1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Discussie] Bestaat er buitenaards leven?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 24 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Intraxz

Intraxz Ja!

Leuk Bevonden:
    0
    @Willem

Nee, dat is het niet. Lees mijn verhaal nog maar eens. De kans dat er een planeet als de aarde bestaat is trouwens heel groot.

2. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Om het maar eens met wat bekends te vergelijken: er zijn net zo veel sterrenstelsels als zandkorrels op alle stranden ter wereld, voor zover bekend.

3. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    :thumbs:

De kans is heel groot dat er nog buitenaards leven is.
    1.Er zijn zo onbevattelijk veel planeten dat het eerder onmogelijk is dat er geen leven is
    2. Onze ideale leefomstandigheden zijn niet persé de ideale leefomstandigheden van andere leefvormen

Nietes. :eek: 2e post, en wat later in het topic ook nog :+

4. Intraxz

Intraxz Ja!

Leuk Bevonden:
    0
    Het zijn er écht wel meer. Ik weet het wel zeker. In de bestaande theorieen, die de grootte, leeftijd en de rest van het heelal proberen te beschrijven, zitten een hoop gaten. (die trouwens worden afgeplakt met moeilijke woorden)

@ dulle*, net op sbs was er het stukje over die alien video. Het waren dus gewoon 2 mensen die het voor de grap deden.

Laatst bewerkt: 6 apr 2008
  5. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Dat klopt,maar de kans dat die nét dezelfde evolutie hebben doorgemaakt is zo goed als onbestaande.Daarvoor zijn er véél te véél factoren in het spel die de balans naar een andere kant kunnen doen doorslaan....

6. apoc123

apoc123 Lucian

Leuk Bevonden:
    0
    damn...
    :'-(

maar ik geloof wel dat het het er is, maar ik geloof niet dat ze hier al zijn geweest.

7. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Dude, er zijn miljarden en miljarden sterrenstelsels maal miljarden sterren waar ook nog eens een x-aantal planeten omheen draaien. Zelfs de meest verstokte wetenschappers zijn van mening dat er op z'n minst miljoenen planeten moeten zijn die vergelijkbaar zijn qua samenstelling met de onze, en waar dus kans is op het ontstaan van leven. Het Miller-Uery experiment heeft aangetoond dat onder de juiste omstandigheden (een atmosfeer met ammoniak, methaan, water en waterstof dacht ik en elektrische ontladingen (bliksem)) uit anorganisch materiaal organisch materiaal kan ontstaan.

De kans dat er niet elders leven is is theoretisch gezien eigenlijk uitgesloten.

8. Intraxz

Intraxz Ja!

Leuk Bevonden:
    0
    Hij zegt ook niet dat er niet elders leven is, hij zegt alleen dat het op het leven een hele erge kleine kans heeft dat het op het leven op aarde lijkt. :)

9. Giokeh

Giokeh JRPG-fanboy

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk altijd van, stel je voor dat er een superieur wezen is :mad: ik zou het in elk geval niet willen ontmoeten.

Het zou wel leuk zijn moest hun technologie zoveel jaren verder staan dat ze de ruimte en tijd naar hun hand konden zetten, dan kan je dus ook veel hedendaags problemen voorkomen zoals ziektes, slecht mileu, mensen zoals Hitler.

Ik denk niet dat dit echt ten goede komt aan 1 kant want zoals je weet zal er dan wel weer misbruik van worden gemaakt en zullen er een heleboel zaken zogezegd verbeterd worden, dat lijkt mooi maar is het in feite niet.

Beeld je dit is in: Hitler word als kleine jongen vermoord omdat wij de tijd kunnen terugspoelen, super voor al die mensen die eraan gestorven zijn!
    Nu de andere kant van het verhaal, de wereld heeft geen NAVO, VN en noem maar verder op, er is geen orgaan dat erop toeziet dat er dictators of weet ik wat.

Nog een praktischer probleem misschien: de aarde heeft heel wat eigenschappen die andere planeten niet hebben en elke planeet heeft andere natuurwetten, bacteriën en noem maar op.

Neem nu maar eens de luchdruk, als deze op die planeet 15 maal hoger ligt dan hier op aarde dan is het onmogelijk voor hen om hier voet aan wal te zetten, ze kunnen net zo goed anaerobe wezens zijn en stikken als ze de atmosfeer binnenkomen.
    Er zijn daarbovenop op elke planeet andere levensvromen, de bacteriën waarvan een mens sterft kunnen net nuttig zijn voor hen en vice versa er zijn echt miljoenen redenen waarom het zo goed als onmogelijk is dat we bezoek krijgen van andere soorten dusja ik hou het voorlopig op: het kan bestaan maar het zal ons niet zoeken

10. Intraxz

Intraxz Ja!

Leuk Bevonden:
    0
    Weer zo´n ding. Waarom zouden wij sterven aan buitenaardse bacterien? Die zijn toch niet gebouwd om ook maar iets als ons te herkennen. Ik kan me alleen voorstellen dat ze ons iets aan kunnen doen als ze de stoffen waaruit het aardse leven is opgebouwd kunnen "verteren". :)

Ik denk niet dat het zo zou uitmaken als je terug gaat in de tijd en iets veranderd. We zouden er toch niets van merken, Maar dat gaat offtopic :)

11. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Schatteke, leren lezen....
    Ooit al van chaostheorie gehoord...
    Het is niet omdat er nog tientallen andere planeten zoals de aarde zijn ,het leven zich op diezelfde manier gaat ontwikkelen,daarvoor hangt het in de evolutie die de planeet en het leven erop ondergaat van véél te veel details af die ieder op zich de evolutie al een andere kant kunnen uitstuwen in vergelijking met onze aarde...De kans dat er twee werelden in dit heelal zich op indentieke manier ontwikkelen is zo goed als onbestaande...

Hehe, tenminste één die het snapt,alvast bedankt...:b:

12. Intraxz

Intraxz Ja!

Leuk Bevonden:
    0
    Ténzij het heelal oneindig is met oneindige materie. In dat geval is alles oneindig keer gebeurd op een eindig aantal verschillende manieren.

13. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    True,maar dat wil niet zeggen dat je daarvoor tweemaal exact dezelfde uitkomst gaan krijgen.Altijd zullen er verschillen zijn hoe miniem ook.En die verschillen kunnen desondanks wij ze miniem noemen uiteindelijk nog gigantisch grote verschillen opleveren na al die miljarden jaren die onze planeet al bestaat....

14. Intraxz

Intraxz Ja!

Leuk Bevonden:
    0
    Jawel. Oneindig. Dus een eindig aantal combinaties zal oneindig vaak voorkomen. Hoeveel eindig aantal situaties er zijn, maar dit gaat weer offtopic :)

15. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Hehe, de mogelijkheden dat er in evolutie een verschil tussen de planeten onstaan en hun levensvormen erop blijkt dan helaas ook oneindig te zijn...:+:b:

16. Intraxz

Intraxz Ja!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat het aantal mogelijkheden van wat dan ook altijd een keer ophoud. Maakt niet uit wat. Er zijn misschien wel ongelofelijk veel. Te veel om ooit te bevatten. :)

17. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Dat klopt,uiteindelijk zal er ook een grens aan het oneindige blijken te zijn.
    Feit is dat astronomen waarnemen dat het heelal zich voordurend uitbreidt en de andere zonnestelsels zich van ons verwijderen ,zodat binnen enkele miljarden jaren ons zonnestelsel zich helemaal alleen in de duisternis bevindt.
    Wég met al die mooie sterren aan de hemel.En hoe verder alles van ons wegdrijft in de ruimte, des te langer het duurt om bij ons op bezoek te kunnen komen...

18. Intraxz

Intraxz Ja!

Leuk Bevonden:
    0
    Het gaat daarbij niet om zonnestelsels, maar over sterrenstelselds :) (Kan ook clusters van sterrenstelsels zijn dacht ik) en die gaan zelf niet van elkaar vandaan, maar de ruimte ertussen dijt uit. Dit is ook maar een theorie. Ik denk zelf trouwens dat die helemaal niet waar hoeft te zijn.

19. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Verkeerd gelezen inderdaad. Maar zelfs dán is het mogelijk, binnen die enorme cijfers, dat er (een) ras(sen) is/zijn die zich exact hetzelfde heeft/hebben ontwikkeld als wij :cool:

Muah, de sterrenstelsels bewegen zich inderdaad van ons af, maar dan wel van óns sterrenstelsel (de Melkweg), en niet van ons zonnenstelsel. Sowieso dooft de zon (na uitgezet te zijn) over een paar miljard jaar waardoor de aarde onbewoonbaar zal zijn, dus gebrek aan een mooie sterrenhemel is dan wel een van de minder belangrijke problemen :9 Sowieso hebben we wel effe genoeg aan de sterren van binnen ons eigen Melweggetje...

20. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Vast al eens geplaatst, maar wel een boeiend interview over buitenaardse bases op de maan:

[yt]3KN4TTx4ijc[/yt]

De volgende delen staan uiteraard ook op Youtube (t/m deel 9 geloof ik).

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina