1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Discussie] De Doodstraf; goed of slecht?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mvdstam, 4 sep 2003.

1. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

En op het neuken van de dochter van de koningin als gewone niet-adelijke persoon zonder koninklijke toestemming van bovenaf staat ook de doodstraf aangezien dit ook onder hoogverraad valt , echt waar ...... niet dat het werkelijk zou gebeuren maar hier in belgie staat het toch maar mooi in het strafwetboek .:eek: :eek:
    En straffen onder hoogverraad worden altijd met doodstraf beklonken bij heel zwaarwichtige feiten , zelfs al is de doodstraf grondwettelijk afgeschaft voor de rest van het strafwetboek .

Laatst bewerkt: 16 dec 2005
  2. Godless Devil

Godless Devil *666*

Leuk Bevonden:
    0
    Welke doodstraffen bestaan er momenteel? De elektrische stoel kent iedereen, maar bestaat er momenteel nog iets dat ze gebruiken?

3. pindakaas

pindakaas pindakaasNL

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dodelijke spuitjes volgens mij en dat was het wel... Misschien ergens in een staatje in Amerika nog iets anders...

4. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    ophanging, vergassing en vuurpeleton horen er ook bij

5. Godless Devil

Godless Devil *666*

Leuk Bevonden:
    0
    Van die spuiten wist ik ook al...was ze gwn vergeten. Maar die vergassing, waar doen ze dat misschien? En dat vuur dinges--> steken ze mensen in de fik of wat?! En waar?

6. Victor

Victor Guest

Een vuurpeleton is een gewapend peleton dat tegenover de veroordeelden staat. Drie keer raden wat zij doen..

7. Godless Devil

Godless Devil *666*

Leuk Bevonden:
    0
    Aja...en ik heb al eens in een klip van LimpBizkig een kamer gezien waar ze die mensen laten verdrinken...Bestaat zoiets?

8. WillemWalrus

WillemWalrus t Kan altijd stouter

Leuk Bevonden:
    0
    Euh, lijkt me niet, misschien bij de Hookie Bookie Indianen in het Amazone-gebied?

9. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Schieten natuurlijk , en het grappige van een vuurpeloton is dat er minstens twee geweren met losse flodders geladen zijn , zodat achteraf het héle vuurpeloton kan zeggen dat juist zij niet de dodende kogels hebben afgevuurd.:confused:
    En dit in tegenstelling met china waar de executies van terdoodveroordeelden gebeurd in het openbaar en onder massale volksbelangstelling waarbij de terdoodveroordeelde een pistool veelal gehanteerd door een luitenant van het chinese volksleger tegen het hoofd gedrukt krijgt en na het genadeschot krijgt de famillie van de terdoodveroordeelde de rekening van de kogel gepresenteerd en dit terwijl de chinese regering met de organen van de veroordeelde nog een smak geld binnenrijft.

10. Spitie_nl

Spitie_nl Question?

Leuk Bevonden:
    0
    Even tussendoor een vraag: weet iemand wanneer de 1e officiële ter dood veroordeling plaatsvond?
    Ik kwam uit op jeanne d'arc in 30 mei 1431.
    Maar weet niet of er nog eerdere gevallen bekend zijn.
    Heb namelijk besloten over dit onderwerp m'n po te doen.

Overigens ben ik zelf voor de doodstraf, het lijkt mij een goede oplossing t.o.v levenslang. natuurlijk moeten er dan wel redelijke eisen aan gesteld worden voordat hij kan worden uitgevoerd! (denk aan: ernstige moorden, toerekeningsvatbaar, overvloed bewijsmateriaal e.d)

11. Michinho

Michinho xßøX gÅm£® 300+er

Leuk Bevonden:
    0
    wat ik ga zeggen klinkt vreemd :{

ik vind dat de misdadiger zelf mag kiezen of hij doodgaat of levenslalg de nor in gaat ..:{

12. Spitie_nl

Spitie_nl Question?

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat de essentie van de straf is dat ie zo erg mogelijk is, als je de misdadiger zelf laat kiezen zal hij natuurlijk het minst onaangename kiezen. En dat vind ik niet de bedoeling.

/en de doodstraf is ook goedkoper........

Laatst bewerkt: 22 dec 2005
  13. Michinho

Leuk Bevonden:
    0
    ja maar wat hij ook kiest zijn alle 2 dingen even erg :{

als hij graag dood wil ga je hem dan de nor in zetten?

want als hij dood wil en je zet hem in de nor..verspilde plaatsinneming ..:9

14. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Hij kan ook nog zelfmoord plegen , en dan is het hele probleem keurig opgelost.:+

15. Michinho

Leuk Bevonden:
    0
    nee dan is het te veel werk voor de mensen in mortuarium 8):+

16. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, dat is het gelukkig niet als ie een spuitje krijgt.. |:-

17. Michinho

Leuk Bevonden:
    0
    haha:+ nu stop ik met mijn niet grappige grapjes en komen we terug ontopic ;)

18. Victor

Victor Guest

Ligt het er ook niet deels aan hoe de straf zich voltrekt? De Romeinen gooide mensen van een hoge berg, of voerde hen aan de leeuwen. Tegenwoordig geven we een spuitje. Hangt er dus ook vanaf hoe het gebeurt.

19. Ja, ben ik het wel mee eens eigenlijk. Als je weet dat je doodgaat dan vind ik dat je mag kiezen hoe, het is heus niet om hem te matsen want beide keuzes zijn niet echt leuk.. maar ik vind dat een ter dood veroordeelde zelf mag kiezen.

20. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    EDIT : Never mind.

Laatst bewerkt: 20 dec 2005

Deel Deze Pagina