1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Discussie] Aanval leeuw op man

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Cyrax, 18 jun 2009.

1. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Ben het eigenlijk wel grotendeels met kareem eens.
    Toch weet je dat een leeuw een gevaarlijk dier is/blijft...

2. strapping young lad

strapping young lad Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kortzichtig :thumbs:

3. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Dus?

Ik zie het punt niet dat je maakt. :) Totaal irrelevant voor de kwestie van de mensheid die alles voor zichzelf claimt en daarmee het uitsterven van andere levende wezens verduizendvoudigd.

4. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Ten eerste wordt een wild dier als de leeuw nooit medisch onderzocht terwijl het dier niet verdoofd is. Dus ik weet niet waarom jij denkt dat er daar een dierenarts in de kooi zit, maar die mogelijkheid heb ik allang weggestreept. Een kooi schoonmaken met een volwassen leeuw erin lijkt me ook niet echt logisch dus een schoonmaker is het ook niet. Voeren doe je ook niet door met een stuk vlees het hok in te stappen, dus een verzorger is het ook niet. Heb je nog meer mogelijkheden waarom die arme man dat hok in is gegaan? Training? In zo'n klein hok alleen met een leeuw lijkt me dat ook niet echt logisch.

Ik heb liever dat jij niet zo argeloos over een dierenleven praat. Een dier dat er niet voor gekozen heeft om in een kooi gestopt te worden om vervolgens door een hoepel te springen omdat sommige mensen dat grappig schijnen te vinden. Ik mag dan op zijn minst verwachten dat de mensen die het wilde dier in een hok hebben gestopt weten hoe je moet om gaan met zo'n dier. Zij stoppen het dier in de kooi, zoeken hem zelf op, willen er zelf mee 'werken'. Mensen die niet eens het fatsoen hebben om de leeuw uit zijn lijden te verlossen. Het dier daar onnodig laten lijden (hoor je het dier nog schreeuwen na te zijn neergeschoten? Ik wel, en dat doet mij pas echt verdriet) Moet ik dan medelijden met zo iemand hebben? Nee sorry, ikke niet.

Wij als mens verstoren altijd de werking van de aarde. Omdat wij onzelf belangrijker vinden dan de overige flora & fauna van deze prachtige planeet vol leven. Juist door die egoïstische gedachtengang gaat het zo goed met het milieu. Waarom zou ik een mensenleven preferen boven dat van een dier? Kun jij me dat even uitleggen?

@Rydan;

Dus omdat wij als mens verantwoordelijk zijn voor het uitsterven van een groot aantal procenten van die 99% die jij noemt moeten wij met zijn allen maar onze ogen sluiten voor de toekomst? Wij als mensheid zijn niet het belangrijkste op deze planeet. Wij zijn het juist die het aan het vernietigen zijn. Ik snap echt niet hoe je durft te zeggen dat wij als mens paranoia zijn geworden wat betreft het uitsterven van diersoorten.

Laatst bewerkt: 21 jun 2009
  5. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Dat zeg ik toch helemaal niet. Was tevens ook niet een reactie op het onderwerp hier maar wat iemand anders zei. Ik geef toch ook toe dat de mens hier de aarde aan het verkutten is, maar ik bedoelde alleen te zeggen dat je niet voor elke parkiet die koorts heeft een fonds hoeft op te zetten :+.

Laat ook maar. Je hoeft niet fel op mij te gaan reageren want ik ben het met je eens, maar doe maar rustig aan :b:

6. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Sorry maar wat? Hoe kan iets nou nog belangrijker zijn dan de mensheid?

7. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Meen je dit nou serieus?

8. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Ja.

9. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    gaat ie lekker tijger

10. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Ik was er al bang voor :+. Ik heb die onzettend overdreven lange post van hiervoor al beschreven waarom ik dat vind. Daar waar jij dat ene kleine stukje uit hebt gequote.

Kort gezegd, wij als mens hebben een hoop nodig om te kunnen overleven. Veel daarvan verzorgt de aarde met al haar flora & fauna. Daar mag wel wat meer respect voor zijn ipv dat wij allemaal maar denken te kunnen doen wat wij willen met onze aarde.

11. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    De mens kan zich aanpassen aan de natuur, we zijn zelfs zo goed dat we de natuur kunnen aanpassen. Het enigste wat we niet moeten doen is de lucht vervuilen, dat is gewoon smerig en ik heb geen zin om in een luchtbubbel te gaan leven.

12. Shinobi X

Shinobi X Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    /Mod Plaatje weggehaald, we hoeven elkaar niet te beledigen, toch? :)

De natuur aanpassen, wat is dat nou voor een domme uitspraak. 8)

Mensen beschouwen zichzelf superieur omdat wij dingen kunnen die "andere diersoorten" niet kunnen. Omdat er zoveel idioten zijn die denken dat wij alles zomaar kunnen doen gaat de planeet juist naar de kloten. Zonder mensen zou de aarde een heel wat betere planeet zijn om te leven.

Vind het filmpje trouwens erg schokkend. Niet om het bloed of zo, maar om die leeuw zo te zien lijden is echt pijnlijk. =( Ik hoop niet dat die man dood is, maar het is zijn eigen schuld dat hij zo toegetakeld werd. Vind het ook wel erg dom van dat volk dat ze daar geen verdovingsgeweer hebben maar wel een geweer/pistool met echte kogels.

Laatst bewerkt door een moderator: 23 jun 2009
  13. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Verdovingsgeweer is wel beetje nutteloos, moet eerst nog werken na 10 minuten.

Anyways, dit is bijna een filosofische discussie over de plaats van de mens in de natuur. Concreet zijn wij natuur, dus is alles wat wij doen natuurlijk. Alleen in ons hoofd bestaat er onderscheid omdat wij een contrast kunnen maken tussen goed en kwaad, overigens ook compleet fictief concept.

Maar wees blij dat het kan! :) Dat is wat het leven voor ons zo mooi maakt. Helaas willen niet alle mensen deze gave en onze ongekende (destructieve of constructieve) macht, als meest ingelligente diersoort, met andere levende organismen op de planeet te delen.

14. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Al die bossen kappen, dieren illegaal doden en afval dumpen dat boeit niet.

15. Gallardo

Gallardo De vrolijke strijder

Leuk Bevonden:
    0
    2 van de 3 dingen die je daar noemt, hebben te maken met luchtvervuiling?

16. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Hetgeen wat de mensheid uit zal roeien zullen de mensen zelf zijn.

Totaal geen waarde aan dieren die al bedreigd zijn. Kut vent in het circus, jammer dat z'n kut kop er niet afgetrokken werd. Dieren in kooien? Beeehhh ...

Je weet dat het een risico is, klaar. En dan verdomme die leeuw nog doodschieten ook, hoezo nutteloos.

17. Gallardo

Gallardo De vrolijke strijder

Leuk Bevonden:
    0
    Echt sommige mensen :')

Als jij morgen wordt aangereden, laat je jezelf ook niet opnemen in het ziekenhuis of wel? Je weet namelijk dat het een risico is.

18. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Aangepast, zet er wel wat anders neer. Stel je voor dat mensen boos worden :+
    Goed, nieuwe reactie.

[EDIT]
    Gallardo, met jou win je echt prijzen. Lekkere reactie want ja, een mensenleven is HEEL belangrijk. De duizend leeuwen die momenteel nog in Afrika rond kunnen lopen is namelijk een GROTE bedreiging voor de 6.5 miljard mensen hé? Maar wil gerust een weddenschap met jou aangaan hoor. Ga jij maar is in een klein klote kooitje zitten en dag-in-dag-uit shows weggeven. Als je dan iets niet goed doet krijg je geen eten en een paar meppen met de stok. Ben benieuwd hoelang JIJ dat vol gaat houden. Wil je iets doen voor zo'n beest wat te klein is om te overleven in het wild? Prima! Bel een dierentuin, gooi het beest in een reservaat, houd het in de gaten en geef het eten. Is de leeuw volgroeid, mooi ... in het wild uitzetten :) Maar een circus? Eigen schuld hoor. Het gebeurd simpelweg te vaak dat zulke beesten ineens terugvallen naar hun INSTINCT ... je kan ze NOG zoveel leren en afleren.

Als ik morgen aangereden word is dat het risico ja maar ook m'n eigen stommiteit :) Als ik niet goed kijk voor ik oversteek of met de auto in wil voegen dan ja ... helaas.

[EDIT2]
    Mensen zoals Gallardo en Kareem posten lekker stoer op een forum. Echt zwaar nutteloos dat je zo'n mafkees als die vent nog gaat verdedigen ook. Olifaten, leeuwen, orka's, zeeleeuwen en zelfs VOGELS vallen mensen aan. Zoiets noemen ze INSTINCT. En nogmaals, de grootste bedreiging voor de mensheid zijn geen leeuwen o.i.d ... dat zijn de mensen zelf. Nee, als er een leeuw kapot gaat omdat het een mens op vreet zijn we allemaal tegen de leeuw ... maar als er in Iran één van de zoveel mensen kapot geschoten word hebben we ALLEMAAL medelijden want ja ... dat is heel belangrijk. Ik zeg : "Rot op!". Iran / Irak / Afghanistan en elk land waar een extreem regime heerst moet gewoon weggehaald worden van de bewoonde wereld. Waarom? Die landen zijn al 500 jaar met elkaar in oorlog ... al 500 jaar gezeik en dan denken wij dat er door een relletje alles opgelost gaat worden? Als er de afgelopen 500 jaar nog steeds dezelfde kutzooi heerst denk je toch zeker niet dat alles binnen 1 week weer normaal en verbeterd is?

Als dieren er niet meer zijn moet je mensen zoals Gallardo en Kareem is horen piepen. Alles gaat hier kapot ... en nee, ik schaam me niet voor zo'n post als dit. Ik hou van ELK dier ... behandel ze met respect en misschien doen ze dat met ons ( mensen ) ook wel.

En zoals bovengenoemde heren G&K al melden ... een hond is ook een wild-dier ... :lol:

Laatst bewerkt: 23 jun 2009
  19. warbladex

warbladex Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    je hebt gelijk die leeuw die word gewoon gek van zoon kneus die maar in een kooi bij hem stapt en van die klote trucjes gaat doen, ik vind het niet erg voor die man het is erger voor die leeuw dat beest kiest er niet voor om bij zoon kneus in zoon kooi te gaan staan en klote trucjes te doen,dat beest wilt gewoon vrij kunnen leven.
    en die man kiest er zelf voor hij weet wat de risico´s zijn.

overal worden dieren vermoord door de mens voor:jassen,eten enz.
    dat hebben die mensen ook geen medelijden met dieren
    dus waarom nu medelijden hebben met die man

20. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Zo deze discussie is ook een leuke richting in gegaan.
    De Aarde is de enige planeet ( zover we weten) waar zo complex leven kan bestaan zoals nu is. Die ieder leven moet met respect behandeld worden.
    Het is de arrogantie van de mens om te denken dat ze beter zijn dan een dier.

Deel Deze Pagina