1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Discussie] Bestaat er buitenaards leven?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 24 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    En waar haal jij deze geweldige informatie vandaan dat het alleen maar veroveraars zijn?
    Vreemde aanname zonder ook maar een klein beetje bewijs.

Ik neem aan dat jij ze nog nooit gesproken hebt over hun plannen? Zo ja; waarom heb je verdorie geen foto's gemaakt! :mad:
    Ik snap niet. 8) Wat is in Sandhurst?

2. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    En precies de statement die je hier geeft waar ik al op zat te wachten van iemand,nee bij nader inzien zie ik de Univerzele jongens en meisjes ook liever even niet.
    En inderdaad in hollywood mogen we -de Amerikanen dan- altijd winnen van buitenaards 'hoogboven de pet geavanceerde' vernietigers en al.
    Maar in werkelijkheid zouden we door zo'n ras als Independence day allang drievoudig door de gehaktmolen gegaan zijn met extra stip.}:]:b:

3. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Zelfde vraag aan jou: Hoe weet jij dat ze hier komen als 'veroveraars'. Daar schijnen jullie behoorlijk zeker over te zijn
    Weten jullie iets wat ik niet weet? ;)

4. Deji

Deji Fun player

Leuk Bevonden:
    0

Dus omdat er mensen zijn die een beetje ouwehoeren en de boel zitten te faken is het gelijk maar onmogelijk? Wat is dat voor logica??
    Dat er buitenaards leven is is haast zeker.
    Waarom zou er in godsnaam alleen leven op aarde mogelijk moeten zijn terwijl het universum zo goed als oneindig is.
    Er zijn zo verschrikkelijk veel planeten, manen, sterren en zonnen etc. dat het haast wel zo moet zijn dat er ergens leven is.
    In wat voor vorm of wat dan ook weet ik ook niet.
    Misschien bestaan er bijvoorbeeld alleen maar dieren op een planeet, of bacterieen.
    Stel de dinosaurussen zouden hier nog leven denk je dan dat de mens het ooit zou overleven op aarde..die zouden er niet eens geweest zijn.
    Hoe en wat weet ik allemaal niet, dat men gelijk hun fantasieen er op los laten etc. moeten ze zelf weten.
    Maar nogmaals..het moet haast wel zo zijn dat er op andere planeten ook leven is.

5. MM90

MM90 -xxx-

Leuk Bevonden:
    0
    Nagenoeg elk organisme op deze aardkloot is in zekere zin een "veroveraar." Kijk maar naar een hond die nieuw territorium afbakend door middel van zijn urine tegen een bepaalde boom te lozen. Of een jonge sterke leeuw, die de oude "koning" van zijn positie stoot.

De mens, die elk gebied dat ze tegenkomen analyseren en tegelijkertijd als hun/ons eigendom opnemen. Kijk bijv. naar de indianen die, op de paar fanatiekelingen na, compleet zijn uitgeroeid door de "sterkere" blanke toendertijd.

Dus al met al is het helemaal geen rare gedachte om te denken dat buitenaardsen eenzelfde zouden doen. Bleh.

6. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Okee Dulle heel graag beantwoord ik je mijn stelling,maar ik zal je dat even toelichten hoe ik erover denk met dat soort dingen.

Over het algemeen bekijk ik het op de manier zoals wij mensen zijn,stel als we net als in Star Trek en Stargate in staat zijn werelden te bezoeken zullen wij ons natuurlijk oppermachtig voelen wanneer we een premitief ras bezoeken.
    En dat is gewoon iets wat logisch is natuurlijk,en het lijk mij gewoon niet meer dan logisch als ze hier komen etteren en ons even laten zien hoe machtig ze zijn.

Je kan inderdaad gelijk hebben dat ze ons willen kolonizeren,maar dat soort dingen gaan niet zomaar en er zal wel weer iets achter zitten wat ze ons niet vertellen.
    Een voorbeeld,ze willen ons als maaltijd delicatesse of ze willen iets van onze stoffen.
    Nu weet ik niet of je Startrek First contact hebt gezien,maar die Vulcan Aliens zijn op aarde terecht gekomen door onze warpsporen.

