1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Discussie] Bestaat er Buitenaards leven? [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 3 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Primitief leven is altijd meer dan micro organisme. Hoop dat het waar is. :eek:
     
  2. Parasite

    Parasite Ryu Hayabusa

    Berichten:
    722
    Leuk Bevonden:
    3
    [yt]XmMwo1Xzgus[/yt]

    Bovenstaand filmpje is een slideshow met foto's van zgn. 'out of place artifacts' met commentaar van een onderzoeker. Zeer interessant en mochten al deze objecten authentiek (waar het er wel naar uitziet) zijn dan begint het er toch steeds meer op te lijken dat we onze geschiedenis eens een keer zullen moeten gaan herschrijven.

    Overigens wordt er hier niet expliciet in de richting van buitenaardse interventie gewezen maar gaat het er meer over dat bepaalde objecten gewoonweg niet stroken met de gangbare geaccepteerde kijk op onze geschiedenis (mbt. verloren beschavingen, hoe de mens zich door de jaren heen heeft ontwikkeld etc.). Eens mens vergeet namelijk snel en daar komt dan ook nog eens bij dat we maar al te graag een antwoord (zie religie bv) willen zien die strookt met een voor degene bekend en betrouwd paradigma, of het nou uiteindelijk werkelijk plausibel is of niet.
     
    Laatst bewerkt: 23 jun 2010
  3. Angelus

    Angelus Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
  4. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Erg gaaf, hoewel ik m'n bedenkingen heb bij de link met buitenaards leven. Wat daar het meeste naar neigt vind ik die perfecte gereedschappen en die schedels en 'reuzen' (hoewel ik dat ook lastig te geloven vind op de een of andere manier).
     
  5. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Onze geschiedenis blijft me maar steeds verbazen.
     
  6. Angelus

    Angelus Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Er zijn 100en voorwerpen gevonden die wij nu nog niet kunnen plaatsen of die wij zelfs niet kunnen imiteren. Zie bijvoorbeeld de link die ik eerder heb gegeven met die massief ijzeren paal in India. Zelfs nu is dat een hele uitdaging met al onze technologie, laat staan dat ze dat vroeger konden maken.

    "Wij" waren vroeger slimmer dan nu wordt aangenomen. Het is egoïstisch om te denken dat wij nu de meest geavanceerde beschaving ooit zijn, want is dat wel zo? Alleen maar omdat wij nu wat meer technologie hebben?
     
  7. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Nouja, ik kan me ook niet voorstellen dat evolutie zo werkt dat de mensheid dommer wordt. Dus ja, ik denk dat wij atm de meeste geavanceerde beschaving zijn, en dat dat over 100 jaar weer beter is dan nu.
    Zo werkt evolutie nou.
     
  8. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Het zou egoïstisch zijn om te denken dat wij mensen de enige intelligente wezens zijn in het hele universum, ongetwijfeld zullen er in het gigantische universum meerdere 'intelligente' wezens zijn. Jammer alleen dat er zo verschrikkelijk veel broodje aap verhalen zijn over dit razend-interessante onderwerp.
     
  9. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Evolutie wordt nu tegengehouden door de vooruitgang van de mens, hoe raar dat ook mag klinken. Maar het feit is dat domme mensen voor zichzelf in bescherming worden genomen en niet zomaar zoals vroeger dood gingen als ze iets doms hadden gedaan. Ook plant de beneden laag van de samenleving zich veel sneller voort dan de bovenlaag.

    Dus het kan zo zijn dat de "dommere" groep steeds groter blijft worden.
     
  10. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Zet eens voor de grap TMF of SBS6 op. Wij zijn dommer! :)

    We hebben betere technologie natuurlijk en slimme mensen in onze samenleving kunnen meer bereiken door betere communicatie. Maar de levensvisie van de gemiddelde mens is dommer geworden als dat van vroeger denk ik. Daarnaast maakt evolutie je niet altijd sterker of slimmer he? Aangezien in onze samenleving domme mensen zich ook kunnen voortplanten. Het zijn vaak ook de minst slimme mensen die zich het meest voortplanten.

