Hoe kunnen mensen voor de doodstraf zijn ? Nou dat lijkt me vrij simpel....
Iemand die een zwaar crimineel delict begaat zoals (serie)moord, (serie) verkrachting etc. waarbij of het slachtoffer of de naaste familie ervan "levenslang krijgt" (met levenslang bedoel ik in deze context dus het psychologische leed wat mensen nog hun hele leven kan blijven naspoken), zo iemand verdient het gewoon niet om nog langer adem te halen op deze wereld ! Maakt niet uit wat je verleden is, en al schrijf je 20 boeken in de gevangenis om de jeugd een "goed voorbeeld" te geven....je hebt ooit eens een gruwelijke fout begaan, en die fout kan niet meer terugggedraaid worden. En door die fout lijden er misschien nog dagelijks andere mensen....en daarvoor zul je gestraft moeten worden ! Zo simpel is het gewoon
Goed het enige argument tegen de doodstraf wat ik met mensen eens ben, is het argument dat iemand ter dood veroordeeld wordt en achteraf onschuldig blijkt te zijn. Dat is natuurlijk justitieele dwaling van een zeer hoog niveau. Maar als de feiten er zijn, en het bewijs keihard is....gewoon afmaken die handel, sorry hoor.
Eigenlijk doen ze het tegenwoordig nog mild, zoals ze het in de Middeleeuwen deden was het veel beter. Had je iets gejat ? Dan gingen je handjes eraf. Waarom ? Moet je maar met je klauwen van andersmans spullen afblijven Had je iets veel ergers gedaan ? Werd je koppie eraf gehakt, kreeg je de strop of werd je uit elkaar getrokken door 4 paarden in het openbaar, zodat iedereen kon zien wat er met hun ook zou gebeuren als ze de fout ingingen
Ik ben niet sickminded hoor, maar iemand die een gruwelijke fout begaat moet op een gruwelijke manier gestraft worden. Punt uit. Kom op zeg, na een serieele moord gaan roepen van "Jah ik euh, heb me fout ingezien en om te laten zien dat ik er spijt van heb ga ik boeken schrijven om te voorkomen dat andere mensen ook die fout begaan" Sorry hoor, maar iemand met een beetje gevoel voor moraliteit heeft geen boeken nodig om te weten wat wordt verstaan onder goed en kwaad _0/
Laatst bewerkt: 14 dec 2005