1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Discussie] De Doodstraf; goed of slecht?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mvdstam, 4 sep 2003.

  1. Monkeyk

    Monkeyk MoNkEyS LaW

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    0
    erg goede statement Cole trickle! alleen mag ik aannemen dat dat laatste sarcastisch is??
     
    Laatst bewerkt: 6 sep 2003
  2. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
  3. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Tsja, jullie kletsen elkaar lekker naar de mond, maar ik hecht eerlijk gezegd geen waarde aan je psychiatrisch verhaal.

    Een gesjeesde rechtenstudent (ikzelf, dus) is geen jurist en heeft de ballen verstand van recht.

    Analoog heeft een gesjeesde sociaal werker de ballen verstand van psychiatrie. Overigens hebben ook niet-gesjeesde sociaal werkers de ballen verstand van psychiatrie want de doorsnee sociale werker heeft het in dit land te druk met rapoportjes invullen om te bewijzen hoe goed ie wel is en hoe de maatschappij hem/haar nodig heeft.

    Vandaar dat die drempel zo hoog is... Men kijkt wel uit dat men iemand daadwerkelijk gaat helpen, want dan is er te weinig tijd om statistiekje in te vullen en rapporten te schrijven.

    Ik herhaal even mijn redelijk eenvoudige standpunt.

    Als een ziek iemand (ach, de stakker) zich om wat voor reden dan ook aan mijn kind, of enig ander kind in mijn buurt, vergrijpt, dan wordt ie gewoon niet teruggevonden.

    Als jij vindt dat je dan beter die mensen vooraf een kogel kunt geven vind ik dat een prima idee. Daardoor wordt de veiligheid voor de kinderen vergroot en dat gaat voor alles!

    Als ik dan zo'n geitenwollen sok zie schrijven "Ach, die arme stakker vermoordt alleen maar een kind omdat ie aandacht nodig heeft" dan denk ik dat die geitenwollen sok net zo ziek is als de dader. Bah! Jammer dat de kots-'smiley' niet meer in het lijstje staat...
     
  4. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    Wraak snap ik wel. Moorden niet. Begint behoorlijk op een principe kwestie wederzijds te lijken, dus niet echt veel meer dan vermelden van elkaars standpunt.

    Maar een oplossing van het door jouw verafschuwde pedofiele gedrag biedt jouw redenatie niet. Nee, jouw reaktie is niet de aktie. Wil je pedofilie aanpakken, kijk dan naar dat probleem.

    Maar zeggen dat je eigen rechter spelen gaat spelen is niets meer dan spierballentaal...
     
  5. Monkeyk

    Monkeyk MoNkEyS LaW

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    0
    tja.......mensen zoals jij maken de maatschappij zullen we maar zeggen.
    En ik zo`n sociaal werker die niet alleen rapportjes invulde maar daadwerkelijk op de werkvloer te vinden was verpest hem zullen we maar zeggen(dit is sarcastisch bedoeld voor diegene die dat niet snappen)

    Trouwens pjan heb last van agressiviteit lol het is een discussie man stel je niet zo aan sjesus.

    Ik zou er meer over kunnen zeggen maar mensen die zo rechtlijnig gestagneerd zijn zoals bij jou het geval is heeft het denk ik toch geen zin, dus hou ik maar wijs mijn mondje :)

    zoals je al vermelde in je profile

    I'm schizophrenic and so am I.
     
    Laatst bewerkt: 6 sep 2003
  6. the Outblast

    the Outblast hoi

    Berichten:
    442
    Leuk Bevonden:
    0
    waarom is het zo nodig dat die mensen dood gaan...???
    wat is er mis mee om ze gewoon op te sluiten???
     
  7. The-Dentist

    The-Dentist Legalize it

    Berichten:
    231
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien haat je diegene wel zo erg dat het voor jezelf geen geruststellende gedachte is dat iemand na een bepaald vergrijp hier nog vrolijk rond loopt.
    Als iemand mijn kind zou verkrachten of iets in die trand wil ik hem dood hebben, desnoods doe ik het zelf.
    Zulke lui hebben geen recht op een fatsoenlijk leven, ook al zijn ze misschien geestelijk ziek.

    Ontoerekeningsvatbaar?
    DaAAaaaag... en dan nog strafvermindering krijgen zeker?
    Daar ben ik helemaal een tegenstander van.
    Ontoerekeningsvatbaar wil zeggen, een nog grotere bedreiging voor de maatschappij, dus nog zwaarder straffen..

    En als je mij hard vind.... wacht dan maar tot je zelf zoiets meemaakt en oordeel dan nog eens een keer over het menselijke vlak van zulke dingen.
     
