1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Discussie] De Doodstraf; goed of slecht?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mvdstam, 4 sep 2003.

1. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben tegen de doodstraf niet tegen langere en zwaardere straffen. Er wordt wellicht te makkelijk geoordeeld, en te makkelijk iemand vrijgelaten. Als jij het voorbeeld aanhaalt van iemand die zelf zegt dat hij nog een moord gaat plegen, dan mag die man natuurlijk nooit vrij gelaten worden. Maar goed daar ben ik ook niet tegen, een iets hardere aanpak. Ik ben slechts tegen de doodstraf.

2. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    @ Blox Ik weet niet of dit ook bij jullie in de krant gestaan heeft , maar vanmorgen stond in de belgische krant het laatste nieuws 3 foto's van een iraanse seriemoordenaar die veroordeeld was voor de verkrachting en moord op 21 slachtoffers, onder wie 16 kinderen.
    De eerste foto toont het begin van zijn straf van honderd zweepslagen , de tweede foto toont het einde van zijn straf van honderd zweepslagen en de op de derde foto hangt de man met een koord aan de nek hoog in de lucht te bengelen onder een enorme bouwkraan en dit alles voor het oog van duizenden toeschouwers.
    Zo nu weten we precies waar bouwkranen in het midden-oosten voor gebruikt worden. :+

3. Quilibre

Quilibre voor jou Dhr. Mol

Leuk Bevonden:
    0
    Maar wordt iemand nou nooit eens moedeloos van discussie's als deze?
    Hier valt geen duidelijk eind aan te trekken. Het is een morele kwestie, waarbij iedereen zijn eigen waarde aan argumenten toekent. Voor de een is het verlies van een onschuldige belangrijk om het niet te doen, voor de ander is het weer een argument voor die zwaarder weegt.
    Feiten en cijfers zijn ook weer heel toepassend om hier bij te zetten, maar waar de een weer waarde hecht aan het aantal geschatte onschuldigen die omkomen. Kan de andere weer een feit laten zien over moordernaars die in herhaling vallen en dus weer een onschuldig leven beroven...
    Je kunt dus heel leuk je standpunt verdedigen, maar er is altijd wel iets tegen te vinden, en daar ook weer iets tegen. Eindelose discussie ?

4. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Deze discuties zijn inderdaad eindeloos , dat is een feit dat juist is.
    Maar zij moeten gevoerd worden gewoon omdat we mensen zijn die allemaal een iets andere kijk op het leven hebben, en wij allemaal zelf en in onze directe omgeving met van alle feiten en gebeurtenissen geconfronteerd worden die onze keuze sterk beinvloeden.
    Het is juist daarom dat er zoveel tegengestelde meningen zijn dat discuties als deze eigenlijk nooit gaan vervelen.

5. sickness

sickness i kill like a plague

Leuk Bevonden:
    0
    persoonlijk ben ik ook voor de doodstraf. niet voor een diefstal, niet voor een overval.maar keiharde moordenaars verkrachters, mensen die andere extreme fisyke pijn hebben gedaan. ja die verdienen de doodstraf, dat is mijn mening. zij keizen voor de dingen die zji doen laat ze ervoor boeten niet 4 jaar cel voor moord. geef ze op zijn minst dan levenslang.

heeft iemand dat gehoord: er was een man ontsnapt uit de gevangenis zich voordoent als bezoeker.... ze noemen het dan het zwaar bewaakte gevangenis vught.. echt neit normaal

6. madmaxensnow

madmaxensnow bier bier meer bier

Leuk Bevonden:
    0
    ik ben tegen de dood straf. dan ben je even schuldig als de moordenaar zelf. en je kan iemand veel meer laten lijden door hem levens lang te geven.

7. Rayquaza

Rayquaza lopen biatch:P

Leuk Bevonden:
    0
    Sure, in hotel "gevangenis" en van je pa zijn belastingscenten. Vergeet niet dat een gedetineerde, als ik me nier vergis, enkele honderden euro's per week/dag kost (kan de bron niet zo snel vinden).

8. sickness

sickness i kill like a plague

Leuk Bevonden:
    0
    echt he.. ze gaan al zeuren als ze geen tv hebben op hun kamer... en staken als ze met 2 man op 1 kamer moeten, weet niet of iemand dat welleens heeft gezien van die tentenkampen in america met voor iedere tent een hond enz ik zie ze daar al zeuren om een tv. weet niet hoeveel zweepslagen je daar krijgt

9. Rush nl

Rush nl FRAUDE!

Leuk Bevonden:
    3
    Als je iemand meer laat lijden met levenslang dan met de doodstraf, en met de doodstraf ben je even schuldig, dan ben je toch met levenslang nog veel schuldiger?? Van mij mogen mensen die levenslang hebben gekregen zichzelf verhangen, hen verplichten in leven te blijven, en daardoor extra laten lijden lijkt mij nogal zonde van belastingcenten, en daarbij vrij sadistisch...

10. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    doodstraf!

11. unXist

unXist F5 hoer

Leuk Bevonden:
    0
    Aan de ene kant heb je gelijk, het is zonde om bealstinggeld hier aan te spenderen, maar aan de andere kant da het sadistisch is: oog om een oog ...

12. Quilibre

Quilibre voor jou Dhr. Mol

Leuk Bevonden:
    0
    Zelden iemand die in de cel zit tot hij van ouderdom doodvalt, levenslang is ook maar een begrip voor een bepaald aantal (lange) jaren. Kleine kans dat er mensen van 25ste tot 95ste in de cel zitten (als ze dan dood gaan). Anders zou levenslang op hetzelfde neerkomen als de doodstraf, en kun je het process net zo goed verkorten en goedkoper maken, als je snapt wat ik bedoel.

13. Rush nl

Rush nl FRAUDE!

Leuk Bevonden:
    3
    An eye for an eye, a tooth for a tooth leaves the whole world blind and toothless. Wat schiet wie dan ook daar mee op?

14. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    niemand he , of je ze nu ter dood veroordeeld of levenslang laat opsluiten ,er zullen altijd tegenstanders zijn van de gekozen oplossing.
    Voor mij is het simpel , geef ze levenslang en dit effectief , zo kunnen ze nog lang nadenken over de fouten die ze gemaakt hebben in hun leven.

15. madmaxensnow

madmaxensnow bier bier meer bier

Leuk Bevonden:
    0
    dan moeten ze maar levenslang invoeren.
    het is niet het zelfde als jij eerst 50 jaar in een gevangenis zit te rotten.
    of als ze je gelijk afmaken. ( ik weet wat ik erger zouw vinden)

16. MORPHEUS

MORPHEUS SNAKE

Leuk Bevonden:
    0
    Als de gozer van de vandaag aangemaakte en daarna weer gesloten topic over de doodstraf zijn probleem weer even verteld ->

Ik zag staan
    Correctie, dat moet denk ik zijn '...recht een ander persoon's leven te nemen' executie gebeurd namelijk tegenwoordig in doodstraf-landen tamelijk netjes. Het meest wordt tegenwoordig de injectie gebruikt. De elektrischiteitsstoel(hoe heet dat ding alweer) wordt barbaars en vies gevonden.
    Ik ben voor de doodstraf overigens.

17. R_vandockum

R_vandockum Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dit blijft een gevoelig onderwerp. Maar bij welk besluit je ook neemt zijn er uitzonderingen en daar moet je mee oppassen. Als je bijvoorbeeld iemand vermoordt omdat hij bijvoorbeeld iets heel erg heeft aangedaan met een familielid. Dan vind ik de doodstraf een beetje overdreven. En onder iets ergs valt ook echt de hele erge dingen. Geen diefstal ofzo. "What comes around goes around" bij mij tenminste

Bij personen als Mohammed B is het kant en klaar natuurlijk. Mohamed B hadden ze in het Schiphol gevangenis moeten gooien toen het aan het fikken was. Misschien een beetje erg extreem maar werkt wel.

18. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    de dood is geen straf als je seriemoordenaar bent en zoveel moorden op je geweten hebt.bovendien lost het niks op.je kan beter voorkomen dan afwachten tot het al is gedaan en dan simpelweg opruimen. imo schrikt levenslang meer af dan de doodstraf.

19. Lightsaber

Lightsaber lightsaber

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben voor de doodstraf in alleen extreme gevallen, voorbeelden hiervan zijn osama bin lade en saddam. Die hebben recht op een doodstraf, maar als je kijkt naar de moord, verkracht, mishandeld zaken zit je gewoon met dat je nooit 100% garantie hebt of die gene het echt wel gedaan heeft. In dat geval ben ik er voor om levenslang ook echt levenslang te maken dus zeg maar 200 jaar met geen mogelijkheid tot vroegere vrijlating. Laat ze maar de rest van hun leven maar achter slot en grendel zitten. ( maar dan ook echt de rest van hun hele leven )

20. Argus

Argus Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben tegen de doodstraf. Levenslang moet in de meest extreme gevallen gegeven worden. Waarom?

- Je kan de doodstraf niet meer terugdraaien.
    - Wraakgevoelens horen geen rol te spelen bij de straf van de dader.
    - Doodstraf is zoooo Europa een eeuw terug zetten.
    - Ieder mens verdiend opnieuw een kans
    - De beul die de doodstraf moet voltrekken is dan ook een moordenaar

Deel Deze Pagina