Dat vind ik persoonlijk een hele stomme opmerking. Je geeft ze bij voorbaat geen kans, en we hebben 't nog steeds over mensen die misschien onschuldig zijn in deze thread.
Natuurlijk spreek ik over de 'schuldig' gevallen.
Lijkt mij na dit commentaar dat je gewoon niet open staat voor de mogelijkheid dat veroordeelden iets bij kunnen dragen aan de wereld. Hoe kun je nou liever criminelen niks zien doen, zodat ze geld kosten, dan werken en geld verdienen en mogelijk iets terug doen aan de maatschppij...hehe..
Had ik al gezegd: Ik zie ze liever niet terug in de maatschappij vanwege het gevaar dat zij (kunnen) zijn.. Maar ja dat blijft inderdaad mijn mening
Tja, omdat je in een gevangenis geen beter mens wordt. Als je die mensen de kans geeft zich te veruimen en te verrijken door te werken en te studeren dan zien ze misschien de fouten in die ze gemaakt hebben. Als je ze die kans nooit geeft, zal er ook nooit verbetering optreden in hun gedragspatronen.
Volgens mij besef je niet dat de meeste criminelen die physieke en geweldadige overtredingen begaan laag opgeleide mensen zijn die simpelweg nooit de kans hebben gehad in hun leven om een andere manier hun brood te verdienen.
Dus omdat er een kansje bestaat dat sommige criminelen weer op de normale toer kunnen gaan moeten we maar het risico nemen dat er mensen weer worden vermoord / verkracht? Ik bedoel dat zelfs als er een paar criminelen zijn die weer terug kunnen keren, er nog altijd zat zijn bij wie dit niet kan.. En hoe kom je daar achter? Goed gedrag zegt niet zoveel hoor...
OK, dat mag je vinden. Dan ben je dus
voor de doodstraf.
De makkelijke manier om je problemen niet onder ogen te komen.
Ik ben inderdaad vaak voor de makkelijkste oplossing (ik ben ook een beetje simpel), maar ik weet niet niet of ik nou 100% voor de doodstraf ben, ik probeer nu een beetje een mening daarover te vormen door deze discussies. Maar het lijkt er inderdaad wel op ja
Tja, wederom denk je weer compleet verkeerd. Dat het van 'jou' niet hoeft, is fine. Daar heeft de maatschappijn in zijn algemeen geen boodschap aan. Daarbij het feit dat ze dat vaak niet van te voren hadden kunnen bedenken omdat ze de kans niet krijgen zich te ontwikkelen tot een 'normaal' mens, zoals ik eerder uitlegde, en daar naast nog het dat niet gaat om het terugbetalen van de misdaad. Het gaat om terugbetalen, punt.
Vind ik niet, maar dat wist je al
Jij werkt toch? Jij draagt (hopelijk) in je werk en je persoonlijke acties ietwat bij aan de maatschappij en hopelijk aan het algemene verbeteren van de wereld. Die twee gaan overigens niet hand in hand.
Ja, en ik moet je ook zeggen dat ik niet lekkerder zal werken wetende dat ik opeens een (ex)crimineel als collega heb. Nogmaals: Als mensen zo gruwelijk de mist in zijn gegaan gun ik (dus imho) ze dat allemaal niet.
Jij wilt voor geen reden, behalve dat jij 'vind' dat ze het niet verdienen, hulp afslaan? Ze kunnen bijvoorbeeld dammen bouwen, gewassen groeien, koeien fokken, huizen bouwen. Hoewel dat niet 'direct' het helpen van mensen is, dat is een risico, is dat wel indirect het helpen van mensen die geen eten hebben, geen huizen hebben. Dat dit jou niet kan schelen, is jouw goed recht, maar er zijn mensen die het wel kan schelen dat ze geholpen worden. Door wie dan ook. Hulp discrimineerd niet, hulp is hulp.
Oke, hulp is hulp. Als we toch hypothetisch bezig zijn, stel dat een man die zijn kind heeft vermoord, de kans krijgt mee te helpen aan het bouwen van een dam. Het toezicht kan niet altijd 100% zijn. Als iemand ook maar eventjes niet oplet, vermoord hij een ander kindje. (y)
Als criminelen zich altijd rot voelen, dan worden ze ook niet gemotiveerd om goede dingen te doen. Als ze goede dingen doen en merken dat het zo ook kan, en ze krijgen de kans zich te ontwikkelen en inzichten te verwerven in hun eigen acties in het verleden en we bieden ze alternatieven aan voor de toekomst. Hoe is dat slecht?
Het is niet slecht als het allemaal zo mooi zou verlopen, ik denk echter dat dit een wel heel rooskleurig scenario is. Ik denk dus dat dit niet echt zal werken. Like I said; heel misschien in 1 geval, maar in de overige 100 niet. Ik blijf gewoon bij mijn mening dat criminelen flink gestraft moeten worden voor hun daden.
Snap totaal niet waar je vandaan komt, en ik denk dat je echt nog veel te leren hebt.
Ongetwijfeld
Jij wordt denk ik ook niet graag vergeten en in een hoekje gestopt als je iets verkeerds gedaan hebt, per ongeluk of niet, dan ben je niet gemotiveerd om jezelf te verbeteren.
Tuurlijk wil ik, als ik iets verkeerds doe, dat mensen mensen mij helpen om weer op het rechte pad te komen. Alleen ga ik geen moord plegen, vrij groot verschil dus. Onder iets verkeerds doen versta ik een potlood stelen o.i.d.
Als je iets doet wat 'goed' is, dan lijkt mij dat je eerder gemotiveerd bent iets 'goeds' te blijven doen. Zelfde voor kennis, als je je ontwikkeld, snap je ook meer van anderen en van waarom je dingen doet...
Normale mensen wel ja toch denk ik dat bij zware criminelen dit iets anders zal liggen, maar ja ik ben dan ook een beetje simpel, en ik heb nog een hoop te leren Klik om te vergroten...