1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Discussie] Bestaat er Buitenaards leven? [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 3 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Onmogelijk? I think not. :D

    Toch leuk dat zodra je me bij mijn naam noemt je me echt iets gaat uitleggen. Voel me soms een kind op school. :+
    Alleen nu mag ik de leraar tegenspreken. :cool:

    Maar je hebt gewoon gelijk. Chaos enzo... Maar waar jij denkt dat de kans dermate klein is dat het eigenlijk onmogelijk is dat er 2 keer een soortgelijk (niet PRECIES hetzelfde) wezen is ontstaan, denk ik dat die kans er zeker is.

    Beide hebben we geen ongelijk. Bij mij is het glas halfvol, bij jou halfleeg.

    Nee. Was Mirik ook al niet gelukt. :+

    Muahaha }:]

    Hmm... Misschien.
    Maar ik denk dat er zo veel leven is dat er ook geen tekort zal zijn aan mensachtige wezens.

    Is toch geen tijd op vast te stellen. Ligt er aan hoe ver ze gevorderd zouden zijn, of ermee te communiceren valt.
    Anders laat je ze gewoon met rust.

    Een droom...
    droom de; m dromen; -pje 1 gedachten, beelden die in de slaap voor de geest komen 2 fantastische toekomstbeelden: iem uit de ~ helpen hem zijn vergissing laten inzien​

    Hm, ik wilde je al op je vingers tikken vanwege je gebruik van het woord droom, maar optie 2 zou wel kunnen. Al zie ik dan het woord 'fantastisch' meer als 'geweldig', ipv 'fantasie'.

    Vanuit jou meer wetenschappelijk oogpunt lijkt het op een droom, maar dat maakt het uiteindelijk niet minder waar. Het is misschien... weird voor buitenstaanders...niet een 'normale' gedachtengang, maar een droom? Pff, dat zullen we nog wel eens zien. ;)

    En als ik een 'droomballon' heb, dan.. dan heb jij een muur van 'onwetendheid'. :mad:
     
  2. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Huh? Ik meende me te herrinneren dat ik toch een korte post had geplaatst? Nu is zelfs die ontleed tot een lengte groter dan de hoogte van mijn beeldscherm... 8)
     
  3. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Is ook een kunst :cool:
     
  4. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Nog ff tussendoor. :cool:

    Ja de ubermensch gecreeërd door de Nazi's was blank, blond en had blauwe ogen.
     
  5. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Is de Examiner betrouwbaar? :+
    http://www.examiner.com/x-2383-Honolulu-Exopolitics-Examiner~y2009m10d21-Official-disclosure-of-extraterrestrial-life-is-imminent

    Toch leuk hoe je dit steeds vaker terugziet. Je zou er bijna echt op gaan hopen. :p

    Een late edit die niemand meer zal lezen:
    Dit vond ik wel interessant om te lezen:
    Part 1: Of Emperors and Sky Gods

    Part 2: Of Flying Dragons and Metallic Discs

    Part 3: Of Ancient Wars and Spacecraft

    Als je wat tijd over hebt is het zeker een aanrader. :thumbs:
     
    Laatst bewerkt: 25 okt 2009
  6. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Dulle heb jij toevallig nog die link van dat project bluebeam ?
     
  7. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Nee, die heb ik helaas niet meer. Vond het geen leuk onderwerp. :+
     
  8. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    We komen er wel... :+
     
  9. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    We komen er wel? We komen er nooit, zou ik zeggen. Veertig lichtjaren... Extra reden om zuinig te zijn met de planeet die we hebben. Scenario's van andere planeten bevolken blijven zo science-fiction.
     
  10. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    wut? Wil jij er naartoe gaan dan?
    En wie heeft het over het bevolken van die planeet? 8)
     
  11. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Waarom is het anders bijzonder dat er een planeet op Aarde lijkt? :+ Leven dachten ze ook al te kunnen vinden op een maan van Jupiter, dus de omstandigheden hoeven wat dat betreft niet op die van Aarde te lijken.
     
  12. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Vloeibaar water op een planeet 40 lichtjaren van hier vind ik vrij bijzonder. :9 (vloeibaar) Water = kans op leven
    Hoe vaak hebben ze dat nu gevonden? En dat op een planeet die ook nog eens op Aarde lijkt. (dus geen gasbol)
    Met 'We komen er wel' bedoel ik dus niet letterlijk dat we er naartoe gaan, maar doel ik op het feit dat we ooit wel eens wat leven zullen vinden. ;)

    Verder zitten er in mijn post geen complottheorieën verborgen :+

    edit: Las dit net:
    Link

    ... We komen er wel!
    ;)
     
    Laatst bewerkt: 21 dec 2009
  13. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    40 lichtjaar, dat is echt spectaculair inderdaad, dat betekent wel jammer genoeg dat als er intelligent leven zou zijn het nog technologisch achterloopt op ons aangezien ze onze TV en radiobeelden dan al lang gehad zouden moeten hebben en niet hebben teruggezonden, offff (1939 was eerste tv uitzending met de kracht om uit de aarde gravitatie te komen) dat bericht krijgen we terug in 2019 (40 jaar heen, 40 jaar terug). In ieder geval zou communicatie met een planeet van 40 lichtjaren verder goed mogelijk zijn, helemaal als we de theorie van Einstein onderuit kunnen halen en licht/golven sneller kunnen gaan dan de gebruikelijke snelheid van het licht waardoor we het misschien kunnen minimaliseren tot 20 jaar...
     
  14. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Dat snapte ik, Dulle. :+ Ik wilde er alleen op zinspelen. O-)

    De theorie van Einstein onderuit halen? Nou, succes zou ik zeggen. ;)
    Maar worden die signalen niet gericht de ruimte in gestuurd? Hoeveel vermogen moet je er wel niet insteken wil je het hele nabije universum bestrijken. Wat is dan de kans dat ons signaal bij die planeet aankomt? En als het al die kant opgaat, is het sterk genoeg of gaat het daar al ten onder aan ruis? Ik weet het niet, ik ga het eens navragen hoe dat werkt.
     
  15. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Je hebt gelijk dat de sterkte hoe verder des te meer verzwakt, net zoals dat je een steen in het water goots de rimpels bij de bron het zuiverst/krachtigst/snelst gaan, maar 40 lichtjaar is geen super grote afstand, en voor een samenleving met een technologie ongeveer op hetzelfde niveau als dat van ons moet het minstens een vervorming van ruis geven waardoor het sowieso opvalt van de rest (mits ze ook een SETI project hebben en na 40 jaar zoeken ook een een telescoop richting aarde hebben staan), een hoger ontwikkelde technologische samenleving kan dergelijke berichten vanuit de ruimte ontvangen waardoor het een stuk zuiverder is, maar dat is het gunstigste geval.

    Voor referenties en uitleg van dit alles lees de boeken van Carl Segan (cosmos documentaire is een aanrader)
     
  16. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Hmm.. SETI.. Ik vind de film 'contact' wel een goeie dan ;).
     
  17. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Carl Segan=Contact schrijver ;)
     
  18. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Het viel me op dat er in dit topic nog geen enkele soort terugblik is geweest op 2009. :eek:
    Aangezien bijna alles qua UFO's / aliens de grond ingetrapt kan worden kom ik met een ander soort 'best of 2009'.

    Mooie ruimteplaatjes. \o/ Die zal iedereen kunnen waarderen, en ze zijn sowieso niet fake. :+



    2009 - 20 Astounding Photos of Space


    1/ This image provided by NASA's Hubble Space Telescope shows brilliant blue stars wreathed by warm, glowing clouds. The festive portrait is the most detailed view of a young stellar grouping, called R136 in the 30 Doradus Nebula

    [​IMG]




    2/ This image taken by the Hubble Space Telescope shows an area in the northwest region of the large Iris Nebula which seems to be clogged with cosmic dust, looking like cotton wool

    [​IMG]




    3/ A Hubble false-colour image of glowing gas and dark dust clouds in IC 1795, a star-forming region in the constellation Cassiopeia. Located just over 6,000 light-years away, the complex sprawls along the Perseus spiral arm of our Milky Way galaxy

    [​IMG]




    4/ The Cartwheel galaxy as seen by the Galaxy Evolution Explorer's Far Ultraviolet detector, the Hubble Space Telescope, the Spitzer Space Telescope and the Chandra X-ray Observatory

    [​IMG]




    5/ An image taken by the refurbished Hubble Space Telescope shows a celestial object that looks like a delicate butterfly

    [​IMG]




    6/ The Crab Nebula, one of the most studied objects in the sky. X-ray data from Chandra provide significant clues to the workings of this mighty cosmic "generator," which is producing energy at the rate of 100,000 suns

    [​IMG]




    7/ Observations from the Hubble Space Telescope, the Spitzer Space Telescope, and the Chandra X-ray Observatory are combined to produce an unprecedented image of the central region of our Milky Way galaxy

    [​IMG]




    8/ This image, taken by the refurbished Hubble Space Telescope, shows stars bursting to life in the chaotic Carina Nebula

    [​IMG]




    9/ This image reveals a small region inside the massive globular cluster Omega Centauri, which boasts nearly 10 million stars

    [​IMG]




    10/ The emission nebula NGC 6164, which was created by a rare, hot, luminous O-type star, some 40 times as massive as the Sun. Seen at the centre of the cosmic cloud, the star is a mere three to four million years old

    [​IMG]




    11/ An image from NASA's Hubble Space Telescope shows the most detailed view of star birth in the nearby spiral galaxy M83, nicknamed the Southern Pinwheel

    [​IMG]




    12/ This image from combined data from the Spitzer Space Telescope and the Hubble Space Telescope shows a pair of colliding galaxies called NGC 6240 in a rare, short-lived phase of their evolution just before they merge into a single, larger galaxy

    [​IMG]




    13/ Astronomers at the European Southern Observatory have captured a new image of the Trifid Nebula, showing just why it is a firm favourite of astronomers. This massive star factory is 5500 light-years away in the constellation of Sagittarius

    [​IMG]




    14/ It looks like a soap bubble, but this is a planetary nebula caused when stars die and blast out a glowing shell of gas and plasma. Known as the "Soap Bubble Nebula", this rare planetary nebula PN G75.5 1.7 was discovered by an amateur astronomer

    [​IMG]




    15/ From his garden in the New Forest, Professor Greg Parker takes images of deep space which are now collected in his book Star Vistas. Included in the book is this image of NGC 2264 or as it is more commonly known, The Christmas Tree Nebula

    [​IMG]




    16/ Stephan's Quintet, a compact group of galaxies discovered about 130 years ago and located about 280 million light years from Earth

    [​IMG]




    17/ A European Southern Observatory (ESO) handout photo of a new image of the Eagle Nebula, a stellar nursery filled with clusters of infant stars, 7,000 light years away towards the constellation of Serpans (the Snake)

    [​IMG]




    18/ The Flame Nebula, a spectacular star-forming cloud of gas and dust in the constellation of Orion. The image was taken by the Visible and Infrared Survey Telescope for Astronomy (Vista), based at the Paranal Observatory in Chile

    [​IMG]




    19/ A galaxy called NGC 1097, which is located 50 million light-years away. The "eye" at the centre of the galaxy is actually a monstrous black hole surrounded by a ring of stars. Image obtained by NASA's Spitzer Space Telescope

    [​IMG]




    20/ The large galaxy with well defined spiral structure is NGC 5194. Its arms and dust lanes sweep in front of its companion galaxy, NGC 5195. The pair are about 31 million light-years distant

    [​IMG]


    Ook mooi om te zien (vind ik)


     
  19. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Dat zijn nou mooie plaatjes, en wat ik persoonlijk interessanter vind dan dat alien gebeuren alhoewel het leuk is om er eens over bezig te zijn. Maar dat is ook de reden waarom ik niet veel meer in dit topic kom, omdat ik al eerder de dingen gezegd heb die ik erover wilde zeggen en zou ik anders in herhaling vallen haha. Maar ik lees het zo nog wel, blijft leuk te lezen wat andere er voor mening over hebben.
     
  20. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    In de Nebula's uit Dulle's post zie ik steeds weer verschillende vormen met gezichten enzo. :cool:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina