1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Discussie] Bestaat er Buitenaards leven? [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 3 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Waarom niet?
     
  2. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Laat ik dit eerst zeggen: Ik zie er niks in. (dus daar gaat het me niet om)

    Maar waarom bevalt de toon me niet?
    'Daar gaan we weer'

    'Zijn we dan nu eindelijk klaar met het 'zien' van dingen op Mars? '

    'Maar hoe komt het toch dat allerlei figuren steeds weer dingen 'zien' op de rode planeet?'

    'Het nadeel van pareidolie is dat je soms dingen ziet die er niet zijn.'

    Ik ontken ook niet dat pareidolie bestaat (hebben we het in het vorige deel nog over gehad), maar gewoon de toon waarop dit besproken wordt vind ik denigrerend tov. mensen die wel geloven in buitenaards leven.
    Beetje respect mag ook wel
     
  3. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Als ik heel eerlijk ben vind ik deze tak van 'het geloven in buitenaards leven' ook wel erg vergezocht, dus ik begrijp de wat cynische toon wel.

    Is ook niet echt serieuze journalistiek natuurlijk (MSN nieuws ofzo), dus daar moet je ook niet een al te hoog niveau van verwachten.
     
  4. Bassie

    Bassie No lollygaggin'

    Berichten:
    4.234
    Leuk Bevonden:
    33
    Het is ook gewoon paranoia om overal iets in te zien. Dat van die schedel is ook gewoon hartstikke nep, daarom krijg je dat soort dingen van: "alweer".

    Het lijkt er geeneens op. Ik snap sowieso al niet dat ze dat waard vinden om een artikel over te schrijven. :9
     
  5. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Nee ok, maar het is toch jammer als zo een cynische toon gebruiken. MSN of niet.
    Ik snap sowieso niet dat ze het überhaupt melden. Er werd gewoon wat gespeculeerd over wat die rots zou kunnen zijn, zoals dagelijks met zoveel foto's van Mars gebeurd.
    Waarom vinden ze het dan zo nodig om te melden dat het volgens hun gewoon een steen is?
    Meld het pas als er wél definitief iets gevonden is. Zou ik persoonlijk een stuk logischer vinden.

    Had die schrijver een slechte dag, en gewoon even zin om wat 'believers' te bashen?

    Die tak is trouwens inderdaad wat vergezocht, maar imo wel een van de leukste. :)

    [yt]75AfxhFRlhE[/yt]
    Ben nog steeds op zoek naar de originele foto die hier wordt gebruikt.
    Eens kijken of ik in een hogere resolutie en zonder gekleurde lijntjes nog steeds die dingen spot.


    Ben trouwens eindelijk begonnen aan die serie van de BBC (The Planets) Erg interessant. :thumbs:
    Ze vertellen me heel wat meer dan steeds weer diezelfde docu's op Nat Geo of Discovery, maar zijn toch een stuk prettiger om te bekijken dan die veel te 'droge' dingen die op internet staan.
     
  6. Sanguine

    Sanguine Active Member

    Berichten:
    138
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan ben ik dus niet de enige die niks ziet!
     
  7. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Herschel en Planck worden vergezeld door mysterieuze 'UFO's'
    allesoversterrenkunde.nl 18 mei 2009

    De Europese ruimtetelescopen Herschel en Planck, die op 14 mei met behulp van een Ariane 5-raket in de ruimte zijn gebracht vanaf de lanceerbasis in Kourou, Frans Guyana, hebben gezelschap van twee mysterieuze 'ongeïdentificeerde vliegende objecten'. Herschel en Planck bevinden zich inmiddels op grote afstand van de aarde, maar met telescopen en gevoelige camera's zijn ze zichtbaar als twee kleine lichtstipjes. Ook de laatste rakettrap van de Ariane en de Sylda-structuur die tijdens de lancering de twee ruimtetelescopen op hun plaats hield zijn zichtbaar. Verschillende sterrenwachten meldden afgelopen weekeinde echter dat er niet vier maar zes 'objecten' in formatie door de ruimte bewegen. De identiteit van de laatste twee is nog niet vastgesteld.

    - http://www.allesoversterrenkunde.nl...euws&uid=default&ww=on&ID=3200&view_records=1 (artikel)
    - http://www.minorplanets.org/OLS/Herschel_Planck/ (artikel + foto's)

    :+ Dit komt dus van een serieuze bron, geen bevooroordeelde ufologensite. Ben benieuwd wat de verklaring zal zijn...
     
    Laatst bewerkt: 18 mei 2009
  8. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Vet! Ik hoop dat ze enteren en dan weer ergens op aarde landen!
     
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    [​IMG]

    :) inderdaad ben ik ook benieuwd
     
  10. Angelus

    Angelus Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Mja ik zie alleen maar 2 lichtjes, kunnen het niet gewoon andere satellieten zijn?
     
  11. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Oh wacht ik heb ook nog een mooie.

    SETI May Have Found Proof of Extraterrestial Life

    The SETI project, acronym for “Search for Extra-Terrestrial Intelligence”, has been scoping out the universe for signs of alien life since the 1960’s. Normally, they try to track radio waves from distant points in the universe to see if there is any clear distinguishable communication happening.

    Ragbir Bhathal is an astrophysicist from the University of Western Sydney and member of SETI. He has been searching for alien life for over 20 years, but not by scanning the cosmos for traditional radio waves, but instead for laser pulses. He theorized that the likely form of communication of advanced alien life forms would be these laser bursts. These bursts could be easily distinguished from background noise, because the signal would likely be in a repeated, non-random pattern if there was a sender on the other end.
    [​IMG]
    Until now, the "Wow Signal" was the only evidence for alien life.



    And he has found one such signal.

    While he’s quick not to jump to conclusions on the matter, it’s certainly an exciting discovery. Until now, SETI has not found much evidence of anything. In the 1970’s they discovered a short blip of radio wave (dubbed the Wow Signal because of the discoverer’s comment on the printout). That discovery, which until now was the most likely candidate for extraterrestrial life, pales in comparison to Bhathal’s discovery.

    Bhathal’s discovery appears to be a regular-patterned laser pulse emanating from space. Of course, as per the scientific method, his discovery will be under complete scrutiny and review by his peers.

    [​IMG]
    The "Is it ET?" Signal found by Ragbir Bhathal.



    Ik zit de laatste tijd bijna niet meer op ATS, dus ik heb geen idee wat er van dit signaal wordt gedacht. Had even genoeg van al die doomsday voorspellingen. :+

    @Angelus: Als het gewoon andere satellieten waren zouden ze dat wel hebben geweten.
     
  12. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Awww... :'-( Hoe onverwacht.

    Meer heb ik er niet over te zeggen. :+

    Volgens mij houden die gasten van het Disclosure Project de 18e een persconferentie, maar ik weet niet zeker of dat hiermee heeft te maken.

    Op naar de volgende deadline! ;)
     
  13. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Kennen jullie deze trailer nog die ik een tijd terug heb geplaatst?
    [yt]xpbyEDXvcQQ[/yt]

    De film is inmiddels uit, en de maker heeft een goed idee gekregen:

    Met gratis is niks mis lijkt me? :) Mijn stem heeft ie iig al.

    Deel 1 staat al online:
    [yt]mf8UHS2T1hc[/yt]

    edit: Iemand eigenlijk bekend met de serie 'The Universe'? Is het wat?
     
    Laatst bewerkt: 9 jun 2009
  14. Angelus

    Angelus Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Best wel interessant, waarom zijn die foto's geblurred als er niks zou zijn? ^^
     
  15. Sanguine

    Sanguine Active Member

    Berichten:
    138
    Leuk Bevonden:
    0
    Wel interessant, mijn stem heeft hij ook!
     
  16. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Hey wat leuk. Nederland wordt genoemd. :+

    'this week'. Ze geven zichzelf wel eens steeds kortere periode om hun belofte niet na te komen.
     
  17. Angelus

    Angelus Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Ach ja de meeste voorspellingen of geruchten komen toch nooit uit, dus eerst zien en dan geloven :)
     
  18. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    What iz ze source?
     
  19. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    zie het al voor me dat balkenende vrijdag bekend maakt dat aliens bestaan.
     
  20. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ene Michael Cohen. Hoe hij aan zijn info komt weet ik niet. :+
    http://macedoniaonline.eu/content/view/7034/56/

    Ze zouden het (oa.?) via deze link bekend maken.

    Tsja...

    Werd trouwens volgens mij ook in dat filmpje gezegd wat ik een tijd terug had gepost. Die waarin die man zegt 'voor het eind van de maand Mei maakt de US bekend dat Aliens bestaan'.
    Werd ook gemeld 'Als de US het besluit niet te doen zal de meest waarschijnlijke kandidaat Frankrijk zijn' (zo ongeveer ging het volgens mij)

     
    Laatst bewerkt: 10 jun 2009
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina