1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Discussie] Bestaat er Buitenaards leven? [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 3 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    'Aliens bestaan'
    'Believers' denken het definitieve bewijs te hebben gevonden dat buitenaardsen bestaan en dat ze al lang zijn geland op aarde.

De UFO-enthousiastelingen beroepen zich op één van de duizenden 'X-files' van de FBI die onlangs werden vrijgegeven. Daaruit zou blijken dat samenzweringstheorieën over een UFO-landing bij Roswell in New Mexico in 1947, best wel eens waar zouden kunnen zijn.

In het document uit 1950 maakt een FBI-agent melding van drie neergestorte vliegende schotels. In elk van de ronde vliegtuigen, met een diameter van 15 meter, bevonden zich drie 'mensachtige' lichamen van slechts een meter lang. Ze waren gekleed in een 'metaalachtig textiel.'

FBI-agent Guy Hottel tekende de verklaring op uit de mond van een onderzoeker wiens naam gecensureerd is. Volgens hem waren de UFO's gecrasht vanwege een storing door radars die in het gebied stonden.

De Britse UFO-expert Nick Pope denkt dat het document hét bewijs kan zijn van buitenaards leven. "Dit zijn de echte X-files," zei hij tegen The Sun.

Telegraaf.nl

Hier het vrijgegeven document.

2. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.617
    Ik vind het document al zo snel op de feiten springen dat ik het op een hoax hou.

3. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
  4. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.617
    Nog iets onverklaarbaars: waarom zou de FBI na 60 doodzwijgen opeens deze documenten releasen en er geen wereldnieuws van maken?

5. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Waarom ben je de inhoud aan het ontwijken en hou je het niet voor mogelijk dat dit gewoon waar is?

6. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.617
    Ik zeg niet per se dat het niet waar is in mn 2e post, alleen dat het onverklaarbaar is.

7. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Waarom is het onverklaarbaar? Het is prima verklaarbaar. Wezens van een andere planeet waren hier en zijn gecrasht en gevonden. Dat wij niet weten hoe zij dat doen maakt het niet onverklaarbaar. Wij zoeken ook naar ander leven, dus hun eventuele motief is ook aanwezig en herkenbaar.

Kijk, ik ben ook verre van een believer en altijd sceptisch, maar dit onderwerp heeft inmiddels zoveel haken en ogen die niet te ontkennen zijn dat ik het vrij sneu vind dat mensen nog steeds lacherig, neerbuigend en afwijzend zijn betreffende het onderwerp.

8. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.967
    Misschien omdat er wel 120120102 hoaxen zijn geweest en die mensen dan geen fuck meer serieus nemen?

9. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Neuh, er zijn ook genoeg berichten die wel serieus genomen kunnen worden. Je moet alleen niet bevooroordeeld zijn dat het bullshit is of niet kan, want dan wordt het lastig ja.

10. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.967
    Ik ben totaal niet bevooroordeeld of iets dergelijks, ik ben meer van eerst echt zien dan geloven. :+ Net zoals al die vage pics op internet met UFO's, of met geesten enzo. Je kan het serieus nemen, of niet.

11. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Het is een FBI agent die verslag doet van iemand anders verhaal, die op zijn beurt weer een informant heeft voor het laatste gedeelte. Het staat weliswaar in een document van de FBI, maar dat draagt niet per sé bij aan de geloofwaardigheid. Het is slechts een verslaglegging.
    Ik ben erg kritisch over de specifieke opmerking dat de schotels zouden zijn neergestort door storing van radar. In staat zijn ruimtevaart te bedrijven, maar geen EMC-veilige schepen ontwerpen is niet verenigbaar.

12. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Inderdaad, wel de elektromagnetische storingen van een reis door de ruimte en door onze dampkring kunnen overleven maar uit de lucht donderen zodra je in de buurt van een simpele radar komt?

Niet erg waarschijnlijk.

13. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Die radarverstoring kan natuurlijk net zo goed worden afgedaan als suggestie van iemand die het verhaal (heeft) doorverteld (gekregen). Da's selectief kritisch zijn hè jongens :+

14. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Voor de rest kan ik op zo'n summier documentje weinig kritiek geven. Los van dat het het meest cliche UFO verhaaltje is aller tijden

Ik zit eigenlijk meer te wachten tot de JFK documenten vrij gegeven worden :D

15. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Misschien zijn die clichés wel waar *)

JFK documenten ben ik ook wel benieuwd naar. Als die er überhaupt zijn.

16. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ook al zijn ze er , dan worden die denk ik toch niet vrijgegeven. Zelfde geld voor Roswell. Als er enige waarheid achter dat soort verhalen zit geloof ik niet dat die zomaar openbaar gemaakt worden omdat er 1 of andere verjaringstermijn verstrijkt.

Mochten dat soort documenten al bestaan in enige vorm dan zitten die echt niet meer in zo'n soort ambtelijke molen

17. Seh

Seh Guest

Mmm, weet niet of dit de juiste plek is voor deze vraag maar goed.
    Hoe zien jullie de toekomst van de mensheid als blijkt dat er 1 of meerdere (ver) ontwikkelde alien rassen zijn en we deze ontmoeten/ontdekken?
    Hoe zien jullie het? Zou een ruimte society (ala Mass Effect) tot de mogelijkheden behoren? Zou er überhaupt gecommuniceerd kunnen worden met die aliens?
    Of zouden we gelijk de oorlog aan gaan en dan maar hopen op een goede afloop?

18. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik denk dat we ze meteen Nuke-en :+ En als dat niet helpt wil ik graag de eerste zijn om onze nieuwe buitenaardse overheersers welkom te heten

19. LifeLongGamer

LifeLongGamer Used Register

Leuk Bevonden:
    2
    We kunnen nog geeneens communiceren met elkaar, dus laat staan met een buitenaardse intelligentie.

Nee, als er al buitenaards leven is dan doen ze er goed aan ons te negeren.

20. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Op wat voor een manier bedoel je dat precies?

*communiceert

Nee, ik denk wel dat ik begrijp wat je bedoelt. Meestal communiceren mensen tegen elkaar en proberen niet achter te komen wat een persoon daadwerkelijk bedoelt. Bijna altijd wordt onthouden hoe de persoon overkomt en niet de intentie.

Op aarde hebben we veel toffe shit hoor. Gangsta Rap, Junkfood, Steven Seagal films, noem maar op. We zijn alleen niet zo goed met duurzame energie, hongersnood bestrijden en de vrede bewaren, maar dat is een bijzaak.

Laatst bewerkt: 13 apr 2011
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina