebeurd is BELACHELIJK...
    zooo zielig om te zien hoeveel ze lijden

Laat DIT filmpje zien aan iedereen die bont draagt... :'-(

Laatst bewerkt door een moderator: 25 sep 2005
  11. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Yep en iets meer dan 60 jaar geleden liepen er in belgie en nederland ook niet té veel honden en katten los op straat , omdat toen de meeste mensen onder de duitse bezetting het hard te verduren kreeg en zeker nederland dat op het einde van de oorlog op de rand van de hongersnood balanceerde.
    En aangezien honde en kattenvlees ook smaakt bij een hongerige mens zou je niet willen weten hoeveel duizenden er in die periode geslacht en opgegeten zijn.

Laatst bewerkt: 25 sep 2005
  12. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb dit echt met verbijstering gekeken, dat een mens dit kan doen, ik heb t maar weggeklikt, ik kon het niet aanzien

13. Lucca

Lucca Bored

Leuk Bevonden:
    0
    In India is de os heilig, zodra je die daar opeet, dood maakt of iets anders krijg je precies dezelfde reacties als je hier een hond dood maakt om te eten.

14. High 5

High 5 _/_/_/

Leuk Bevonden:
    1
    Die zullen waarschijnlijk precies reageren als jij.
    "Zoiets kun je niet maken!"
    Maar omdat ze er van uitgaan dat HUN bontjas nu net op een cleane manier is gefabriceerd (hebben we het hier trouwens al gehad over kinderarbeid) en omdat ze zichzelf en hun bontjas absoluut niet identificeren met die enge beelden, zal er niets wezenlijks veranderen.

Zolang er geld wordt verdiend aan bonthandel, slavenhandel, drugshandel, kinderarbeid, wapenhandel en andere onfrisse zaken, zul je dit soort praktijken nooit kunnen uitroeien.
    Helaas..

@Brolly: No problem man. Keep cool!

15. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Het ging mij er niet om hoe het leven eruit zou komen te zien, ik vind het gewoon sneu. En als je er nog nooit een bent tegengekomen en het dus niet zal missen is misschien een argument voor jou, maar ik vind het nog steeds erg sneu.

Ik val er anderen ook niet mee lastig verder, maar als ik iemand zo bezig zou zien, dan zou ik die persoon graag lastigvallen. En goed ook.

16. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    @GoiZ , eerst en vooral gefeliciteerd mateke nu kan ik pinten pakken met een echte mod .
    Maar weet je high5 heeft ergens wel gelijk , wat is er hier gebeurd met de wolven , lynxen en beren die hier vroeger zaten in het wild ?
    Die zijn hier allemaal tot het laatste dier afgemaakt , en dat is hier normaal en gaan wij ons in andere werelddelen druk maken over de bescherming van de panda en de tijger , en die laatste is een véél gevaarlijker tegenstander voor de mensen dan de diersoorten die wij hier uitgeroeid hebben om ons veiliger te voelen.

17. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    1: thanks :cool:

2: Ja dat snap ik ook. Daarom is het ook wel een beetje hypocriet. Voor mij komt het erop neer dat mensen eigenlijk waardeloos zijn en het lopen verkrachten voor het andere leven. But hey; ik ben ook een mens en ik heb eigenlijk toch wel zoiets dat ik het beste van mijn leven wil maken. Including vlees eten en lekker kunnen rijden in een auto zonder in de file te staan (ja, ik ben ook voor meer wegen).

Maar goed ik had dus die beelden gezien over het kansloos afmaken van dieren zodat een aantal mensen er "leuk" bij kunnen lopen.

Wat ik ook erg vind, is dat beesten ook op de meest belachelijke manieren worden afgemaakt. Of we wat die dieren te bieden nou nodig hebben, of dat ze gewoon in de weglopen, men is gewoon te beroerd om dieren een spuitje te geven ofzo. Nee kapotslaan op het asvalt, that's the way to do it.. :{

Ik werd er pissig om en ik was benieuwd naar andere meningen, dus vandaar. :)

Trouwens voor de mensen die het filmpje in die link gezien hebben; kan dat ivm jeugdige members hier? Anders haal ik die er ff uit O-)

Laatst bewerkt: 25 sep 2005
  18. NL_Wouter

NL_Wouter The_Guardian

Leuk Bevonden:
    4
    ik ga van mijn hamster oorwarmers maken. Is dit illegaal? :cool:

nee ik vind dierenmoord ook niks..terwijl ik een vlees liefhebber ben. Ik kan er niet tegen als die beesten (voornamelijk zeldzame) worden gebruikt voor bont. Ik kan mensen wel schieten met zon tijgerhuidje op dr grond/aan de muur.

(maar een lekker biefstukje gaat er altijd in)

19. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Als ik jou was zou ik die link er wel degelijk uithalen gezien het effect hij heeft.
    Ik kijk bewust niét naar zulke linken omdat ik op voorhand al weet dat er schokkende beelden opstaan , maar de jongere members hier gaat toch uit nieuwsgierigheid kijken en worden dan geconfronteerd met schokkende beelden. ;)

20. Suka

Suka not a B*tch

Leuk Bevonden:
    0
    Blame de consumptiemaatschappij. Van mij is nep stof net zo goed, scheelt heel wat diertjes.

Deel Deze Pagina