1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Discussie] "******" als scheldwoord.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Acolyptus, 11 okt 2008.

  1. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Schelden, praktisch niet.
    Gewoon nutteloos.

    En als ik al een keer een scheldwoord gebruik nooit met waarden als ******, gay, etc.

    Als ik mij wil uitdrukken in de chatroom filter ik me eigen woorden altijd.
     
    Laatst bewerkt: 12 okt 2008
  2. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Rukken is ook nutteloos, dat doe je ook. Lijkt me geen valide reden. En het is niet eens nutteloos, want je kunt emoties beter zo nu en dan lossen in plaats van ze op te kroppen.
     
  3. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Tja dit onderwerp vind ik te nutteloos om zo uitgebreid te over discussieren en je blijft toch in cirkels praten.

    Ik scheld er niet mee en mensen die in mijn chatroom zitten moeten op dit punt gewoon naar mij luisteren.
    Ik ben zeer relaxed maar als mensen er problemen mee hebben dat ik die "regel" "enforce" dan hebben ze in dat geval maar pech. :)

    Verder ga ik er niet moeilijk over doen als je wilt schelden met alles wat los en vast zit in je eigen leven. :+
     
    Laatst bewerkt: 12 okt 2008
  4. Riddick

    Riddick --

    Berichten:
    735
    Leuk Bevonden:
    0
    Het topic is nutteloos. Je scheldt of hebt wel eens gescholden en zo niet dan heb je recht van spreken, maar bij wie is er niet eens iets uitgefloept. Hoe erg het scheldwoord is hangt af van waar je vandaan komt (je achtergrond) en hoe gevoelig het momenteel ligt. Iedereen die hier zegt dat het erg is, is hartstikke hypocriet, aangezien iedereen wel eens een scheldwoord in de mond heeft genomen. En wie ben jij dan om te bepalen hoe erg een scheldwoord is? Als er over x aantal jaar een geneesmiddel voor ****** is gevonden dan is het opeens wel prima om het te zeggen, niemand heeft er toch meer last van. Maar wacht, in de derde wereld landen hebben ze er nog wel last van, ach ja zolang het niet hier gebeurt dan mag je het wel in de mond nemen, nobody gives a damn.
     
    Laatst bewerkt: 12 okt 2008
  5. josh gunit

    josh gunit Active Member

    Berichten:
    601
    Leuk Bevonden:
    3
    Mensen (ik ook) schelden ook makkelijk met ****** omdat, het gewoon makkelijk te zeggen is.
     
  6. Beawulf Agate

    Beawulf Agate aka Mad Murdock

    Berichten:
    651
    Leuk Bevonden:
    1
    Het probleem zit het vaak in de naïviteit. Als je in je eigen omgeving mensen zijn overleden aan die vreselijk ziekte, dan kijk je er heel anders naar. De confrontatie is hoog als je het woord hoort vallen, je denkt aan die goede tijd die je met die vriend of familielid hebt gehad, maar ook aan die vreselijk lijdensweg met de dood als gevolg.
    Wees origineel, en verzin een nieuw scheldwoord, zoals wat Prumpit roept in Guust Flater.. :cool:
     
  7. marcosandman

    marcosandman Active Member

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    0
    Ach ik denk dat mensen zich niet zo druk moeten maken over scheldwoorden e.d. Mijn vader is over leden aan ******, maar ik maak me niet gelijk druk als mensen met dat woord schelden. Begrijp me goed, ik vind het niet leuk om horen, maar ik snap ook dat mensen ****** niet gebruiken in verband met de ziekte, maar dat het voor hun gewoon is om dat woord te gebruiken ipv andere woorden. Ik scheld zelf vaak met tering, maar daarmee bedoel ik ook niet die ziekte, maar ik gebruik het gewoon om mijn woede uit te drukken.

    Kortom, maak je niet zo druk over het gebruik van het woord ******, omdat mensen het echt niet gebruiken om je te kwetsen. Het is voor hun (helaas) een gewoon woord.
     
