1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Discussie] De Doodstraf; goed of slecht?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mvdstam, 4 sep 2003.

1. Rush nl

Rush nl FRAUDE!

Leuk Bevonden:
    3
    Domme mensen mogen wel moorden plegen? Is dat wat je bedoelt?

2. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    Edit: Lees eerste dat stuk dat ik geschreven heb in de quote van GG voordat je begint met blaten

.

3. Quilibre

Quilibre voor jou Dhr. Mol

Leuk Bevonden:
    0
    Who gives the Fuck
    Het zijn criminelen, was deze discussie niet ooit eens afgesloten met de mening dat hier geen oordeel over is.
    Excuties zijn net zo oud als de mens zelf, en wat mij betrefd mogen ze nog heel lang meegaan, van de week op bureau misdaad zo'n TBSer die heel vriendelijk deed, maar bij elk verlof wat ie kreeg weer een meisje van onder de 10 jaar zat te betasten. Wat heb je aan zo kerel levend ?!?!

En der zijn altijd moraalridders die weten te vertellen dat wij hetzelfde niveau hebben als de moordenaars en al dat tuig enzo, nouja wij weten waarom iemand een doodstraf krijgt, een moordenaar moord vanwege zijn eigen lolletje.

Dit is net zo'n eeuwige discussie als waarom geloof je in god ofzo, niet te peilen zeg maar.

Net als dat de CIA gevangen martelt. Ja dus ?

4. *NK*

*NK* The American Dream

Leuk Bevonden:
    0
    Meer dan terecht dat hij nu dood is maar wellicht was het beter geweest als hij levenslang had gekregen maar ja dan kun je je ook afvragen hoeveel mensen zijn wel niet gestorven door hem en zijn gang?,hij is namelijk verantwoordelijk voor een van de grootste en meeste criminele gang van de Verenigde Staten staan bekend om drugs,wapenhandel en afpersing.

Dat mensen het nog durven op te nemen voor deze crimineel snap ik dus niet.

En dan dat mensen Black Power roepen en dit gewoon getollereerd wordt :confused: ,

5. Gamer

Gamer PS3 - 360 Verslaafde

Leuk Bevonden:
    1
    hoe kun je nu voor de dood straf zijn ? ze hebben GVD (sorry voor me taalgebruik , ben kwaad op Arnold Swarznegger) Tookie Williams omgebracht vanochtend , een man die zijn crimineele verleden heeft afgezweert en toen kinderen heeft gewaarschuwd voor Gangs leven

ik ben niet / ik steun niet zijn crimineele shit , maar kom op zeg , executie is het zelfde als een moord

6. biggie

biggie ----Xbox360----

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind de doodstraf niks en iedereen verdiend wel een 2e kans ook al vermoordt je iemand en Tookie Williams veranderde ook en hij had eigenlijk een 2e kans verdiend. In Amerika wil man met de doodstraf de criminaliteit verminderen (mensen worden dan bang om iets te doen wat wettelijk niet mag, dat denkt dan ten minste de regering) maar met de doodstraf verminder je echt niet de criminaliteit!

7. THE GAME

THE GAME GAME OVER! GUNIT!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Je ziet het in Amerika. Een land met de doodstraf, maar met ongelooflijk veel criminaliteit.
    Ik zelf ben tegen de doodstraf hoewel ik soms wel snap dat mensen iemand het liefst ter dood veroordeeld zien.
    Wat er met Tookie is gebeurd, had ik nooit gedaan. Had hem gewoon levenslang laten zitten, dan had ook niemand last van hem. Hij is anders dan de andere criminelen, hij is weer op het goede pad gekomen en keurt zijn oude leven af. Ook al zat hij in de cel, ik denk dat we nog veel van hem konden leren. Hij kon vanuit de cel veel jongeren beinvloeden die misschien nu wel het verkeerde pad op gaan, omdat hij er niet meer is.

8. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Bizar dat alle hiphoppers hier zijn dood verdedigen. Maarja, dat doen gangsters nou eenmaal voor elkaar :D

9. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    Er zijn genoeg mensen die geen 2e kans verdienen vind ik, niet iedereen verdient dat. Sommige mensen zijn gewoon niet te redden. Als ze die dan afmaken kan ik er mee leven.

10. Andy01

Andy01 Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Diezelfde rappende zielenpoten waar jij waarschijnlijk groot fan van bent, lopen zelf de hele dag op tv te roepen hoe stoer ze iedereen uit de weg ruimen, en hoe geweldig mooi hun 9mm glimt..
    Iemand als Snoop Dogg neem je dan toch niet serieus man??
    Wat betreft de doodstraf; Alleen vanwege de kans dat je een onschuldig iemand de dood in jaagt en dus niet meer terug kan ben ik er moreel op tegen.
    In het geval van deze man lijkt me het een duidelijke zaak.
    En natuurlijk gaat hij alle ghetto kindertjes nog even vertellen hoe het wél moet, stel je voor dat hij een slechte naam krijgt. "Zijn criminele verleden afzweerd" Hahaha, er valt ook niet zoveel te moorden en te stelen in de bak!

Trouwens de Amerikaanse gevangenissen zitten tot de nok gevuld met zulke gasten, je moet er op een gegeven moment toch iéts mee.

Laatst bewerkt: 13 dec 2005
  11. X BelieveR

X BelieveR Im the X priest

Leuk Bevonden:
    0
    Het hangt er van af hoe je tegen het fenomeen "straffen" aankijkt.
    Sommigen zien het als een vergelding. Als iemand iets slechts gedaan heeft dan moet diegene zelf ook iets slechts aangedaan worden. Het draait dus om wraak. Dit noemt met ook wel de absolute theorieen.

Daarnaast zijn er ook de relatieve theorieen. Hierbij gaat het om de preventieve werking van straf en daarmee samenhangend: het opvoedkundige karakter van straf. Straf dient ervoor om iemand een "lesje te leren". En dmv straf kunnen ze de kans krijgen om zichzelf te beteren.

Ik ben een aanhanger van de 2e theorieen. Ik vind dat iedereen de kans moet krijgen om zich te beteren. Of je nu iets gestolen hebt, of een seriemoordenaar bent... dat doet er niet toe. Als iemand zo geestelijk gestoord is dat hij niet normaal kan functioneren in onze maatschappij, dan moet diegene worden afgesloten van de maatschappij. Ik vind niet dat zulke mensen de doodstraf moeten krijgen. Hoe raar het ook klinkt in weze kunnen ze er zelf weinig aan doen....

12. THE GAME

Leuk Bevonden:
    0
    hahah. je bent zekr de leukste thuis.

Ik vind alleen dat ie niet ter dood veroordeeld moet worden, omdat ie de samenleving in de ghetto's vooral positief kan beinvloeden door wat hij heeft meegemaakt en de boodschap die hij in de gevangenis uitdroeg. Hij deed in de gevangenis alleen goede dingen voor de samenleving, wat de samenleving hielp. Ik had precies hetzelfde gezegt als hij niks met hip hop had te maken. Maar mensen uit de hip hop zijn de enige mensen die invloed kunnen uitoefenen vanuit hun positie aan de jeugd in de armere wijken.

Misschien ''verdedigen'' ''wij'' hem ook omdat we iets meer van deze man afweten en de hele situatie, dan menig ander persoon hier op dit forum.

13. Andy01

Andy01 Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Nou, vertel...

Het blijft een moordenaar met of zonder hiphop achtergrond, en dat kun je leuk romantiseren, zoals ze zelf ook doen.
    De waarheid is simpelweg dat het een door de Amerikaanse maatschapij verpestte armoedzaaier was.
    "Iets" te ver doorgeslagen in zijn drang om te overleven
    Feit blijft wel dat iemand die na zijn moorddadige verleden opeens tot "inkeer" komt niet opeens een beter mens is.

Zal best dat deze mensen in hun achterstandswijken het zwaar hebben, maar déze man heeft niet alleen andere gang members vermoord!
    Moordenaar is moordenaar, en moordenaar verdient doodstraf

14. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Nadat hij veroordeeld was. En hij is al in 1981 veroordeeld tot de doodstraf, die zet je niet om in levenslang omdat meneer toevallig een paar boekies heeft geschreven. Goed dat ze hem geëxecuteerd hebben, alhoewel ik niet weet of de doodstraf überhaupt een goed iets is.

15. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    :cool:

Typisch amerika , eerst veroordelen tot de doodstraf en dan 24 jaar wachten om het vonnis te voltrekken.:{
    Hier bij ons lopen zulke gevallen dan al minstens 13 jaar terug op vrije voeten aangezien de doodstraf bij ons is omgezet in levenslang en dat is dus maximum 25 jaar min strafvermindering in het kader van de wet lejeune wat in de praktijk betekend dat zulke gast bij ons na 10 jaar al kans maakt op vervroegde vrijlating.
    Er zijn in belgie maar 3 uitzonderingen op deze regel waaronder Freddy Horion , de wurger van muizen en uiteraard Dutroux , maar zijn kompanen Michelle Martin en Michel Lelievre maken volgend jaar ten vroegste al kans om in aanmerking te komen voor vervroegde invrijheidsstelling .:eek: :eek:

Laatst bewerkt: 14 dec 2005
  16. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    WAT?! Jij vindt moordenaars, verkrachters, en al dat andere tuig een 2e kans verdienen!? :{ |:-

Sorry hoor, maar dat slaat toch volkomen nergens op? "Je bent een moordenaar knul, wat je gedaan hebt is niet goed, niet meer doen hè"

Je zegt: Ook al vermoordt je iemand.. Dus jij verdedigd mensen die moorden, is dat wat je probeert te zeggen? Want ja, het zijn ook mensen.. |:-
    Dan ga ik ook es ff iemand vermoorden die ik niet mag.. want tsja.. als het toch niet erg is..
    Echt een hele domme opmerking hoor.. vreemd dat niemand anders dat opmerkt..

Oh, en over die Tookie, ben zelf verslaafd aan de muziek, maar ik vind dat elke moordenaar moet boeten voor zijn daden, en als dat dan is met de doodstraf.. so be it..

Beetje moe, dus kan bot overkomen :cool: Ga nu ook naar bed

17. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe kunnen mensen voor de doodstraf zijn ? Nou dat lijkt me vrij simpel....

Iemand die een zwaar crimineel delict begaat zoals (serie)moord, (serie) verkrachting etc. waarbij of het slachtoffer of de naaste familie ervan "levenslang krijgt" (met levenslang bedoel ik in deze context dus het psychologische leed wat mensen nog hun hele leven kan blijven naspoken), zo iemand verdient het gewoon niet om nog langer adem te halen op deze wereld ! Maakt niet uit wat je verleden is, en al schrijf je 20 boeken in de gevangenis om de jeugd een "goed voorbeeld" te geven....je hebt ooit eens een gruwelijke fout begaan, en die fout kan niet meer terugggedraaid worden. En door die fout lijden er misschien nog dagelijks andere mensen....en daarvoor zul je gestraft moeten worden ! Zo simpel is het gewoon :)

Goed het enige argument tegen de doodstraf wat ik met mensen eens ben, is het argument dat iemand ter dood veroordeeld wordt en achteraf onschuldig blijkt te zijn. Dat is natuurlijk justitieele dwaling van een zeer hoog niveau. Maar als de feiten er zijn, en het bewijs keihard is....gewoon afmaken die handel, sorry hoor.

Eigenlijk doen ze het tegenwoordig nog mild, zoals ze het in de Middeleeuwen deden was het veel beter. Had je iets gejat ? Dan gingen je handjes eraf. Waarom ? Moet je maar met je klauwen van andersmans spullen afblijven :) Had je iets veel ergers gedaan ? Werd je koppie eraf gehakt, kreeg je de strop of werd je uit elkaar getrokken door 4 paarden in het openbaar, zodat iedereen kon zien wat er met hun ook zou gebeuren als ze de fout ingingen :)

Ik ben niet sickminded hoor, maar iemand die een gruwelijke fout begaat moet op een gruwelijke manier gestraft worden. Punt uit. Kom op zeg, na een serieele moord gaan roepen van "Jah ik euh, heb me fout ingezien en om te laten zien dat ik er spijt van heb ga ik boeken schrijven om te voorkomen dat andere mensen ook die fout begaan"|:- Sorry hoor, maar iemand met een beetje gevoel voor moraliteit heeft geen boeken nodig om te weten wat wordt verstaan onder goed en kwaad _0/

Laatst bewerkt: 14 dec 2005
  18. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    :+

19. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Anders raken de gevangenissen te vol. Sommige mensen krijgen daar al op hun 20e X keer levenslang...

20. THE GAME

Leuk Bevonden:
    0
    Wat je niet helemaal snapt is dat Tookie een invloed kan hebben op de jeugd in de armere wijken. Hij draagt een goede boodschap uit en weet hoe het gaat in die wijken. Hij kan op die manier andere mensen op andere manier/positieve manier laten denken.
    Hij kan er dus voor zorgen dat er minder moorden gepleegd worden!
    Wat gebeurd is, is gebeurd en dat kun je niet terug draaien. Wat hij heeft gedaan is fout en om die reden zou ik hem ook laten zitten voor zn leven. Maar door zijn boodschap draagt hij wel wat bij aan de samenleving.

Deel Deze Pagina