1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Discussie] Alcohol / Tabak kopen? Onder de 20 legitimeren.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Riddick, 1 mrt 2009.

1. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Eerst vroegen ze je ID als ze dachten dat je misschien jonger dan 16 was. Tegenwoordig gaan ze je vragen als ze vermoeden dat je onder de 20 bent(hier kunnen 20-jarigen makkelijk ondervallen). Dus ook al ben je 20, om jezelf te bewijzen heb je toch weer dat ene pasje nodig.

of je rijbewijs 8) ...

2. Pitakaas

Pitakaas Guest

He! Dat klopt precies wat je zegt.

Om daar nou 6 pagina's over te gaan zeiken, is het nou echt nodig? Ik heb het gevoel alsof ik op telegraaf.nl zit, alleen maar negatief. Zoals we al eerder zeiden, je trekt je portomonnee toch al om te betalen, is dat dan zoveel moeite om je ID ook te laten zien? Om nog maar te zwijgen over je beledigd voelen, dan ben je helemaal triest zeg.
    Ik kan nu eindelijk stoppen met discussiëren hier.

3. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    :thumbs:

4. MerQ

MerQ Registered Bruser

Leuk Bevonden:
    0
    naja, het pasje moet ook uit het vakje gaan. En dat is best irritant ja. Ben zo 10 sec bezig om het er weer goed in te doen.

5. Pitakaas

Pitakaas Guest

Nou zeg. Voel je je zo goed dat je die 10 seconden meer waard vind dat de duizenden euro's die supermarkten kwijt zijn aan boetes?

6. Shinobi X

Shinobi X Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dan moet je misschien een andere portemonnee kopen of je kaartje in een ander vakje doen. 8)

7. Slaatje B

Slaatje B XBW's Dark Knight

Leuk Bevonden:
    0
    Heeft iemand zich eigenlijk al moeten legitimeren bij de aankoop van Tabak of Alcohol ?
    Ik heb er zelf nog niets van gemerkt *)

8. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nergens last van, pasgeleden nog een flesje Pisang Ambon gehaald voor een feestje, werd nergens naar gevraagd. (Ben 16)
    Bij de 5 kutkoters voor me die elk 2 flesjes Grolsch kochten werd ook niks gevraagd trouwens.:emo:

9. Slaatje B

Leuk Bevonden:
    0
    Deze regel is pas vanaf gister ingegaan hè :9

10. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn fout, ik haal binnenkort wel een kratje bier en kijk of er om ID word gevraagd.:b:

11. Riddick

Riddick --

Leuk Bevonden:
    0
    hmm het valt blijkbaar allemaal wel mee, hoefde me niet te identificeren toen ik een kratje haalde :)

12. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Blijkbaar zie jij er niet jong uit.

13. Slaatje B

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, hij heeft een snelle baardgroei :9

14. MerQ

MerQ Registered Bruser

Leuk Bevonden:
    0
    Madness.

Kom bij de videotheek aan, zet de auto voor de deur.
    Kom met me broertje en een vriend (10 jaar) van hem de winkel binnen. Willen ze een 16+ film, duhh.

Gaan ze aan mij een ID vragen, WTF.

(meevaller, ze keek gewoon door het ''doorschijn vakje'' heen, dus hoefde hem niet helemaal uit het vakje te halen :p)

Edit: Bij supermarkt krijg je het wel mee. Vroegen ze op helemaal niets

Laatst bewerkt: 5 mrt 2009
  15. run n attack

run n attack Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    jongens niet zeuren als het jouw kind van 14 was die stiekem drank kocht terwijl hij pas 14 is zou je het ook waarderen

16. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    Als je je gewoon van te voren er op in stelt dat ze je om je ID zouden kunnen vragen is het toch geen ramp?
    Feitelijk moet je je toch altijd kunnen indentificeren.
    Natuurlijk zijn er dan veel mensen die denken van 'Ja nondeju...Ik ben 19 hoor' (same here), maar dat zie je niet altijd aan de buitenkant.
    Bier moet je toch betalen dus dan zal je je portemonnee tevoorschijn moeten halen. ID/rijbewijs uit het voorste vakje halen & even laten zien; klaar. Toch?

Maar aan de andere kant kan je als 14 jarige ongetwijfeld makkelijk aan alcohol/tabak komen (broer, vrienden etc).

17. run n attack

run n attack Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja maar dat is met alles zo en het gaat er ook om dat ze het zelf niet halen als je broer/zus/vriend what ever voor jouw haalt is dat hun verantwoordelijkheid.

18. Gallardo

Gallardo De vrolijke strijder

Leuk Bevonden:
    0
    Het is ook niet de bedoeling dat ze je vragen. Jij moet je ID laten zien ipv eerst gevraagd te worden om je ID.

19. Shinobi X

Shinobi X Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tuurlijk niet. Wie gaat zijn ID nou laten zien zonder erom gevraagd te worden?

20. Riddick

Riddick --

Leuk Bevonden:
    0
    Tja dat is het idee van deze campagne :p Als een kind onder de 16 is zal het zijn idee niet laten zien, dus gaan ze er nu van uit dat als ze je onder de 20 schatten en niet je id laat zien dat je dan dus geen 16 bent oid.. Heb de afgelopen week verscheidene keren een kratje gekocht, nooit laten zien nooit gevraagd. Volgens mij is deze maatregel er alleen zodat de overheid niet nog zwaardere straffen zal opleggen voor verkoop aan minderjarigen, denk alleen niet dat de kassieres nu opeens naar je id gaan vragen. Ook een gastje wat er echt dik onder de 20 uitzag werd niet gevraagd, dus tis allemaal bogus :p

Deel Deze Pagina