  8. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.812
    Heel soms floept het er bij mij ook wel eens uit, kan ik niks aan doen het floept gewoon. En dat terwijl ik genoeg familieleden heb die het hebben, maar daar denk ik dan ook niet aan het floept er gewoon uit. Mensen maken te veel ophef om iets. Al blijft mijn grootste scheldwoord Klootzak! :+
     
  9. Hezzel

    Hezzel Peace in my Panties

    Berichten:
    416
    Leuk Bevonden:
    1
    ik zeg het ook wel eens ik weet dat het niet ''mag'' maar ik vind de mensen die dan gaan zijke vind ik echt mierenneukers.. ik bedoel het floept er dan gewoon uit, en ik vind niet dat ik iets zeg wat zo super erg is ik bedoel ik wens het niemand toe ik zeg het alleen.

    vriend van me zegt altijd als iemand wat zegt over dat hij ****** zegt
    '''mensen gaan ook dood aan ouderdom mag ik dan ook geen oud zeggen? ''
     
  10. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Ik vind het soms als je gewoon weet dat iemand het er moeilijk mee heeft wel dom als je dan met ****** gaat schelden. Maar anderzijds: Er gaan mensen dood aan die ziekte, moeten we dan die ziekte gaan vereren en het niet verlagen tot een scheldwoord?

    Het is een vreselijke ziekte, maar er word ook net zo hard met teering en tyfus gescholden. Ik probeer er zo weinig mogelijk mee te schelden, omdat ik het liever niet doe, maar soms floept het er uit. En ik had ook een tijdje dat ik tegen alles ****** zei.
     
  11. Berrie

    Berrie Nakkie d'r bij?

    Berichten:
    2.791
    Leuk Bevonden:
    0
    ******...

    Bullshit, zolang je je verstand er bij houd als je het woord gebruikt.
    Ik ken ook mensen die het zo vaak zeggen dat het niet meer leuk is, als je b.v. eens ******zooi zegt ofzo dan kan je er mee door toch, je spot er niet mee.

    Ik ken ook mensen die er aan gestorven zijn en dan leer je er wel mee omgaan.
     
  12. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Ja je hebt ook mensen die alles met ****** kapot schelden.. Dat vind ik dan weer te ver gaan.
     
  13. Nickromancer

    Nickromancer Active Member

    Berichten:
    226
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar het is gewoon zo makkelijk om gewoon een ander woord te gebruiken, ik bedoel niet meteen dat dat een heel net woord hoeft te zijn. Maar je weet gewoon dat er altijd mensen zullen zijn die het niet leuk vinden dat je het zegt. En je moet er toch wel ergens bij kunnen dat er mensen zijn die het gewoon respectloos als men dat bij alles zegt. Het is in deze maatschappij gewoon nog onbeschaafd dus get used to it.
     
  14. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Vind het altijd zo sneu als mensen helemaal zielig gaan doen als het woord ****** een keer valt. Goed topic voor dit forum trouwens, blijf het echt te idioot voor woorden vinden dat k.anker hier geblokkeerd wordt. Als je het gewoon over de ziekte hebt, en niet als scheldwoord, kan je het woord niet eens normaal weergeven hier.

    Wat is er precies mis met het scheldwoord? Doet het pijn in je hart als het woord valt van de ziekte waar een bekende van je aan is overleden? Dan moet je echt eens leren wat harder te worden. Ik ken verschillende mensen die ****** hebben/gehad hebben/er aan dood zijn gegaan, en ga echt niet moeilijk doen als er eens mee gescholden wordt. Ik let gewoon op dat het er niet uitvliegt als je met andere mensen dan je vrienden/gelijken bent.
     
  15. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat een onzin dat het woord ****** niet zou mogen worden gebruikt. Ik vind het zo'n onzin dat als je het woord hoort, dat je dan ineens weer wordt herinnert aan iemand met ******. Als ik het woord 'homo' hoor dan denk ik ook niet ineens mijn kapper.

    Als ik vloek is een gelovigen dan ineens beledigt? Ja waarschijnlijk wel, maar dat 'mag' toch ook?

    Ik gebruik het woord zelf niet en erger me er wel heel erg aan. Niet door wat het betekend, maar omdat het zo irritant klinkt als iemand uit de randstad het uitspreekt.
     
