Om te kijken of ik het eens of oneens met de doodstraf ben moet er eerst gekeken worden naar het huidige wetstelsel. Nu is het zo dat als je een kind van 10 dood dat je 250uur werkstraf krijgt. En zo zijn er nog veel meer veel te lage straffen in de naam van "sociaal verantwoord". Velen denken dat je mensen kan rehabiliteren en opnieuw de maatschappij in kan krijgen, dat iedereen rechten heeft zelfs na bepaalde acties.
Ten eerste moeten de straffen een stuk hoger en moet de overheid ophouden alles te bedekken met de mantel der liefde en theekransjes te houden met tuig. Het is net zoals veel kinderen van tegenwoordig die veel te laks opgevoed worden en denken dat ze hun ouders verrot kunnen schelden aangezien ze toch geen klappen of retributie krijgen. Er word geen fatsoenlijke reactie op hun actie geuit. En zolang dat er niet is denkt men dat je alles mag en kan maken. Ik ben wel van mening dat de sociale aanpak de manier is, maar alleen in een samenleving waar mensen om kunnen gaan met hun verantwoordelijkheden. En men heeft keer op keer bewezen dat ze niet met hun verantwoordelijkheden en vrijheden om kunnen gaan.
De straffen moeten flink verhoogd worden. Tuig moet opgepakt worden ipv Cohen met thee op bezoek te krijgen die "foei" zegt waar het tuig verder niks van aan trekt en dan gezinnen uit hun buurt wegterroriseren. Mensen die anderen doden moeten hun menselijke rechten verliezen net zoals zij het recht van het slachtoffer af hebben genomen. Het voorarrest in Nederland is geen pretje, maar de gevangenis zelf is 1 groot feest vergeleken met hoe een echte gevangenis in Azie en Turkije is.
Dood je iemand? Ach over 2 jaar sta je weer op straat terwijl de families achter blijven met levenslange emotionele littekens. Die straf is ook echt relatief gelijk
Zodra je iemand dood verlies jezelf het recht om te leven in mijn ogen. Maar dan zitten we nog met forensisch onderzoek e.d. wat nog steeds niet 100% accuraat is met het slachtoffer aan te duiden. Maar ik heb liever dat er mensen preventief opgeruimd worden en dat er gehele veiligere samenleving ontstaat dat er dankzij dit soort zaken criminelen los blijven lopen omdat men niks durft te doen.
Maar weet je...ik zou niet iemand die doodstraf heeft het vertellen en ik zou het ook niet direct uitvoeren. Nee laat hem eerst maar een jaar of 2 in de gevangenis zitten zodat hij helemaal gek wordt van zijn eigen geweten. Emotioneel martelen eer je hem "verlost". En met massamoordernaars zoals Bush zou ik nog veel meer leuke spelletjes uithalen. Ik kan namelijk heel erg sadistisch zijn en haal ik nog plezier uit ook.
Laatst bewerkt door een moderator: 14 mei 2007