  8. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Niet? Dan heb je niet goed gelezen:

     
  9. Monkeyk

    Monkeyk MoNkEyS LaW

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    0
    TBS is er juist om te voorkomen dat die(eikels) het nog eens doen, en is absoluut geen strafvermindering(meestal juist langer)

    Luister nederland heeft nu eenmaal dit systeem dus wen er maar aan, wat heb je dan liever een persoon die na 5 jaar vrijkomt(of minder) en geholpen met z`n stommiteiten dus minder gevaar voor de samenleving-maatschappij, of iemand die alleen zit en als ie vrijkomt weer lekker verder gaat?

    Snap je wat ik bedoel, tbs enz is er niet voor niets, je moet af en toe verder kijken dan je neus lang is.
    Wat jij zegt Dentist heeft niets te maken met hard maar met naïviteit.

    Ik wil wel nog even zeggen dat ik het wel begrijp en als ze met een familielid van mij iets zouden doen of vrouw dan zou ik waarschijnlijk dezelfde gedachtes hebben, alleen probeer ik ook de andere kant van het verhaal te zien.

    Iedereen kan veranderen dus heb ik op dat moment liever iemand die na 5jaar ofzo verandert is en dus geholpen is met z`n probleem, dan iemand die lekker verder sjeest met war ie mee bezig was.
     
    Laatst bewerkt: 6 sep 2003
  10. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    TBS werkt kennelijk niet, want het is een bekend gegeven dat het percentage recidive juist bij kinderverkrachters het hoogste is.
    En daarom gaan we naar de stembus. Omdat we willen dat de volgende regering een aantal stommiteiten van de vorige regering corrigeert.

    Als er echter een politicus opstaat die zegt "Ophouden met automobilistje pesten, Nederland weer leefbaar maken, criminele buitenlanders eruitflikkeren en onze eigen criminelen fors lik op stuk geven" dan is er altijd wel ergens een geitenwollensok te vinden die meent dat ie het recht heeft om die politicus een kogel dood de kop te jagen.

    Ja, immers Folkert had aandacht nodig... (ook dat is sarcasme)
     
  11. The-Dentist

    The-Dentist Legalize it

    Berichten:
    231
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmmmmm.... ja misschien meer met frustratie.
    Ik heb een bloedhekel aan verkrachters en dat soort lui.
    Hou gewoon je poten thuis en doe normaal denk ik dan... is dat nou echt zo moeilijk?
    Blijkbaar wel helaas.
    Ik vind het wel knap als je in zo'n situatie nog op die manier de dingen kan bekijken MonkeyK, maar ja.. je zei ook proberen.

    Criminaliteit en alles wat ermee te maken heeft word steeds erger overal, mensen doen een ander steeds makkelijker iets aan, gewoon omdat al die straffen hier veel te mild zijn, en daar kan ik best wel slecht tegen.

    Bovendien komen dat soort dingen altijd naar buiten via bv sbs6 hart v nederland ofzo.
    Mensen onderschatten echt hoeveel invloed media kan hebben op mensen, en dan vooral op mensen die het in zich hebben om in bepaalde dingen in staat te zijn.
    Hoe vaker zulke dingen gebeuren, en hoe meer het op het nieuws komt, tel daarbij op de lage straffen die er tegenover staan, des te meer zal het gebeuren.

    Daarom ben ik voor hoge harde en zware straffen.

    Mensen die zich normaal gedragen zullen daar echt geen last, slechts profijt van ondervinden.
     
  12. Monkeyk

    Monkeyk MoNkEyS LaW

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoge straffen moeten goede maatstaven hebben en dat is hier in NL niet zo, is een moeilijk punt hoor.
    Er zijn hier ook altijd ZOVEEL discussies over die eigenlijk nergens eindigen.
    Het is en blijft NL en we hebben een redelijk raar rechtssysteem:)
     
  13. The-Dentist

    The-Dentist Legalize it

    Berichten:
    231
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja inderdaad, dat kun je wel zeggen.
    Een ander voorbeeld wat ook vrij raar is.. het drugsbeleid.
    Ik hoorde vrijdagavond op de radio dat Groen Links het huidige drugsbeleid mislukt noemde.
    Dat klopt wel ja, in die zin dat de criminaliteit niet opgelost raakt, de politie er teveel tijd aan moet besteden, en de burger er uiteindelijk niks mee opschiet.
    Dus wat willen ze nu gaan doen: XTC gaan legaliseren, ik ben benieuwd hoe dat gaat lopen....
    Of dat verstandig is vraag ik me af.
    Softdrugs legaliseren ben ik echt een voorstander van ( see avatar) ik ben niet vies van een blowtje..
    Maar harddrugs... hmmm ik ben bang dat nederland dan echt bang dat nl dan echt een drugsparadijs word.
     
  14. the Outblast

    the Outblast hoi

    Berichten:
    442
    Leuk Bevonden:
    0
    ontoerekeningsvatbaar, hard straffen???

    nee, uiteraard moet de maatschappij tegen jou beschermt worden, maar je wordt natuurlijk niet expres ontoerekeningsvatbaar, dus niet straffen, maar anderen beschermen, door hun een redelijk leven te bieden ergens buiten de maatschappij......
     
  15. The-Dentist

    The-Dentist Legalize it

    Berichten:
    231
    Leuk Bevonden:
    0
    luister es tinus...
    Mensen krijgen hier ALTIJD lagere straffen omdat ze zogenaamd ontoerekeningsvatbaar zijn, maar wel iemands leven compleet hebben vergald.
    Sta je daar wel es bij stil?

    Stel je voor een gek verkracht en vermoord jouw zus, maar hij blijkt volgens 1 of andere arts een onbekende geestelijke afwijking te hebben en krijgt dus ipv 15 jaar maar 3 jaar plus tbs.
    Wou je me dan vertellen dat je met zoiets vrede kan hebben?

    Ik vind het een beetje hypokriet dat bij een misdrijf voor het minste geringste de dader in bescherming wordt genomen en met zijden handschoentjes moet worden behandelt.
    Diegene heeft misschien wel iemand helemaal of meerdere mensen kapot gemaakt.
    Dan had ie daar maar eerder over na moeten denken.

    En als diegene nou es echt ontoerekeningsvatbaar blijkt te zijn, dan wou jij zeggen dat je met zo iemand medelijden hebt terwijl diegene een naaste van jou het ergst denkbare heeft aangedaan?

    Een leven naast de maatschappij prima, maar hij moet gewoon gestraft worden.
    Ontoerekingsvatbaar, maar toch iemand kunnen verkrachten...
    nee dat gaat er bij mij niet in,
    maar goed, gelukkig ben ik balkenende niet
     
  16. the Outblast

    the Outblast hoi

    Berichten:
    442
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zeg ook niet dat ie niet gestraft hoeft te worden, ik zeg ook neit dat ie minder gestraft hoeft te worden, ik zeg alleen dat ontoerekeningsvatbaar zijn niet iets is wat je onder controle hebt, en iemand daarvoor opsluiten in een 3x2 kamertje vind ik een beetje overdreven.....

    btw. ik heet geen tinus
     
  17. mvdstam

    mvdstam Active Member

    Berichten:
    1.333
    Leuk Bevonden:
    4
    XTC is een Extreem gevaarlijke en verslavende harddrug en mag nooit, maar dan ook nooit als legaal beschouwd worden. Onze huidige regering (Harry Potter en de kamer vol dwazen :+) is echt, maar dan ook echt slecht bezig. Eigenlijk zeggen ze nu van, "Kom naar Nederland en neem een paar XTC pillen mee als souvenir!" In XTC zitten ingrediënten als glasscherven, pure tabak, etc. Dit mag nooit gelegaliseerd worden. En nee, softdrugs als joints enzovoort zijn niet zo erg, omdat ze niet zo verslavend zijn dat je jezelf doodblowd.....
     
  18. masterChief88

    masterChief88 sesamstraat!

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is een moeilijke discussie, en een echte conclussie zal er wel niet komen.
    Dat komt omdat er heel erg veel van de bovenstaande reactie's waar zijn.
    Ik denk dat je het moet bekijken wat de veroordeelde vind, wat zou hij lieevr willen, tientallen jaren de gevangenis in, daar elke dag hetzefde (= niets doen) of de dood straf?
    Maar dan zouden all veroordeelden levenslang moeten krijgen want:
    Stel dat er iemand uit je omgeving is vermoord/verkracht, dan moet je er toch net aan denken dat die gene ooit weer vrij zal zijn?
    Of dat je hem ooit weer ziet?
    en ik vind dat bovenstaande criminele activiteiten strenger bestrafd moeten worden dan bv autodiefstal/drugskoerier.
     
  19. Monkeyk

    Monkeyk MoNkEyS LaW

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    0
    drugkoerier moet ook zwaar worden bestraft, diegene zorgt ervoor dat die drugs mischien wel inde handen van julie kinderen omen.
    Weet je nog pas geleden dat meisje uit?? die dood is gegaan aan verkeerde pillen, ze werkten te langzaam nu is ze dood is dat ook niet moord tenslotte is die troep illegaal.

    Dus drugskoeriers zijn in mijn ogen net zo slecht, maar goed
     
  20. masterChief88

    masterChief88 sesamstraat!

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat vind ik niet, ze zijn wel slecht, maar daar gaat het alleen om geld, en dat is bij moord lang niet altijd het geval, dat is veel zinloser, en dat meisje werd niet gedwongen die pillen te nemen.
    Ik vind dat wel een groot verschil
     

Deel Deze Pagina