Ik ben van mening veranderd:
Na wat denkwerk ben ik tot de conclusie gekomen dat voorkomen beter is dan genezen om het zo maar te zeggen. In de eerste plaats is Nederland een rechtstaat die op humane wijze mensen bestraft. De doodstraf past niet in onze cultuur.
Daarom lijkt het mij een goed idee om eerst eens te beginnen met het opvoeden van de nieuwe generatie: De jeugd. Invoering van de dienstplicht lijkt mij daarvoor een hele goede maatregel. Ook moeten de regels VEEEEL strenger worden. Bijvoorbeeld een papiertje op de grond gooien en je betaald 200 euro.
Daarnaast zou de staat de kosten voor een prostituee moeten vergoeden (rent naar de rosse buurt). Het klint gek maar ik denk dat het aantal zedendelicten daardoor afneemt.
Ook moet de staat meer recht krijgen op de privacy van mensen. Zo mag de telefoon afgeluisterd worden en al die andere dingen waar de overheid verder mee zal komen.
De doodstraf zal NIET werken. Mij lijkt de doodstraf een mooie escape voor mensen die vast zitten voor moord. Mij lijkt een eiland beter, waar alle moordenaars zitten en verkrachters. Maar dat is bijna ondenkbaar.
Als je veel mensen wilt sturen, kijk maar naar school, dan zijn er strenge regels nodig en meer politie. Dus hoger salaris, minder hoge toelatingseisen enzovoort.
Oja,
Ouders zijn mede verantwoordelijk voor wat hun kinderen doen.
Laatst bewerkt door een moderator: 26 okt 2003