1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Discussie] Bestaat er buitenaards leven?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 24 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    Je zet het erop zodat diegenen die het wel mogen lezen weten dat ze het niet mogen delen. Die documenten worden niet op het bureau van onbevoegden gelegd en gezet "haha je mag het lekker niet lezen."

2. LeGeNdaRisCh

LeGeNdaRisCh Je ziet ons

Leuk Bevonden:
    0
    Bestaat er buitenaards leven?

Vast wel.

3. Hezzel

Hezzel Peace in my Panties

Leuk Bevonden:
    1
    ja vast wel als je kijkt hoe groot het universum is dan is het bijna onmogelijk dat wij de enige levende wezens zijn.

4. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Toch ben je selectief in je aannames, want Bush geloof je niet als ie zegt dat het terroristen waren ;)

Geheim is geheim. Als je er zoals jij een pleonasme van maakt ('supergeheim') impliceer je dat er een nog dikkere lading controverse op ligt. Dat kun je imo niet omdat je net als elke gewone burger geen flauw idee hebt wat daar gebeurt.

Het is niet te te checken en foto's, filmpjes en verhalen zijn vervalsbaar. We weten niet of of er buitenaardsen op aarde zijn (geweest), dus we kunnen ook niet met zekerheid zeggen dat die foto's wel of niet betrouwbaar zijn.

Maar nijlpaarden kun je zelf gaan bekijken in de dierentuin. En iemand die imo correct is zegt dat ie niet weet of er buitenaards leven is. Iemand die zeker weet dat ze wel of niet bestaan moet met bewijs komen. Zo werkt dat.

Wederom is de echtheid niet te achterhalen voor ons. Misschien is het echt, misschien nep. Ik durf het niet te zeggen.

Razendboeiend om over te fantaseren is het wel.

5. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Ik heb met geen woord gerept over 9/11. ;)
    Dat waren volgens mij Dark Miracle en akaid

Hmm... pleonasme.. :9
    Ok, geen supergeheim dan, maakt verder ook niks uit.

Toch baseren we onze geschiedenis ook op 'foto's' en verhalen. Want we waren er immers zelf niet bij.
    En daar wordt wel klakkeloos van aangenomen dat het zal kloppen. Op dat moment gaat het namelijk over ons zelf, en dan zijn we al snel bereid om meer te geloven.

De mensen die oude manuscripten ed. hebben geschreven kunnen net zo goed liegen. Weet jij veel? Weten die wetenschappers veel..
    Ik denk dat als mensen niet zo met hun oogkleppen opliepen dat er ook al veel vaker UFO's gespot zouden zijn.
    Helaas hebben we nog geen UFO dierentuin, dus die beestjes moeten we nog in het wild proberen te spotten.

Maar dan is er geen zak aan deze discussie als iedereen roept 'Ik weet niet of buitenaards leven bestaat' :+

Ik weet het niet zeker, maar ik heb er geloof in dat het wel zo is.
    (en ik heb al veel bewijs geleverd, maar dat wordt iedere keer weggewuifd als zijnde 'fake' of 'kan fake zijn' :D)

Voor ons is het idd niet meer te achterhalen, maar het schijnt al te zijn gebeurd: resultaat: Het is echt.

Als dit nu een document over de geschiedenis van de mens ging werd al lang een feestje gehouden, maar omdat dit een obscuur onderwerp is blijven we toch een vinger om de pols houden.
    :)

6. Roerbakmie

Roerbakmie .....

Leuk Bevonden:
    0
    @ Dulle

Ik bedoelde met eerst zien, dan geloven, dat ik het met eigen ogen in real time wil meemaken voordat ik het geloof.

En trouwens, laten we ons eerst eens bezighouden met wat er hier op aarde nog leeft en nog niet ontdekt is, wanneer we dit allemaal weten kunnen we wat mij betreft de rest van het universum gaan onderzoeken.

7. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ik weet wel dat je dat bedoelde, de filmpjes waren gewoon met een knipoog geplaatst. ;)

Ben ik het niet mee eensch: De mens moet altijd méér willen weten, méér willen ontdekken en steeds een stapje verder gaan.
    Jezelf limiteren tot alleen deze planeet past daar niet bij.

En wie weet; misschien ontdekken we op Mars een middel tegen ******, dan ben je blij dat we ons niet gelimiteerd hebben tot de aarde. :+

8. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Als ik ooit iets gezien zou hebben zou ik het ontkennen ;)

9. Dark Miracle

Dark Miracle Guest

Waarom? Bang voor de mannen in het zwart? :D

10. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Nee .. Eerder bang dat ik gek ben :+

11. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Niet alleen 9/11. Je zegt ook dat je denkt sterk bewijs te hebben voor het bestaan van buitenaardsen terwijl de Amerikaanse overheid hun bestaan vooralsnog heeft ontkend. Dus je bent weldegelijk selectief in je interpretaties.

Geeft niks, want dat doet iedereen, bewust of onbewust. Ik ook uiteraard.

Maakt inderdaad niks uit. Ik zei het ook alleen om aan te geven dat je het onbewust toch een extra mysterieus tintje geeft door er 'super'geheim van te maken.

Klopt. Historische feiten zijn ook pas feiten als ze bewezen zijn. Historische 'feiten' zijn ook vaak zat beïnvloed door mensen die daar baat bij hebben.

Overigens enorm boeiend om eens te zoeken (heb je waarschijnlijk al lang gezien) naar filmpjes op youtube over aliens en de bijbel. Hoe logisch het eigenlijk zou zijn als Jezus geen mens was maar een buitenaardse. En om te zien hoe ontzettend vaak Jezus en engelen worden afgebeeld in vliegende cirkels en je op de achtergrond van tekeningen/afbeeldingen vliegende schotels ziet.

Zeker eens waard om te bekijken.

Hoezo niet? We weten het niet zeker en toch wordt er enorm veel over gebabbeld op internet.

En wie hebben dat onderzoek verricht? Juist, mensen die mogelijk er op uit zijn om ophef te veroorzaken of ons wil doen laten geloven dat we niet alleen zijn. Je kunt nooit met zekerheid zeggen of zoiets betrouwbaar is.

Omdat er nooit een onafhankelijke instantie zal zijn die zulke dingen naar buiten kan brengen is het gewoon niet te achterhalen. Tenzij er ooit regeringen zijn die zulke geheimen gaan ontrafelen en hun kennis op tafel gooien. Ik hoop het nog mee te maken want het lijkt me echt fantastisch om te weten te komen dat er ander intelligent leven is, en ik zou zó graag willen weten hoe men daar leeft, hoe hun wereld er uit ziet en of zij antwoord hebben op de talloze vragen die de mensheid al sinds onze oorsprong bezig houden.

Afwachten en kritisch blijven.

Laatst bewerkt: 29 jun 2008
  12. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Helaas zou dat wel een reële angst zijn als ik veel van die ervaringen lees. =(
    Zo hard mogelijk ontkennen dat het ooit gebeurd is, en dan maar hopen dat het uitkomt? :+
    Ik heb idd al wat filmpjes gezien die het een beetje over dit onderwerp hebben.
    Ik moet toch maar eens een zoeken die daar volledig over gaat. Ik zou er best meer over willen zien. :)

Maar een discussie wordt vaak pas leuk als je 2 kanten hebt. Een die gelooft, en 1 die niet gelooft/sceptisch is.
    Het is zeker niet nodig, maar het geeft soms een extra spicy tintje aan een discussie. :+

Wie kunnen we dan ooit vertrouwen?
    De regering niet.
    UFO enthousiastelingen niet.
    Een een onafhankelijk bedrijf ook niet. We weten niet wat er achter de schermen gebeurd, dus wie zegt dat ze echt onafhankelijk zijn?
    Wat je dan moet doen is kijken wat het meest betrouwbaar lijkt. De regering is dat in mijn ogen iig niet. (Het Area 51 fiasco bv.> Bericht uitsturen dat het een UFO was, even later snel een nieuw bericht dat het eigenlijk een weerballon was -_- Komt je geloofwaardigheid iig niet ten goede.
    Ook de verklaringen van mensen die daar in hoge functies hebben gewerkt zijn zeer tegenstrijdig met het verhaal van de regering.

Wat het iig niet was is een weerballon.

De verklaringen waar ik persoonlijk waarde aan hecht zijn die van mensen in vrij hoge functies (politie, -ex-militairen, bv. de gouverneur van Phoenix).
    En natuurlijk de mensen die anoniem willen blijven; dat is een teken dat ze het niet voor het geld doen.
    http://www.unexplainable.net/artman/publish/article_9518.shtml :+

13. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    Tja helaas kun je met dit soort gebeuren alleen jezelf geloven als je het zou zien,een vroegere vriend van me heeft een UFO gezien boven het tankstation bij ons en zelfs dat geloofde ik al niet zo,maarja dat is het lullige hiervan want ik heb toen ik naar mn werk ging ook eens iets raars in de lucht gezien wat ik nu nog afvraag wat het is geweest.

Wat ik wel onlangs mee kreeg op de BBC is dat er vorig jaar door vluchtlijnen en burgers een toestel is gesignaleerd van een mijl lang,en die volgens ooggetuige ook nog doodleuk in de woestijn lande.

Ook was er een verhaal over een visser waar een vreemd toestel naast hm lande en aliens uitstapte en binnen uitnodigde,tja het zou je maar gebeuren.
    Maar inderdaad,geloof maar niet als er een UFO boven ons blauwe punt hangt dat de regering ook maar iets toegeeft.

14. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Precies. Iedereen zou wel een reden kunnen hebben om de waarheid te verdraaien. Zo kunnen UFOlogen ook verhalen aandikken of verdraaien om mensen in hun zekerheid te doen geloven.

Eerst zien, dan geloven gaat zeker op in dit geval.

Regeringen die openheid van zaken geven of toegeven dat ze meer weten en dat aan ons tonen, dat zou behoorlijk overtuigend zijn. Zelf vind ik het feit dat steeds meer regeringen hun UFO-meldingen openbaar maken en het gegeven dat het Vaticaan heeft aangegeven dat het bestaan van buitenaardsen het bestaan van God niet ondermijnt in ieder geval bemoedigende aanwijzingen dat we worden klaargemaakt voor het bestaan van meer :)

Maar ik ben bang dat er nog te veel belanghebbenden zijn die het eventueel tegen zouden houden (denk er om dat er een heleboel verandert wat nu heel vanzelfsprekend is zoals oliewinning, geloof, machtsverschuivingen, kennis, enzovoorts).

En dan ga ik er even vanuit dat er daadwerkelijk meer is. Misschien is dat wel gewoon helemaal niet zo :9

15. Juunanagou

Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.066
    Regeringen en overheids instanties hebben grotebaat voor het ''geheim'' houden van UFO zaken (of ze nu echt zijn of niet) en onzekerheid te brengen onder de mensen. Dit door geheime projecten als nieuwe anti tereur wapens, geheime spionage voertuigen etc. te kunnen doen testen.

En als er al contact is geweest en regelmatig ''bezoek'' krijgen van buitenaardse wezens en regeringen er al van alles vanaf weten. Willen we dan wel dat iedereen het weet? Als je het mij vraagt is de grootste deel van de aardse bevolking nog niet geschikt voor dit soort zaken. Als we al geen vrede onder elkaar kunnen hebben, hoe wil je dan vrede hebben/kunnen houden met iets dat totaal niet van deze wereld is.

16. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    Ja dat is precies een punt waar ik ook aan denk,nu heb ik er geen twijfel over dat we zeker al vaker bezoek gehad hebben want dat moet haast wel.
    We weten als burger ook niet wat de regering nu allemaal doet,want er word steeds gezegd dat er nog niks is opgepikt via de radars en dat soort,maar ik geloof er niks van.
    Maar zoals je zegt is de mens verre van klaar maar aan de andere kant zal de mens dat volgens mij ook niet worden,we weten nog veel te weinig over onze eigen Aarde en een hoop gebieden die nog niet verkend zijn zoals de Amazone.

En de mens wilt vrede met Aliens,nou ik denk dat ze daar totaal geen behoefte aan hebben en waarom zouden ze?
    Wat hebben ze eraan vrede te hebben met een lager ras,maar zal het eerder gaan als een soort van - wij zijn geafanceerder dan jullie,en dus waarom naar jullie mens luisteren- principe.
    Een oorlog tegen Aliens zullen we beslist nog gaan krijgen,maar dan in een tijdperk dat er niemand meer over ons praat.
    Maarja ik zeg altijd zo,maar voor hetzelfde geld komt er elk moment een komeet aan,of het duurt nog een paar honderd jaar.

17. apoc123

apoc123 Lucian

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan je beter afvragen waarom aliens oorlog met de mens zouden willen? Ten eerste, als ze komen is het met een laag aantal lijkt me (als de mens een planeet ontdekt storten ze er ook geen vloot van ruimteschepen op). En als ze ons eerder ontdekken zijn we mischien lager, maar ik denk niet dat het enorm zou verschillen.

eerlijk gezegd, denk ik wel dat er Aliens zijn, maar betwijfel ik of ze op de aarde zijn geweest.

18. Jeroentje NL

Jeroentje NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk wel dat het veel scheelt. Want als je ziet dat de mensheid pas maximaal een aantal miljard jaar beschaaft leven heeft en bedenkt dat het universum al 13.7 miljard jaar bestaat (Bron), begrijp je misschien wel dat er in andere melkwegen al sinds veel langer beschaaft leven is. Dan kan zo'n 5 miljard jaar schelen, en in die tijd kan je heel veel ontdekken. Dus loopt volk van een andere planeet zo'n 5 miljard jaar voor qua technologie, dus heb je een aardige voorsprong tegenover de mensheid die zich pas 100 jaar bezighoud met het heelal. Dan kan je een aantal leuke snufjes uitvinden, zoals lichtsnelheid machines of anti-zwaartekracht machines..

Ik zeg niet dat ik allemaal waar is, maar zo denk ik het.

En trouwens, ik denk dat de aarde al meerdere keren is bezocht door de aliens. Zo denk ik bijvoorbeeld dat ze de oude Maya's hebben ontmoet, en misschien ook de oude Egyptenaren. Waarom weet ik niet though..

19. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ik hoop dat je iets recenter bedoeld, aangezien er het dierenras 'Homo' (mens) pas drie miljoen jaar bestaat en wij natuurlijk pas net (duizend, misschien honderden jaren) uberhaupt het concept beschaving kennen. :)

Wij hebben al 'lichtsnelheid' machines (televisie, computer, glasvezelkabels) en anti-zwaartekracht machines (benen, vliegtuigen, alles wat niet valt)

Maar goed, je beargumenteerd niet echt waarom je denkt dat dat zogenaamd al gebeurd is.

Je mag dat geloven, maar dat helpt niemand om duidelijkheid te scheppen. Ondanks mij interesse in UFO's zie ik geen reden om er in te geloven. Vage foto's, obscure video's en dubieuze ooggetuigenverslagen overtuigen mijn niet in het minste van UFO's. Misschien van onbekende atmospherische fenomenen, maar niet van marsmannetjes.

Als je een breinbreker wilt, dan moet je toch eerst op zoek gaan naar de vraag: hoe komt een eventueel superieur ras naar de aarde van de andere kant van het universum?

Klein voorbeeld, onze huidige top-of-the-line theoretische technieken voor ruimtereizen zouder er langer over doen om naar de meest dichtbijzijnde ster te reizen dan dat de mens er over deed om zich uit afrika over de hele wereld te verspreiden tot hedendag.

De tweede vraag is: Waarom komen ze hier naar toe en waarom gaan ze dan een beetje vaag rondvliegen zonder ook maar iets te doen wat uiteindelijk te bewijzen is (behalve vaag rondvliegen in duizenden verschillende vormen, op duizende verschillende manieren en zonder doel).

UFO's zijn in mijn ogen een farce en de mensen die al iets onverklaarbaars hebben gezien, dus de mensen die niet lopen te jokken of gewoon een vogel aanzien voor een UFO, die hebben verschillende atmospherische fenomenen gezien. Lichtjes in de nachtlucht kan natuurlijk van alles zijn, bolbliksem, plasma-explosies in de atmosfeer, noem maar op. Overdag kunnen het wolken, gas, beesten, schaduwen en ga zo maar door zijn.

Ik wil niet zeggen dat er niet iets is wat wij nog niet kunnen verklaren, maar dat betekend niet dat het annetjes zijn van een andere planeet die een beetje joyriden over de aarde.

Ook even een toevoeging, voordat mensen beginnen over tijdreizen: Het reizen in de tijd is wel theoretisch mogelijk, maar niet het verschijnen voordat een evenement plaats heeft gevonden waar je zelf was of een causale bron van jouw bestaan aanwezig was. Dus bijvoorbeeld; als we een zwart gat maken met de theoretisch mogelijkheid om via een wormhole direct uit het andere eind te komen, en het andere eind is nabij een gigantische ster of een ander zwart gat, waar de zwaartekracht veel groter is en dus de tijd sneller loopt, dan kun je dus van de ene tijd naar de andere tijd springen. In theorie zou je dus van het jaar 10.000 naar het jaar 20.000 kunnen gaan via een zwart gat. Maar effectief hebben de twee verschillende zones geen relatie met elkaar middels het concept dat een causale kracht die van de tijd in het jaar 10.000 effect wil hebben op de tijd 20.000 pas in 20.000 aankomt en dus nooit vanuit het jaar 10.000 opeens al 10.000 aanwezig kan zijn in het jaar 20.000. Logisch want of het gaat vanuit 10.000 naar 20.000 door een wormhole of het gaat vanaf 10.000 reizen naar de locatie van de tijd 20.000 en komt daar dan in (bijvoorbeeld) pas in 30.000 aan.

Anyways, ik hoop dat je snapt dat een ras van buitenaardsen die hier naar toe willen komen, al vele jaren hebben moeten reizen (absurde aantallen jaren, miljarden misschien wel) er vanuit gaande dat er geen theoretische zwarte gaten zijn met verbindingen (eigenlijk is het een zwart gat) naar onze ruimte en tijd. Je kunt het in ieder geval niet 'maken', want dan zou het ene uiteindelijk van het zwarte gat nog steeds fysiek hier naar toe gebracht moeten worden en dat kost weer tijd.

Pffffff.

Laatst bewerkt: 1 jul 2008
  20. Jeroentje NL

Jeroentje NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry, aantal miljoen jaar bedoelde ik inderdaad ;)

En bij anti-zwaartekracht machines en lichtsnelheid machines doelde ik meer op een soort van ruimteschepen :) extreem geävanceerde technologiën, apparaten waarmee je ongelooflijk snel kan reizen. 'Beam me up, Scotty' dingetjes zeg maar ;)

Hmm, als je eigen ras al een aantal miljard jaar werkt aan ruimtereizen denk ik dat ze best aardige technieken hebben, veel geävanceerder dan het beste wat de mensen hebben uitgevonden.

Juist, dat vraag ik me ook af 8) Ten eerste geloof ik natuurlijk niet alle mensen die claimen dat ze een UFO hebben gezien. Zoals je al zei kunnen het erg veel andere dingen zijn. Maar van de echte -hoe echt is echt, zijn er namelijk wel echte?- komt het misschien dat de verschillende rassen weer uit verschillende melkwegen komen :) Ik verzin dat nu zelf, en als ik het teruglees klinkt het toch best raar...
    En wat ze komen doen weet ik ook niet :+ soort van foto's maken misschien ;)

En waarom denk ik dat ze bij de Maya's en Egyptenaren zijn geweest? Ik weet het niet. Maya kalenders, de Egyptische piramiden.. hoe komt het dat die volkeren zoveel kennis hadden voor hun tijd, terwijl we nu sommige dingen nog niet eens weten over hoe ze het gedaan hebben?
    Een goed tegenargument hiervoor is echter dat de moderne mensheid ook allerlei dingen heeft uitgevonden (denk aan internet etc) en dat daar ook geen hulp bij is komen kijken van aliens. (Of het kan ook zo zijn dat Bill Gates gewoon een of ander marsmannetje is :+)
    Want mensen in het verleden zijn natuurlijk niet gelijk achterlijk, ze kunnen net zo goed iets uitvinden als jij en ik.

En als ik nu trouwens iets heel stoms heb gezegt, mijn excuses :x ik heb er ook niet erg veel verstand van =(

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina