1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Discussie] Aanval leeuw op man

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Cyrax, 18 jun 2009.

1. PineaPPle JOE

PineaPPle JOE Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    74
    ik weet 100% zeker dat er nog een planeet met leven zoals wij bestaat.
    bedenk eens hoeveel planeten er bestaan!
    paar miljoen maar ofzo??

2. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Daarom zeg ik ook "zover we weten".

3. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Is zo. En RAMPAGE: je hoeft belangrijke woorden NIET per se met HOOFDLETTERS te schrijven hoor.

Bedoel je hiermee dat je je inderdaad niet zou laten opnemen? :+ Dat je medische hulp zou weigeren (mits bij bewustzijn).

Verder pak jij je geweer en zorg er maar voor dat die landen met een extreem regime verdwijnen _0/. Je kan ook overdrijven...

4. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329

Zoiets heet gewoon NORMAAL typen. Om een woord meer POWER te geven ;) Ik overdrijf toch niet? Ga jij eens even geschiedenis leren jongeman :+ Kidding. En ja, ik laat me eigen gewoon opnemen hoor, geen probleem. Dat is gewoonweg het risico van het leven. Cause and effect.

Landen zoals ik genoemd heb zijn al weet-ik-veel-hoelang met elkaar en andere in conflict. Daar breekt elk jaar weer de pleuris uit en elk jaar verslechterd de situatie. Landen zoals de VS bieden dan hun "hulp" aan. Dat maakt alles alleen nog maar erger. Over 500 jaar, in 2509, is het nog niet opgelost. People agree to disagree zegmaar.

Terug naar de leeuw shall we? Ik begrijp je wel hoor Rydan, ieder heeft z'n mening.

5. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Ben blij dat er iemand is die dezelfde gedachten heeft als mij. Hoef ik het niet meer te typen. :9

6. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Ik ben het wel grotendeels met je eens, maar ik vond dat je op bepaalde vlakken overdreef en wilde er even wat van ZEGGEN :+

7. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Geeft niks. Ik doe het graag. Mensen die zo kortzichtig zijn horen vaak wat meer uitleg te krijgen als een gemiddeld persoon :+

Overdrijven hoort erbij als je je eigen mening ( die van mij dus ) wat duidelijker wilt maken. Soms kan ik de juiste woorden niet vinden en word het geheel wat langer dan verwacht :+ Maargoed, +1 voor Rydan. Gelukkig ook één van de mensen waarmee je nog fatsoenlijk een discussie aan kan gaan.

8. Riddick

Riddick --

Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon zowel de man als de leeuw afschieten. Wtf doet dat mormel daar trwens in die kooi, gewoon een beetje rondsnuffelen terwijl die leeuw die man loopt op te peuzelen 8)

9. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Ik weet niet maar als de leeuw echt honger had had hij die hond ook nog wel gegrepen. De leeuw was het waarschijnlijk ook gewoon echt beu, genoeg getreiter van die vent ... hap, slik, weg. Oh, ik vreet je hond ook nog even op. Lijkt gewoon op een dikke waarschuwing van de leeuw want hij had die vent allang kunnen vermoorden en uit elkaar kunnen scheuren.

10. Gallardo

Gallardo De vrolijke strijder

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het toch niet over dat die duizend leeuwen in Afrika dat die een gevaar zijn voor de mensheid. Maar ik heb het over deze ene persoon die in gevaar is. Verder begin je over hoe ik me zou voelen als ik een kooi werd gezet etc. Maar hier ga jij in de fout vind ik. Ik ben namelijk een mens en een mens denkt anders dan een dier. Ik wil wel toegeven dat een wild dier als een leeuw niet geschikt is voor een circus of zo. Maar er zijn genoeg dieren die er wel goed zitten. Wat te denken van die paarden in circussen. Die beesten die houden van aandacht en hebben het daar prima.

Verder zei je van een kleine leeuw opnemen en daarna weer loslaten in het wild. Yeah dat gaat goed komen jongen. Zo'n dier kan toch nooit overleven in het wild, wanneer het zijn hele leven in een reservoir heeft gezeten.

Dan dat hele verhaal over dat dieren geen bedreiging zijn voor de mens, maar de mens zelf. Daar heb je gelijk in, daar zal ik je ook geen ongelijk in geven, maar wanneer een mens wordt aangevallen door een dier ben ik van mening dat de mens gered moet worden. Het heeft niks met bedreiging van het uitsterven van de mensheid of iets dergelijks te maken. :') Overigens ga ik maar niet in op dat stukje van Irak en dergelijke, want dat is een compleet andere discussie.

Verder gaan inderdaad nu alle dieren dood door de mening van Kareem en mij dat de leeuw terecht doodgeschoten is. Helaas het is gebeurd jongens, de schapen, geiten, koeien, olifanten, vissen, etc. zijn allemaal dood. Wat een bullshit man :')

Verder zeg jij nog dat je een echte dierenvriend bent en dergelijke. Ik zal je iets vertellen ik behandel ook elk dier met respect, ik heb jaren lang bij mijn ouders op geiten, schapen en katten gepast. Alhoewel jij het waarschijnlijk ook verschrikkelijk vind dat geiten en schapen in een stuk land met een hek er omheen lopen, maar ja..

Verder zal ik het ook niet goedkeuren dat een wild dier als een leeuw in een circus zit. Een dierentuin is een heel ander verhaal. Maar ik vind het verschrikkelijk dat wanneer een mens in gevaar is en je weet niet eens waarom. Want wat deed die man nou in dat hok? En om dan meteen maar te zeggen terecht laat de leeuw hem maar opeten en je rug omdraaien en dood leuk verder gaan met je leven.

11. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    :lol:

Dus. Een geit = herbivoor > planten. Een leeuw = carnivoor > vlees. Een geit eet geen mens op. Een mens hoort verstandig te zijn en zulke dieren gewoon weg vrij te laten gaan. Als je met een leeuw gaat kloten en in een circus werkt weet je van tevoren al dat het een keer fout gaat. Deze man heeft geluk gehad, jammer genoeg moet een bedreigde diersoort dat weer met de dood bekopen. Triest.

Er zijn gewoon 3 opties wat die man heeft gedaan :

1) Lopen kloten met de leeuw
    2) De leeuw wou spelen, maar ging iets tever
    :cool: Leeuw had honger, makkelijk hapje

Tevens moet je is wat vaker op internet dingen lezen man. Een leeuw ziet het als een BEDREIGING als een man OMVALT als een leeuw tegen hem opspringt. Als een volwassen man OMVALT tijdens zo'n worsteling grijpt een leeuw instinctief naar z'n prooi om hem te verwonden / vermoorden. Het is een wild beest ... een leeuw vermoord je als hij de kans krijgt, dat zie ik een geit niet zo 1-2-3 doen.

12. Gallardo

Gallardo De vrolijke strijder

Leuk Bevonden:
    0
    Ja en wat wil je hier mee zeggen? Ik heb toch nooit een leeuw met een geit vergeleken in mijn post? Waar is de optie verzorger had die verdoofd om hem te onderzoeken, maar hij was nog niet voldoende verdoofd. Verder zijn er nog wel meer van die oorzaken de bedenken. Dus doe niet zo kortzichtig.

Verder lees je veel dingen op internet blijkbaar, goede internetheld \o/ Want wat je met dat laatste stuk wilt bereiken begrijp ik ook niet helemaal.

13. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    @Rampage:
    Irak, Iran en Afghanistan 500 jaar met elkaar in oorlog? Kerel, die landen bestaan niet eens zo lang. Iran is zelfs maar 30 jaar. Er is alleen maar zoveel geweld in het Midden-Oosten door de VS.

@Alle dieren liefhebbers:
    Dierenmishandeling mag dan wel misschien verkeerd zijn, een mensenleven is nog altijd veel meer waard dan een dier. Waar gaan jullie anders de grens trekken? Dierenproeven voor het testen van medicijnen, mag dat dan ook niet? Omdat de mens volgens jullie gelijk aan dieren is...

14. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Iran 30 jaar :+ _0/

15. PineaPPle JOE

PineaPPle JOE Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    74
    ong. 80 jaar nu (K)

16. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Dat is vrijwel allemaal onzin, onbelangrijk wat ze het klootje aarde noemen, de beschaving die daar woont bestaat al ruim tienduizend jaar en echt niet al die jaren was het koek en ei. Conflict en vernietiging is inherrent aan de mens.

Verder, jouw waardeoordeel over een mensenleven en een dierenleven is niet relevant, net zoals die van iemand anders niet relevant is. De mens is een dier en ik denk niet dat iemand gezond van geest kan claimen dat de mens meer of minder is dan wat ze zelf zijn. Als jij een dierenras verkiest boven een ander dierenras, dan is dat goed te begrijpen, dat doen dieren nou eenmaal. Daarmee bevestig je alleen maar dat je een dier bent en compleet niet beter of slechter dan de andere dieren die ook 'racisten' zijn ten voordele van hun eigen ras.

Het is allemaal erg kortzichtig om te zeggen dat een dier niet zo belangrijk is als een mens. Sterker nog, het is destructief voor je eigen soort. Als jij een belangrijke en van te voren niet herkenbare schakel uit het ecosysteem van de aarde haalt, dan vernietig je heel goed mogelijk al het leven op aarde. Het behoud van het ecosysteem, de varieteit van soorten, is essentieel voor het overleven van de mensheid. Kortom, of je dieren nou minder of meer waard vindt dan een mens, goed zijn voor dieren, planten, de levende aarde, is goed zijn voor de mens. Kortzichtig allemaal, dit 'mensen beter dan dieren' gepraat. Niemand kan voor je verspellen welk dier het is dat je een keertje verkiest te vermoorden voor een mensenleven, dat de balans zodanig zal verstoren dat je je eigen ras verdoemd. Dan heb ik het niet over het kiezen tussen leeuw of man, maar over het misbruik van de planeet om rijkdommen en makkelijke energie te vergaren voor ons ras ten koste van de natuur en alles wat daar in zit.

"Schiet de leeuw maar dood om die ene (nogal domme) mens te redden"

"Kap bos maar plat zodat wij mensen het hout kunnen gebruiken om ons leven mee te verrijken ten kosten van alles dat er leeft"

"Vis die wateren maar leeg zodat wij nu lekker kennen bikkelen maar de vissen uitsterven en onze kinderen sterven van de honger"

De dag zal komen dat er mensen moeten sterven zodat de natuur kan leven, waardoor de mensheid kan leven. Het belang van de planeet voor het belang van een paar egocentrische kortzichtige mensen.

Andere interessante vraag is, wat is erger? Het sterven van een baby, kind of het sterven van een volwassenen?

Laatst bewerkt: 23 jun 2009
  17. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Mirik for President :+

Geen idee hoe Avhaha aan die informatie komt :+

18. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    30 jaar onder de ayatholla's klopt wel hoor (sinds de revolutie)

als hij letterlijk bedoeld 'iran' dan klopt het niet, maar boeiend!

19. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Iran

1979 (Iraanse Revolutie), dus bijna 30 jaar.

IN YOUR FACE, NIGGA!!! \o/

Ja natuurlijk... In Europa en Azië wordt nooit oorlog gevoerd, behalve 2 wereldoorlogjes maar dat is niks zeker?

Wij zijn vredige mensen en Arabieren kwaadaardig. :{

De mens is echt geen dier, maar een organisme. Dieren zijn dom, kunnen niks ontwikkelen en niet een nadenken. Ja inderdaad! Ze kunnen niet nadenken omdat ze alleen vanuit instinct handelen.

Alle 3 even erg, niet zo moeilijk en helemaal niet relevant IMO...

20. Riddick

Riddick --

Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap niet waar dit helemaal heen gaat. Natuurlijk is het fout om die leeuw af te schieten, maar je moet toch echt wel vraagtekens bij jezelf zetten als je het leven van welk dier dan ook hoger stelt dan dat van een mens (ongeacht welke afkomst/persoon etc.)

Deel Deze Pagina