  16. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
    Zo hypocriet he, je zegt dat het het niet uitmaakt als mensen met het woord k.anker schelden, maar van de andere kant kijk je wel uit als er mensen in de buurt zijn waarvan je weet dat hun dierbaren aan k.anker zijn overleden.
    Op het forum weet je niet of er mensen zitten aan de andere kant waarvan diegene beide ouders zijn overleden aan k.anker. Ik scheld er ook wel heel soms mee, als ik echt heel boos ben. Maar waarom zou je mensen kwetsen als je ook gewoon godverdomme kunt kwetsen? Ok, dan kwets je ook mensen, maar het is niet dat god iemand heeft vermoord ofzo.
     
  17. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt toch wel veel mensen die zeggen "Je kan makkelijk een ander woord gebruiken", maar dat is volgens mij niet zo.

    Eerst even dit, te pas en te onpas gebruik maken van scheldwoorden is een andere zaak. Als je iets '****** vet' vindt, dan is dat wel overbodig natuurlijk.
    Persoonlijke Ervaring:
    Ik hecht er echt nul waarde aan, grootvader en ooms/tantes die er aan zijn overleden, hield van die mensen, maar het woord ****** doet mij echt helemaal niks.
    Kort door de bocht gezegd: Je gaat dood waar je dood aan gaat, doe je niks tegen.
    Maar ik kan prima snappen dat iemand daar 'upset' van raakt. Daarom zou ik ook nooit in de grote massa het woord gebruiken.

    Maar goed, om terug te komen op het gebruik van alternatieven. Om één of andere reden 'bekken' scheldwoorden gewoon goed. En wanneer je bijvoorbeeld bizar hard je kleine teen tegen een deurpost aan stoot (ik zeg maar wat), dan werkt een 'potjandorie' bij mij echt niet.
    Dan moet ik echt even een flink rollende en denderende GVD gebruiken, zoals alleen een gvd dat kan.

    Ik snap ook heel het 'anti schelden' principe niet.

    Schelden doe je met een reden. Namelijk: er is iets negatiefs gebeurd. Dus dat wil je verbaal van je af proberen te smijten. Dat doe je dus, door negatieve woorden uit te schreeuwen. In het geval van de deurpost hierboven, scheld je dus de deurpost de huid vol. En of dat nou met kut, klote, tering, of weet ik veel wat gebeurt, maakt i.p.c. niet uit.
    Je kan wel zeggen: "AAUW! Schattige deurpost!" Maar ja, als je dat doet, zit je volgens mij op je 40e met zo bizar veel opgekropte woede, dat je je hele gezin omlegd.

    Maar goed, wat betreft specifiek ****** als scheldwoord, dat kan, als dat jou dat oplucht. Maar ik zou wel rekening houden met waar en wanneer je dat in het openbaar gebruikt. Als er niemand bij is, of alleen mensen waarvan je weet dat die dat niet erg vinden, dan maakt dat natuurlijk niet uit.

    In een kerk kan je moeilijk je knie hard stoten en gvd zeggen...
     
  18. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    He? Wat zeg je nou? Dat je beter godverdomme kunt zeggen dan ******?

    En wat is er trouwens zo hypocriet aan z'n visie?
    Het maakt hem niet uit als mensen met ****** schelden. Hij zorgt er zelf alleen voor dat hij het alleen gebruikt bij mensen die hij kent waarvan hij weet dat het hen geen zak scheelt.

    Ofwel hij houdt rekening met anderen. Dat is toch niet hypocriet?


    -oh sorry voor de dubbelpost, ik had m'n vorige bericht al gepost voordat ik je bericht had gelezen
     
    Laatst bewerkt: 12 okt 2008
  19. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Als we zo gaan beginnen kan jij beter helemaal niet meer praten. Als ik op taalgebied ergens een grafhekel aan heb zijn het wel Brabo's en Limbo's die hun bek verpesten met dat gare dialect van ze :mad:
     
  20. MM90

    MM90 -xxx-

    Berichten:
    511
    Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon lekker plat ****** zeggen als je bijv. iets uit je handen laat vallen. Heerlijk.
     

Deel Deze Pagina