    IQ is trouwens wel gestegen de afgelopen jaren volgens de testen. Vroeger werd je als hoogbegaafd beschouwt met een IQ van 120+, tegenwoordig ben je pas echt speciaal als je boven de 140 zit.

    Misschien hebben we tegenwoordig wel betere hersenen dan vroeger, maar de maatschappij prikkelt ons tegenwoordig niet meer om zelf na te denken. We hebben nu de De Wereld Draait Door en Paul & Witteman die ons denkwerk doen. De VS is nog eens vele malen erger met hun Fox Channel.
     
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Pure aannames zijn dit. De domme mensen van vroeger verschijnen niet in de geschiedenisboeken.
     
  12. Parasite

    Parasite Ryu Hayabusa

    Berichten:
    722
    Leuk Bevonden:
    3
    Dus dat zou dan zijn omdat onze hoge beschaving zich zonder problemen verder kan ontwikkelen maar als dit wegvalt dan moet je from scratch opnieuw beginnen. En dat zou ook een verklaring voor zogenaamde out of place artifacts kunnen zijn, er ontbreekt iets en dit zou dan bijv. ook een vergeten volk kunnen zijn dan wel iets dat verworden is tot een mythe (Atlantis bijvoorbeeld zou kunnen hebben bestaan). Als de beschaving wegvalt gaat de bijhorende kennis namelijk vaak ook verloren en dan moet de Homo sapien weer op z'n genen en z'n intellect vertrouwen ipv dit door anderen toegewezen te krijgen.

    @ Nera

    Er zijn een aantal jaren geleden nog restanten van mensensoorten ontdekt die voordien nog onbekend waren. We weten nog zo weinig en dan gaan we aan de hand van het welbekende paradigma stellen wat mogelijk en onmogelijk zou zijn, en dat is verkeerd(in de zin van het bij voorbaat uitsluiten van een bepaalde mogelijkheid). Er zijn ook mensensoorten geweest die over een grotere hersenvolumet dan de mens beschikten maar door diens grotere omvang had deze ook meer energie nodig. Dieren waren in bepaalde periodes van de Aarde heel wat groter dus waarom zou dit bij Homoïden niet het geval kunnen zijn? Het is juist logisch dat de tak van de diersoort waartoe wij behoren, net als elke andere diersoort hier op Aarde heel veel vertakkingen heeft gekend, evolutie is namelijk trial & error en volgt geen vaste lijn (het gaat erom wat de omgeving toelaat en of het dus uberhaupt lucratief is om groter te zijn oid). De eis is niet dat het beter is maar goed genoeg voor de omstandigheden.

    Overigens ben ik zelf ook van mening dat het aannemelijker is als we hier met de werken van aardse wezens te maken hebben.

    Misschien is de Sapien wel gewoon het debiele neefje van een extreem geavanceerd homoïde volk die op dit moment het universum aan het verkennen zijn :+
     
    Laatst bewerkt: 25 jun 2010
  13. Angelus

    Angelus Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar beschavingen komen en gaan, dat is een feit. De westerse beschaving is relatief nieuwe en de kans is groot dat ook deze in de toekomst gaat vallen. En met de val van beschavingen gaat nou eenmaal kennis verloren. Kennis die uiteindelijk weer herontdekt zal worden, maar hoe lang zal het duren.

    Enkele voorbeelden zijn bijvoorbeeld al planeten die de Grieken al kenden, maar in de middeleeuwen niemand van af wist. Of bijvoorbeeld dat iedereen dacht dat de Aarde plat was terwijl de Grieken al lang de omtrek van de Aarde hadden berekend. De geometrie van de Egyptische piramides ten opzichte van de sterren die wij nu pas met behulp van computer modellen kunnen berekenen. Wat dacht je van de Chinezen die waarschijnlijk Amerika veel eerder "ontdekt" hebben dan de vikingen of Columbus. En alle wijsheden uit de oude tijd zoals accupunctuur, genezende werking van water, dat wortels echt goed voor de ogen zijn alles wordt wetenschappelijk "herontdekt". Dat wij nu alles weten wat met vroeger al wist is een erg arrogante instelling. Dit is ook meteen het probleem. Veel archeologen en historici kijken terug door onze bril. Maar die mensen leefden toen met andere instellingen, normen en waarden, waardoor onze bril een vertekend beeld geeft. Zo zijn er letterlijk honderden out of place artifacts gevonden die men niet kan plaatsen of waar men van zegt dat het in die tijd niet mogelijk was om te maken. Wij zijn lang niet zo ver als wij denken. Wij hebben technologie waardoor de gemiddelde mens meer kennis kan vergaren. Kennis gaat nu ook niet meer zo makkelijk verloren. Maar denk eens aan vroeger, toen wisten mensen van iets vooral door mondelinge communicatie, wat snel verstoort en niet zo effectief is. Daarnaast zal het geschreven gedeelte vooral op papier of steen zijn. Gezien de boekdrukkunst er (waarschijnlijk) niet was, was het een hels karwei om deze kennis over te nemen. Als deze boeken, tabletten etc verloren zijn gegaan betekent dat niet dat wij slimmer zijn. Mensen wisten al 2000 jaar geleden hoe iets in elkaar zat, de kennis is alleen niet bewaard gebleven...
     
  14. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    En als je niet in de geschiedenisboeken kijkt maar naar oudere films en muziek? Jij vindt dat we de laatste 30 jaar intelligenter zijn geworden?

    Daarnaast ben ik ook enorm onder de indruk van de Maya's en de Egyptenaren, wat een geweldige cultuur hadden die mensen en hun constructies zijn vanaf de dag van vandaag nog steeds staande. _O_
     
  15. Parasite

    Parasite Ryu Hayabusa

    Berichten:
    722
    Leuk Bevonden:
    3
    "The strength of religion is the repression of knowledge" :+

    De mens (collectief) beschikt over veel meer informatie dan vroeger maar of we wijzer zijn dan voorheen... Nee, dat zeker niet. Zeker qua levensvisie schort er nogal wat aan. De domme massa wil alles in hapklare brokken kunnen verwerken, alles wat daarbuiten valt is een onbegonnen zaak.
     
    Laatst bewerkt: 25 jun 2010
  16. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Eehm, nee, zo werkt evolutie niet. We zijn niet aan het toewerken naar een intelligenter wezen door evolutie. Evolutie heeft geen einddoel voor ogen. Op basis van de gemakken waar wij onszelf van voorzien door onze technologische vooruitgang zou ik eerder er op gokken dat we op den duur minder intelligent worden omdat we nergens meer over na hoeven te denken. Die trend zie je nu overigens al.
     
    Laatst bewerkt: 25 jun 2010
  17. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Zeer boeiend interview met Steven Greer, initiatiefnemer van de Disclosure Project (filmpje met die persconferentie met hooggeplaatste getuigen wat hier al dikwijls voorbij is gekomen):

    http://vimeo.com/13212793
     
  18. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Er staan veel leukere filmpjes op dat kanaal.

    Dit was toch die ene waar Dulle een trailer van poste die ik graag wou zien? O-)
    http://vimeo.com/13150886

    Die Steven Greer vind ik een coole gast. Soort van professor badass! :cool: Met z'n VWO kop en gespierde lichaam.
     
  19. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ja, dat is em. Ik zag een paar dagen geleden alleen part 1/9 (of 11) op een andere site, dus die had ik maar niet gepost. O-) Als het wat minder warm is eens checken of het het wachten waard is geweest. :+

    Steven Greer is opzich een topper door wat ie heeft gedaan met het Disclosure Project, maar verder....http://www.cseti.org/reports/joshuatree09pictures.htm :'-(
     
  20. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Haha ja, wat een wazige rommel zeg. Ook zeggen dat ze contact hebben gehad met schepen die terug seinden, maar geen enkele vorm van bewijs in de vorm van beeldmateriaal. Als ik op zo'n 'expeditie' ging en er een driehoekig of cirkelvormig ding uit een andere wereld met me communiceerde zou ik dat wel opnemen en aan de hele wereld tonen.

    Erg jammer...
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina