1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Discussie] De Doodstraf; goed of slecht?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mvdstam, 4 sep 2003.

1. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Ja, das wel makkelijk 8)

"Frits heeft 30 kinderen vermoord en een lading vrouwen verkracht en ook die heeft hij later omgebracht. Frits zit in de gevangenis. Frits is erg veranderd en zal het nooit meer doen."

Frits kan de spreekwoordelijke pleuris krijgen imo.. :cool:

Btw, dit slaat alleen op die comment over veranderen. Doodstraf zelf vind ik nog steeds een moeilijke discussie..

2. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    in extreme situaties zijn wij als europa ook voor de doodstraf. Kijk maar eens naar wat er met onze vrienden uit nazi-duitsland gebeurde na de oorlog

3. maybe1984

maybe1984 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom verdient zo'n persoon een tweede kans. Wat een onzin.

Ik vind dat hij zijn verdiende loon heeft gehad. Hij krijgt hetzelfde als wat hij anderen aan heeft gedaan en vanaf nu kost tokkie de amerikaanse samenleving ten minste geen geld meer.

4. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Ben alleen bang dat "Tokkie" Williams een cultfiguur gaat worden in de gangsterwereld. Kijk naar Tupac, omgelegd! Biggie Smalls, omgelegd! Tokkie, omgelegd door die nare rechters!

5. Rush nl

Rush nl FRAUDE!

Leuk Bevonden:
    3
    60 jaar terug ja :{ In Nederland is de doodstraf afgeschaft voor alle misdaden, dus ook voor oorlogsmisdaden

6. Godless Devil

Godless Devil *666*

Leuk Bevonden:
    0
    Ik rij samen met een vriend in een auto...ik ben de bestuurder. Op 1 of 't andere manier botsen we tegen een muur of zo (een auto reed tegen ons en ik moest hem ontwijken). Ik ben degene die nog in leven blijft, mijn vriend is dood. Moet ik nu lijden?

7. Rush nl

Rush nl FRAUDE!

Leuk Bevonden:
    3
    Levenslang is in Nederland levenslang, ik weet niet wie die onzin heeft verzonnen dat dat 20 jaar zou zijn, maar iemand die in Nederland tot levenslang wordt veroordeeld zit werkelijk de rest van zijn leven in de cel :{

Alleen gebeurt het maar heel zelden dat iemand daartoe veroordeeld wordt, op dit moment zit er slechts een handjevol mensen voor levenslang in de cel.

8. tha BomB

tha BomB .

Leuk Bevonden:
    0
    @ GD, Dat is een heel ander voorbeeld..Jij hebt hem niet vermoord, niet direct i.i.g. En jij lijdt al genoeg aan de gedachte dat jij blijft leven en jou vriend dood is. Je hebt misschien je verklaring moeten afleggen op het Politie bureau maar thats it jij word niet veroordeeld voor moord want je pleegt geen moord.

@ Rush NL, Volgens mij is levenslang hier 36 jaar hoor :eek: Maar bij sommige is er een uitsondering en die moeten egt levenslang zitten tot hun dood. Dat heb ik tenminste ergens gehoord..

Laatst bewerkt: 15 dec 2005
  9. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Nee.. levenslang is levenslang hier in nederland.
    Die 20 jaar waar iedereen het over heeft is in principe zo'n beetje de maximale straf die over het algemeen ge-eist/uitgedeeld wordt.
    Vaak zie je dan ook in het nieuws/kranten koppen iets van "maximale straf tegen ...... geeist". Wat je hierdoor dus krijgt is dat mensen dat gaan verwarren met levenslang. Maar levenslang is ook echt levenslang, zelfs in nederland.

10. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    Dit werd inderdaad ook een aantal keer gezegd toen Mohammed B. werd veroordeeld tot levenslang.

Levenslang = Levenslang

11. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    In Nederland krijg je voor hoogverraad ook nog steeds de doodstraf!

12. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    Ik las ergens laatst, dat Nederland een van de landen was die nog niet het verdrag had ondertekend, dat de doodstraf afschaft ook onder oorlogstijd, dus ik neem aan dat het dan wel kan inderdaad.

13. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Bull! Doodstraf mag niet! Is verboden, misschien hoogverraad bij een maffia familie, dat je met cementschoenen de bodem van de zee mag verkennen ofzo.. 8)

14. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Hoogverraad = het koningshuis in een oorlog verraden! Triest dat je dan hier wel de doodstraf zou krijgen beetje hypocriet...

15. Victor

Victor Guest

Misschien, maar dan zeg je dus: als God's Gamer vlucht in tijden van oorlog en alleen maar toekijkt en 'Ghehe' zegt, dan moet hij niet dood, maar levenslang opgesloten worden? Je bent je lang aan het verraden! Daar is geen prijs te hoog voor! Als het dan zo moet, voer de doodstraf dan maar weer in. Imho dan...

16. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Officiëel staat daar nog de doodstraf op in Nederland, maar ik denk niet dat het ook ooit daadwerkelijk uitgevoerd zal worden. Maar aan de andere kant kan er alles gebeuren in de oorlog. Geen mens die zal protesteren.

17. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    Wikipedia

Nederland

In Nederland werd de doodstraf, door het invoeren van een nieuwe wet door minister Van Lilaar, in 1870 uit het gewone strafrecht gehaald. Daarop werd in 1878 de levenslange gevangenisstraf ingevoerd. In het militaire strafrecht en het oorlogsstrafrecht bleef de doodstraf mogelijk totdat in 1983 in de Grondwet bepaald werd dat de doodstraf niet mag worden opgelegd (artikel 114). Met ingang van 1991 verdween de straf letterlijk uit de betreffende wetten.

18. Andy01

Andy01 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jezus man! Wat een stompzinnig verhaal!
    Jouw regering besluit dat communisten héél gemeen zijn en dat we daar met z'n allen maar es wat aan moesten gaan doen..
    Zoeken een leuk verpest landje uit, Vietnam, waar de communisten al tegen de Franse koloniale overheersing vechten.
    En daar gaan ook jullie de boel maar is even uitvechten, want de communistische zijde van het land wordt ook nog eens gesteund door de Russen en China!

stel je voor...

Zou dus betekenen dat als ik niet meedoe aan de achterlijke ideologie van mijn regering, dat ik de doodstraf verdien..??

Het zou mij m'n anus oxideren!

Laatst bewerkt: 15 dec 2005
  19. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    woooooooooh :eek: :D 8)

20. Andy01

Andy01 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Beter zo?