Nou afijn dat ging er leuk aan toe,maar naarmate de afleveringen zich vorderen waren we onder hun ogen een soort irrelevant denkent ras en zij waren degeen die ozoo geevoleerd en wijs waren met hoogste technologie en daarom een eigendunk hadden van zichzelf.
    En dat zal precies in het echt ook gaan gebeuren,in het begin gaat het misschien even leuk eraan toe met een buitenaards ras die zich laat zien.
    Maar owee als ze beginnen te merken hoe laag we nog zitten ten opzicht van hun,ja dan kun je aangaan op een machtpostie omdat zij zichzelf beter vinden en dat ook nog weten ook en uitlopen kan tot zelfs oorlog.

En dat is de manier hoe ik het een beetje zie,en ik zeg je alvast maar ik hoop dat ik ongelijk heb.:cool:

7. Dragonmaster

Dragonmaster Registered User

Leuk Bevonden:
    2
    Jullie bekijken het (bijna) allemaal uit menselijk perspectief en dat is ook wel logisch, maar mensen hebben maar zo'n beperkt voorstellingsvermogen, wie weet doen of willen de "bezoekers" iets wat wij niet kunnen bevatten.

8. MM90

MM90 -xxx-

Leuk Bevonden:
    0
    Jij hebt zeker Mass Effect gespeeld?

9. Dragonmaster

Dragonmaster Registered User

Leuk Bevonden:
    2
    haha, nee hoor.
    dat "bezoekers" klinkt misschien een beetje zweverig, maar denk jij niet dat ik gelijk kan hebben?

10. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Iedereen kan gelijk hebben omdat we er niks van weten ;)

11. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    bron: Spits

12. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Nee ik bekijk het me vanuit een logika,en ik weet bijna zeker dat dat gewoon iets univerzeels is en misschien her en der met kleine verschillen.
    Maar je kunt ook zo denken,een ras wat in staat is zulke enorme toestellen te fabriceren hebben ook een zekere motivatie en doel.
    Je gaat niet zo'n ding voor de plezier bouwen om tochjes te trekken door het heelal,en ff kijken of de buren thuis zijn.

Een ras wat zoiets bouwt weet donders goed dat als ze een luchtruim binnenvallen dat ze opgemerkt worden,en sterker nog dat is hun bedoeling dan ook.
    Misschien jagen ze daarom ons extra op stang,en weten ze ook dat we onze aandacht voor ze hebben.

En dan nog over die Straaljager piloot,maar dat is een verhaal wat ik eerder geloof dan een UFOloog.
    Omdat je als piloot weet wat er in de lucht hangt,want je kent de toestellen die er bestaan.
    En als een piloot zegt dat het niet menselijk was,geloof ik dat sneller dan een Burger of UFOloog.

13. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Waarom zouden ze dan anders door de ruimte zwerven mijn beste.....
    En waarom bestuderen ze ons dan al zolang volgens bepaalde berichten...
    Dat is dan omdat ze hier op deze aarde gezien hebben dat zowat iederéén hier een veroveraar blijkt te zijn gezien de vele oorlogen en geweldsdelicten die deze planeet al eeuwen teisteren...

Wie door de ruimte kan reizen bezit alvast de nodige kennis die wij hier nog steeds ontberen om grote ruimteschepen te kunnen maken met de nodige veiligheidsvoorzieningen wat betreft het beveiligen en verdedigen van zulke reusachtige schepen....

En waarom zouden ze contact moeten zoeken en zich tegelijkertijd gaan onderwerpen aan onze aardse ritueeltjes omdat wij vinden dat het zo moet zijn...
    Misschien zijn ze wel héél anders dan ons,en zien ze ons als een soort kwaad op deze planeet dat voortdurend met elkaar in conflict is en bijgevolg dient uitgeroeid te worden om deze planeet te kunnen herscheppen naar hun eigen wensen zonder met ons rekening te houden....

Sterker nog mijn beste, stel dat je een ruimtewezen bent in vol onderzoek naar de eigenaardigheden van de menselijke schepselen op deze planeet....
    En je stelt vast dat er dag in dag uit volop wordt gevochten tot ter dood op allerhande plaatsen op deze aardkloot,zou jij nog geneigd zijn een vredevol welkom te gaan organiseren als je de kans gaat lopen om op een stevige portie geweld te worden getrakteerd door die oorlogszuchtige aardbewoners...

Nee meneer,dan is het motto "eerst schieten ,en dan pas vragen stellen" aangezien dat de enige methode is om je overmacht op technologisch gebied te demonstreren....

Niet minder vreemd dan Uw aanname zonder bewijs dat ze op zijn minst bijzonder vredelievend zouden blijken te zijn....
    U slaat er ook een slagje naar....

O...daar hebben ze allerlei lekkers, speciaal voor mensen zoals ik....:+:thumbs:

14. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Omdat ze het kúnnen wilt niet zeggen dat ze het ook doen.
    Jij hebt ze nooit ontmoet en ik....mja.. ook niet zullen we maar zeggen. ;)

Punt is dat jij evenmin als mij kunt zeggen wat voor bedoelingen ze hebben.

Ah, maar dat klopt niet. :)
    Chck deze post maar eens: http://forum.xboxworld.nl/showpost.php?p=2988939&postcount=594

Daar noem ik 3 soorten:
    1. Aliens die het allemaal geen drol kan schelen (wij zijn een dierentuin voor hen)
    2. Aliens die hier willen komen voor zelfzuchtige doeleinden. (dat is eerder het soort waar jij het over hebt)
    3. Aliens die willen helpen. (/vredelievend zijn)

Ik ben veel, maar geen hippie die gelooft dat iedereen en alles vredelievend is. :+

Nog even dit:
    Volgens mij was dit zelfs bij Larry King aan bod gekomen; Er zijn dus verhalen waaruit blijkt dat er UFO's zijn die bommen/raketten ed. hebben uitgeschakeld om ons tegens onszelf te beschermen. Dus geweldige technieken hoeven niet persé via geweld geshowed te worden, maar juist door geweld tegen te gaan.

Ik zeg niet dat jou theorie onmogelijk is, maar dat je het ziet als de enige juiste theorie klopt niet.
    Net zoals hier op Aarde vele verschillende mensen zijn met vele verschillende ideeen over het leven ed. zu je dat ook bij Aliens hebben.
    Je weet pas wat hun bedoelingen zijn als ze hier komen.
    En het wordt verdorie eens tijd dat ze komen! :mad: :+

Dragonmaster is het tenminste wel met me eens
    edit: We komen er wel...:

Laatst bewerkt: 21 okt 2008
  15. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Daar kan je nooit zeker van zijn,wat hun bedoelingen betreft...
    Dan hadden ze direct contact kunnen opnemen zonder ons decennia lang te "bespioneren" als ze toch zo vreedzaam en vredelievend zouden zijn...;)
    Dat jij geloofd dat ze vreedzame bedoelingen hebben en totaal ongevaarlijk zijn voor het menselijke ras is je goed recht...
    Nét zoals het mijn goed recht is om er wat dat betreft een héél andere mening op na te houden....:b:

Dus ,wij wéten niets over hen,hoe kunnen we dan hen als vreedzaam en zonder bijbedoelingen gaan omschrijven....
    Het is niet omdat je in iets geloofd dat het ook zo zal zijn,daarom mijn post eerder van de maya's die toen ze Cortés zijn schip zagen opdoemen in de verte dachten dat hun god Quatzacoatl was teruggekeerd...
    Hun geloof in het goede leidde hun uiteindelijk naar de onderwerping en ondergang van een eens zo trotse beschaving....:b:

Dat was mijn punt ook mijn beste,daarom dat ik véél voorzichtiger ben om een positieve prognose te willen stellen....

Diezelfde indeling kan je nét zo goed voor het héle menselijke ras stellen,en nét daarom wordt er al zolang de beschaving bestaat een strijd geleverd tussen de onderlinge volkeren omwille van grondbezit,rijkdom,overheersing of om het geloof....

dat is dus Uw conclusie,het kan nét zo goed het omgekeerde zijn en ze door het uitschakelen van die raketten en bommen de mensen alzo hebben belet om hun toekomstige speeltuin/leefwereld ernstige schade toe te brengen alvorens zij hem in bezit kunnen nemen.... :+

Dat is maar mijn mening mijn beste,allesbehalve een theorie aangezien je dan bewijs moet kunnen leveren voor wat je zegt,en ik zeg niet dat dit het enige juiste is....Ik zeg alléén dat het de meest waarschijnlijke is vanuit aards standpunt gezien ...
    Of het klopt of niet zullen we maar weten op het moment dat mijn mening getoetst wordt aan de werkelijkheid,en zolang het niet zover is kunnen we gerust net datzelfde over jouw mening zeggen....;)

Haha, ze vertonen dus gelijkenissen met de menselijke soort,kunnen ze dus nét zo goed veroveraar zijn als vredelievend....
    Dank je om mijn punt hier extra in de verf te zetten....

Edit: als het er toch op zou aankomen wil ik dan toch liever een masterchief gevoel hebben,dan dat van een gruntje dat door diezelfde chief op punt staat om aan flarden geknald te worden zonder dat hij enig serieus verweer tegen dat intergalactisch geweld heeft....:+

Laatst bewerkt: 22 okt 2008
  16. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Véél voorzichtiger ja, maar uit je vorige posts kreeg ik de indruk dat jij 100% zeker denkt te weten dat ze agressief zijn. :) Ik wilde alleen maar even duidelijk maken dat dat niet persé zo is.
    Iets waar je het in deze post dus wel weer mee eens lijkt te zijn. :b:

Maar even dit nog: ik kan me niet herinneren dat ik ooit heb gezegd dat ik geloof dat ze vredelievend zijn. Enige wat ik heb gezegd is dat ik geloof dat er óók vredelievende rassen zijn, net als dat er agressieve rassen zijn.
    Mja, we zijn het eigenlijk dus gewoon met elkaar eensch. Alleen waar jij de negatieve kant op neigt blijf ik neutraal / ben ik niet zo pessimistisch :+

17. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Ik denk trouwens dat er vast wel buitenaards leven bestaat. Maar ik geloof gewoon niet in UFO's. Al helemaal niet dat ze hier komen. :+ Het zou best kunnen hoor, maar ik geloof het op een 1 of andere manier niet dat een levensvorm zou geavanceerd is als de mens. En als dat zo zou zijn, denk ik niet dat ze ff in een ruimteschip andere planeten gaan bezoeken.

Buitenaards leven is er wel, uiteraard. :) Maar dat zijn denk vooral micro-organismen.

18. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    @BassieJ
    Rare statement maak je daar. Je gelooft er wel in, maar sterker / geavanceerder als de mens zijn ze niet? Lijkt mij wel.

Zou wel grappig zijn als de Aliens ons geholpen zouden hebben aan alle tech. die we momenteel hebben? Kijk naar de Maya's en Inca's? Op die muurtekeningen staan genoeg bewijzen van buitenaards leven.

Wij als mensen zijn gewoon te stom om het te snappen. Alles moet tegenwoordig uitgelegd worden d.m.v wetenschap. Belachelijk. Iets kan ook NATUURLIJK zijn.

19. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind dat hij helemaal geen raar statement maakt. Er is een kans dat er buitenaards leven bestaat, deze is heel erg klein. Het sterrenstelsel is groot, dus het is mogelijk dat er leven is. De kans dat dit leven zo superintelligent als ons wordt is net zo klein als dat er leven bestaat.

De kansen voor leven in de ruimte is zo klein, omdat de leefomgeving aan bepaalde eisen moet voldoen, bijvoorbeeld water en een acceptabele temperatuur. Dat zou betekenen dat er ergens in de ruimte nog een planeet is die precies op de aarde lijkt, met veel water, gunstige temperaturen. Dan moeten er toevallig ook een paar dingen goed gaan, zodat er leven ontstaat, want hoe verklaar je dat uit levenloos materiaal levende dingen ontstaan. Dan moet er DNA gevormd worden, enz. het gaat mijn bevatting bijna teboven hoe klein deze kans is.

20. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Hoezo arrogant? :emo:
    Misschien zijn wij wel helemaal niet zo intelligent? Dat wij slimmer zijn als een paar wurmpjes wilt niet zeggen dat wij het slimste zijn wat het universum ooit heeft voortgebracht.

Wat is een acceptabele temperatuur? Voor ons is dat duidelijk aan te geven, maar buitenaardse wezens zijn er waarschijnlijk op aangepast.
    Net zoals vissen er op zijn aangepast om onder water te leven, en wij niet.

En hoe klein is deze kans dan? Het is hier op Aarde gebeurd, en het zou dus gemakkelijk ergens anders weer kunnen gebeuren.
    En waarschijnlijk hoeft het niet eens op precies dezelfde manier te gebeuren.

Wij zijn niet het toppunt van evolutie. Er zijn zóveel mogelijkheden voor leven. Dát gaat mijn bevatting bijna te boven. ;)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina