1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Discussie] Bestaat er Buitenaards leven? [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 3 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
  2. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik zat zelf meer aan deze man te denken.
    [​IMG]
     
  3. dudeer82

    dudeer82 Hit-Girl

    Berichten:
    617
    Leuk Bevonden:
    0
    ...
     
    Laatst bewerkt: 24 jul 2009
  4. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Deze toch?
    [​IMG]
     
  5. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Dat is toch geen astronaut... 8) :cool:

    Maar ik ben blij dat er tenminste een iemand er niet serieus op in gaat! :thumbs:
     
  6. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ach, je weet het maar nooit he. 8) Je hebt van zo een mensen... ;)
     
  7. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Het kan heel gewoon ruimte troep zijn dat wij hebben achter gelaten in de ruimte, en op de maan is terecht gekomen, aangezien er tegenwoordig zo veel stuff rommel en puin rondom de aarde draait, allemaal achter gelaten van vorige space vluchten satalieten etc.

    Soms vallen ze buiten de baan en komen ze op onze aarde terug, bij gevaar word het neer geschoten, maar het kan ook makelijk dat het op de maan is terecht gekomen. ;)

    Maar het iig een grote bende rondom onze aarde. (als je dacht dat we aan land en in het water al erg waren dan kan je nu ook zorgen gaan maken om de ruimte net boven onze atmosfeer. :cool: )

    Ook ligt er op de maan een grote spiegel, waarmee ze de afstand tussen de aarde en de maan kunnen berekenen met een mega grote laser, hieruit weten we ook dat de maan een paar centimeter per jaar bij ons vandaan gaat.
     
  8. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Dat is toch niks? Met een paar cm per jaar verschil kunnen we eigenlijk wel vaststellen dat de afstand tussen de maan en de aarde gelijk blijft. Vraag me wel af wie die spiegel dan geplaatst heeft, heb er nog nooit iets over gehoord.
     
  9. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    [yt]X-aFTeXjcRw[/yt]

    ;)

    Dus? :p Denk je dat al die dingen verklaard die we zien op de maan?
     
    Laatst bewerkt: 25 jul 2009
  10. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Vind het een beetje kinderachtig dat er zo wordt gereageerd. Natuurlijk is die 99% uit de lucht gegrepen. In ieder geval zijn er miljoenen foto's gemaakt van zowel de maan als de ruimte, waar er maar een paar honderdduizend zijn vrijgegeven.

    Hier maar 1 geval, de Clemantine om foto's te maken van de maan.

    http://nssdc.gsfc.nasa.gov/planetary/clementine.html
    http://nasascience.nasa.gov/missions/clementine
    http://www.cmf.nrl.navy.mil/clementine/

    Ga zelf de foto's maar tellen...... 1.8 miljoen gemaakte foto's 170.000 vrijgegeven door NASA. En je kan je voorstellen dat dit bij elk project gebeurd. Even ter duidelijkheid, ik ind het niet vreemd dat er informatie wordt achtergehouden, waarschijnlijk is 99% toch niet interresant, maar het geeft toch stof toch vragen.

    Dus even ter duidelijkheid, er wordt veel informatie achtergehouden door NASA, een FEIT.

    Edit: enkele duizenden foto's van de vrijgegeven foto's van deze missie zijn tevens bewerkt door NASA, ofwel dingen zijn onduidelijk gemaakt, vervaagd etc. Again, een FEIT voor jullie niet begrijpen wat dit inhoudt.
     
    Laatst bewerkt: 25 jul 2009
  11. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    NASA heeft die daar geplaatst met de eerste bezoek aan de maan. Maar het lijkt misschien dat het niks uit maakt die paar centimeter per jaar dat de maan van ons vandaan gaat maar bedenk wel dat de maan dit al doet sinds het begin der tijden voor onze planeet. Vroeger in de tijd van de dinosaurs stond de maan dus aanzienlijk dichterbij dan nu.


    Nee natuurlijk niet, maar het is een mogelijke verklaring, en ik vind het leuk om verklaringen te zoeken bij dit soort dingen, terwijl ik volledig open sta voor extraterrestrial stuff tho. ;)
     
  12. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Ook al stond de maan vroeger dichterbij dan nu, voor ons en een heleboel komende generaties maakt het niks uit. Het verschil is zo klein dat we er niks van zullen merken. Naar de maanreizen wordt later echt niet duurder ofzo omdat de maan een paar cm van de aarde verder is. 8)

    Neemt niet weg dat het een leuk feitje is natuurlijk ;)
     
  13. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Als de maan te ver van de aarde afraakt zijn we anders flink de lul hoor ;)

    De maan werkt namelijk als ons afweerschild, hij vangt meteorieten op en zorgt ervoor dat we hier het klimaat hebben wat we hier hebben. Zonder maan zou de aarde volgens mij veel te warm worden (weet dat feitje niet zeker, iemand?)
     
  14. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Voor zover ik weet zorgt dat ding alleen maar voor eb en vloed :9
     
  15. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Nee, gaat niet over de maan, maar ik vond dit wel een interessante docu.
    [yt]lTKTn8w6xyU[/yt]
    [yt]lCJem7ampU4[/yt]
    [yt]GFTgYGjiWjE[/yt]
    [yt]sBDHPpBzjVM[/yt]
    [yt]W9D2WQ5Lni0[/yt]
    [yt]MB11AldccW4[/yt]
    [yt]iZcJMMgCyWs[/yt]
    [yt]QwfXxn5TFHs[/yt]
     
  16. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    ik wil weten waar die enorme krater in die rechterzijde van komt:eek:
     
  17. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Van een ander stuk rots waarschijnlijk ;)
     
  18. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    De kraters op de maan zijn ontstaan in het begin van ons sterrenstelsel toen alles nog in haar begin stadia was, er vloog toen nog een heleboel gesteente door ons sterrenstelsel heen en bombardeerde alle planten en manen.

    Waaronder dus ook onze maan, omdat de maan geen weerseffecten heeft en geen wind is, is de oppervlakte nooit veranderd sinds die tijd, en zijn alle krakters nog zichtbaar, sommige zo groot dat je ze met het blote oog nog steeds kan zien vanaf aarde.
     
  19. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Op National Geographic is een programma bezig over close encounters. Aliens dus.
     
  20. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    en dat geldt dus ook voor manen van andere planeten?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina