1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Discussie] Bestaat er buitenaards leven?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 24 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Hihi, ja is in theorie niet onmogelijk, maar het zelfde geld voor dit soort dingen, als dat geld voor een zwart gat.

Eerst moet iemand met een 'ontvanger' het halve universum afreizen voordat het mogelijk is om daar middel de verzender snel heen te gaan.

In theorie zou je een teleporter kunnen maken in een ruimteschip en dan het ruimteschip op pad sturen en tegen de tijd dat een nieuw technologie uitgevonden is teleporteren naar het schip en daarmee verder gaan en zo accelereren middels techniek. Maar kost nog steeds tijd en is natuurlijk niet mogelijk met onze techniek, denk dat we eerder bijzonder snelle ruimteschepen hebben, dan dat we teleporteren. :) Soort van kip en het ei verhaal. Waar wacht je op voordat je begint.

Hoewel dit mogelijk is, moet je goed lezen naar wat je schrijft. Niets van wat je schrijft heeft weerslag op de werkelijkheid. Het zijn allemaal veronderstellingen die misschien aantrekkelijk zijn, maar niets te maken hebben met onze kennis van de realiteit en dus ook niet relevant zijn.

In het kort, dat wat je niet weet, is niet perse wat je wilt dat het is.

Zou kunnen, maar dat is weer een veronderstelling die natuurlijk tot de verbeelding spreekt, geen veronderstelling die ook maar begint te helpen bij het oplossen van het mysterie. Zeker niet eentje die meer waarschijnlijk is dan een abnormaal weersfenomeen of een geheim (aards)overheidsproject. Sterker nog, veel onwaarschijnlijker. :)

Wat weten wij nog niet hoe zij gedaan hebben? De vraag is niet hoe, de vraag is waarom zo veel moeite voor iets dat geen duidelijk nut heeft. Uiteindelijk kun jij in je eentje, gegeven ongelimiteerde tijd, een piramide bouwen met primitieve gereedschappen (misschien gaat het sneller als je eerst probeert betere gereedschappen te bouwen). Een katrollensysteem kan in theorie in zijn complexiteit heus wel een enorm groot blok verplaatsen als jij de enige bent die er aan trekt. Maar dat gaat dan met 1 centimeter per maand ofzo. :)

Goed gezegd! Het feit dat mensen iets wonderlijks doen zegt niets over buitenaardse wezens, het zegt wat over de eigenschap van mensen om iets wonderlijks te doen.

Nee hoor, maar je maar geen zorgen! :thumbs:

2. Chrizzle

Chrizzle Active Member

Leuk Bevonden:
    756
    Ik kan er met mn gedachte niet bij dat het universum is ontstaan 8) Wat was er voor het universum dan? Helemaal niks?

3. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Haha, ja, in theorie wel aangezien er geen tijd was. Maar 'niks' in deze context natuurlijk een metafoor voor een situatie waarin de natuurwetten die wij kennen niet gelden en aanwezig zijn.

Net als dat God irrelevant is en daardoor verdwijnt in een eindeloze zee aan andere stellingen, is dit 'niks' natuurlijk ook een dergelijke stelling zonder inhoud en definitie, maar dit 'niks' volgt uit concrete theoretische natuurkunde, ook al is het daardoor niet veel duidelijker.

4. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik zit net Mars Attacks te kijken, en ik begin er toch steeds meer in te geloven.

5. Badstreak

Badstreak Veteran

Leuk Bevonden:
    6
    Hetzelfde heb je als je na gaat denken wat er is na de dood. Het leven gaat door, maar kom jij in de hemel(of hel/vagevuur van mij part), reincarnatie of is er gewoon helemaal niks(jij bent weg en de mens leeft door zonder jouw).

Wat was er voor het universum? Niks, maar uit niks kan ook niks ontstaan. Niks en oneindig zijn begrippen die te "groot" zijn voor mensen, ze zijn eigenlijk onbegrijpbaar. Bigbang zou kunnen. Maar dan vraag ik me af waar het materie vandaan kwam.

Ik geloof ook dat er buitenaards leven is. Het heelal is zo groot, waarom zou de aarde de enigste planeet zijn waar leven op zou kunnen zijn.

Waarom wil de mens naar de maan en mars vliegen? De mens is volgens mij heel erg nieuwsgierig. Iets wat onbekend is, is interessant. Misschien zijn buitenaardse wezens ook nieuwsgierig en "verlegen". Net zoals wij niks van hun weten, weten zij ook niks van ons(of in ieder geval, dat denk ik dan). Ga naar een stam in brazilie met een telefoon en hun zullen je vreemd aankijken, omdat ze het niet kennen.

Ik weet het natuurlijk ook allemaal niet. Het is in ieder geval wel zeker dat we er weinig over weten.

Laatst bewerkt: 2 jul 2008
  6. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    Er noemden iemand iets over de Piramides,maar die zijn door mensen gebouwd en ik denk zelf gewoon dat ze in die tijd gewoon de kennis hadden om ze exact op de plaatsen te krijgen van de sterren.
    Natuurlijk denk je soms wel dat Aliens er iets mee te maken hebben,maar dat geloof ik zelf niet zo.
    En hetzelfde geld ook voor de Golden crob circles,gewoon een mysterie waar Aliens niet veel mee te maken hebben:)
    Er is zelfs een crob circle gevonden van het logo van mn favoriete Rockband,en dat kunnen echt geen Aliens zijn geweest.
    Trouwens nog iets over de maya's maar onlangs is bekend dat hun kalender in 2012 stopt,en dat iets gaat gebeuren.
    Ook zeggen ze dat er een planeet op de aarde afkomt die zorgt voor rampen,maar dan zou die toch nu al te zien moeten zijn.

7. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Ik snap wel dat je wilt geloven in buitenaardse wezens, het is een reeel geloof. Maar dat ze onze planeet bezoeken (en dan bedoel ik niet door de ruimte reizende sporen, maar grijze mannetjes), dat is simpelweg te ingewikkeld om echt realistisch te zijn vanuit een positie van geen bewijs.

Als er nou nog bewijs was dat het grijze mannetjes waren uit een ander sterrenstelsel, ja...OK. Maar dat is er niet, dus dat is allemaal gokwerk en daardoor irrelevant, net zo relevant als marsmannetjes van het binnenste van de aarde of onzichtbare kabouters met hypertechnologie.

Zo ingewikkeld is het niet, kun jij ook...

Crop circles zijn echt nep, overduidelijk dat deze niet serieus genomen dienen te worden. Is puur en alleen voor publiciteit.

De Maya kalenders stopt dan, maar dat betekend geen einde van de wereld. Dat is gewoon een irrationeel geloof.

8. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Hell no. Piramide's zijn één van de grote raadselen, de piramide's exact nabouwen/bouwen op dezelfde manier als ze gebouwd zijn kunnen we zelfs nu nog niet met onze moderne apparatuur. Laat staan dat jij en ik dat kunnen. Nee, ik vind de Atlantis theorie een kanshebber. Het verloren rijk dat veel meer kennis bezat dan wij nu en zijn tijd ver vooruit was.

9. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Dat het een wonderlijke constructie is, moge duidelijk zijn. Maar volgens mij trap jij in een fabeltje van de mythologie die rond de pyramiden is ontstaan.

Heb je de Eifeltoren wel eens gezien? De Large Hadron Collider in Geneve, Die maffe absurd hoge toren in Dubai?

Laten we wel wezen, de Pyramiden zijn in elke praktische vorm gewoon enorme blokken die slim op elkaar gestapeld zijn met een afgewerkt randje van andere stenen. De grote vraag is welke technieken ze gebruikt hebben, maar dat ze er een handje vol beschikbaar hadden lijkt mij niet zo verwonderlijk. Ik sta dan ook bij mijn stelling dat jij en ik de Pyramides kunnen bouwen in ons eentje, gegeven een oneindig leven. (Egyptenaren hadden ontelbare slaven, dus ging wat sneller logischerwijs, nog steeds erg lang)

Zoek even op Google en je hebt honderden verklaringen voor hoe de Pyramiden zijn gemaakt die niets met aliens of atlantis te maken hebben. Wel effe onderzoek doen voordat je samenzweringen gaat bedenken natuurlijk! :)

10. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    blokken over palen rollen ftw

11. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Ik kan me wel drie redenen bedenken waarom vreemdelingen ons zouden komen bezoeken:

1. Ze zijn net zo nieuwsgierig als wij. Dat wij minder ontwikkeld zijn is geen argument om niet te komen, want wij zoeken ook naar bacteriën op mars en het zou al een absolute doorbraak zijn als we een mierenkolonie op een andere planeet zouden vinden bijvoorbeeld. We zouden ons gek onderzoeken en bekijken, ondanks dat ze veel minder ontwikkeld zouden zijn dan wij. Daarnaast moet ook het volgen van de ontwikkelingen hier enorm boeiend zijn voor buitenstaanders.

2. Ze hebben ons onder controle of hebben ons hier zelfs geplaatst. We zijn een experiment of worden gebruikt voor bepaalde nuttige doeleinden. Genoeg te bedenken.

3. De onverklaarbare fenomenen zijn tijdreizigers van onze eigen planeet.

12. Juunanagou

Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.066
    Ik denk persoonlijk niet dat de vraag hoe en waarom redenen zijn dat 'aliens' niet zouden kunnen komen bezoeken.

Hoe? Ja op dit moment kunnen wij dat nog niet zeggen. Maar 1000 jaar geleden zouden ze ook raar op hebben gekeken als je kwam met het verhaal van een man die een vlag op de maan plaatste. Persoonlijk denk ik dat we/ze de grootste kans hebben met de theorie dat je space kunt buigen strekken en doen inkrimpen. Het is gewoon een kwestie van tijd voor we zulke technologie kunnen ontwikkelen.

En waarom ze het geheimzinnig doen, tja de mens heeft een history om overal boven op te springen met een heleboel geweld. Maar hoe meer beschaafder en wijzer een beschaving word, hoe meer je weet wat voor gevolgen het zou kunnen hebben op de beschaving dat je aan het onderzoeken bent. Wie weet denken ze wel dat wij heel erg hostile zijn en ze liever niet direct in het diepen springen met ons. (geef ze geen ongelijk) Een buitenaardse beschaving kan misschien totaal andere gewoontes hebben dan ons, misschien kunnen ze niet tegen ons atmosfeer, redenen genoeg om ons van een afstandje te bestuderen en gegevens te verzamelen. ( Maybe bereiden ze zich wel voor op een vijandige overname. :cool: )

De vraag hoe alles is ontstaan vroeg ik me ook ineens af. Als er een oerknal was dat alles heeft doen ontstaan. Hoe is dat dan ontstaan? En waar komen de elementen voor dat dan weer vandaan? Ga zo maar door.

Is alles uit het niets ontstaan? Hoe kan 'niets' dan ineens een reactie vormen. Want niets + niets is voor mij nog steeds niks. :cool:

Als er een god is die het heeft geschapen, waar komt god dan vandaan? En hoe is zijn schepper dan weer ontstaan.
    Vragen, vragen. Waar we waarschijnlijk nooit een definitief antwoord op zullen krijgen.. Voorlopig.

13. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Dat schijnt niet te gaan omdat die palen dan vermorzeld zouden worden onder het gewicht van die blokken.
    Ook omdat ze in Egypte hun bomen nooit voor dit doeleinde om zouden kappen omdat ze die nodig hebben voor voedsel.

Wordt ergens hier verteld:
    UFO - Pyramids - Alien Or Human Made? - Part #1 Of 3

Of hier

UFO - Pyramids - Alien Or Human Made? - Part #2 Of 3

Of hier :+

UFO - Pyramids - Alien Or Human Made? - Part #3 Of 3

Het is geen bewijs of het nu wel of niet door mensen is gemaakt, maar desalniettemin leuk om even te bekijken. (misschien zijn er betere filmpjes over dit onderwerp te vinden, maar dit waren de eerste die ik tegenkwam)

Ik kan iig maar moeilijk geloven dat de Egyptenaren van toen zó nauwkeurig die piramides zouden hebben gebouwd, terwijl wij dat nu met al onze moderne technologie nog niet kunnen.

14. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Staat vandaag in het AD

15. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    hmmm ik denk dat Roswell wel gewoon een luchtballontje was maar dat die mensen denken jah fuck it we zijn nu 90 jaar, laten we geheimzinnig gaan doen zodat we nog wat publiciteit krijgen en na onze dood mensen over ons blijven praten...

dat staat op wikipedia. dat moet er wel mee te maken hebben

16. Juunanagou

Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.066
    @ die filmpjes van DulleNL

De docu is opzich wel om over na te denken, alleen jammer dat ze op het einde over Mars beginnen wat voor mij al eigenlijk helemaal is tegenbewezen dat het gewoon door de omgeving komt en niet door buitenaards leven.

Ik weet natuurlijk niet van wanneer die filmpjes zijn maar ondertussen is toch al wel bekent en in mijn mening bewezen.

Die 'piramides' die op Mars zouden staan zijn gemaakt door de wind. Voor een bepaalde tijd waait de wind uit het noorden, dan uit het zuiden, dan oost en dan west. En na een verloop van tijd ontstaan die 'piramde' vormige objecten.

Ook dat gezicht is gewoon toeval, onze hersenen zijn erg goed in het maken van voorwerpen uit allerdaagse dingen. We zien Maria in de lucht, we zien Jesus in een stuk toast. Hier een voorbeeld:

Tenzij dit ook Aliens waren die een gezicht maakte in de bergen. :cool:

Want tenzij ze die gezicht maakte vanuit space, verdienen ze iig niet de schoonheids prijs. Want van de zijkant en dichtbij is et voor mij gewoon een berg. :+
    Als die berg door buitenaards leven is gemaakt dan wil ik zelfs geloven dat de Arc van Noah op Mt. Ararat moet liggen. Alleen omdat het toevallig zo lijkt vanuit de lucht.

17. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    Ben het met je eens dat het niet door Aliens komt,maar de natuur heeft zijn werk weer goed gedaan:)
    En hier nog de nodige nepperij:)

18. SysanApse

SysanApse Guest

19. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    En zie hier: het voorbeeld van hoogstaande argumentatie:thumbs:

=(

20. Badstreak

Badstreak Veteran

Leuk Bevonden:
    6
    Volgens mij heeft hij wel goed over zijn antwoord nagedacht:+.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina